Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey, excuses voor mijn ontzettend late reactie. Maar ik moet helaas mededelen dat ik sinds kort wel weer gebruik. All it took was 1 puff of weed en ik was gelijk vergeten waarom ik uberhaupt gestopt was. Ik zit op het moment met super gemixte gevoelens. Aan de ene kant wil ik wel stoppen, maar ik heb toch wel het gevoel dat ik dit met enige moderation vol kan houden. Ik heb jullie tips zeker meegenomen, en ben daardoor sinds kort begonnen met skateboarden. Het voelt echt heerlijk om een andere sportieve hobby te hebben dan elke keer naar de dealer fietsen voor een nieuwe stashđ. Nu kan ik skatend gaan!!!"
"1. Wiet/hasj 2. Lsd 3. Speed 4. Xtc 5. Alcohol ( maar alleen wodka en bier)"
"De Dunne zei: Ik heb voor zover ik weet helemaal geen last van Dyscalculie of Dyslexie maar ik vergeet ook wel eens een heel woord in een zin of vergeet een letter. Vooral korte woorden die niet mega belangrijk zijn voor het onderwerp. Dus woorden als: dat, en, het etc. Met getallen draai ik ze ook vaak om. idd zoiets als dat je 45 bedoeld maar 54 schrijft. Als iemand mij zijn telefoonnummer opnoemt bv dan moeten ze dat echt cijfer voor cijfer opnoemen. Dus als het 458790 of zo is dan echt: 4, 5, 8, 7, 9, 0. En niet: 45, 87, 90. Dan maak ik geheid een fout. Ik geef altijd mijn adhd (of iets) de schuld. Ik denk namelijk veel sneller dan ik schrijf of spreek. Dus dan vergeet ik gewoon dat woord te schrijven omdat mijn hersenen al 2 zinnen verder zijn . Ik lees wel meestal alles na en verbeter het soms. Als ik te hyper ben maak ik echt veel fouten. Terwijl ik voor Nederlands op school altijd heel goede cijfers had, ook met mijn examen. Sowieso voor talen trouwens. Klik om te vergroten... Dit is het meest herkenbare wat ik gelezen heb vandaag haha. Naja naast een zDoc die over opgroeien ging, ik kan je m zeker aanraden. Het ging over het uitvoeren van de makkelijkste alledaagse activiteiten waar je als puber vrij onzeker over kan zijn. Bijvoorbeeld normaal recht vooruit lopen zonder over je poten heen te struikelen etc. De onzekerheden in de efficiëntie van de dingen die we vaak doen schijnt dus te komen doordat omdat je in deze tijd groeit, jou brein vaak verward is omdat elke dag de maat van je lichaamsdelen veranderd. Best grappig om een documentaire te zien over je dagelijkse struggles. Ging verder ook over hoe kleine kinderen het voor elkaar krijgen de dood vrij vaak te kunnen ontsnappen. En het geen angst kennen waardoor pubers de meest spectaculaire dingen doen. Maar ik heb precies hetzelfde hoor, totaal geen sporen van dyslexy maar ik zie het gewoon een een super snelle laptop met een ruk toetsenbord. Er zijn ook vele mensen en docenten die mij ook gewoonweg niet kunnen volgen in een gesprek. Als ik namelijk eenmaal ga praten dan kan ik echt lullen als Brugman en wanneer ik dan een zin zeg komt er een moment wat ik het beste kan beschrijven als ''Het Oh ja momentje'' en dan ben ik weer bang om te vergeten wat ik wil zeggen. Enorme chaos in me hoofd dus, Helaas lijkt het zo te zijn dat mijn brein niet meer kan functioneren op het moment dat ik in het middelpunt van de belangstelling staan. Zolang ik het gevoel heb dat ik niks voorstel kan ik zolang praten dat zelfs de docent neigingen krijgt me te slaan volgens mij. Voor de mensen die dit ook hebben, je zult hoogstwaarschijnlijk niet snel een discussie verliezen omdat (bij mij in ieder geval) op elk antwoord dat ik krijg meteen weer een vraag heb. Nu een hele andere onderwerp. Ik loop op de een of andere manier al redelijk lang met het idee rond dat het best zou kunnen dat er weer een soort hippie tijd aan zou kunnen gaan komen. Ben ik de enige?"
"De Dunne zei: Ik ben allang gaan tiener of puber meer, al meer dan 25 jaar niet. Hahahaha! Maar ik had het toen net zo âergâ als nu. Het enige wat wel verbeterd is sinds ik âvolwassenâ (ahum) ben is dat ik zelf meestal opmerk. Die fouten bedoel ik. Vroeger zag ik ze zelf ook niet altijd met nalezen. Ik praat of klets van nature niet heel veel. Wel als ik ik zenuwachtig ben of juist in de belangstelling sta. Dan ga ik een soort ratelen en dan vlieg ik idd van de hak op de tak. Kan zo erg zijn dat ik zelf niet meer weet waar het nou eigenlijk over ging.. Discusieren ben ik wel aardig in mits ik een goed evenredige partner heb die het ook goed kan. Velen gaan harder praten, schreeuwen, persoonlijk worden of schelden om hun punt te maken maar komen met weinig inhoudelijks. Daar kan ik erg slecht tegen enhaak dan af. Niet echt verliezen dan natuurlijk maar ik win dan ook niet. Hippie tijd, nee, hahaha! Nee te strak gedwongen leef en verwachtingspatroon in NL nu. Klik om te vergroten... Nou ja, het heeft ook totaal geen zin om te gaan discussiĂ«ren met iemand die geen inhoudelijke punten geeft omdat het inderdaad onmogelijk is om van te winnen. Bij leeftijdsgenoten kan ik het nog enigszins verdragen omdat ik op jaar 3 kader zit en de mensen in mijn omgeving niet al te snugger zijn. Niet gemeen bedoeld maar voor mij niet fijn om mee te praten. Waar ik me pas mateloos aan irriteer zijn docenten die hun fout niet willen toegeven als ik ze er op wijs omdat ze gewoonweg te trots zijn. Een rede waarom ik naar veel lessen niet ben gegaan vorig jaar omdat ik er niet tegen kan als ik weet dat iemand uit zijn nek zit te lullen en zijn onzin aan mij wil opdringen. Met bijna al mijn leeftijdsgenoten kan ik wel niet makkelijk praten omdat mijn interesses vrijwel altijd botsen met die van anderen. Met andere woorden, je met die kinderen alleen maar van die irritante oppervlakkige gespreksstof. Daar ben ik vaak wel snel klaar mee omdat ik me gewoon onder een bepaalde onderwerp grens moet houden. Ik zit dus 5 dagen in de week opgeschept met een klas van 15 jarige Amsterdammers die vrijwel alleen over dingen praten zoals gamen, dure kleding kopen, voetbal hebben. waar ik niet over mee kan praten omdat ik niet doe aan gamen, geen dure kleding kan veroorloven (en ook niet wil hebben), En ik geen voetbal speel maar aan parkour doe. Ik denk dat je dan wel begrijpt dat je erg snel uitgepraat bent. Dus ik op school gewoon lekker tot ik naar me kamertje kan vluchten om vervolgens een vette toeter op te steken en mijzelf te laten verdrinken in de oceaan van de melodie, ondertussen lekker een beetje schrijven of een beetje freestylen. Het liefste trek ik eigenlijk ook met volwassenen op maar zelfs die doen elke dag maar wat ze doen en denken naar mijn idee niet na voor mijn gevoel. Kan ik niet ff met iemand zijn geest ruilen of zo iets? Ik bewonder echt hoe mensen juist kunnen slap lullen als ze in de belangstelling staan want dan sla ik dicht. Ik vraag me eigenlijk af wat jullie allemaal doen als jullie tijd voor jullie zelf hebben? vind het altijd leuk om te weten wat andere mensen zouden doen"
"De Dunne zei: @Sniksnak . Hoe oud en jij eigenlijk? Ook 15 zoals je klasgenoten? Je komt wel iets ouder over dan 15 vind ik. Ik denk dat ik op mijn 15e nog niet zoveel wist over mezelf en over de samenleving etc. Ik was toen juist wat jonger in mijn doen en laten en denkwerk dan de gemiddelde andere 15/16 jarige. Wel gebruikte ik nog helemaal geen drugs of drank toen. Jij wel al zo jong. Klik om te vergroten... Ik ben inderdaad 15 jaar oud. Soms denk ik wel dat ik het veel makkelijker zou zijn geweest als mijn geest overeen zou komen met mijn biologische leeftijd. Wees blij dat je toen wat jonger was in je manier van denken en doen, want als je op je 15e over dit soort dingen zou nadenken is dat meestal niet zo een goed teken. En ja hoe ik denk is ook wel een van de redenen dat ik al vroeg naar zulke dingen zocht. Als je namelijk te druk bezig bent met buitenspelen en dergelijke denk je helemaal niet aan drugs. Maar ja,ik zeg altijd maar: het leven loopt zoals de wereld dat wilt, en daar moet je het mee doen. Uiteindelijk zal er vast wel een reden zijn waarom het leven is gelopen zoals het is. Om de vorige vraag van je te beantwoorden, Ik vind het zelf ook ontzettend leuk om buiten te zijn dus spendeer ik elke dag wel even buiten om bijvoorbeeld met mijn lieve hond te lopen, mijn hoofd leeg te maken en gewoon lekker door de stad heen lopen of fietsen. Mijn dagelijkse bezigheden zijn eigenlijk, Schrijven omdat dat voor mij de enige manier is om gevoel te uiten en lekker mijn dagje te verwerken. Verder doe ik een beginnende koksopleiding en ben ik zaterdag en zondag wel een dagdeel te vinden in het restaurant waar ik werk. Docu's zijn ook altijd heel leuk om te kijken en heb eigenlijk bijna alles boeiend vind omdat ik verslaafd ben aan dingen leren haha. Zodra ik ergens interesse in vind dan wil ik er graag alles over weten. ( Kennis is macht dus leren doet nooit kwaad.) Ik ben al een aantal jaartjes best wel hooked aan de wiet dus ben daar vaak ook wel mee bezig, ( ik ga er vanuit dat er vraagtekens komen over de combi: koken+wiet. Blow eigenlijk al te lang om echt effect te krijgen. ' s avonds klim ik standaard op ons appartementencomplex om vervolgens mijn slaap stickie te roken. Ik houd ook van schoonmaken omdat ik best wel neurotisch ben voor dingen die niet netjes zijn. Ook vind ik het fantastisch om happy hardcore op te zetten en rondjes te gaan springen door de stad en een beetje wat salto's te oefenen. Omdat ik op school vanwege het lage niveau geregeld wat vrije tijd heb. Geniet ik er ook van om leeftijdsgenoten advies te geven. Eigenlijk was dat het wel een beetje in korte lijnen, ik doe eigenlijk niet heel super veel gevarieerd dus eigenlijk een soort cirkeltje."
"De Dunne zei: Kun je niet een hogere en andere opleiding gaan doen? Als je je eigenlijk âverveeldâ dan kun en zoek je misschien meer. Ik heb namelijk een veel te lage opleiding gedaan omdat je vroeger geen adhd had maar gewoon druk, vervelend en eigenlijk dom was. Ook was ik een meisje en toen der tijd dachten ze dat alleen jongens die âziekte of gekteâ konden krijgen. Ik ben totaal nooit gestimuleerd iets hogers of anders te gaan doen. Daar heb ik nu wel spijt van. Ik had toen met de juiste begeleiding die je nu soms wel kunt krijgen makkelijk HAVO kunnen doen en heel misschien zelfs meer. Ik heb nu âmaarâ LBO, vergelijkbaar met nu Kader. Niet dat dat erg is, elk onderwijs is prima voor bij wie het past. Ik heb de LBO met 2 vingers in mijn neus gehaald zonder ook maar iets te leren. Denk er maar over na wat je wil. Nu ben je nog jong en je wil graag leren. Klik om te vergroten... Kan ik wel doen als ik wil, maar ben met een aandoening geboren wat ik zelf beschrijf als chronische school haat. hehe, ik heb er een hekel aan om stil te zitten en zeker als het verplicht is, op deze school heb ik nu meer praktijklessen waardoor ik lekker een beetje kan koken of bakken."
"Psychedelibee zei: Dat wordt in de volksmond ook wel puberteit genoemd . Klik om te vergroten... hehehe, kan je geen ongelijk geven"
"Pompen zei: Nouja wie z'n billen brand.. Mag een dikke after knal incasseren. Klik om te vergroten... Of wie z'n schijt te lang inhoud.. Heeft heeft een pijnlijke verlossing Maar goed dat je nu stopt met uitstellen want jouw lichaam heeft wel een appeltje met jou te schillen, naar verloop van tijd wordt alleen het mes maar groter. (been there, done that) Best heel recent eigenlijk haha."
"Wiet: Nee Hasj: Ik rook nu hasj Xtc: Nee Speed: Ja, als het voor me ligt altijd Coke: nope, 1 keer gedaan was ook de laatste GHB: Nee, hier begin ik niet aan Paddo's: Nee, nooit gedaan en heb me er niet goed genoeg op in gelezen LSD: Jazekers, was ik sowieso van plan binnenkort weer eens te doen 2CB: Waarschijnlijk wel Heroine: Nooit Ketamine: niet nu"
"Ik had oprecht niet verwacht dat ik hier nog zijn, of komen. Van 2 weken lange benders, ik was verder dan Rome. I've came a long way, i guess. Ik heb jullie advies op gevolgd. Ik zat in een lange spiraal naar beneden, te verdrinken in het afvoerputje van mijn leven. Dit zijn een van de quotes die ik heb geschreven terwijl ik in de kliniek zat. Misschien niet iets wat je zou denken als je bekent bent met mijn eerdere posts because believe me, i was a goddamn mess. Ik heb voor even kunnen (functioneren) maar door mijn onverwerkte trauma's en achterlijk veel druksgebruik is de emmer uiteindelijk overgelopen en ben ik volledig ingezakt. Dit resulteerde in meerdere delicten en een aantal zelfmoordpogingen. Ik heb eigenlijk altijd wel vrede met een vroege dood gehad, maar zoveel mislukte pogingen moeten toch wel iets betekenen i guess. Daarom besloot ik op 16 maart dat dit niet langer kon. Op mijn hoogte punt ( of diepte punt) Blowde ik een goeie 6 jaar lang dagelijks belachelijke hoeveelheden weg in combinatie met alcohol, speed, xtc, lsd en 2cb. Dat soort shit lijkt misschien leuk voor de eerste paar dagen, weken, maanden whatever. Maar ik ben nu 18 jaar oud en mijn hersens zijn net als de kipnuggets die je bij de maccie haalt, completely deep fried. Gelukkig ben ik volgende week zes maanden sober, maar het kost mij letterlijk al mijn zelfbeheersing om niet naar de shop te lopen en net zo stoned als cheech en chong te worden. Ik heb continu paniek aanvallen, ben bang voor harde geluiden en achtervolgd worden, al mijn social skills zijn verdwenen en ik heb nachtmerries alsof ik in nightmare on elmstreet leef. Ik probeer aan werk te komen en te denken aan een legit carriereplan maar wegens mijn achtergrond kom ik niet verder dan vuilnisman. I try, i really do. Maar soms weet ik echt niet waar ik het voor doe. Ik zit er aan te denken om weer naar school te gaan, maar ik ben gewend om fucking stoned op school te zitten of niet te gaan. This drug abuse left some serious scars Ik kamp met angst en woedeproblemen. Meer zelfhaad en zelfmoordgedachtes dan ooit. Ik vraag me oprecht af. Gaat dit nog weg, is dit blijvende schade? Krijg ik mijn socialskills, en motivatie terug? Hebben jullie tips voor het afkicken? Heeft iemand tips voor het makkelijker in aanmerking komen voor begeleid wonen?"