Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitbehandeld maar gaat totaal niet goed

Uitbehandeld maar gaat totaal niet goed

73 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daar heb je minder invloed op dan je denkt.

Ik heb op een punt gestaan dat ik bijna iedereen in mijn leven kwijt raakte en hoe meer ik dat probeerde te veranderen, des te meer ik mensen aan het afstoten was. Raak jezelf niet kwijt en anderen zoeken je vanzelf op, want in feite is iedereen een verloren ziel die het beste ervan probeert te maken. :blush:
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Don Draper zei:
Met wat eerder in "Wat heb je in je hoofd" topic is besproken.

Hoe zien jullie liever dat ik door het leven ga? Zoraa zei 4x per dag CBD gebruiken. Voor de rest lorazepam en Risperidon en verder niks meer?
Klik om te vergroten...
Ik gaf dit aan omdat je eigenlijk de cbd niet op de meest rendabele manier gebruikt. Het meeste uit je cbd olie halen is inderdaad 4x daags 3 druppels je kunt ook 3 x daags 4 druppels nemen. Ook had ik erbij gezegd om toch eens te kijken naar cbd raw omdat dat toch een van de betere oliën zijn.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zat eens te denken... ik zelf geef aandacht gerichte congintive therapie. Dat is een vorm van psychotherapie die vooral op mindfulness is gebaseerd. Ik ben natuurlijk niet jouw therapeut. Echter als ik de post van jou lees denk ik dat je daar best eens veel baat bij kunt hebben. Ga eens bij je huisarts informeren of je daar mogelijkheden voor hebt. Kijk maar eens op het internet naar info die daar over te vinden is. Misschien zijn er dingen die he zelf al zou kunnen toepassen in je leven.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Omdat ik jullie niet kwijt wil raken, daarom dat gepost. :(
Klik om te vergroten...
Dat is een mooie boodschap en uitgangspunt :blush:
Keep posting if you want!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoraa zei:
Zat eens te denken... ik zelf geef aandacht gerichte congintive therapie. Dat is een vorm van psychotherapie die vooral op mindfulness is gebaseerd. Ik ben natuurlijk niet jouw therapeut. Echter als ik de post van jou lees denk ik dat je daar best eens veel baat bij kunt hebben. Ga eens bij je huisarts informeren of je daar mogelijkheden voor hebt. Kijk maar eens op het internet naar info die daar over te vinden is. Misschien zijn er dingen die he zelf al zou kunnen toepassen in je leven.
Klik om te vergroten...
Ik heb nu ik eindelijk in mijn huidige re-integratie zit de mogelijkheden om dat soort trajecten te starten. Kan dat bespreken als mijn GGZ traject begint. :)

Zoraa zei:
Ik gaf dit aan omdat je eigenlijk de cbd niet op de meest rendabele manier gebruikt. Het meeste uit je cbd olie halen is inderdaad 4x daags 3 druppels je kunt ook 3 x daags 4 druppels nemen. Ook had ik erbij gezegd om toch eens te kijken naar cbd raw omdat dat toch een van de betere oliën zijn.
Klik om te vergroten...
Klopt maar ben even gestopt met CBD omdat ik denk dat ik daardoor over mijn grenzen van kunnen van Autisme ga. Merk nu ik het niet gebruik dat ik mezelf rem, wat beter is denk ik.

Ik wil gaan naar acceptatie in plaats van alle problemen in mijn leven te elimineren. Misschien dat dat dan wel werkt op de lange termijn in plaats van heel de tijd korte temijn oplossen.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is ook precies wat mindfulness bedoelt. Accepteren is een van de basis in de mindfulness. Je zit echt op de goede weg en ik hoop voor je dat je therapie kunt krijgen die aansluit op mindfulness het is gewoon in mijn ogen een cadeautje voor de ziel
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb er even op moeten wachten voor een update omdat er wat dingen speelden, maar dat is net afgerond.

Er worden meer stappen gezet nu om het werk die ik nu heb verder op te kunnen bouwen. Net een akkoord gekregen van het UWV om mijn re-integratie traject te behouden. Verder worden de eerste stappen in de GGZ weer binnenkort gezet maar omdat ik nu een wat drukkere maand heb en de weinige dagen van mijn behandelaar is het moeilijk om snel contact te hebben. Maar opzich is er geen nood op dit moment aan de hand waardoor dat niet een probleem is. Waar ik het meest blij mee ben is dat het een andere behandelaar is dan degene die ik eerst had, geeft me hoop dat er op een andere manier naar wat oplossingen gewerkt kan worden dan eerst.

Verder is de thuissituatie wat verbeterd. Allereerst om te vermelden, mijn medicatie is verhoogd van 2,5 mg naar 4 mg en die neem ik nu ook trouw in vergeleken met eerst. Andere medicatie met uitzondering van Valeriaan ter vervanging voor wiet wordt nauwelijks genomen. Daar ben ik wel blij mee. Een nadeel hiervan is dat ik maar 12 uur per dag wakker ben. Rond 18:00 val ik in slaap en ergens in de vroege ochtend word ik wakker. Dat was in het verleden een gedoe in dit huis geweest want ik word geacht om in mijn kamer te blijven en de rest niet tot last te zijn. Daar hebben we in dit huis erover gehad en gelukkig ben ik niet de enige meer die z'n mond hierover uitspreekt in het voordeel voor mij.

Al met al gaat het beter. :) En de dagen die hierna komen zien er rooskleuriger uit dan toen ik de topic begon waar het allemaal wat moedeloos eruit zag.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ging niet goed bij mijn GGZ intake. Totale mismatch en onbegrepen van beiden kanten. Ik kon me niet goed uitleggen wat mijn probleem was. Aan de andere kant konden ze niet accepteren met het uitleg die ik gaf waar ik mee speelde. Het is zoals het eerst was. Er moet een concreet probleem zijn en dan kijken ze wel verder. Me ondersteunen kunnen ze gewoon niks mee.

We zijn een mismatch.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Ging niet goed bij mijn GGZ intake. Totale mismatch en onbegrepen van beiden kanten. Ik kon me niet goed uitleggen wat mijn probleem was. Aan de andere kant konden ze niet accepteren met het uitleg die ik gaf waar ik mee speelde. Het is zoals het eerst was. Er moet een concreet probleem zijn en dan kijken ze wel verder. Me ondersteunen kunnen ze gewoon niks mee.

We zijn een mismatch.
Klik om te vergroten...
Als ik je een tip mag geven, schrijf het op. Je verwoorden op een manier waarop je alle tijd hebt om er over na te denken is makkelijker dan ter plekke de juiste woorden er voor te bedenken.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Rotjoch maar ik ben bij best wel wat instanties aangeklopt en met tegenzin kwam ik binnen en werd graag eruit gegooid. Dat bedoel ik ermee. Het willen van mijn kant ligt het niet perse eraan.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben weer teruggevallen in wiet. Zit krap bij kas maar stroomt wat beetjes geld in die ik weer in hash wil steken en later olie.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
ik ben weer teruggevallen in wiet. Zit krap bij kas maar stroomt wat beetjes geld in die ik weer in hash wil steken en later olie.
Klik om te vergroten...
Doe nou gewoon niet, het helpt je niet
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
weet ik maar wil me weer verdoven en voel me destructief
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Don Draper zei:
weet ik maar wil me weer verdoven en voel me destructief
Klik om te vergroten...
En precies daarom moet je dat niet doen :) zoek een positieve uitlaatklep, ga wandelen of fietsen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb maar lekker eten gekocht lol
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Met de versoepelingen ben ik een beetje in de war geraakt. Nu alles open is zit ik weer in de onrustige psyche dat ik alles op alles moet zetten om weer naar buiten te gaan. Te vluchten uit mijn huis. Dat het kut is thuis.

Maar dat is het op dit moment niet meer zo. Ik zat sinds gisteren toen het open was weer heel de tijd de bios tijden te checken naar de eerstvolgende keer dat ik een film kan kijken. Vervolgens voel ik me weer kut of onrustig en moet ik mijn reservering weer cancelen.

Maar dat is gewoon niet meer nodig. Ik mag mezelf meer zien in het huis nu. Er wordt niet meer moeilijk gedaan als ik in de woonkamer wil zitten en dat het kan als iedereen het wil. Het is gelukkig niet meer "Je hebt je eigen kamer. Doe daar maar alles wat je wilt" en dan het kut gevoel dat ik daaruit kreeg en psychisch onderdoor ging.

Ik merk wel beetje dat ik het wel nog eng vind. Net was er iemand in de woonkamer en vroeg "wil jij nu TV kijken in de woonkamer?" en de partner kwam al gelijk van "ja ja, kijk jij maar!" en de ander wou niet antwoorden. Dus ik hoop niet dat ik binnenkort weer een discussie krijg dat ik hen aan de lip weer hang terwijl ik het gewoon netjes vraag en aanbied. Want dan was ik nu wel gewoon in mijn kamer geweest of bios gegaan.

Ik hoop dat het goed blijft. Ik hoop echt dat hoe we nu met elkaar omgaan dat het niet opnieuw een tikkende tijdbom is onder ons waar ik weer onderdoor ga.

Edit: Heb er net over gehad. Werd me verzekerd dat waar ik hierboven bang voor was echt verleden tijd is. :grin:
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Don Draper zei:
Met de versoepelingen ben ik een beetje in de war geraakt. Nu alles open is zit ik weer in de onrustige psyche dat ik alles op alles moet zetten om weer naar buiten te gaan. Te vluchten uit mijn huis. Dat het kut is thuis.

Maar dat is het op dit moment niet meer zo. Ik zat sinds gisteren toen het open was weer heel de tijd de bios tijden te checken naar de eerstvolgende keer dat ik een film kan kijken. Vervolgens voel ik me weer kut of onrustig en moet ik mijn reservering weer cancelen.

Maar dat is gewoon niet meer nodig. Ik mag mezelf meer zien in het huis nu. Er wordt niet meer moeilijk gedaan als ik in de woonkamer wil zitten en dat het kan als iedereen het wil. Het is gelukkig niet meer "Je hebt je eigen kamer. Doe daar maar alles wat je wilt" en dan het kut gevoel dat ik daaruit kreeg en psychisch onderdoor ging.

Ik merk wel beetje dat ik het wel nog eng vind. Net was er iemand in de woonkamer en vroeg "wil jij nu TV kijken in de woonkamer?" en de partner kwam al gelijk van "ja ja, kijk jij maar!" en de ander wou niet antwoorden. Dus ik hoop niet dat ik binnenkort weer een discussie krijg dat ik hen aan de lip weer hang terwijl ik het gewoon netjes vraag en aanbied. Want dan was ik nu wel gewoon in mijn kamer geweest of bios gegaan.

Ik hoop dat het goed blijft. Ik hoop echt dat hoe we nu met elkaar omgaan dat het niet opnieuw een tikkende tijdbom is onder ons waar ik weer onderdoor ga.

Edit: Heb er net over gehad. Werd me verzekerd dat waar ik hierboven bang voor was echt verleden tijd is. :grin:
Klik om te vergroten...
Heb je het over je eigen gezin of huisgenoten? Anyway, het klinkt voorzichtig als een vooruitgang. Maar niet op je tenen gaan lopen, praat
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kreeg net in mijn hoofd iets waar ik niet zo lang over heb nagedacht.

Heb een persoonlijkheid onderzoek gedaan en scoorde hoog voor borderline. Alleen net een punt te weinig om de diagnose te krijgen. Verder werd er niks mee gedaan want de punten die overeenkomen hebben ook raakvlakken met autisme. Dus werd er niks mee gedaan.

Maar misschien moet er wat aan gedaan worden. Maar ik heb wel echt het gevoel dat de deuren voor dat soort behandelingen dicht zit. Alleen voor autisme bijvoorbeeld en dan dat er weer onbegrip is van de behandelaren die daarmee alleen bezig zijn.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Don Draper zei:
Ik kreeg net in mijn hoofd iets waar ik niet zo lang over heb nagedacht.

Heb een persoonlijkheid onderzoek gedaan en scoorde hoog voor borderline. Alleen net een punt te weinig om de diagnose te krijgen. Verder werd er niks mee gedaan want de punten die overeenkomen hebben ook raakvlakken met autisme. Dus werd er niks mee gedaan.
Klik om te vergroten...
Autisme en borderline hebben inderdaad raakvlakken. Er wordt weleens een misdiagnose gedaan terwijl iemand de ander heeft.
Don Draper zei:
Maar misschien moet er wat aan gedaan worden. Maar ik heb wel echt het gevoel dat de deuren voor dat soort behandelingen dicht zit.
Klik om te vergroten...
Dat is jou gevoel en dat klopt niet. Desnoods vraag je een second opinion aan. Er zijn veel instanties naast de bekenden zoals dimence.
Alleen voor autisme bijvoorbeeld en dan dat er weer onbegrip is van de behandelaren die daarmee alleen bezig zijn.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het verward met je eigen onbegrip. Het komt me namelijk heel bekend voor. Ik begrijp de keuzes en uitspraken van behandelaren ook niet altijd en heb het gevoel dat ze me niet snappen want “bij mij werkt het anders” of denken dat je zelf weet wat het beste is. Maar die lui hebben veel ervaring met veel verschillende lui. Stel je wat acceptabeler op
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sinds Vrijdag spontaan trek gekregen in drugs en erin meegegaan. Trek was zo erg dat ik eerder ben weggegaan van werk en bij de coffeeshop een pure voorgedraaide joint heb gehaald. Eerder voor werk voelde ik me onrustig waardoor ik eerst een 0,5 mg lorazepam wou sillen maar werd binnen paar minuten al 2 mg lorazepam.

Erna heb ik dagelijks zo'n beetje alles gebruikt wat ik in huis had. Ben niet meer gewend met de vreetkicks van wiet en ben er ziek van geworden. Vanochtend voelde mijn lichaam & geest niet zo in sync en zit dat weer met van alles te fixen. De oliën die ik in huis heb en net valeriaan genomen in de hoop dat het mijn trek in drugs en alcohol dempt.

Weet niet waar het spontaan vandaan komt. Weet wel dat m'n strijd is om nu in de ochtend niet al aan de bier te gaan en niet meer te gaan blowen. Lijkt een dingetje te zijn dat ik er iedere maand trek in krijg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."