#1
Jaaa. Dat ga ik doen. Ik had dat ook wel bedacht, maar dacht ook: belast ik ze dan niet met vragen waar ze zelf zo gauw geen antwoord op weten, maar idd dan kom ik er alleen achter door het te vragen, goeie!Vraag maar je vriendinnen waar ze nu behoefte aan hebben. De ene wilt zoveel mogelijk erover willen praten, eigen emoties en frustraties kwijt, de andere juist andersom: even alleen zijn , geen behoefte aan contact en medelijden. Vraag oprecht wat zij in deze moeilijke period van jou verwachten. Ook een specifieke hulp aanbieden zoals boodschappen doen als ze zelf even niet in staat zijn, of de hond ( samen) uitlaten, kinderen naar school brengen of halen- kortom wat jij zelf voor je vriendinnen kunt betekenen ook in praktische dingen.
Niks mis mee om eerlijk te zeggen dat jij het moeilijk vindt om het juiste woorden te vinden omdat jij niet weet wat op dit moment voor je vriendinnen het beste is maar dat jij open sta voor alle hulp wat je aanbieden kunt