Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGaten in geheugen normaal?

Gaten in geheugen normaal?

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Albedo zei:
Wat voor gaten van periodes in je geheugen; van school, vakanties, uitstapjes, gebeurtenissen, etc.? Leuke en "minder" leuke? Ook nog als je foto's ervan ziet? Ons geheugen is selectief en we onthouden niet alles precies zoals het was of is gebeurt. We hebben geen computer databank oid. Bij iedereen is dat weer anders. Kan ook afhankelijk zijn van bepaalde factoren, zoals bijv. stress door trauma's. Zegt overigens niet dat het later weer kan terugkomen.

Die shit dat leidde tot het niet willen voelen; op welke periode in je leven heeft dat betrekking?

Afgewezen voelen, maar misschien ook onbegrepen? Je lijkt me behoorlijk intelligent. Speelt dat hierbij ook een rol denk je? Afgewezen door wie; iemand waar je verliefd op was of meerdere?

Ben je een beetje assertief en durf je voor jezelf op te komen? Hoeft niet altijd meteen, maar durf je (actief) grenzen te stellen?
Klik om te vergroten...

Met periodes bedoel ik soms wel bijna hele jaren, kan wel een paar gebeurtenissen terughalen en dat zijn minder leuke. Ik heb niet echt foto's van herinneringen.

Problemen zijn er altijd geweest, maar begon ze echt te ondervinden vanaf jaar 6-7 tot heden. (is nu wat rustiger, ik ben gelukkig uit huis.) Maar vanaf 11-12 tot nu heb ik nagenoeg allemaal onthouden.

Ik voelde mij voornamelijk afgewezen in de familiare kring. Ik kon wel makkelijk met mensen omgaan maar voelde mijzelf alsnog alleen. Ik kan het misschien beter verwoorden als het gevoel alleen te staan in een volle wereld. Ik wil me niet meer aan iets hechten dus het 'loner' zijn is eigenlijk mijn eigen pakkie aan, maar mijn enige echte vriend is sniksnak. En da's mijn hond:pigface:

ik ben ontzettend onzeker, maar in mijn ogen is ieder die elke dag (speed/coke) snuift dat ergens diep van binnen.:mrgreen:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het moeilijk jouw berichten voor waar aan te nemen @Sniksnak
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hond heeft een toffe naam, dat even ten eerste.

Ik vind het wel apart dat veel mensen hierboven een mening hebben over de oorzaak van je geheugenverlies. Even afgezien van het feit dat het absoluut niet oké is om zo jong al zoveel drugs te gebruiken, vind ik het moeilijk om iets te zeggen over je geheugen op basis van de info die je geeft. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met hele stukken kwijt zijn van bepaalde jaren en leeftijden. Iedereen is dat. Dat is hoe het menselijk brein werkt. Als je mij nu vraagt wat ik op m’n 13e bijvoorbeeld zoal deed zou ik ook niet ver komen behalve het terughalen vab de feiten (ik ging naar school, ik ging op zaterdag paardrijden, etc.). Het is pas bij anekdotes of foto’s dat gedetailleerdere herinneringen weer ‘gecued’ worden en terugkomen. Het klinkt voor mij dus niet perse abnormaal wat je beschrijft wat betreft je geheugen maar misschien begrijp ik het verkeerd.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik was vergeten er nog iets positiefs aan toe te voegen :/

upload_2018-10-18_6-0-13.png
Heb een hekel aan school maar ondanks dat heb ik daar wel motivatie in kunnen vinden :)
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casaan zei:
Ik vind het moeilijk jouw berichten voor waar aan te nemen @Sniksnak
Klik om te vergroten...

Dat kan, je hoeft het ook niet voor waar aan te nemen. ik vertel gewoon iets en het is aan jou of je het gelooft/onzin vind.
Zelf geen problemen mee:wink:
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Je hond heeft een toffe naam, dat even ten eerste.

Ik vind het wel apart dat veel mensen hierboven een mening hebben over de oorzaak van je geheugenverlies. Even afgezien van het feit dat het absoluut niet oké is om zo jong al zoveel drugs te gebruiken, vind ik het moeilijk om iets te zeggen over je geheugen op basis van de info die je geeft. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met hele stukken kwijt zijn van bepaalde jaren en leeftijden. Iedereen is dat. Dat is hoe het menselijk brein werkt. Als je mij nu vraagt wat ik op m’n 13e bijvoorbeeld zoal deed zou ik ook niet ver komen behalve het terughalen vab de feiten (ik ging naar school, ik ging op zaterdag paardrijden, etc.). Het is pas bij anekdotes of foto’s dat gedetailleerdere herinneringen weer ‘gecued’ worden en terugkomen. Het klinkt voor mij dus niet perse abnormaal wat je beschrijft wat betreft je geheugen maar misschien begrijp ik het verkeerd.
Klik om te vergroten...

Tja, ik weet iets niet en vraag gewoon aan mensen met ervaring. Zou je wel gelijk in kunnen hebben ja wat betreft het vergeten. Thanks voor de antwoorden allemaal :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het enige wat ik er over kan zeggen is dat de ontwikkeling van je hersens vanaf 11 jaar tot 15 jaar erg belangerijk zijn. Je komt in de pubertijd en je hormonen springen natuurlijk alle kanten op. Dus op deze leeftijd drug gaan gebruiken is het meest foute wat je maar kan doen.

Dit is niet om je de les te lezen maar om het nog even te benoemen. Je zegt dat je er al last van had voor dat je drugs ging gebruiken maar dit maakt het natuurlijk alleen maar erger.

Zou sws proberen te stoppen met harddrugs. Ik weet dat weed erg moeilijk is om mee te stoppen op die leeftijd.
En niemand kan je gaan zeggen dat je moet stoppen dat snap ik ook. Maar denk er even goed over na. Je hebt je hele leven nog voor je dus het is het proberen waard.
Ja ik klink net als wat je ouders zouden zeggen. Maar probeer zo min mogelijk harddrugs te gebruiken in ieder geval.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry allemaal, ik ben een tijdje niet online geweest omdat ik druk met school was waardoor ik op heel veel berichten niet gereageerd heb. Nu ik mijn laatste paar berichten teruglees valt het mij op dat ik (in mijn ogen) erg kortaf en misschien een beetje gemeen ben overgekomen.

Ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben op een aantal vlakken en zou er graag wat aan willen doen (denk ik).
Maar dat is het probleem juist, ik heb mijn hele leven eigenlijk al het gevoel compleet nutteloos en chaotisch te zijn. Ik weet niet wat ik wil/moet doen, wat ik moet voelen terwijl andere mensen altijd al doelen hebben gehad. Dat zijn de dingen die je een persoonlijkheid geeft, toch? Ik heb wel hobby's en dergelijke die ik wel als leuk kan beschouwen, maar niks is eigenlijk echt dat ik denk van; wauw!
Ik heb ook wel degelijk leuke dingen meegemaakt maar ja ik zie het niet echt als leuk. En ook weer wel tegelijkertijd.

Vanaf zo lang ik mij kan herinneren heb ik (bijna) altijd geleefd met een mindset van: ik blijf gewoon doorleven maar vind het echt niet erg als ik er niet meer zou zijn of zo. Ik weet weinig over mezelf en volgens mij is er gewoon iets niet goed in mijn bovenkamertje en ben ik gewoon op mijn hoofd gedonderd vroeger:mrgreen:. Soms denk ik wel eens dat ik gewoon geen motivatie/energie voor dingen kan hebben, maar ik weet het wel te kunnen voor sommige dingen. Die vind ik dan heel erg leuk maar zou het over zijn heb ik daar geen moeite mee.(Die gedachten schommelen ontzetten veel heen en weer. Ik kan me gewoon moeilijk een doel voor ogen nemen omdat ik niks kan vol houden wat er dan voor zorgt dat je 10 doelen hebt maar er bij geen één progressie boeken en jezelf weer een waardeloze nietsnut vinden.

Ik zou het echt wel anders willen zien, maar ik weet dat de enige manier om mijn drugsgebruik op te lossen, de oorzaak opzoeken en behandelen is. Dan moet ik mijzelf dus leren kennen, maar ik heb niet het gevoel een persoon te zijn. Ik ben nooit mezelf geweest naar anderen toe dus ik weet niet eens wie ik ben. Ik voel me gewoon meer verkleedkist als mezelf.
Ik kan me goed als een ander voor doen en daardoor heeft niemand ooit gevraagd wat er was maar dat is goed want dan ben je niet zo irritant voor anderen. Ik kan het alleen echt niet langer vol houden. Ik wil gewoon blij zijn voor anderen omdat ik mijn emoties niet kan controleren. Als ik me zou uiten zou je een heel fucking seizoen goede slechte kunnen vullen in een half daggie ofzo. Elke keer als ik probeer mezelf te zijn verander ik mezelf snel weer beetje bij beetje omdat ik me aan mezelf irriteer. Ik snap mensen op zich wel hoor, wat heb jij nou aan iemand om je heen die mentaal net zo breekbaar is als een dropveter?

@PaddoKweker gaf mij een advies professionele hulp te zoeken. Dat heb ik ergens vorig jaar eerder gedaan maar heeft niks geholpen. Ik ben zelfs tegen een psychiater niet eerlijk.

Ik weet ook gewoon veel niet waardoor ik eigenlijk niks kan vertellen wat ik echt voel omdat ik het niet weet of niet kan verwoorden. Echt serieus hoe fucking triest ben je als je ZELFS tegen je psychiater niet eerlijk kan vertellen hoe en wat er in je hoofd gaat. Daar ben ik na een poos dus mee gestopt.

Normale mensen zijn sowieso een no-go omdat die alleen maar het woord drugs uit jouw verhaal vissen en hoppa, stempel op je voorhoofd met junk. Dan denk je ook wel laat maar zitten dus. Leeftijdsgenoten ga ik niet eens over beginnen. Maar hun neem ik het niet kwalijk, ik ben blij dat de meeste gewoon lekker hun weet ik veel wat dingetjes kunnen doen.

@Casaan Ik snap wel waarom je moeite heb mij te geloven hoor. Ik zou zo iemand ook moeilijk kunnen geloven. Alleen is er een reden dat ik dit topic heb gemaakt en me hier uit omdat niemand mij hier kent/ziet/hoort en ik mijn verhaal gewoon kan uiten zonder mensen die mij veroordelen omdat ik niet helemaal koppie ben. Bovendien als ik op een forum zou liegen had ik beter niks kunnen zeggen want dat had me een hoop vingerkrampen bespaart.

Hoe dan ook, ik ben op 10-10 gestopt met de speed, Helaas had ik afgelopen zaterdag uitbetaald gekregen en zondag had ik weer wat gehaald. Dit was zeker niet mijn planning maar door omstandigheden heb ik toch naar de pep gegrepen als eerste hulp. Ik realiseer me nu helemaal dat dit echt niet de goeie kant op gaat. Maar ik wil er niet mee stoppen want door de speed heb ik allemaal complimenten gekregen op me werk, school en thuis. Ik weet dat het bullshit is en totaal onverantwoord maar het voelt gewoon ontzettend fijn om ff te denken dat mensen je waarderen. Om dan als het uitwerkt te realiseren dat ze eigenlijk mijn zakje speed een schouderklopje hebben gegeven. Al met al ben ik gewoon een beetje wanhopig. Het slaat eigenlijk nergens op wat ik allemaal zit te typen maar het voelt gewoon een beetje opluchtend om alles te typen.

Dankjewel Drugsforum en alle leden. Dit is bewijs dat technologie ook goeie kanten heeft!:grin:
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sniksnak zei:
Ik was vergeten er nog iets positiefs aan toe te voegen :/

Bekijk bijlage 3480
Heb een hekel aan school maar ondanks dat heb ik daar wel motivatie in kunnen vinden :)
Klik om te vergroten...

Nou, ga HAVO doen i.p.v. kader. In ieder geval een beetje uitdaging zoeken.
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Avīci zei:
Nou, ga HAVO doen i.p.v. kader. In ieder geval een beetje uitdaging zoeken.
Klik om te vergroten...

Kan niet want daar kom ik vandaan :(
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sniksnak zei:
Kan niet want daar kom ik vandaan :(
Klik om te vergroten...
Das wel zonde dat je die kans hebt laten schieten dan. Als ik jou was zou ik z.s.m. overstappen naar de Havo of gewoon helemaal niet meer. Ikzelf scoorde op de Mavo ook zeer goed en kon na datzelfde schooljaar doorstromen naar de Havo en het jaar daarop naar de Havo-Technasium. Gezien het makkelijk ging en ik uitdaging wilde, stroomde ik door, maar ik faalde uiteindelijk keihard omdat ik er vanuit was gegaan dat ik weer ging doorstromen. (ik dacht te makkelijk)

Doe me een lol en ga weg van kader, want dat gaat je duidelijk te makkelijk af. Het is beter om een uitdaging te zoeken waar je moeite voor moet doen. Als alles maar komt aanwaaien in je leven, dan ga je zelf ook makkelijk denken waardoor je uiteindelijk lelijk op je neus zal kijken. Grijp niet te laag, met waar je capaciteiten liggen, maar ook niet te hoog. Je weet zelf als de beste wat je aankan en wat niet.

Goed, genoeg advies. ;p
S
SniksnakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bas zei:
Das wel zonde dat je die kans hebt laten schieten dan. Als ik jou was zou ik z.s.m. overstappen naar de Havo of gewoon helemaal niet meer. Ikzelf scoorde op de Mavo ook zeer goed en kon na datzelfde schooljaar doorstromen naar de Havo en het jaar daarop naar de Havo-Technasium. Gezien het makkelijk ging en ik uitdaging wilde, stroomde ik door, maar ik faalde uiteindelijk keihard omdat ik er vanuit was gegaan dat ik weer ging doorstromen. (ik dacht te makkelijk)

Doe me een lol en ga weg van kader, want dat gaat je duidelijk te makkelijk af. Het is beter om een uitdaging te zoeken waar je moeite voor moet doen. Als alles maar komt aanwaaien in je leven, dan ga je zelf ook makkelijk denken waardoor je uiteindelijk lelijk op je neus zal kijken. Grijp niet te laag, met waar je capaciteiten liggen, maar ook niet te hoog. Je weet zelf als de beste wat je aankan en wat niet.

Goed, genoeg advies. ;p
Klik om te vergroten...

Dankje voor het goeie advies!

Ik wil er wel ff bij zeggen dat ik mijn kans niet vergrepen had. Ik stond voor elk vak wel ruim een 7 op de 1e jaar havo maar wegens mijn slechte cijfer voor wiskunde ( een 4) ben ik gezakt, wiskunde was namelijk een kernvak. Sinds dat ik hoorde dat ik naar vmbo-tl ging is mijn motivatie zeer slecht voor school.

Vanaf vmbo-tl kwam het makkelijke denken dus haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."