Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNegatief

Negatief

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey dfers, pff mentaal echt een wrak hier laatste tijd. Niemand die het ziet want ik lach met mn wederhelft en vrienden, maar het overvalt me zomaar ineens. Corona heeft zo’n enorme slag gehad op me. (I guess?) Ik steek het op corona want het is sinds na al dat gedoe. Mn plezier is nog ver te zoeken. Vorige week had ik plots iets heel raar. Ik was vervreemd van mezelf, mn eigen leven, begon te twijfelen aan alles. Familie, vrienden, relatie, ik huilde echt enorm bij mn vriend. Ik wist niet meer of ik wel gelukkig ben. Mn beeld was troebel. Ik had instant diarree en had het gevoel dat ik moest overgeven. Zo erg was het. Ik kon maar niet terug komen in de realiteit (ja dit allemaal nuchter) ik was mezelf plots kwijt. Was heel beangstigend!! Nog iemand gehad? Dit weekend ook naar awakenings geweest, ik voelde me angstig en het was te heftig voor me. Die drukte, de prikkels, het volk. Alles is zo geforceerd bij me vanaf ik buitenkom. Ik heb geprobeerd met een dipje mdma maar meteen mn vingers in mn keel gestoken omdat ik het toch niet wou. Mdma is geen optie meer want ik heb er schrik voor gekregen door 1x bad te gaan in april. Dansen en xtc was mn dingetje maar nu helemaal niet meer en ik zit in de put :/ ik betrap mezelf op mega veel denken, negatief, en hoe hard ik er tegen vecht ik geraak r niet uit. Ik ga uit en ga dansen maar het enigste wat ik doe is nadenken, ik ben niet in het “hier en nu” ik betrap mezelf op zoveeeel gedachten. En altijd zo angstig/negatief. Zo vermoeiend. Maakt me zo bang ook, om op die manier te leven. Ik heb zoveel mensen rondom me die niet denken en gewoon genieten vant leven. Bij mij lukt dat dus niet, of ik nu een film kijk of op restau zit met een vriendin, ik zit hoe dan ook ALTIJD na te denken, en gespannen op mijn stoel
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vervelend :( 'Gun' jezelf enerzijds de ruimte voor slechtere periodes in je leven, het is niet erg om je af en toe kut te voelen. "It's okay to be not okay", zei die gast van Imagine Dragons. Blijf er anderzijds ook over praten met je naasten en blijf vechten voor de dingen die jou erdoorheen helpen, zodat je er niet in verzonken raakt.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fijn dat je het hebt opgeschreven, dat maakt het vaak duidelijk in je hoofd, geeft enige mate van rust.
Klote om te lezen voor je dat het niet lekker gaat. Je erkent het, dat is een begin.
Heb je wel eens gemediteerd?
Je leert dan te stoppen met denken en hoeft alleen maar te zijn.
Gratis apps te vinden, heeft mij enorm geholpen in vinden van rust en ontspanning en ook voor een verbeterde mindset.
Twee keer per dag een paar minuten en ik merkte na twee weken al verbetering.
Ben geen dokter, maar wie weet helpt het je!
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vlg mij had je ff een moment van derealisatie , en dat kan bij iedereen gebeuren, jij hoeft niet onder invloed te zijn. Ik erken je verhaal een beetje, ik heb ooit in hetzelfde patroon in gezeten.
Als ik je een advies mag geven - ga ff naar je HA. Vaak hebben zij praktijk ondersteuning, daar kunt je snel het psychologische hulp krijgen. Veel succes! 🌺
Zeehond zei:
Fijn dat je het hebt opgeschreven, dat maakt het vaak duidelijk in je hoofd, geeft enige mate van rust.
Klote om te lezen voor je dat het niet lekker gaat. Je erkent het, dat is een begin.
Heb je wel eens gemediteerd?
Je leert dan te stoppen met denken en hoeft alleen maar te zijn.
Gratis apps te vinden, heeft mij enorm geholpen in vinden van rust en ontspanning en ook voor een verbeterde mindset.
Twee keer per dag een paar minuten en ik merkte na twee weken al verbetering.
Ben geen dokter, maar wie weet helpt het je!
Klik om te vergroten...
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Herken veel van je verhaal. Heb dit zelf in 2017 gehad na regelmatig drugsgebruik (iedere 1 of 2 weken MDMA/ XTC), onverwerkte en opgekropte emoties vanuit m’n jeugd, drukke baan. Viel uit op m’n werk destijds met een burn-out en heb uiteindelijk (want eerst wil je niet) goed de tijd voor mezelf genomen en beetje bij beetje opgekrabbeld. Ik ben nog steeds blij dat dat mij toen is overkomen, anders had ik er nooit iets van geleerd!

tip: neem lekker de tijd voor jezelf, weinig prikkels, wandelen in de natuur, een warme douche oid.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zou vooral gelijk wat voor middel opzij laten @Hiyou . Loopt het niet al een tijdje mis na die ene XTC ervaring? Voor lange tijd, zeg maar enkele jaren, niets nemen kan een goede stap in de juiste richting zijn. Neem tijd voor jezelf en zoek plezier in nieuwe dingen. Sterkte!
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat vervelend dat je hier door heen moet gaan, helaas is dit ook voor mij een struggle geweest (en is het nog steeds) na de corona periode.

Heb je iemand waarmee je over je gedachten kan praten? Dit van je af praten kan echt een enorme opluchting zijn. Ook met je vrienden en familie leuke dingen blijven doen helpt, ookal lijkt het totaal niet leuk op dat moment.

Ik wens je heel veel sterkte toe, ik weet zeker dat je er door heen gaat komen!

Ps: als je wat kwijt wilt mag je mij altijd een pb sturen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt als een paniekaanval. Heb dat zelf 2 x gehad tijdens de lockdowns. Echt heel kut, ik hoop dat je er wat aan kan doen!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Klinkt als een paniekaanval. Heb dat zelf 2 x gehad tijdens de lockdowns. Echt heel kut, ik hoop dat je er wat aan kan doen!
Klik om te vergroten...

Waren de kroketten zo slecht gelukt dan? :thinking:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Waren de kroketten zo slecht gelukt dan? :thinking:
Klik om te vergroten...
Ik vind dit niet gepast in deze thread tbh. Hier is het off-topic thread beter voor, in het onzin forum.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt allemaal voor de reacties ❤️ Ik houd al zeker een jaar pauze voor seroslurpers. Ik raak ze niet meer aan tot ik me weer goed voel.. gedachten zijn soms niet te sturen en zo sterk! Angst is ook een heel machtig beestje. Ik heb idd paar x een moment gehad van derealisatie. Wat is dat eng!!! Je denkt echt dat je zot word🙁 ik praat er veel over, met mn partner. Hij steunt me, ik heb veel aan hem🙂 voor hem was het dan ook moeilijk, hij denkt dan dat ik niet gelukkig meer ben met hem.. maar dat is ht niet, het is opeens alles ofzo en ik weet niet wat het juist is dat me ongelukkig maakt of wat de oorzaak plots is.. hopelijk idd een periode, die snel overgaat. Ik leg me er bij neer. Psychologische hulp vind ik echt duur.. :/
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hiyou zei:
Psychologische hulp vind ik echt duur.. :/
Klik om te vergroten...
Waar woon je? In Nederland? Of België? In Nederland valt psychologische hulp onder je verzekering (uiteindelijk betaal je dan een deel eigen risico, dat wel)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hiyou zei:
Psychologische hulp vind ik echt duur.. :/
Klik om te vergroten...
Let op, gebrek aan psychologische hulp kan nog duurder zijn. Sterkte in ieder geval!
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
pippilangkous zei:
Waar woon je? In Nederland? Of België? In Nederland valt psychologische hulp onder je verzekering (uiteindelijk betaal je dan een deel eigen risico, dat wel)
Klik om te vergroten...
Ik woon in België en ik moet 60eu betalen per gesprek van 1uur..
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Ik woon in België en ik moet 60eu betalen per gesprek van 1uur..
Klik om te vergroten...
Andere verzekering afsluiten volgend jaar!
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga nu door exact hetzelfde als jij. Al zeker 2 jaar nu. Dus ik weet precies waar je doorheen gaat. Mijn relatie van meer dan tien jaar lang is vlak ervoor beëindigd en daarnaast heb ik ook verslavingsproblematiek wat in rap tempo toenam nadat alleen kwam te zitten gedurende covid.
Depressief en heeel veel piekeren, negatief zelfbeeld, schaamte, isolatie, de hele rambam.
Ik probeer al een tijdje clean te blijven met vallen en opstaan maar ik zit nu midden in een soort van identiteitscrisis. Mediteren lijkt de oplossing te zijn voor mij. De illusies doorzien waar ik me hele leven in geloofd heb, de weerstand ertegen opmerken en ook die loslaten, complete acceptatie dat het er is. Wij zijn niet onze gedachtes/overtuigingen/emoties, we nemen ze alleen waar. Ik ervaar ze, maar ik heb wel zelf de keuze of ik er in geloof of om het juist te waarnemen zonder oordeel/weerstand. Probeer met meditatie je brein te trainen om die heldere bewustzijn te ervaren en te herkennen. In feite is het niet eens iets nieuws wat je leert, het is iets wat er altijd al was, we zijn het alleen gaandeweg vergeten.
Ik adviseer je even tijd te nemen om het onderstaande te kijken.


p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hiyou zei:
Ik woon in België en ik moet 60eu betalen per gesprek van 1uur..
Klik om te vergroten...
Oh.. dat is inderdaad vervelend.. zag al wel goede tips voorbij komen hier! Hopelijk heb je daar wat aan.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hiyou zei:
Ik woon in België en ik moet 60eu betalen per gesprek van 1uur..
Klik om te vergroten...
Mijn Antwerpse vriend heeft dat ook.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#19
pippilangkous zei:
Oh.. dat is inderdaad vervelend.. zag al wel goede tips voorbij komen hier! Hopelijk heb je daar wat aan.
Klik om te vergroten...
Hoeveel betalen jullie in nl?
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hiyou zei:
Ik woon in België en ik moet 60eu betalen per gesprek van 1uur..
Klik om te vergroten...
Op you tube staan prachtige TED talks . Ik uren luisteren naar alle openbaringen, zelfliefde vinden .
Kanalen van M of V over jouw zorgen.

En ik heb een note boek , stickers en neem de dag door,
Soms niet, soms alleen ROT DAG

Zo vast nog wel meer tips.
Dm mag , niet opgeven 🌻

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."