Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk viel ineens neer

Ik viel ineens neer

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had zojuist een paar minuten geleden (13:11) dat ik te snel op stond en naar de deur liep, ik deed de deur open en ik viel ineens op de grond en was voor 10 seconden aan het stuiptrekken en ronddraaien, daarna kon ik wel gelijk normaal opstaan.

Gebeurt dit vaker? Heb het nooit meegemaakt.
Mijn twijfels gaan naar mijn slaapgebrek en gebruik van gisteren (Zaterdagnacht) en vannochtend namelijk:

1.5x XTC (250MG per pil)
0.40gm Speed
7.50gm Truffels (werkte licht omdat ik de smaak niet hield en het te snel weg deed)

Vond het een rare ervaring.
Mijn hart bonkt ook harder, sneller en ik merk ook dat hij bonkt, wat ik normaal niet heb!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Je bedoelt of het 'normaal' is?

Nee.

Ga even naar de dokter met je verhaal. Die is medisch onderlegd, weet je achtergrond en hij kan je verder helpen.
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie.

Het was maar net 10 seconden, en nu is alles gewoon wel helder, mijn laatste inname van HD was vanochtend om 7:00 (0.10gm s)
Lijkt me niet dat ik daarom zo hard op de grond begon te trippen
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben geen dokter, maar klinkt als een soort van epileptische aanval.

Ik denk niet dat je hier mensen zal vinden die reageren zo van 'oh, is normaal, niks aan de hand'.

Gewoon even langsgaan bij de dokter dus voor je eigen veiligheid/gezondheid. Gewoon alles vertellen, die mensen hebben beroepsgeheim, er zal niks uitlekken.
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb dit ook nooit eerder gehad, dat is meer hetgeen wat mij laat twijfelen.
Als het meerdere malen blijft gebeuren ga ik wel langs de huisarts
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, ga lekker wachten tot je vaker neergaat... :flushed:
Gewoon ff je huisarts bellen. Dit is zeker niet gewoon. Bellen kan geen kwaad. Huisarts heeft geheimhoudingsplicht als je 16 jaar of ouder bent.
En ff van de drugs afblijven voorlopig.
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb het mogelijke probleem al ontdekt (Denk ik)

Dit is wat ik gevonden heb:

Bloeddruk ontregeld
Je valt flauw door problemen in de bloeddrukregeling. Als je staat, zakt het bloed onder invloed van de zwaartekracht naar je buik en benen. Het hart vult zich dan minder goed met bloed en de hoeveelheid bloed die het hart rondpompt neemt af. Hierdoor daalt je bloeddruk. In reactie hierop vernauwen de bloedvaten in je buik en benen zich en gaat je hart sneller kloppen, waardoor de bloeddruk weer stijgt. Als je flauwvalt, reageert je lichaam onvoldoende op de daling van je bloeddruk. De bloedvaten vernauwen zich niet en je hart gaat langzamer kloppen. Daardoor is er even te weinig bloed en dus ook te weinig zuurstof bij de hersenen, waardoor je kort buiten bewustzijn kunt raken.

Triggers:

  • langdurig staan
  • een injectie of het zien van bloed
  • onvoldoende eten
  • heftige emoties
  • oververmoeidheid
  • langdurige blootstelling aan hitte
  • hoesten
  • pijn
  • urineren of ontlasten
  • slikken


In ieder geval bedankt voor de reacties
Ik kan er ook naast zitten, maar voor mijn gevoel was dat wat ik voelde.


Hier de link voor verdere informatie:
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/algemeen/de-oorzaken-van-flauwvallen/item28833
L
L-S(T)DLid
01-01-2024, 00:00
#8
Don't do Flakka.

All jokes aside, Niet een goed teken, als je dat zelf nog niet door had.
De combinatie van Speed en Xtc is veel schadelijker voor je brain, en laat je hersenen letterlijk koken.
Kies volgende keer of.. X, of.. Pep. Dat maakt de ervaring een stuk specialer.

Desnoods pop je even anderhalf pil in een keer, dan lig je ook te spacen op de grond, maar is alsnog minder schadelijk dan de combi die jij nu doet!

Stay high, but educated!!!!
​
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap dat je het liefst op iets relatief onschuldigs gooit, maar flauwvallen staat het woord flauw voor. Jij hebt het over stuiptrekken en ronddraaien, dat is volgens mij toch net even anders.

Sorry als ik drammend overkom maar ik neem zelf geen risico met dit soort dingen.
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik begrijp het, was inderdaad niet zo'n slimme combi.
Maar normaal neem ik een halve x (125mg) en dan voelt het niet gelijk BOOM! Die inslag zeg maar... ik denk dat ik voortaan gelijk een hele pop (250mg)
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoiets, maar dan net wat anders heb ik zelf wel eens gehad na pep en XTC. Op het festival, tussen alle drukte werd ik keer op keer geraakt door een lazer (die echt flink stonden te draaien)(was donker binnen, druk & warm). Die prikkels zorgde er op een of andere manier voor dat het me wat te veel werd zeg maar, dit was ergens in Januari. Mijn zicht ging op zwart, ik hoorde wel dingen om me heen en het leek alsof ik omviel omdat ik m'n evenwicht niet kon bewaren. Hierna gingen mijn ogen open (of het zwarte beeld ging weg) en ik merkte dat ik gewoon nog op m'n plek stond. Duurde nog net geen 5 seconde, was vrij kort en had het nooit eerder gehad. Ik zei het tegen de rest en die waren hierdoor ook overtuigd om even verkoeling te gaan zoeken gezien zij het ook wel irriterend vonden, al die prikkels.

Een ander festival vorig jaar in de winter was ik een hele dag duizelig toen ik thuis was. Onbewust had ik 2,5 dag niet gegeten (hooguit een lolly of iets dergelijks dat ik op had, lol) terwijl ik normaal gesproken altijd chagrijnig wordt als ik honger heb, dan weet ik dat ik even moet eten. Dus die dag dat ik thuis was at ik kleine dingen wat voedzaam was en ik weg kon krijgen. Opstaan gaf zoals bij jou ook het geval was, bij mij ook flink wat duizeligheid. Toen de avond viel en ik zin kreeg om te slapen, had ik in totaal al aardig wat gegeten en gedronken dat het duizeligheids-gevoel moest wegnemen. Naja je raad het al, werd wakker na prima geslapen te hebben en alles was weer zoals normaal. Kon lekker gewoon weer eten wat ik wilde omdat alles weer goed was.

Combinatie van drugs zijn nooit goed, ik denk dat in dit geval de truffels de boosdoener waren. Bij die combinatie krijg ik direct al kippenvel omdat het gewoon nooit goed kan gaan. In ieder geval weet je nu waardoor het komt, als je overeenkomsten kan vinden in mijn gebeurtenissen. Rust wat uit, eet en drink goed en kijk het 1 dag aan. Ook al heb je misschien nog geen honger en wil je juist slapen; eet iets kleins en ga slapen (al is het maar een uurtje), wordt wakker en eet weer wat. De voedingsstoffen die je naar binnen werkt worden direct door je lichaam gebruikt. Slapen knapt je ook weer op. Als ik expres het slapen zou overslaan, dan kom ik ook nooit van mijn strakke gezicht af dat ik krijg van pep of XTC of een andere upper.

Dus het is nu aan jou om er iets mee te doen, met deze adviezen. Als je er niets mee doet, even goede vrienden zoals andere forum gebruikers hierboven al aangeven, maar dan moet je niet zeuren als het erger wordt, haha. Bijna iedereen hier heeft ervaring met drugs, combinaties of wat dan ook, dus negeer het niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben geen arts, maar flauwvallen kan wel samengaan met spierschokken/stuiptrekkingen. Het wordt daardoor wel eens vaker verward met een epilepsie-aanval. Dat is het goede nieuws: de kans is aanwezig dat je ‘gewoon’ flauwgevallen bent.

Het slechte nieuws is dat dit natuurlijk echt geen goed teken is. En ook flink gevaarlijk, voor hetzelfde geldt kom je met je hoofd op de hoek van een tafel of kastje terecht en sta je minder snel weer op. Gewoon niet meer doen dus die combi. 250 mg in een keer zou ik ook afraden want dat is erg veel. Kans op klachten door oververhitting etc.

Sterkte! Hoe gaat het verder met de kater?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een omgeval.
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze olifant zei:
Ik ben geen arts, maar flauwvallen kan wel samengaan met spierschokken/stuiptrekkingen. Het wordt daardoor wel eens vaker verward met een epilepsie-aanval. Dat is het goede nieuws: de kans is aanwezig dat je ‘gewoon’ flauwgevallen bent.

Het slechte nieuws is dat dit natuurlijk echt geen goed teken is. En ook flink gevaarlijk, voor hetzelfde geldt kom je met je hoofd op de hoek van een tafel of kastje terecht en sta je minder snel weer op. Gewoon niet meer doen dus die combi. 250 mg in een keer zou ik ook afraden want dat is erg veel. Kans op klachten door oververhitting etc.

Sterkte! Hoe gaat het verder met de kater?
Klik om te vergroten...

Het gaat nu beter, maar heb nog wel dat ik duizelig word als ik opsta, en dan ga ik het liefst weer op bed liggen.
Ik dacht 'Ff een paar puntjes speed pakken, maar vind het niet echt een HD voor mij...
Ik hou het gewoon op 2x halve XTC en soms een 2C
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
PinkUnicorn013 zei:
Het gaat nu beter, maar heb nog wel dat ik duizelig word als ik opsta, en dan ga ik het liefst weer op bed liggen.
Ik dacht 'Ff een paar puntjes speed pakken, maar vind het niet echt een HD voor mij...
Ik hou het gewoon op 2x halve XTC en soms een 2C
Klik om te vergroten...

Balen! Ik ken dat flauwe gevoel wel van iets te wilde MDMA-nachtjes vroeger en had het ook na mijn eerste keer speed (teveel). Nooit echt flauwgevallen maar zwart voor ogen bij opstaan en duizelig. Is niet fijn. Inderdaad effe rustig zitten als je uit bed komt, niet te snel. Hopelijk gaat het morgen beter!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is wel interessant hoe je een vraag stelt en dan 5x achter elkaar het antwoord niet wil horen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
ZERO- zei:
Het is wel interessant hoe je een vraag stelt en dan 5x achter elkaar het antwoord niet wil horen.
Klik om te vergroten...
haha snapje. Hij wilt gewoon niet de harde realiteit lezen. Totdat hij weer omvalt en niet meer opstaat. :P
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb eigenlijk standaard na MDMA of pep dat ik bij het opstaan ontzettend duizelig word. Mede omdat ik standaard te snel opsta, en omdat ik een behoorlijke ondergewicht heb. Zo ben ik ook vaak flauwgevallen, inmiddels lang niet gehad maar ik zorg nu veel beter voor me lichaam.

Wat voor mij altijd helpt is beginnen met 3x yoghurt met fruit en cornflakes en smoothies om me lichaam weer op gang te krijgen. Daarna eet ik meestal wat patat, is erg lekker en het vult mijn zout gehalte aan. Drink meestal ook nog 2 glazen mier zoete limonade om mijn suiker gehalte aan te vullen. Daarnaast slik ik standaard elke dag nog vitamine erbij.
Dan als avond eten eet ik altijd sla en een groot stuk vlees.

Nadat ik dit allemaal gedaan heb en een lekkere douche heb genomen heb ik geen last meer van duizeligheid/flauwvallen + ik voel me gelijk 10x beter dan dat ik dit niet doe.

Toch raad ik je net zoals iedereen aan om even contact op te nemen met je huisarts. Zekerheid voor al toch? Je hebt maar 1 lichaam wees er zuinig op! Ik heb de fout gemaakt om dat 1 jaar lang niet te doen en heb er best wat spijt van.

Me geheugen en me lichaam zijn behoorlijk achteruit gegaan omdat ik op veel ste jonge leeftijd veel ste veel drugs heb gebruikt in een veel sta korte periode. Maak niet dezelfde fout als ik daar krijg je later spijt van.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gabbertje zei:
Maak niet dezelfde fout als ik daar krijg je later spijt van.
Klik om te vergroten...
Heb nou aub geen spijt. Spijt heb je alleen omdat deze fout niet dodelijk is afgelopen, anders scheelde je het uiteraard niets omdat je er toch niet was. Maar als je fouten hebt gemaakt, dan wil je toch niet over 20 jaar nog steeds denken van; oh had ik dat maar anders gedaan. Nee, dat wil je gewoon niet, dat zag ik zelf tussen de relatie van mijn oom en opa. Nu zit mijn oom de rest van z'n leven met een kut gevoel.

Door die drugs hoeveelheden heb je echter (hopelijk heb ik het goed en is je thuis situatie niet door het gebruik achteruit gegaan, maar juist voorruit (want je moet ook wel voorruit gaan, al is er iets ergs gebeurd)) meer en beter/hechter contact met je vrienden, familie en naaste. Dit ervaar ik zelf nu ook al gewoon. Meer begrip voor andere drugsgebruikers, jongeren die beginnen met drugs, allemaal positieve dingen die jou helpen, maar ook tegelijkertijd een ander helpen. Hoe geweldig is het als je iemand op een festival gewoon echt zo maar uit het niets blij maakt met een lolly, waaier of iets dergelijks. Iets dat ie nodig heeft, en wat ie ook wilt halen, maar wat hem gewoon net niet lukt, de moeite met opstaan of zo. Of dat je iemand de ruimte geeft die ruimte heeft nodig op een dansvloer dankzij een ongeluk, handicap of iets dergelijks en dat door andere niet 1,2,3 wordt gegund. Mensen met drugs kunnen bij een boze opmerking zich snel kut voelen, maar bij een compliment zich echt helemaal geweldig voelen. Het blijft sowieso nog bij de persoon hangen voor een lange tijd.

Fouten die je zelf hebt gemaakt, moet je geen spijt van krijgen en ondertussen hopen dat niemand het nadoet. Nee, ga dankzij die fouten zelf op zoek naar iemand die waarschijnlijk hulp nodig zal hebben en die je hierdoor ook kan beschermen. Ik zat ook altijd op school met het motto van; ''komt wel goed, die cijfers komen wel aanwaaien, lol'', maar dat was niet de manier dat ik wilde, want allee 1'tje zwommen in het water. Ik heb capaciteit om te leren, maar de pubertijd gooide dat helemaal om, ik ben ermee weg gekomen en probeer nu zelf niet leergierige mensen op school te ondersteunen. Hoe dat gebeurde? Basisschool gepest en op middelbare school keihard terug geslagen als pester (niet als vechter of iets dergelijks).

Naja goed, hopelijk lees je het helemaal door en zie je het niet als een dinsdagdip oppepper, maar als gedachten die nu rond spoken in mijn hoofd die eruit kunnen omdat ik ze anders 5 uur in me hoofd heb zitten wanneer ik een tukkie wil doen. Degene die wel een dinsdagdip hebben en die hiermee vrolijker worden of van gefrituurde hersens naar gekraakte hersens gaat, geen dank voor de moeite! Haha. Leuke is dat dit verhaal uiteraard tot stand is gekomen omdat ik drugs heb gebruikt eerder op de dag. Al hou ik van dit soort discussie's en onderwerpen, maar heb nooit zin om zo lang te typen. ;p

:redheart:
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bas zei:
Heb nou aub geen spijt. Spijt heb je alleen omdat deze fout niet dodelijk is afgelopen, anders scheelde je het uiteraard niets omdat je er toch niet was. Maar als je fouten hebt gemaakt, dan wil je toch niet over 20 jaar nog steeds denken van; oh had ik dat maar anders gedaan. Nee, dat wil je gewoon niet, dat zag ik zelf tussen de relatie van mijn oom en opa. Nu zit mijn oom de rest van z'n leven met een kut gevoel.

Door die drugs hoeveelheden heb je echter (hopelijk heb ik het goed en is je thuis situatie niet door het gebruik achteruit gegaan, maar juist voorruit (want je moet ook wel voorruit gaan, al is er iets ergs gebeurd)) meer en beter/hechter contact met je vrienden, familie en naaste. Dit ervaar ik zelf nu ook al gewoon. Meer begrip voor andere drugsgebruikers, jongeren die beginnen met drugs, allemaal positieve dingen die jou helpen, maar ook tegelijkertijd een ander helpen. Hoe geweldig is het als je iemand op een festival gewoon echt zo maar uit het niets blij maakt met een lolly, waaier of iets dergelijks. Iets dat ie nodig heeft, en wat ie ook wilt halen, maar wat hem gewoon net niet lukt, de moeite met opstaan of zo. Of dat je iemand de ruimte geeft die ruimte heeft nodig op een dansvloer dankzij een ongeluk, handicap of iets dergelijks en dat door andere niet 1,2,3 wordt gegund. Mensen met drugs kunnen bij een boze opmerking zich snel kut voelen, maar bij een compliment zich echt helemaal geweldig voelen. Het blijft sowieso nog bij de persoon hangen voor een lange tijd.

Fouten die je zelf hebt gemaakt, moet je geen spijt van krijgen en ondertussen hopen dat niemand het nadoet. Nee, ga dankzij die fouten zelf op zoek naar iemand die waarschijnlijk hulp nodig zal hebben en die je hierdoor ook kan beschermen. Ik zat ook altijd op school met het motto van; ''komt wel goed, die cijfers komen wel aanwaaien, lol'', maar dat was niet de manier dat ik wilde, want allee 1'tje zwommen in het water. Ik heb capaciteit om te leren, maar de pubertijd gooide dat helemaal om, ik ben ermee weg gekomen en probeer nu zelf niet leergierige mensen op school te ondersteunen. Hoe dat gebeurde? Basisschool gepest en op middelbare school keihard terug geslagen als pester (niet als vechter of iets dergelijks).

Naja goed, hopelijk lees je het helemaal door en zie je het niet als een dinsdagdip oppepper, maar als gedachten die nu rond spoken in mijn hoofd die eruit kunnen omdat ik ze anders 5 uur in me hoofd heb zitten wanneer ik een tukkie wil doen. Degene die wel een dinsdagdip hebben en die hiermee vrolijker worden of van gefrituurde hersens naar gekraakte hersens gaat, geen dank voor de moeite! Haha. Leuke is dat dit verhaal uiteraard tot stand is gekomen omdat ik drugs heb gebruikt eerder op de dag. Al hou ik van dit soort discussie's en onderwerpen, maar heb nooit zin om zo lang te typen. ;p

:redheart:
Klik om te vergroten...
Als Ik heel eerlijk ben is spijt ook een erg groot woord, ik gebruikte dit in hoop de ogen van de TS te openen. Wel denk ik achteraf "ik had er beter mee om kunnen gaan".

Drugs heeft ondanks mijn misbruik een helle positief wending aan mijn leven gegeven, waar ik vroeger een heel agressief, onduldig, onhandelbaar persoon was ben ik nu juist de rust zelve (neem dit niet te letterlijk want ik ben en blijf een adhder). Ik heb juist door mijn drugs gebruik met mezelf leren omgaan en het heeft mij geholpen de wereld beter te begrijpen.

Nu wil ik niemand aanraden om drugs te gaan misbruiken in hoop dat het hetzelfde effect heeft als bij mij. 1 oude vriend van me heeft het niet in de hand gehouden en de laatste berichten die ik over hem heb gehoord is dat hij tussen 6 planken onder wat aarde licht, of dit waar is weet ik niet maar drugs heeft zijn leven verkloot. Zo zitten er aan drugs mooie en minder mooie kanten, een beetje een haat liefde relatie in perfecte balans.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."