Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan negatief naar positief

Van negatief naar positief

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beter raar, dat ik als positief ingestelde man hier op reageer, maar ik herken veel van de bovengenoemde items wel terug bij mijn dochter. Zij worstelt hier ook mee en ook wij zijn zoekende naar manieren om haar te helpen hier mee om te gaan. Ze heeft online ook wel een paar depressie testen gedaan van oa. GGZ en daaruit komt naar voren dat ze een afspraak moet maken met een huisarts voor een doorverwijzing. We hebben al eerder een poging gewaagd maar dat moest toen via jeugdzorg oid en dat schoot voor geen meter op. Leuke dame was het maar ze heeft weinig tot niets toegevoegd. Ik ga de discussie volgen en kijken of we gezamelijk tot tips en tricks kunnen komen :)
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@ljuv; beetje rare twist of mind misschien, maar ik schat je aanzienlijk hoger in op het gebied van expertise dan ik ben.
Zou een lage dosering van bijvoorbeeld truffels oid in jouw optiek kunnen helpen om een opgeruimdere bovenkamer te krijgen. Gezien het feit dat het niet verboden is, zou het mogelijk, onder strikte begeleiding, ook iets kunnen zijn voor een tiener? Hiermee promoot ik zeker niet drugs op een minderjarige, maar puur even kijkende naar de werking van psychedelica

Hiermee ook refererende naar een Israรซlische organisatie die een neusspray op de markt wil brengen, welke bij iedere spray een lichte hoeveelheid van de werkbare stof naar de hersenen brengt. Dit zou dan een natuurlijk alternatief zijn t.o.v. reguliere medicatie
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
jeroen79 zei:
@ljuv; beetje rare twist of mind misschien, maar ik schat je aanzienlijk hoger in op het gebied van expertise dan ik ben.
Zou een lage dosering van bijvoorbeeld truffels oid in jouw optiek kunnen helpen om een opgeruimdere bovenkamer te krijgen. Gezien het feit dat het niet verboden is, zou het mogelijk, onder strikte begeleiding, ook iets kunnen zijn voor een tiener? Hiermee promoot ik zeker niet drugs op een minderjarige, maar puur even kijkende naar de werking van psychedelica

Hiermee ook refererende naar een Israรซlische organisatie die een neusspray op de markt wil brengen, welke bij iedere spray een lichte hoeveelheid van de werkbare stof naar de hersenen brengt. Dit zou dan een natuurlijk alternatief zijn t.o.v. reguliere medicatie
Klik om te vergroten...
Absofuckinglutely! Ik denk reguliere trips ook al overigens, alhoewel je gevaarlijk confronterend kunnen zijn als je echt diep zit. Dan zou ik trippen afraden.

Maar truffeltherapie, waarbij je om de 2-3 dagen een microdose truffels gebruikt, wordt veel gebruikt in dergelijke situaties. Het Zijn hier ook zeker topics over te vinden. Ik weet even de usernames niet meer, maar niet lang geleden hadden ook 2 professionals zich aangemeld die erg enthousiast zijn. Er is dan oom eindelijk een beetje onderzoek naar, maar nog heul schaars. Je zou kunnen kijken of er inderdaad praktijken zijn die zoiets willen aanbieden aan minderjarigen.
Maar, lees mijn stukkie hierboven anders ook... Je dochter kan natuurlijk ook vet last hebben van hormonen o.i.d. Mijn zusje heeft het ook heel pittig sinds corona enzo... Tis niet makkelijk geweest jong te zijn de afgelopen tijd, zegmaar.
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dick_van_Leeuwen zei:
Lekker naar buiten in de zon. Sport. Gezond eten. Op tijd naar bed. Seks.
Natuurlijk alles in balans en lekker af toe wat van bovenstaande laten varen. Zolang de basis maar goed is.
Klik om te vergroten...

Was een topantwoord om dit topic te openen. In cรฉ alles wat we nodig hebben om positief te zijn/geraken. Het vervelende is dat wanneer je in een negatieve toestand verkeerd het zodanig veel kracht kan vragen om deze zaken toe te passen dat je er niet toe komt. Daar heb ik veel last van. Ik heb al vier maand niet meer gesport terwijl ik anders een hele rustige hartslag in rust en een staalharde ochtenderectie najaag. De oorzaak van dat alles is mijn druggebruik.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hiyou zei:
Dag lieve DFers

even een algemene, random vraag:

Wat doen jullie in het leven om zo positief mogelijk te blijven? hoe gaan jullie om met negatieve gedachten?

Ik ben nl. een overthinker (heel de dag door piekeren!) en zit met veel negatieve gedachten. Ben wat een pessimist en mn focus ligt vaak op het negatieve. Ook al probeer ik mezelf positieve gedachten in te praten, ik geloof ze niet. Of in mn onderbewustzijn komt het negatieve toch weer naar boven. Grote strijd wel hoor.

Heb schrik dat ik een beetje naar de depressieve kant aan het gaan ben. hoe pakken jullie zoiets aan? Hoe verander je jezelf een beetje?
Klik om te vergroten...
Daar zijn veel verschillende manieren voor. Misschien wel de belangrijkste is mindfulness en/of NLP (neurolinguistic programming). Dat zijn gedachte-experimenten waarin je probeert je denken in een ander kader te plaatsen. Daarvan moet je geen wonderen verwachten, maar het kan wel geleidelijk helpen als je er steeds meer geoefend in hebt.

Persoonlijk focus ik me voornamelijk op de dingen die ik wel kan doen. Ik heb zelf ook wel de neiging om veel te denken en vooral te denken in grote structuren en problemen (denk aan economische extractie van natuurlijke hulpbronnen), maar ik ben ook maar รฉรฉn vrij machteloos persoon. Dus zijn er maar weinig mensen die er echt wat aan hebben als ik de hele dag mijn hoofd daarover ga zitten breken. Dat betekent niet dat ik binnen mijn eigen invloedssfeer geen veranderingen kan bewerkstelligen.
Maar ook daarin kan je te ver doorslaan: dat je veel te hoge eisen aan jezelf stelt en daardoor alsnog ongelukkig wordt. Het gaat dus om een balans vinden, wat liever voor jezelf zijn en jezelf ook eens wat gunnen hier en daar.

Persoonlijk heeft het het bij mij veel geholpen om een plek te vinden waar mijn kwaliteiten goed tot hun recht kwamen. Zo ontstond er echt een positieve spiraal waarin ik steeds meer zelfvertrouwen en passie ontwikkelde. Daardoor kon ik ook opeens veel beter omgaan met dingen die helemaal niet zo leuk zijn en best bedreigend (denk aan surveillance kapitalisme).

Als dat allemaal niet lukt dan kan cynische humor ook helpen. Dingen die heel erg kut zijn kunnen met duistere humor alsnog heel grappig gemaakt worden door de hypocrisie ervan in te zien (zoals een Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken die andere landen gaat beschuldigen van oorlogsmisdaden). Nou is cynisme ook een luie valkuil, omdat je uitgangspunt dan is dat alles toch wel kut is. Dan kan het vervolgens alleen nog maar meevallen, รณf grappig zijn. Heel veilig allemaal, maar uiteindelijk schiet je er ook niet zoveel mee op (behalve je gelijk halen).

Ohja en ik vergeet: in extase geraken! Voor mij is dansen het moment dat ik allemaal niet zo bezig ben met die beslommeringen. Of als ik wel bezig ben met die beslommeringen dan is het meer alsof ik ze voorbij zie komen, in plaats van dat ik het zelf doormaak ofzo. Het schept dus afstand, rust, en daarmee ontspanning. Op dezelfde manier kan je in extase proberen te geraken met meditatie, sport, kunst (maken), seks en psychedelica. Met stimulanten lukt het ook wel, maar die geven juist het tegenovergestelde effect (piekergedachten en paranoia) als ze uitwerken. Dus dat kun je maar beter laten staan.
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mediteren helpt echt goed! En ga eens kijken of je misschien vitamine tekorten hebt o.e.a. Veel wandelen helpt ook. Of miss met iemand gaan praten die je kan helpen om dingen in een beter daglicht te zien. Sterkte!
M
Mevrouw PlรธpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blauweaap zei:
Ga je mij aan een ketting leggen? Ik wist niet dat je mocht dreigen op dit forum, of mogen mods de regels wel verbreken?
Klik om te vergroten...
Lees: dit is je laatste waarschuwing, de volgende is een ban.

Druktemaker zei:
Als je graag een ban wilt kan je het natuurlijk ook gewoon aanvragen hรจ, zoveel moeite is รฉcht niet nodig. Nu wordt een topic vervuild met nog meer onzin.
Klik om te vergroten...
En dit.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Herkenning want ik zit ook vaak te veel in mijn hoofd te piekeren, zo ben ik nou eenmaal en dat proberen te veranderen helpt je niet verder, leren om ermee omwel
Buiten zijn helpt mij goed, focus op dingen die je ziet en hoort om uit je hoofd te gaan, negatieve gedachten bestrijden met positieve werkt niet echt, zo blijf je rond malen ๐Ÿคฏ
Goed opletten : merk je dat je weer die nare gedachten krijgt ga dan iets fysiek doen en richt je focus naar buiten ipv binnen. Geef die negatieve gedachten een schop en kick ze gewoon weg ! En sla jezelf niet voor je kop als t toch weer gebeurt en je in pieker modus blijft hangen, kan gebeuren!
Doe iets constructiefs met je zorgen over mogelijke depressie en praat met hulpverlening
Zoek hulp om te praten over je dip ๐Ÿ˜Š

Sterkte !
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Noukster zei:
Mediteren helpt echt goed! En ga eens kijken of je misschien vitamine tekorten hebt o.e.a. Veel wandelen helpt ook. Of miss met iemand gaan praten die je kan helpen om dingen in een beter daglicht te zien. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik heb een afspraak gemaakt bij de psych. Mediteren zou ik niet goed weten hoeโ€ฆ bedankt!!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Hmmmmmm we hebben het er al een beetje over gehad, maar ik vind je verhaal sick herkenbaar, beetje confrontend zelfs.

Ik heb zelf het idee dat mijn cyclus hier ook van grote invloed op is... Ik ben van plan om dit binnenkort te gaan bespreken met mij HA want ik ben ook super bang in een te donkere hoek te komen. Wellicht is het het waard om hier ook eens naar te kijken/over te lezen, want je hormoonhuishouding verandert enorm naar mate je ouder wordt, waar je ook gewoon wel negatieve emoties van kunt krijgen. Van je anticonceptie al helemaal.

Verder heb ik een agenda met boven elke dag de vraag "wat zou vandaag geweldig maken?" Het is het idee om hier iets in te vullen waar je zelf invloed op hebt en het kan zo klein en groot zijn als je wilt. Onderaan staat dan vaak een vraag die reflecteert op de dag. Dit kan kei goed helpen bij de mooie dingen zien, ook als dagen wat donkerder zijn, zoals @PsyTekz zegt eigenlijk. Kan best lastig zijn zulke dingen zelf in te zien en hulpvragen als deze helpen dan. Of het
https://drugsforum.nl/threads/waar-ben-je-blij-om-vandaag.60853/page-74#post-1733749 topic natuurlijk ๐Ÿ˜

Mediteren kan ik ook niet goed, juist door dat overthinking waar jij het over hebt hahaha. Maar sinds ik gewoon iets vaker rustmomenten pak en denk "fuck it" in plaats van altijd maar doorgaan en naar feestjes gaan terwijl ik eigenlijk zit te balen, voel ik me daar ook een stuk beter over. Niet echt mediteren, maar wel iets meer rust gunnen en ook negatieve gedachten zn loop laten gaan ipv negeren of wegdrukken ofzoiets?

Ik weet tut ook niet precies hoor, want alles praktiseren vind ik ook wel vet moeilijk alsnog. Je kunt in elk geval altijd met me praten! Beetje lopen schelden op de wereld of onzekerheid eruit gooien scheelt ook nog wel eens de helft.

Liefs en knuffelsโค๏ธ
Klik om te vergroten...
Was wel deze ๐Ÿ˜
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zeemeerman zei:
Herkenning want ik zit ook vaak te veel in mijn hoofd te piekeren
Buiten zijn helpt mij goed, focus op dingen die je ziet en hoort om uit je hoofd te gaan
Zoek hulp om te praten over je dip ๐Ÿ˜Š
Klik om te vergroten...
Oh ja, ga ik eens proberen. Want vaak als ik wandel zit ik nog in mijn koppie. Ik ga die tip om zaken te observeren zeker meepakken bij mn volgende wandeling!๐Ÿ˜
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Druktemaker zei:
Zoek iets waardoor je afleiding hebt en wat je voldoening geeft. Werk je? Anders kan je iets zoeken in de vorm van vrijwilligerswerk oid. Zoek inderdaad zoals eerder vernoemd het zonnetje op voor wat vitamine D.

Maak jezelf trots, daag jezelf uit. Met iets creatiefs waar je, je op kan storten of lekker tuinieren!
Klik om te vergroten...
Ja ik werk. Ik help jongeren met problemen ๐Ÿ˜… Bedankt voor de tips!โค๏ธ
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dick_van_Leeuwen zei:
Lekker naar buiten in de zon. Sport. Gezond eten. Op tijd naar bed. Seks.
Natuurlijk alles in balans en lekker af toe wat van bovenstaande laten varen. Zolang de basis maar goed is.
Klik om te vergroten...
Seks is voor mij zeker iets wat me helpt ontspannen en is 1 van de weinige dingen die me laat genieten. Maar helaas kan ik niet hele dagen door seks hebben ๐Ÿ˜„ en veel seks lukt ook niet aangezien ik een partner heb met een laag libido. Sporten en gezond eten doe ik zoveel mogelijk.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hiyou zei:
Oh ja, ga ik eens proberen. Want vaak als ik wandel zit ik nog in mijn koppie. Ik ga die tip om zaken te observeren zeker meepakken bij mn volgende wandeling!๐Ÿ˜
Klik om te vergroten...
Aha dit herken ik ook weer hoor !
Hรจ verdorie ik zit in gedachten ergens anders hup eruit en focus naar buiten verleggen !
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Ja ik werk. Ik help jongeren met problemen ๐Ÿ˜… Bedankt voor de tips!โค๏ธ
Klik om te vergroten...
Wat doe je dan als ik vragen mag? Dit wekt mijn interesse
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oef "wat doen jullie".. ja.. microdoseren (paddo's).. toevallig net een dubbele dosering genomen. Werkdag voorbij dus ga de rest van de middag en avond beetje trippy doorbrengen en niemand die t aan je ziet hehehe.

Verder luister is heel graag van de Jiddu krishnamurti (filosofie). Ook zijn boek "Het laatste dagboek" is enorm confronterend en zet je aan het denken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mediteren. Kalmte creeeren in je gedachten. Leren positief te denken in plaats van doem denken.

Voorral tijdens het mediteren wat ik soms gwn diep nadenken noem realiseer ik me vaak dat het altijd erger kan en dat een hoop dingen er uiteindelijk niet toe doen maar je wel van slag kunnen maken.

Leren loslaten en leren dingen te laten zijn zoals het is. โœŒ๐Ÿผ Soms voel ik me net Yoda uit Star Wars ๐Ÿค“
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindset omgooien. Elke dag opstaan met de gedachte dat je de dag op zijn minste met 1 positieve noot wil vullen. Dat kan een klein gebaar zijn of een groot iets.

Dit is een goeie quote.
"Every day may not be good but there's something good in every day!"

Hou deze in gedachte en zoek de positieve puntjes elke dag. Omarm niet dat negatieve want dan neig je in een negatieve spiraal te draaien waar elk negatief puntje word uitvergroot. Omarm het positieve. Je boterham die vandaag lekker smaakt, iemand die je voorlaat in het verkeer zwaait netjes bedankt,... het zit hem in de kleine dingen. Laat de positiviteit groeien uit het kleine. Zoek gezellige bezigheden, start conversaties waar jij denkt een positieve noot uit te halen,...
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Wat doe je dan als ik vragen mag? Dit wekt mijn interesse
Klik om te vergroten...
Ik ben opvoeder op een school. Als ze verdrietig zijn en ze kunnen hierdoor niet in de les, komen ze bij mij een babbeltje slaan. Of thuissituaties bespreken. Mentaal welzijn bespreken. Ik ben een grote steun voor hun. Ntrlk ook de stouterikken straffen en inzichttaakjes geven etc :tongueout:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hiyou zei:
Ik ben opvoeder op een school. Als ze verdrietig zijn en ze kunnen hierdoor niet in de les, komen ze bij mij een babbeltje slaan. Of thuissituaties bespreken. Mentaal welzijn bespreken. Ik ben een grote steun voor hun. Ntrlk ook de stouterikken straffen en inzichttaakjes geven etc :tongueout:
Klik om te vergroten...
Respect daarvoor! Zal niet altijd even makkelijk zijn. Maar het lijkt mij wel dat het een goed gevoel geeft om kinderen bij hun problemen te kunnen helpen. De wereld heeft meer mensen nodig zoals jou ๐Ÿ˜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."