#1
Dat klinkt echt heel vervelend Oortjes. Relatiegedoe komt altijd heel hard aan is mijn ervaring.
Ik ben natuurlijk geen relatietherapeut maar ik kan wel mijn best doen om even met je mee te denken. Je zegt dat je van nature niet heel gemakkelijk over gevoelens praat. Dat is natuurlijk je goed recht en met name voor veel mannen niet heel vreemd. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor lastig is om in te schatten wat er in je omgaat. Bovendien heb ik vaak bij vrouwen gezien dat ze meer tolereren dan ze eigenlijk zouden willen. Met andere woorden: misschien heeft ze haar frustratie opgekropt en komt het nu naar buiten net op het moment dat jij je leven aan het beteren bent. Klinkt misschien onlogisch maar op de een of andere manier heb ik dat al vaak gezien bij vrouwen in mijn omgeving.
Ik kan vanaf afstand niet beoordelen of jullie relatie te redden is en of dat uberhaupt is wat jullie willen op dit moment. Ik denk wel dat het goed zou zijn als jullie de knoop niet doorhakken net nu je een heftige afkick-periode doormaakt. Iedereen is anders en ik kan haar reactie niet peilen maar als ik jou was zou ik haar open en kwetsbaar benaderen en aangeven dat je het in het verleden misschien niet allemaal perfect hebt gedaan maar dat je wel superveel van haar houdt. En dat je de kans wilt krijgen om eerst volledig af te kicken van de weed. Dan kunnen jullie daarna met een meer heldere blik en minder irritaties over jullie relatie praten.
Als dit lukt krijg je wat tijd om af te kicken en kun je als de ergste frustraties en cravings voorbij zijn je beste beentje voorzetten om haar te imponeren. Als ze daar dan alsnog lauw op reageert is het misschien wel "not-meant-to-be".
Hopelijk kun je iets met mijn opmerkingen... Heel veels terkte in ieder geval de komende periode!
Eik,
thanks, ik doe erg mijn best om over mijn gevoelens te praten. Ik vertel ook 1x per week wat er in mijn hoofd rondgaat en hoe ik me bij andere dingen voel. Dit is iets wat we hebben afgesproken omdat de relatie de vorige keer bijna uit ging door misverstanden.
ze kropt inderdaad dingen op. Alle ruzies hebben daar mee te maken. Het komt ineens uit het niets en je ziet het niet aan komen, 0,0 tijd om er op te anticiperen. Dit is altijd het probleem geweest tijdens een ruzie. Al 2x heeft ze beloofd er aan te werken en ik snap dat dat niet binnen 1 week gedaan is. maar sinds het begon zijn we 1.5 jaar bij elkaar en er is geen steek veranderd, wat ik ook al heb aangegeven. Ook wil ik haar daarbij helpen maar dat wilt ze niet.
Ik snap je beredenering niet, je zegt dat ik haar na het afkicken moet imponeren. Maar ik ben niet degene die fout zit. Waarom zou ik dan als eerste naar haar toe moeten stappen als ik het ''slachtoffer'' ben. Ik lieg niet tegen haar en toch gelooft ze me niet.