Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar komt het Corona virus vandaan?

Waar komt het Corona virus vandaan?

215 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
8️⃣6️⃣ zei:
Dat je imuun wordt na een keer Corona kan wel de prullenbak in ja.

Die lockdown gaat er uiteindelijk overal komen denk ik, tezamen met forse kritiek waarom die lockdown er niet eerder is gekomen.
Klik om te vergroten...
Ja zou je denken? Echt volledige lockdown, zoals, iedereen thuis blijven, niemand naar buiten. Dat kan toch niet? Vitale beroepen enzo dan?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
het is onduidelijk of het een tweede keer is dat de mensen besmet raken of dat een poosje slapende is?

waar het vandaan komt en verdere expertise:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Zeelanddude
Zo'n lockdown houdt in dat je niet buiten mag komen behalve naar je werk, supermarkt en en de apotheek en weer terug naar huis daar van.

En ja, dat denk ik. Hier in Brabant zitten de intensive cares al overvol terwijl we pas aan het begin zitten van deze crisis. In dit tempo van verspreiding zitten alle IC's in Nederland binnen 2 weken vol en kunnen we niet iedereen meer de juiste zorg bieden die ze nodig hebben. Daarom verwacht ik binnen een paar dagen zo'n lockdown, die voor nog meer vertraging zou moeten zorgen. En zelfs dan denk ik dat we in de problemen zullen gaan komen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
8️⃣6️⃣ zei:
Zo'n lockdown houdt in dat je niet buiten mag komen behalve naar je werk, supermarkt en en de apotheek en weer terug naar huis daar van.
Klik om te vergroten...
oh wel, in principe zit ik dan de laatste dagen al in lockdown. Zit ziek thuis dus ga niet naar het werk, afgelopen vrijdagavond even naar de coffeeshop geweest, en gisteravond even naar de supermarkt. Verder loop ik af en toe een rondje in mn tuin om toch even buiten te zijn maar verder tja.... Wel veel meer telefonisch contact met mn vrienden en familie, dat dan weer wel.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Net bij de Apotheek geweest.
Eentje erin en eentje eruit..
Supermarkt medewerkers zitten achter het plastic..
Dus het lijkt wel die kant op te gaan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoogtijdagen voor de dealers. Vooral de wietdealers denk ik. Van de week voor het eerst wiet bij een dealer gekocht ipv coffeeshop. Bevalt prima, en was nog goedkoper ook.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zie de lock down als noodzakelijk.
Hoe te langer ermee gewacht wordt, Hoe temeer mensen er in de ellende komen.
Opschieten Rutte!!

Mijn apotheek nu :
Middels een soort pin apparaat buiten Kan je medicatie ophalen.
Je krijgt een sms met een code, en deze toets je in.
Vervolgens komt jouw medicijnenpakket in een luikje, dat je dan kunt openen.
Ik hoef niet meer naar binnen en sta ook niet meer in een rij.
Goed geregeld zo...!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op mijn werk (huisartsenzorg) hebben ze besloten het coronacentrum voor onze woonplaats te worden. Alle andere praktijken gaan dus alles telefonisch doen en wij gaan de fysieke zorg leveren.
Ik merk dat ik behoorlijk moe ben en 's nachts wakker schrik met het woord corona in m'n hoofd op repeat.

Niet omdat ik bang ben, maar omdat ik de hele dag niks anders meer hoor.
Ik ben overigens dankbaar dat ik een vitaal beroep heb en dus mag doorwerken. Ik ben ook getuige van veel hartverwarmende acties. Kon het altijd maar zo zijn; begripvolle mensen en sociale acties, normaal word ik de hele dag uitgescholden en bedreigd :upsidedown:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waar komt dit virus vandaan...
Ik denk zelf:
Opzettelijk ergens losgelaten. Of:
Spontaan door de natuur zelf ontworpen, want de aarde is overbevolkt.
SARS kon men nog in bedwang krijgen.
Dit virus, nota bene een zelfde soort als Sars, loopt volkomen verkeerd...typisch, nietwaar.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Waar komt dit virus vandaan...
Ik denk zelf:
Opzettelijk ergens losgelaten. Of:
Spontaan door de natuur zelf ontworpen, want de aarde is overbevolkt.
SARS kon men nog in bedwang krijgen.
Dit virus, nota bene een zelfde soort als Sars, loopt volkomen verkeerd...typisch, nietwaar.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook opzettelijk!
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
i disagree, niet met alles maar: Er is niks aan de hand ga de straat op , Nope, er is wel degelijk iets aan de hand.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Wat een rampzalig laag niveau. En dan heb ik het niet over de grammatica en spelling.

Juist door lekker door te gaan met alles is de kans erg groot dat er teveel mensen tegelijk besmet raken. En dan raken de IC's overbelast. Het is nu wel duidelijk dat niet alleen bejaarden in de risicogroep horen.

Dit zijn dezelfde soort mensen die als zij of een familielid het wel krijgen en ernstig ziek raken gaan zeiken op de bezuinigingen in de zorg.

Levensgevaarlijk, dit soort zelf verklaarde experts op social media, helemaal als ze ook nog eens de hersencapaciteit van een pinda hebben.

Het grootste non-argument is nog wel dat van andere ziektes meer mensen per dag dood gaan. Daar schieten echt de tranen van in mijn ogen. Natuurlijk, er gaan elke dag mensen dood, maar het dodental van het coronavirus neemt in een steeds rapper tempo toe.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Italië, daar is te zien wat er gebeurt als je de regels in de wind slaat.
Vele, vele doden.
Ik heb enkele Italiaanse kennissen, en deze hebben mij dit gezegd .
Ze blijven niet binnen.
Ziedaar.
Nee. I disagree.
Dat verhaaltje is een voorbeeld van burgerlijke ongehoorzaamheid.
Niks meer. Niks minder.
De grammatica is pseudo bulgaars_ Nederlands...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
Hoe kan je het hier mee eens zijn vraag ik me af?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...

Er staan zoveel feitelijke onjuistheden en logische fouten in dat het pijn doet aan mijn ogen.
"Er sterven dagelijks meer mensen aan andere ziektes" hoe is dat een argument, hoe is het eerlijk om corona (1 ziekte) te vergelijken met "de som van doden van alle andere ziektes"?! 2 maten en gewichten. En we zijn nog maar net begonnen aan de parabool (buiten China en Italië), dus wacht maar af.
"We krijgen het allemaal" fout, als er een geneesmiddel of vaccin is gaan er veel zijn die het nooit gaan krijgen. Ook als blijkt dat voldoende mensen immuun worden gaan velen het nooit krijgen omdat immune mensen het niet spreiden.
"Maar zij gaan ook dood als je ze aansteekt met een normale griep" nee corona is 3 keer dodelijker dan influenza. Factor 3, dat is erg veel!
"Er gebeurt je niks als je niet zwak bent" fout, er liggen mensen op intensieve zonder medische voorgeschiedenis en die niet roken enzovoort. Permanente longschade mogelijk.

En om de vraag van het topic te beantwoorden: het virus is heel waarschijnlijk op natuurlijke wijze ontstaan en dat in China, en heeft snel verspreid omdat de Chinese overheid een cover-up wou proberen in de hoop dat niemand het zou weten in plaats van actief te proberen het virus te stoppen en daardoor toe te geven dat er in China een virus ontstaan is. Dus denk allemaal 2x, of nee meer, oneindig keer na voordat je rechten afgeeft aan overheid in de naam van "veiligheid" (die je uiteindelijk niet krijgt - Chinezen hebben weinig rechten. Zijn ze veiliger dan bij ons? Nee, integendeel).
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
barbieornot? zei:
Dit zag ik voorbij komen @ Facebook. Hoe denken jullie hierover? I agree!
Klik om te vergroten...
Achterlijk bericht. Hoe dom is die persoon..... lekkere de ziekenhuizen overbelasten zodat een groot deel dood gaat.....
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ganggang💯 zei:
Hoe kan je het hier mee eens zijn vraag ik me af?
Klik om te vergroten...
Misschien had ik beter neer kunnen zetten dat ik het met bepaalde dingen eens ben! We laten ons wel he-le-maal gek maken. Ik val tussen de personen die er nuchter over denkt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
barbieornot? zei:
Misschien had ik beter neer kunnen zetten dat ik het met bepaalde dingen eens ben! We laten ons wel he-le-maal gek maken. Ik val tussen de personen die er nuchter over denkt.
Klik om te vergroten...
Cerberus zei:
Er staan zoveel feitelijke onjuistheden en logische fouten in dat het pijn doet aan mijn ogen.
"Er sterven dagelijks meer mensen aan andere ziektes" hoe is dat een argument, hoe is het eerlijk om corona (1 ziekte) te vergelijken met "de som van doden van alle andere ziektes"?! 2 maten en gewichten. En we zijn nog maar net begonnen aan de parabool (buiten China en Italië), dus wacht maar af.
"We krijgen het allemaal" fout, als er een geneesmiddel of vaccin is gaan er veel zijn die het nooit gaan krijgen. Ook als blijkt dat voldoende mensen immuun worden gaan velen het nooit krijgen omdat immune mensen het niet spreiden.
"Maar zij gaan ook dood als je ze aansteekt met een normale griep" nee corona is 3 keer dodelijker dan influenza. Factor 3, dat is erg veel!
"Er gebeurt je niks als je niet zwak bent" fout, er liggen mensen op intensieve zonder medische voorgeschiedenis en die niet roken enzovoort. Permanente longschade mogelijk.

En om de vraag van het topic te beantwoorden: het virus is heel waarschijnlijk op natuurlijke wijze ontstaan en dat in China, en heeft snel verspreid omdat de Chinese overheid een cover-up wou proberen in de hoop dat niemand het zou weten in plaats van actief te proberen het virus te stoppen en daardoor toe te geven dat er in China een virus ontstaan is. Dus denk allemaal 2x, of nee meer, oneindig keer na voordat je rechten afgeeft aan overheid in de naam van "veiligheid" (die je uiteindelijk niet krijgt - Chinezen hebben weinig rechten. Zijn ze veiliger dan bij ons? Nee, integendeel).
Klik om te vergroten...
Meer valt er niet over te zeggen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat je imuun wordt na een keer Corona kan wel de prullenbak in ja.

Die lockdown gaat er uiteindelijk overal komen denk ik, tezamen met forse kritiek waarom die lockdown er niet eerder is gekomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."