Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEenzaamheid/boredom verslaan.

Eenzaamheid/boredom verslaan.

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natozlato zei:
Ik heb altijd het idee dat ik niet goed ben in small talk,
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook. Ik ga vaak meteen de diepte in en sommige mensen schrikken daarvan en willen vaak ook niet de diepte in. Het is wel eens voorgekomen dat mensen boos weglopen als ik vragen stel. Zo was er iemand die zei: "dat ik in de bijstand zit is de schuld van de VVD!!" Ik vroeg natuurlijk "waarom denk of vind je dat?" Dat lokte blijkbaar een boze reactie uit en diegene liep zo weg.

Zelf maak ik heel makkelijk contact maar lukt het mij niet om contacten te onderhouden. Ik denk er vaak gewoon niet aan.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Dit heb ik ook. Ik ga vaak meteen de diepte in en sommige mensen schrikken daarvan en willen vaak ook niet de diepte in. Het is wel eens voorgekomen dat mensen boos weglopen als ik vragen stel. Zo was er iemand die zei: "dat ik in de bijstand zit is de schuld van de VVD!!" Ik vroeg natuurlijk "waarom denk of vind je dat?"
Klik om te vergroten...

Ik zou dan zeggen : inderdaad ja, VVD staat toch voor "veel vrije dagen"?


Rivalrie zei:
Dat lokte blijkbaar een boze reactie uit en diegene liep zo weg.
Klik om te vergroten...
Fuck 'm haha

Rivalrie zei:
Zelf maak ik heel makkelijk contact maar lukt het mij niet om contacten te onderhouden. Ik denk er vaak gewoon niet aan.
Klik om te vergroten...
Dit is een heel erg belangrijke factor, ik heb echt veel vrienden door heel het land heen waar ik echt op kan bouwen. Dit kost tijd en energie, maar de leukste herrineringen maak je met vrienden!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eve's drop zei:
Ik zou dan zeggen : inderdaad ja, VVD staat toch voor "veel vrije dagen"?



Fuck 'm haha


Dit is een heel erg belangrijke factor, ik heb echt veel vrienden door heel het land heen waar ik echt op kan bouwen. Dit kost tijd en energie, maar de leukste herrineringen maak je met vrienden!
Klik om te vergroten...
Klopt deels vind ik :tongueout: mijn leukste herinneringen zijn met mijn kids en vriendin.

Met vrienden ook wel top tijden gehad. Op een gegeven moment groei je toch uit elkaar als niet veel tijd in de vriendschap investeert. Plus ik ontwikkelde mij sneller dan mijn vrienden... Dat zorgde voor veel irritatie.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Klopt deels vind ik :tongueout: mijn leukste herinneringen zijn met mijn kids en vriendin.
Klik om te vergroten...
Ja de geboorte van mijn kids en alles wat met mijn gezin te maken heeft dat is leven

Rivalrie zei:
Met vrienden ook wel top tijden gehad. Op een gegeven moment groei je toch uit elkaar als niet veel tijd in de vriendschap investeert. Plus ik ontwikkelde mij sneller dan mijn vrienden... Dat zorgde voor veel irritatie.
Klik om te vergroten...

Ik zet mijzelf nooit boven een ander, vrienden zijn goud waard. Tuurlijk zijn er die komen en gaan, maar nooit vanwege onderontwikkeling.

Wel als ze van mij stelen. Maar dat lijkt mij duidelijk haha
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eve's drop zei:
Ik zet mijzelf nooit boven een ander, vrienden zijn goud waard. Tuurlijk zijn er die komen en gaan, maar nooit vanwege onderontwikkeling.
Klik om te vergroten...
Sorry, ik heb het niet over intelligentie etc. Eerder gewoon een straatschoffie blijven en dealen, kids in de steek laten etc. ..
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Sorry, ik heb het niet over intelligentie etc. Eerder gewoon een straatschoffie blijven en dealen, kids in de steek laten etc. ..
Klik om te vergroten...

Op die manier ja, dat zijn geen vrienden. Dat zijn vage bekenden.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eve's drop zei:
Op die manier ja, dat zijn geen vrienden. Dat zijn vage bekenden.
Klik om te vergroten...
Ik ben in best wel een arme buurt opgegroeid. Alleen maar sociale huur, werkloze ouders, geen diploma's etc. Bij ons in de buurt was het gewoon het recht van de sterkste. Wij vochten regelmatig tegen andere straten.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Ik ben in best wel een arme buurt opgegroeid. Alleen maar sociale huur, werkloze ouders, geen diploma's etc. Bij ons in de buurt was het gewoon het recht van de sterkste. Wij vochten regelmatig tegen andere straten.
Klik om te vergroten...

Same goes for me brother,

Vader was er niet en m'n ma was een bijstandsmoeder.

Beter dan die nieuwe generatie i-phone kids,

Wij zijn tenminste weerbaar!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Ik herken een aantal dingen die je schrijft. Ik wil ook heel graag contact, ik vind het altijd heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Alleen de eerste stap zetten om een praatje te maken met een vreemde is voor mij moeilijk. Daarom was mdma zo'n openbaring voor mij, het heeft me laten ervaren hoe makkelijk het kan zijn. Toch vind ik het nuchter nog lastig.
Klik om te vergroten...
Zo herkenbaar dit allemaal! En dat net mdma herken ik inderdaad ook, dit heb ik trouwens ook met andere stims dat het contact maken makkelijker voor mij word daarom hou ik ook zo van stims. Het is net of alles dan in mijn hoofd klopt ofzo. Ik ben open over dingen, praat alsof ik voor het eerst in mijn leven kan praten.
Natozlato zei:
Ik heb altijd het idee dat ik niet goed ben in small talk, dat mensen me raar vinden, dat ik niet goed aansluit, dat ik me niet zo openstel en mensen dat voelen. Zo blijven mensen op een afstand en lukt het me niet om echt connectie te maken.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook wel. Bij mij is het denk ik vooral dat het soms echt niet lukt, dan blokker ik gewoon. En daardoor denken mensen dat ik niet geinteresseerd ben..
Natozlato zei:
Maar over die teleurstellingen, verwacht je misschien teveel van mensen? Als je verwachtingen hoog zijn, word je ook eerder teleurgesteld. Dat heb ik vaak meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik verwacht wel bepaalde dingen van mensen ja, maar of dat teveel zijn? In mijn ogen zijn dat gewoon normen en waarden. Zo verwacht ik in een vriendschap dat er van allebeide kanten interesse moet zijn om te willen afspreken, en dat iemand niet alleen wil afspreken als ie drugs nodig heeft en dan maar blijft doordrammen. Dat is een voorbeeld van andere dingen die er gebeurt zijn. Maar het komt erop neer dat mensen genoeg vrienden hebben en geen tijd in mij willen steken. En ik verwacht inderdaad dat mensen wel wat tijd in mij willen steken en ik vind dat dat wel een normale verwachting is van een vriendschap. En heb je daar geen zin in? Oke, maar dan is het voor mij wel klaar. Tegenwoordig geen zin om energie in mensen te steken..
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Msloverdj zei:
Ik heb het hier niet over een gewoon verveelmomentje.
Maar mensen met depressieve klachten, wegvallen van huisz baan relatie.
Wegvallen van vrienden.
Ik heb een niet zo tof leven geleid. En nu is het rustig.
Rib gebroken en gekneusd.kan niet sporten.

Wat ik eigenlijk vooral mis is dat enthousiasme..of je nou de allernieuwste game gaat spelen of een schilderij.maken.
Samen Zijn met mensen kan heerlijk zijn, maar als je 'op visite bent trekt het mij helemaal leeg.

Waar houden jullie je mee bezig. Zijn er ook afleidingen geweest die je van een trauma afkick hebt ingezet.

Ik ga niet tegen de arts zeggen dat ik 'm ogen open doe en denk shit weet zo'n lege dag maar als ik een afspraak heb op 9.00,huis schoon, haren gedaan voel.ik me alsnog zoveel beter.

Hebben jullie adviezen of ervaringen?
Klik om te vergroten...
Zit met het zelfde , door de ziektewet is het net of de dagelijkse sleur nog erger is geworden. Sta iedere ochtend op met frisse moed. Vandaag gaat het echt waardevol zijn. Een uur later heb ik de hele dag nog voor me maar zie ik het alweer niet meer zitten. Voel me eenzaam leeg alsof ik er niet toe doe, of mijn leven niet meer waardevol is. Heb veel beperkingen door mijn ziekte dus kan niet zomaar even dit of dat doen. Mijn hele gezin werkt fulltime. Meestal Zit ik de tijd maar uit. Veel verdriet veel leegte hoop heb ik bijna niet meer. Begrijp me niet verkeerd ik zal en ga er zeker geen eind aan maken dat is niet wat speelt. Wilde gewoon wat meer inhoud in mijn leven. Nu is het ook al weer zo vroeg donker so hello winterbluess ook nog erbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."