Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeven

Leven

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Sorry tijdloos, maar ik gooi hem toch weer open aangezien dit topic toch gewoon besproken moet kunnen worden mits er niet daadwerkelijk tips worden gegeven op de initiële vraag.

Dan heeft DE TS ook nog een mogelijkheid om te kunnen reageren.
Klik om te vergroten...
NP je hebt gelijk , had het gedaan omdat er vraag was , plus links (waren) naar een boek(en) waar WEL sources in staan. Weliswaar geen directe link maar toen ik de vraag zag voor een slotje later deed ik dat.
Wat achteraf niet noodzakelijk blijkt.
Heb dat toen al aangepast en via PB opgelost. Wiens bericht ik heb gewijzigd.

Zolang er geen tips/sources heb ik ook geen problemen (forumregel 1)
Excuus voor de onderbreking :)
Als je anoniem stoom wilt afblazen is er ook : https://www.113.nl/ wat fijn kan zijn. Of http://www.zelfmoord-forum.nl/ en vast veel meer.

And remember life is a precious gift! :hearteyes:
d
dacideLid
01-01-2024, 00:00
#2
Practuna zei:
Hallo mensen,
.....
Klik om te vergroten...

Beste Practuna,
allereerst, wat vreselijk om te horen hoe jij je voelt, en hoe je in het leven staat. En daarmee ook de keuze die je voor jezelf gemaakt hebt.

Ik kan niet oordelen over jouw gevoelens. Ik heb zelf (gelukkig) niet te maken met dit soort problemen. Wel heb ik al jaren een partner die met depressies, zware angst- paniekstoornissen en soms suicidaliteit worstelt. Dus ik kan me redelijk in dit onderwerp verplaatsen.

Om een heel lang verhaal kort te maken. Ik ben zelf voor de volle 100% voorstander dat mensen volledige soevereiniteit over lichaam en geest mogen hebben, en daarmee dus ook bepalen of ze willen leven of niet.

Echter, wil ik je wel wijzen op het feit dat, ondanks je al enorm veel geprobeerd hebt om je klachten te verminderen, nog meer tools bestaan op deze wereld.

In diverse landen is men momenteel bezig met uitgebreide onderzoeken rondom de inzet van psychedelische middelen ter 'genezing' van depressies, angststoornissen, suicidaliteit, verslavingen etc. De uitkomsten hiervan schijnen _vooralsnog_ erg positief te zijn.

Mogelijk dat een ayahuasca ceremonie, met de juiste mensen en begeleiding, voor jou dé oplossing kan zijn. Het is in ieder geval zeker de moeite waard om hier meer over te lezen, alvorens je tot een onomkeerbare beslissing komt rondom levensbeëindiging.

Toevallig afgelopen week nog op Ned 2 een interessante docu hierover gezien:
https://www.npo.nl/de-kennis-van-nu/16- ... ON_1266699

Meer weten over Ayahuasca, kijk dan eens (bijvoorbeeld) op de site van http://www.om-mij.nl

Let op, ik wil niet zeggen dat dit pasklare oplossingen zijn. Ik zeg wel dat er heel veel mensen zijn wereldwijd, die hiermee weer de zin en het plezier van het leven hebben geleerd.

Bovenstaande geldt ook voor verwante middelen als psilocybine, mescaline, lsd en iboga.

Experimenteer nooit op eigen houtje met dit soort middelen. Daarnaast zijn ze soms verboden, deels verboden of gedoogd. Daarnaast wil ik het gebruik van zulke middelen niet propageren of aanbevelen. Ik wil je enkel wijzen op het bestaan ervan, en het feit dat deze middelen therapeutisch ingezet _kunnen_ worden.

Ik wens je alle kracht toe. En hoop met heel mijn hart dat er een ommekeer in je leven komt.
Ik duim voor je!
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien is het nu de beurt aan practuna
Om even te reageren
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#4
SkittlesAndMe zei:
autysd zei:
de 1e reden dat ik het red is omdat ik niet meer moet werken
-de 2e reden is, dat ik erin slaag, met hulpmiddelen om 16-18 uur lekker te slapen, weg van die vreselijke wereld
de 3e reden is dat ik een, bij toeval, wonderbaarlijk goede ssri als antidepressivum heb
de 4e reden is, dat ik farmaceuticals krijg, voldoende om me zelfs een paar verdoofde euforie-momenten per week te geven
Klik om te vergroten...

Advies is 1 stoppen met werken, 2 jezelf in een kunstmatige coma houden en zo min mogelijk van de wereld mee krijgen, 3 en 4 jezelf nóg meer verdoven dus...

hoe wil je een suicidaal iemand van al z'n hoop ontnemen.

Man man man
Klik om te vergroten...
ik gaf aan hoe ik mezelf red, in vergelijkbare condities
geen reden voor jou om daar ook maar enige kritiek op te hebben
vergeet je rancune, blijf fair naar de OP
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#5
aan Practuna

jouw quote:
'Ik wil zeker blijven leven maar ben de hoop om van mijn angst stoornis(sen) en/of informatie snoornis (een vorm van autisme.. zucht)'

ik ben zwaar autist
-ik heb gelijkaardige klachten, maar ben (nog) niet suicidaal

-moet jij werken ?
-moet je vaak de deur uit ?

de 1e reden dat ik het red is omdat ik niet meer moet werken
-de 2e reden is, dat ik erin slaag, met hulpmiddelen om 16-18 uur lekker te slapen, weg van die vreselijke wereld
de 3e reden is dat ik een, bij toeval, wonderbaarlijk goede ssri als antidepressivum heb
de 4e reden is, dat ik farmaceuticals krijg, voldoende om me zelfs een paar verdoofde euforie-momenten per week te geven

in de hoop, dat je hier ook maar iets aan zou kunnen hebben, heb ik dit gepost :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
autysd zei:
de 1e reden dat ik het red is omdat ik niet meer moet werken
-de 2e reden is, dat ik erin slaag, met hulpmiddelen om 16-18 uur lekker te slapen, weg van die vreselijke wereld
de 3e reden is dat ik een, bij toeval, wonderbaarlijk goede ssri als antidepressivum heb
de 4e reden is, dat ik farmaceuticals krijg, voldoende om me zelfs een paar verdoofde euforie-momenten per week te geven
Klik om te vergroten...

Advies is 1 stoppen met werken, 2 jezelf in een kunstmatige coma houden en zo min mogelijk van de wereld mee krijgen, 3 en 4 jezelf nóg meer verdoven dus...

hoe wil je een suicidaal iemand van al z'n hoop ontnemen.

Man man man
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Genoeg reden om daar kritiek op te hebben. Als je je al ellendig voelt is dat niet echt de oplossing die je wilt horen. Dat is een oplossing om het leven door te komen en er zo min mogelijk van mee te krijgen, niet een oplossing om ook daadwerkelijk vooruitgang te boeken.

Overleven is wat anders dan verbeteren. Als je fair naar de TS wilt blijven houd je hem geen duisternis voor. Geen rancune, puur inhoudelijk. Nogmaals je adviezen zijn ongetwijfeld goedbedoeld maar niet de juiste
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#8
SkittlesAndMe zei:
Genoeg reden om daar kritiek op te hebben. Als je je al ellendig voelt is dat niet echt de oplossing die je wilt horen. Dat is een oplossing om het leven door te komen en er zo min mogelijk van mee te krijgen, niet een oplossing om ook daadwerkelijk vooruitgang te boeken.

Overleven is wat anders dan verbeteren. Als je fair naar de TS wilt blijven houd je hem geen duisternis voor. Geen rancune, puur inhoudelijk. Nogmaals je adviezen zijn ongetwijfeld goedbedoeld maar niet de juiste
Klik om te vergroten...
in dit geval zeker, is jouw mening niet prevalent;
ik gaf enkel een reeks feiten, die de OP kunnen inspireren

als jj er je bedenkingen op hebt, kun je mij beter PB'en, dan de OP opties ontnemen
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Liefhebbertje zei:
Misschien is het nu de beurt aan practuna
Om even te reageren
Klik om te vergroten...
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met Practuna. Hopelijk gaat het al iets beter maar dat gaat meestal niet zo snel helaas.. :rolleyes:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inspiratie kun je dat toch niet noemen autysd? Iemand is niet suïcidaal omdat hij/zij niet weet hoe te overleven, maar hoe (in vrede met zichzelf en de wereld) te leven. Tips om jezelf te verdoven zijn geen echte oplossing en je kunt jezelf maar zo lang voor de gek houden dat het dat wel is. Ook zal verdoving het probleem uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar moeilijker maken.

En om daaraan toe te voegen: Er zijn echte oplossingen. Mensen komen uit depressies. Er ís hoop. Het is niet nodig om je heil te zoeken in verdoving.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#11
sorry Practuna
iedere post hier zou rechtstreeks aan jou gericht moeten zijn

zwaar leed en wanhoop is te benaderen door jezelf af te zonderen en in rust aan zelreflexie te doen

een andere optie is om professionele hulp te zoeken die gericht is op je persoonlijke problemen
blijf geloven in een toekomst, je leeft maar een keer
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Inspiratie kun je dat toch niet noemen autysd? Iemand is niet suïcidaal omdat hij/zij niet weet hoe te overleven, maar hoe (in vrede met zichzelf en de wereld) te leven. Tips om jezelf te verdoven zijn geen echte oplossing en je kunt jezelf maar zo lang voor de gek houden dat het dat wel is. Ook zal verdoving het probleem uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar moeilijker maken.

En om daaraan toe te voegen: Er zijn echte oplossingen. Mensen komen uit depressies. Er ís hoop. Het is niet nodig om je heil te zoeken in verdoving.
Klik om te vergroten...
het zijn inspiraties, in die betekenis, dat het:
-geen dictaten zijn
-het mijn concrete oplossing is (die mss later verandert-verbetert)
-het daarom een mensenleven kan redden

blijf bescheiden, zet jullie ego's opzij of de neiging om te debateren, denk alleen aan de OP
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zullen we hier even mee ophouden? Niet echt een topic om te gaan discussiëren. Bedankt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."