Ja best wel eigenlijk.
ik het kort:
in de pubertijd vooral concentratiegebrek, een wonder dat ik nog de HAVO heb afgemaakt. de vervolgopleiding liep helemaal de mist in. Toen ben ik maar gaan werken, simpele baantjes.
Op me eigen wonen was ook al een ramp, ik kon geen structuur aanbrengen, was zo chaotisch en het was bijna altijd een bende. Het ging maar net.
Toen sloeg het concentratiegebrek over naar overconcentratie en heb ik een jaar of 15 mijn ballen er afgedraaid voor een ander met uiteindelijk een burnout tot gevolg.
Toen kreeg ik dus de diagnose ADD (heb als kind ook bij psychiaters gezeten, maar toen konden ze nog alleen ADHD en ik was niet hyperactief) aan de ritalin gegaan en daarvan zag ik ze uiteindelijk vliegen, dus nog verder van huis. Uiteindelijk ging het weer wat beter en ben ik weer gaan werken...
Om 4 jaar later mijn tweede burnout te krijgen. Toen weer een jaar er tussenuit geweest. Uiteindelijk een ander ADHD medicijn geprobeerd, Wellbutrin, en daar doe ik het best goed op. De ADD is veel minder aanwezig, Ik kan mijn concentratie beter sturen, kan me wat structuur opleggen, geen angst/paniekaanvallen meer en mijn humeur is ook weer opperbest. De kwaliteit van mijn leven is enorm toegenomen.
![:)]()