Heb nou aub geen spijt. Spijt heb je alleen omdat deze fout niet dodelijk is afgelopen, anders scheelde je het uiteraard niets omdat je er toch niet was. Maar als je fouten hebt gemaakt, dan wil je toch niet over 20 jaar nog steeds denken van; oh had ik dat maar anders gedaan. Nee, dat wil je gewoon niet, dat zag ik zelf tussen de relatie van mijn oom en opa. Nu zit mijn oom de rest van z'n leven met een kut gevoel.
Door die drugs hoeveelheden heb je echter (hopelijk heb ik het goed en is je thuis situatie niet door het gebruik achteruit gegaan, maar juist voorruit (want je moet ook wel voorruit gaan, al is er iets ergs gebeurd)) meer en beter/hechter contact met je vrienden, familie en naaste. Dit ervaar ik zelf nu ook al gewoon. Meer begrip voor andere drugsgebruikers, jongeren die beginnen met drugs, allemaal positieve dingen die jou helpen, maar ook tegelijkertijd een ander helpen. Hoe geweldig is het als je iemand op een festival gewoon echt zo maar uit het niets blij maakt met een lolly, waaier of iets dergelijks. Iets dat ie nodig heeft, en wat ie ook wilt halen, maar wat hem gewoon net niet lukt, de moeite met opstaan of zo. Of dat je iemand de ruimte geeft die ruimte heeft nodig op een dansvloer dankzij een ongeluk, handicap of iets dergelijks en dat door andere niet 1,2,3 wordt gegund. Mensen met drugs kunnen bij een boze opmerking zich snel kut voelen, maar bij een compliment zich echt helemaal geweldig voelen. Het blijft sowieso nog bij de persoon hangen voor een lange tijd.
Fouten die je zelf hebt gemaakt, moet je geen spijt van krijgen en ondertussen hopen dat niemand het nadoet. Nee, ga dankzij die fouten zelf op zoek naar iemand die waarschijnlijk hulp nodig zal hebben en die je hierdoor ook kan beschermen. Ik zat ook altijd op school met het motto van; ''komt wel goed, die cijfers komen wel aanwaaien, lol'', maar dat was niet de manier dat ik wilde, want allee 1'tje zwommen in het water. Ik heb capaciteit om te leren, maar de pubertijd gooide dat helemaal om, ik ben ermee weg gekomen en probeer nu zelf niet leergierige mensen op school te ondersteunen. Hoe dat gebeurde? Basisschool gepest en op middelbare school keihard terug geslagen als pester (niet als vechter of iets dergelijks).
Naja goed, hopelijk lees je het helemaal door en zie je het niet als een dinsdagdip oppepper, maar als gedachten die nu rond spoken in mijn hoofd die eruit kunnen omdat ik ze anders 5 uur in me hoofd heb zitten wanneer ik een tukkie wil doen. Degene die wel een dinsdagdip hebben en die hiermee vrolijker worden of van gefrituurde hersens naar gekraakte hersens gaat, geen dank voor de moeite! Haha. Leuke is dat dit verhaal uiteraard tot stand is gekomen omdat ik drugs heb gebruikt eerder op de dag. Al hou ik van dit soort discussie's en onderwerpen, maar heb nooit zin om zo lang te typen. ;p