Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEenzaamheid/boredom verslaan.

Eenzaamheid/boredom verslaan.

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Ritme houden, proberen elke dag er even uit te komen of iemand te zien.

Ik zit nu 2,5 jaar thuis en in het begin van mijn burn out kon ik niets. Douchen en bezoek op één dag was teveel, ik zat huilend op de wc omdat ik niet meer wist hoe ik op de bank moest komen, kon geen licht en geluid verdragen. Ben toen elke ochtend half 7 koffie blijven drinken met m'n ex, voor hij naar werk ging. Na een week of 3 merkte ik hoeveel energie online contact houden met mensen kostte: was daar bijna dwangmatig mee bezig nadat diverse mensen hadden gezegd dat je in een burnout mensen kwijtraakt. Sprak mensen wel, maarja, wat jij doet interesseert me niet want de energie niet voor, en ik maak niks mee. En ik zag nog steeds niemand, voelde me alsnog eenzaam. Maar waarom zou iemand langs komen, ik sprak ze toch vrijwel dagelijks? Ben abrupt gestopt met appen. 1,5 week later kwam bezoek op gang.

Heel laagdrempelig, ik heb echt moeten leren dat ik zelfs af mocht zeggen als ze al voor de deur stonden, of weg mocht sturen na 5 minuten. Dat het niemand interesseerde als ik in m'n pyjama zat.

Uiteraard was ik het grootste deel van de tijd alleen thuis, en dat vulde ik (wederom dwangmatig) op met breien. Daarmee kon ik mezelf rustig houden in drukte, en de stilte overstemmen als ik alleen was.

Heb je creatieve hobbies?
Klik om te vergroten...
Dat is een goede. Ik zou wat vaker koffie bij de buurman kunnen drinken. Die zitten altijd 8.30 buiten.

Mijn hobby's waren MMA, workaholic, dansenn als de kleintjes komen heb je daar een dagtaak aan. Alleen niet iets wat ik nu kan gebruiken.
Ik heb meer dan 10 jaar terug piano gespeeld. Als ik een goedkopere keyboard op de kop kan tikken, zal ik dan alles verleerd zijn?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Msloverdj zei:
Dat is een goede. Ik zou wat vaker koffie bij de buurman kunnen drinken. Die zitten altijd 8.30 buiten.

Mijn hobby's waren MMA, workaholic, dansenn als de kleintjes komen heb je daar een dagtaak aan. Alleen niet iets wat ik nu kan gebruiken.
Ik heb meer dan 10 jaar terug piano gespeeld. Als ik een goedkopere keyboard op de kop kan tikken, zal ik dan alles verleerd zijn?
Klik om te vergroten...
Of je het verkeerd bent kom je maar op één manier achter! Probeer het!

Sociaal contact is inderdaad erg belangrijk, hoe klein ook
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Msloverdj zei:
Ik heb meer dan 10 jaar terug piano gespeeld. Als ik een goedkopere keyboard op de kop kan tikken, zal ik dan alles verleerd zijn?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je het gevoel snel terug kan krijgen als je 10 jaar gespeeld hebt. In het begin is het even doorbijten, vaak geven mensen net te snel op bij muziekinstrumenten. Denk wel dat je heel wat uren plezier hebt als je een muziekinstrument weer kan oppakken en het plafond in eindeloos hoog natuurlijk :)
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat kan je nog wel (lichamelijk) buiten de deur doen?

Voor mij waren ritme, sport en natuur veruit de meest helpende factoren. Heb daarnaast ook heel veel gehad aan leren over stoïcisme en taoisme.
En dan vooral zoveel mogelijk in het moment zijn zonder te forceren. Bewust en open situaties aangaan zodat spontaniteit weer ruimte heeft om te groeien.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat het belangrijk is dat je ergens weer veilig kan landen. Dat je dus een plek vindt waar je nu jezelf kan zijn en waar dat gewoon ok is.

De adviezen van @Mevrouw Pløp zijn daar denk ik zeer waardevol in. Kleine stapjes nemen want niet alles hoeft in 1 keer, leren dat je niet iedereen om je heen happy hoeft te maken en vooral leren dat je jezelf kan zijn en dat je er voor jezelf mag zijn.

En als je eenmaal lekker geland bent dan kan je weer eens over de toekomst nadenken.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb me heel lang eenzaam gevoelt, vooral toen ik net op mezelf woonde. Ik kende niemand in dit dorp (zit nog niet veel verschil in trouwens). Ik was veel alleen en dan kwam daar ook nog corona bij.. gelukkig heb ik mijn manieren gevonden om toch wat sociale contacten te krijgen , tenminste online contacten want in het echt nieuwe contacten maken is te moeilijk voor mij. Ik had wel wat vrienden gemaakt hier in de buurt, maar ik heb dit jaar helaas besloten om geen contact meer te willen met bepaalde "vrienden".

En wat voor dingen ik zelf leuk vind om te doen is af en toe creatief bezig zijn, gitaar spelen. Gamen kan ook leuk zijn maar heb ik al een tijdje niet gedaan. En misschien is een huisdier nemen een idee? Heeft mij best veel geholpen bij eenzaamheid.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Msloverdj zei:
No offenc4 Maar kleurboeken in kleuren nooit meer.
Dit lijkt me wel watmet een foto van kinder(s) van die diamond steentjes
Klik om te vergroten...
Dat is ook leuk, doe ik ook! Maar al een tijdje niet gedaan 🙈
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja een huisdier is ook een hele goede, maar dan moet je natuurlijk ook rekening houden met de periode na herstel (vooral met een hond eigenlijk).

IMG_20211012_135458[14546].jpg


Ik heb sinds een half jaar deze twee sloopkogels in huis gehaald. Veel werk, maar het is gelijk een heel stuk leuker thuiskomen en blijven.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
whitesugar zei:
Ik heb me heel lang eenzaam gevoelt, vooral toen ik net op mezelf woonde. Ik kende niemand in dit dorp (zit nog niet veel verschil in trouwens). Ik was veel alleen en dan kwam daar ook nog corona bij.. gelukkig heb ik mijn manieren gevonden om toch wat sociale contacten te krijgen , tenminste online contacten want in het echt nieuwe contacten maken is te moeilijk voor mij. Ik had wel wat vrienden gemaakt hier in de buurt, maar ik heb dit jaar helaas besloten om geen contact meer te willen met bepaalde "vrienden".

En wat voor dingen ik zelf leuk vind om te doen is af en toe creatief bezig zijn, gitaar spelen. Gamen kan ook leuk zijn maar heb ik al een tijdje niet gedaan. En misschien is een huisdier nemen een idee? Heeft mij best veel geholpen bij eenzaamheid.
Klik om te vergroten...

Huisdieren zijn altijd goed!

Maar ik heb exact het tegenovergestelde van jou verhaal, ik ben namelijk altijd in voor een praatje en het sociale aspect is sterk aanwezig hier.

Gooi er een kwartje in en ik lul voor een knaak, ook vreemden spreek ik gewoon aan.

Ga eens voor de deur zitten met je gitaar in de zomer, je zal zien hoe snel je connectie hebt met andere mensen. En schaamte zit in je hoofd, heb schijt aan wat andere mensen denken.

En vooral je rug recht en lachen!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eve's drop zei:
Huisdieren zijn altijd goed!

Maar ik heb exact het tegenovergestelde van jou verhaal, ik ben namelijk altijd in voor een praatje en het sociale aspect is sterk aanwezig hier.

Gooi er een kwartje in en ik lul voor een knaak, ook vreemden spreek ik gewoon aan.

Ga eens voor de deur zitten met je gitaar in de zomer, je zal zien hoe snel je connectie hebt met andere mensen. En schaamte zit in je hoofd, heb schijt aan wat andere mensen denken.

En vooral je rug recht en lachen!
Klik om te vergroten...
ik zou zeggen: wees blij dat je het hebt! je kunt beter teveel praten dan helemaal niet.. ik heb mijn hele leven al problemen gehad doordat ik sociaal niet goed was. vooral wat ik net al zei, toen ik op mezelf ging wonen. doordat ik heel erg op mezelf ben en sociaal niet goed ben, kom ik over dat ik geen contact met anderen wil (tenminste, dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom buren geen contact met me willen). en zoals het vroeger wel zo was dat ik ook geen contact met anderen wou en het liefst alleen thuis op me kamer zat, zo is dat nu juist het tegenover gestelde. ik wil nu juist wel contact! mensen moeten echt dankbaar zijn dat ze makkelijk contact maken, want niet voor iedereen is dat even vanzelf sprekend.

en buiten gitaar spelen zou ik niet zo snel doen (niet nuchter tenminste).
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey, ik lees dat je het moeilijk hebt. Shit man! Allereerst wil ik je daarbij veel sterkte wensen!

Je lijkt me een persoon die altijd voor anderen klaarstaat. Denk je ook om jezelf?

Ik zat laatst op een website, en heb daar een paar interessante artikelen gelezen, waaronder één over het kiezen van nieuwe hobby's. Er stond ook in dat creatieve hobby's bijdragen aan levensgeluk en dat dat wetenschappelijk bewezen is. Ik heb er inspiratie uit gehaald.

www.lifewize.nl

Hobby zoeken? Vind jouw nieuwe hobby's in lijst met 332 voorbeelden

Hoe kies je een hobby? Met een lijst van enorm veel nieuwe leuke en unieke hobby's.
www.lifewize.nl www.lifewize.nl

Hopelijk heb je er wat aan!
Je kan me ook altijd een dm sturen! Ik heb ook veel gehad aan jouw hulp toen ik het moeilijk had! Mijn relatie is trouwens uitgegaan deze week.

Veel liefs! 😘
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
whitesugar zei:
ik zou zeggen: wees blij dat je het hebt! je kunt beter teveel praten dan helemaal niet.. ik heb mijn hele leven al problemen gehad doordat ik sociaal niet goed was. vooral wat ik net al zei, toen ik op mezelf ging wonen. doordat ik heel erg op mezelf ben en sociaal niet goed ben, kom ik over dat ik geen contact met anderen wil (tenminste, dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom buren geen contact met me willen). en zoals het vroeger wel zo was dat ik ook geen contact met anderen wou en het liefst alleen thuis op me kamer zat, zo is dat nu juist het tegenover gestelde. ik wil nu juist wel contact! mensen moeten echt dankbaar zijn dat ze makkelijk contact maken, want niet voor iedereen is dat even vanzelf sprekend.

en buiten gitaar spelen zou ik niet zo snel doen (niet nuchter tenminste).
Klik om te vergroten...
Ik snap je maar wist je dat dit iets is wat je kan trainen, vroeger was ik ook zo en nu kan ik juist heel makkelijk contact leggen met vreemde, soms liever dan met bekende mensen... Ik heb alleen moeite om mezelf 100% te openen en heb altijd geheimen, maar het is zeker een goed haalbaar doel om socialer te worden
Bepaalde tips en mindset spelen daar een grote rol in
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
Ik snap je maar wist je dat dit iets is wat je kan trainen, vroeger was ik ook zo en nu kan ik juist heel makkelijk contact leggen met vreemde, soms liever dan met bekende mensen... Ik heb alleen moeite om mezelf 100% te openen en heb altijd geheimen, maar het is zeker een goed haalbaar doel om socialer te worden
Bepaalde tips en mindset spelen daar een grote rol in
Klik om te vergroten...
Ik weet dat je veel dingen kan aanleren ja, maar sociaal blijft voor mij een lastig ding. Maar ben er wel ver vooruit gegaan hoor. Zo dat ik vroeger niet eens aan durfde te geven als ik iets wist of een vraag had op school zo vraag ik nu altijd als ik iets niet weet op het werk of school.

Maar om echt contact te maken met mensen om een praatje te maken blijft lastig voor mij. En doordat mensen mij de laatste tijd steeds teleurstellen en laten zien dat je soms niks aan mensen hebt maakt het voor mij nog lastiger om vrienden te maken omdat ik niet weet of ik wel nieuwe vrienden wil als ze mij toch teleurstellen om wat voor reden dan ook..
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
whitesugar zei:
Maar om echt contact te maken met mensen om een praatje te maken blijft lastig voor mij. En doordat mensen mij de laatste tijd steeds teleurstellen en laten zien dat je soms niks aan mensen hebt maakt het voor mij nog lastiger om vrienden te maken omdat ik niet weet of ik wel nieuwe vrienden wil als ze mij toch teleurstellen om wat voor reden dan ook..
Klik om te vergroten...

Ik herken een aantal dingen die je schrijft. Ik wil ook heel graag contact, ik vind het altijd heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Alleen de eerste stap zetten om een praatje te maken met een vreemde is voor mij moeilijk. Daarom was mdma zo'n openbaring voor mij, het heeft me laten ervaren hoe makkelijk het kan zijn. Toch vind ik het nuchter nog lastig.

Ik heb altijd het idee dat ik niet goed ben in small talk, dat mensen me raar vinden, dat ik niet goed aansluit, dat ik me niet zo openstel en mensen dat voelen. Zo blijven mensen op een afstand en lukt het me niet om echt connectie te maken.

Maar over die teleurstellingen, verwacht je misschien teveel van mensen? Als je verwachtingen hoog zijn, word je ook eerder teleurgesteld. Dat heb ik vaak meegemaakt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Ik heb altijd het idee dat ik niet goed ben in small talk,
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook. Ik ga vaak meteen de diepte in en sommige mensen schrikken daarvan en willen vaak ook niet de diepte in. Het is wel eens voorgekomen dat mensen boos weglopen als ik vragen stel. Zo was er iemand die zei: "dat ik in de bijstand zit is de schuld van de VVD!!" Ik vroeg natuurlijk "waarom denk of vind je dat?" Dat lokte blijkbaar een boze reactie uit en diegene liep zo weg.

Zelf maak ik heel makkelijk contact maar lukt het mij niet om contacten te onderhouden. Ik denk er vaak gewoon niet aan.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Dit heb ik ook. Ik ga vaak meteen de diepte in en sommige mensen schrikken daarvan en willen vaak ook niet de diepte in. Het is wel eens voorgekomen dat mensen boos weglopen als ik vragen stel. Zo was er iemand die zei: "dat ik in de bijstand zit is de schuld van de VVD!!" Ik vroeg natuurlijk "waarom denk of vind je dat?"
Klik om te vergroten...

Ik zou dan zeggen : inderdaad ja, VVD staat toch voor "veel vrije dagen"?


Rivalrie zei:
Dat lokte blijkbaar een boze reactie uit en diegene liep zo weg.
Klik om te vergroten...
Fuck 'm haha

Rivalrie zei:
Zelf maak ik heel makkelijk contact maar lukt het mij niet om contacten te onderhouden. Ik denk er vaak gewoon niet aan.
Klik om te vergroten...
Dit is een heel erg belangrijke factor, ik heb echt veel vrienden door heel het land heen waar ik echt op kan bouwen. Dit kost tijd en energie, maar de leukste herrineringen maak je met vrienden!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eve's drop zei:
Ik zou dan zeggen : inderdaad ja, VVD staat toch voor "veel vrije dagen"?



Fuck 'm haha


Dit is een heel erg belangrijke factor, ik heb echt veel vrienden door heel het land heen waar ik echt op kan bouwen. Dit kost tijd en energie, maar de leukste herrineringen maak je met vrienden!
Klik om te vergroten...
Klopt deels vind ik :tongueout: mijn leukste herinneringen zijn met mijn kids en vriendin.

Met vrienden ook wel top tijden gehad. Op een gegeven moment groei je toch uit elkaar als niet veel tijd in de vriendschap investeert. Plus ik ontwikkelde mij sneller dan mijn vrienden... Dat zorgde voor veel irritatie.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Klopt deels vind ik :tongueout: mijn leukste herinneringen zijn met mijn kids en vriendin.
Klik om te vergroten...
Ja de geboorte van mijn kids en alles wat met mijn gezin te maken heeft dat is leven

Rivalrie zei:
Met vrienden ook wel top tijden gehad. Op een gegeven moment groei je toch uit elkaar als niet veel tijd in de vriendschap investeert. Plus ik ontwikkelde mij sneller dan mijn vrienden... Dat zorgde voor veel irritatie.
Klik om te vergroten...

Ik zet mijzelf nooit boven een ander, vrienden zijn goud waard. Tuurlijk zijn er die komen en gaan, maar nooit vanwege onderontwikkeling.

Wel als ze van mij stelen. Maar dat lijkt mij duidelijk haha
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eve's drop zei:
Ik zet mijzelf nooit boven een ander, vrienden zijn goud waard. Tuurlijk zijn er die komen en gaan, maar nooit vanwege onderontwikkeling.
Klik om te vergroten...
Sorry, ik heb het niet over intelligentie etc. Eerder gewoon een straatschoffie blijven en dealen, kids in de steek laten etc. ..
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Sorry, ik heb het niet over intelligentie etc. Eerder gewoon een straatschoffie blijven en dealen, kids in de steek laten etc. ..
Klik om te vergroten...

Op die manier ja, dat zijn geen vrienden. Dat zijn vage bekenden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."