Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGaten in geheugen normaal?

Gaten in geheugen normaal?

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, kan gebeuren bij drugs. Daarover is hierboven genoeg gezegd. Daarnaast kan geheugenverlies rond een bepaalde periode te maken hebben met traumatische gebeurtenissen.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een vraagje waar ik eigenlijk al jaren mee zit. Ter informatie, ik ben 15 jaar oud en gebruik sinds 4 jaar al regelmatig drugs. Maar heb voor het gebruik opgemerkt dat ik best wel wat herinneringen van vroeger kwijt ben (dus vanaf 6-11). Het lijkt alsof er zwarte gaten zitten in mijn geheugen waardoor ik soms hele periodes niet meer kan terughalen. Is dit normaal?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sniksnak zei:
Ik heb een vraagje waar ik eigenlijk al jaren mee zit. Ter informatie, ik ben 15 jaar oud en gebruik sinds 4 jaar al regelmatig drugs. Maar heb voor het gebruik opgemerkt dat ik best wel wat herinneringen van vroeger kwijt ben (dus vanaf 6-11). Het lijkt alsof er zwarte gaten zitten in mijn geheugen waardoor ik soms hele periodes niet meer kan terughalen. Is dit normaal?
Klik om te vergroten...
Ja, dit is normaal bij regelmatig drugs gebruik.
Nee, dit is niet normaal om nu al te hebben op jouw leeftijd.

Stop dus met de drugs.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bas zei:
Ja, dit is normaal bij regelmatig drugs gebruik.
Nee, dit is niet normaal om nu al te hebben op jouw leeftijd.

Stop dus met de drugs.
Klik om te vergroten...

Ik heb volgens mij duidelijk gezegd dat ik al zulke klachten ervaar voordat ik überhaupt drugs gebruikte. Was het pas sinds gebruik begonnen had ik dat zelf wel kunnen invullen ja.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas zei:
Ja, dit is normaal bij regelmatig drugs gebruik.
Nee, dit is niet normaal om nu al te hebben op jouw leeftijd.

Stop dus met de drugs.
Klik om te vergroten...

Bas, sorry dat ik misschien wat naar overkwam. Ik zit vandaag in mijn eerste dag nuchter na 2 weken dus ben al de hele dag een beetje narrig. Ik weet dat je het goed bedoeld en ik had niet zo arrogant over willen komen. Ik wou wel even mijn excuses daarvoor aanbieden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je oud wil worden zou ik het gebruik toch maar eens ernstig terugdringen als ik jou was lijkt me.
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op je 15e al 4 jaar aan de drugs zitten en nu zelfs 2 weken achter elkaar dagelijks gebruikt?

Sorry, maar hoe ben je in godsnaam op zo'n jonge leeftijd al in aanraking hiermee gekomen? Als ik dat mag vragen uit nieuwsgierigheid.

Je zult je hersencellen nog genoeg nodig hebben komende jaren. Denk eens goed na over wat drugs je de afgelopen jaren heeft gebracht / komende jaren gaat brengen. Wellicht een beter idee om je ergens anders op te storten!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik schat verkeerde vrienden.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik schat verkeerde vrienden.
Klik om te vergroten...

Nee dat is het niet geweest :/
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sniksnak zei:
Nee dat is het niet geweest :/
Klik om te vergroten...
Ah ok.
Je benoemde dat je 'vrienden' of de mensen die je kent alleen maar iets van je willen las ik ergens, en echte vrienden doen dat toch echt niet hoor, dus vandaar.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rtby zei:
Op je 15e al 4 jaar aan de drugs zitten en nu zelfs 2 weken achter elkaar dagelijks gebruikt?

Sorry, maar hoe ben je in godsnaam op zo'n jonge leeftijd al in aanraking hiermee gekomen? Als ik dat mag vragen uit nieuwsgierigheid.

Je zult je hersencellen nog genoeg nodig hebben komende jaren. Denk eens goed na over wat drugs je de afgelopen jaren heeft gebracht / komende jaren gaat brengen. Wellicht een beter idee om je ergens anders op te storten!
Klik om te vergroten...

Heel veel shit dat leidde tot niet willen voelen om maar kort te zeggen.

Wat het mij heeft gebracht, het niet te hoeven voelen van dingen, voor de toekomst is het als een pleister op een gebroken raam. Compleet nutteloos maar zag op dat moment geen andere uitweg wat maakt dat ik nu hooked ben.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#12
acht.zes zei:
Ah ok.
Je benoemde dat je 'vrienden' of de mensen die je kent alleen maar iets van je willen las ik ergens, en echte vrienden doen dat toch echt niet hoor, dus vandaar.
Klik om te vergroten...

inderdaad. lees bijv. je hele pakje sigaretten weg roken of je geld weg bietsen, heb me nooit vertrouwd genoeg gevoeld op drugs te gebruiken met zulke mensen dus maar op me kamertje.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Sniksnak
Wat versta je onder 'hooked' als ik vragen mag? Wanneer is t begonnen en welke frequentie?

Een beginnende speedverslaving valt nog wel om te keren met wat goede wil.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@Sniksnak
Wat versta je onder 'hooked' als ik vragen mag? Wanneer is t begonnen en welke frequentie?

Een beginnende speedverslaving valt nog wel om te keren met wat goede wil.
Klik om te vergroten...

'hooked' zie ik meer als mijn wietverslaving waar ik inmiddels nu al 4 jaar aan vast zit. Speed doe ik nu volgens mij een half jaartje of zo maar heb ook meerdere keren XTC, LSD gedaan en 1 keer coke. Coke is het enige dat ik niet zou willen voortzetten van al dat.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#15
en nicotine 6 jaartjes al maar ja dat is wat t is
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ah ok.

Ik ben zelf een beetje wietverslaafd, lol. Nu al 30 jaar, op mijn 13e begonnen. Dus daar kan ik niet echt advies over geven lol.

Ik snap dat je best wat meegemaakt hebt in je leven, maar nu ben je het gevolg aan het aanpakken in plaats van de oorzaak van je misere. Al je gevoelens zijn goed, ook de slechte. Daar moet je eigenlijk niet voor vluchten.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
Ah ok.

Ik ben zelf een beetje wietverslaafd, lol. Nu al 30 jaar, op mijn 13e begonnen. Dus daar kan ik niet echt advies over geven lol.

Ik snap dat je best wat meegemaakt hebt in je leven, maar nu ben je het gevolg aan het aanpakken in plaats van de oorzaak van je misere. Al je gevoelens zijn goed, ook de slechte. Daar moet je eigenlijk niet voor vluchten.
Klik om te vergroten...

Ik snap precies wat je bedoeld maar ik heb het gevoel alsof ik er niks aan kan veranderen, Dan wil ik een advies opvolgen maar zodra er iets slechts gebeurt is het enige wat (tijdelijk) helpt drugs is.

Weetje ik voel me gewoon afgewezen. Afgewezen,
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mij is er maar 1 eerlijk advies mogelijk aan jou:
Zoek professionele hulp
gaten in je geheugen zijn niet normaal, het zou een manier van zelfbescherming kunnen zijn omdat je al aangaf dat dit voor je drugsgebruik was.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#19
PaddoKweker zei:
Volgens mij is er maar 1 eerlijk advies mogelijk aan jou:
Zoek professionele hulp
gaten in je geheugen zijn niet normaal, het zou een manier van zelfbescherming kunnen zijn omdat je al aangaf dat dit voor je drugsgebruik was.
Klik om te vergroten...

Ik zal het proberen, heb ooit wel een psychiater gehad maar heb geen woord tegen hem kunnen zeggen op de een of andere manier
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat voor gaten van periodes in je geheugen; van school, vakanties, uitstapjes, gebeurtenissen, etc.? Leuke en "minder" leuke? Ook nog als je foto's ervan ziet? Ons geheugen is selectief en we onthouden niet alles precies zoals het was of is gebeurt. We hebben geen computer databank oid. Bij iedereen is dat weer anders. Kan ook afhankelijk zijn van bepaalde factoren, zoals bijv. stress door trauma's. Zegt overigens niet dat het later weer kan terugkomen.

Die shit dat leidde tot het niet willen voelen; op welke periode in je leven heeft dat betrekking?

Afgewezen voelen, maar misschien ook onbegrepen? Je lijkt me behoorlijk intelligent. Speelt dat hierbij ook een rol denk je? Afgewezen door wie; iemand waar je verliefd op was of meerdere?

Ben je een beetje assertief en durf je voor jezelf op te komen? Hoeft niet altijd meteen, maar durf je (actief) grenzen te stellen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."