Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEn wat doe ik nu met mijn haar?

En wat doe ik nu met mijn haar?

55 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Oké bij weinig baardgroei kan het misschien wel leuk staan.
Ik hoef er niet naar te kijken, want ik heb binnen 1 dag een bedekte stoppelbaard
Klik om te vergroten...
Ik trim het elke dag bij want het groeit als kool
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon een luchtig topic. Ik ben op 4 mei van vorig jaar in herstel gegaan. Sindsdien is mijn haar dikker geworden. Ik heb lang blond haar met slag, het werd door de jaren heen steeds dunner.

Dus vanaf 4 mei komen er van die plukken bij. Hoe zeg ik dat, het wordt dikker bij de slapen. Ik ben nu twee opnames verder en ik zie er veel gezonder uit dan een jaar terug. Mijn gezicht is niet meer zo opgezwollen (ik heb ook medicatie afgebouwd) en alles blij elkaar zie ik er best leuk uit nu. Maar dat haar.... het is één grote bos met pluizen.

Kennen jullie dat? Kwam je haar ook anders terug toen je in herstel ging? Wat zal ik doen? Het lange haar zo laten, met pluizen? Alles één keer kort knippen? Iets tussenin? Kleurtje? Een nieuwe kapsel voelt ook wel als een nieuwe start maar wat wil ik? Misschien juist even met rust laten en kijken hoe het groeit als het groeit.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nieuw kapsel is idd een mooi symbool voor een nieuwe start.

Pluizen in het haar;
Kan een kapper die uitdunnen met zo'n speciale schaar?

Ik zou als ik jou was eens naar de kapper gaan voor advies. Wat kunnen ze er mee.
Misschien moet het een stuk korter, misschien de helft en uitdunnen etc.

Mijn vrouw kreeg haartuitval door covid. Toen dat over was kreeg ze ook pluizen.
Stuk korter, in laagjes en andere shampoo en een of andere voeding die ze als schuim in haar haar spuit 2x per week. Haar haren waren snel weer goed / vol.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Mijn vrouw kreeg haartuitval door covid. Toen dat over was kreeg ze ook pluizen.
Stuk korter, in laagjes en andere shampoo en een of andere voeding die ze als schuim in haar haar spuit 2x per week. Haar haren waren snel weer goed / vol.
Klik om te vergroten...
Dank je wel!

Ja ik denk ook dat er een stuk af moet. En misschien iets van voeding inderdaad. Ben in herstel maar nog drie terugvallen gehad waarbij er wel weer wat haaruitval geweest zal zijn. Het is nu een beetje een vreemd geheel.

Kan gewoon eens binnen lopen bij mijn favoriete kapster. Ook lang niet geweest want ja, wat vertel je nou?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alinde zei:
Ook lang niet geweest want ja, wat vertel je nou?
Klik om te vergroten...

Als vrouw kun je nog zeggen dat je ze lang wilde laten groeien.
Voor een man is dat anders haha.

Kortom, gewoon doen Alinde.
Stap op de fiets en bezoek een kapper.
Je haarbos mag er zijn
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou ja bos.... een bosje stro is er nog over!

De medicatie is natuurlijk ook weer veranderd. De thiamine doet zijn werk wel geloof ik want je ziet dat er een maand geleden iets is gaan groeien. Het ziet er nu alleen nog niet uit.

Ik zal morgen eens arganolie halen. Dat deed ik er altijd in, maar de opruimkabouters hebben de argan-olie weggegooid. Vrees dat het leek op een alcoholisch drankje. Meestal gaat het met arganolie iets meer krullen en iets minder pluizen.

Ik denk dat de kapper de tondeuse pakt hahaha.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook altijd pluizen/ babyharen maar vindt ze wel cute. Vind dat je ze met jouw verhaal ook wel mag vieren. Overwinningshaartjes!

Maar nieuwe start, nieuw kapsel snap ik wel ja. Ook een mooie beloning en reminder voor je harde werken. Maar wel lastig een anoniem forumlid te adviseren😅 Ik zou het je kapper vragen!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja het is ook een beetje een geintje.

Dat je denkt dat je alles gehad hebt en dan ontploft je haar. Maar serieus, misschien hebben meer mensen dit gehad.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Pluizen in het haar;
Kan een kapper die uitdunnen met zo'n speciale schaar?
Klik om te vergroten...
Neuh daar gaat het veul meer van pluizen.

Ik was m’n haar max. een keer per week en borstel alleen als ik het was. Dat helpt eneurem tegen pluis! Sinds 2 weken heb ik op aanraden van mijn kapper (CurlyGirlMethod) mouse en gel aan die routine toegevoegd en ik ben echt een beetje verliefd op mn eigen haar nu heheh - incl. babyhaartjes!

Alinde zei:
Meestal gaat het met arganolie iets meer krullen en iets minder pluizen.
Klik om te vergroten...
Ik ben met bovenstaande tips van slag naar best wat krullen gegaan! Google eens op curly girl method😊
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Ja het is ook een beetje een geintje.

Dat je denkt dat je alles gehad hebt en dan ontploft je haar. Maar serieus, misschien hebben meer mensen dit gehad.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb nooit zo’n traject als jij gehad, maar ik heb gewoon heel veel haar. Dus ook veel uitval, en veel dat bijgroeit en vroegah met enige regelmaat een ontplofte kop. Maar dat kwam echt vooral door borstelen!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vannacht iemand psychisch bijgestaan die eerst van halflang naar kaal wilde gaan en toen toch weer niet.

Begreep dat de bovenkant nu kort is en de rest zelf kort geknipt.

En de wenkbrauwen er af.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vaak ligt het er ook aan wat voor shampoo, conditioner, masker en andere haarproducten je gebruikt. Je kunt het beste producten vermijden waar parabenen, sulfaten en siliconen inzitten.

Mijn haar heeft tijdens mijn verslaving ook veel te verduren gehad maar hoe langer ik clean ben hoe meer dat weer bijtrekt. Maar ik heb ook altijd al een haat-liefde verhouding met mijn baby haartjes maar met de juiste producten kan ik ze aardig in toom houden haha.

Ik zou zeggen laat je door een goede kapper adviseren en als je het budget ervoor hebt daar wat verzorgingsproducten te halen. Het kan een hele uitgave zijn maar als je ziet hoe weinig je er maar van gebruikt en er dus heel lang mee doet valt het weer mee😊
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Neuh daar gaat het veul meer van pluizen.

Ik was m’n haar max. een keer per week en borstel alleen als ik het was. Dat helpt eneurem tegen pluis! Sinds 2 weken heb ik op aanraden van mijn kapper (CurlyGirlMethod) mouse en gel aan die routine toegevoegd en ik ben echt een beetje verliefd op mn eigen haar nu heheh - incl. babyhaartjes!


Ik ben met bovenstaande tips van slag naar best wat krullen gegaan! Google eens op curly girl method😊
Klik om te vergroten...
Curly gril is leuk! Ik heb idd slag en dit verandert soms in krullen. Maar de babyhaartjes gaan nu ook krullen dus het lijkt of ik het getoupeerd heb. Het ziet er wel heel gezond uit, dat wel.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Ja ik heb nooit zo’n traject als jij gehad, maar ik heb gewoon heel veel haar. Dus ook veel uitval, en veel dat bijgroeit en vroegah met enige regelmaat een ontplofte kop. Maar dat kwam echt vooral door borstelen!
Klik om te vergroten...
Thanks! Normaal kam ik het ook alleen. Van borstelen ontploft het nog meer idd.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
Vaak ligt het er ook aan wat voor shampoo, conditioner, masker en andere haarproducten je gebruikt. Je kunt het beste producten vermijden waar parabenen, sulfaten en siliconen inzitten.

Mijn haar heeft tijdens mijn verslaving ook veel te verduren gehad maar hoe langer ik clean ben hoe meer dat weer bijtrekt. Maar ik heb ook altijd al een haat-liefde verhouding met mijn baby haartjes maar met de juiste producten kan ik ze aardig in toom houden haha.

Ik zou zeggen laat je door een goede kapper adviseren en als je het budget ervoor hebt daar wat verzorgingsproducten te halen. Het kan een hele uitgave zijn maar als je ziet hoe weinig je er maar van gebruikt en er dus heel lang mee doet valt het weer mee😊
Klik om te vergroten...
Thanks!

De losse plukken kunnen er nu bijna bij in mijn elastiekje. Was sinds mei in herstel.

Ik had een heel goede kapper maar je moest op een soort wachtlijst bij haar. Zo druk. Twee jaar geleden ben ik daarom beetje gaan kapper-hoppen. Ik kan gewoon eens binnen lopen en advies vragen.

Heb een spray, weet niet of die cg proof is. Maar die plakt die pluizen een beetje vast.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Curly gril is leuk!
Klik om te vergroten...
Haha ik vond het eerst maar gedoe, maar nu ook best leuk inderdaad! Ik zou daarom alsnog willen bepleiten je babyhaartjes te omarmen😂 Maar wie weet loop je er indd echt bij als een halve zool, geen idee.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hahaha ik zal een keer een plaatje posten wat er op lijkt. Met dit winterse weer gaat het nog meer pluizen dus het is wel apart.

Zal ook even met speldjes en klemmetjes aan de gang gaan. Over een tijdje kan ik weer een staartje maken waar alles bij kan.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
C7153303-33FE-46AB-8DC4-3F0F45ABD242.jpeg
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ook leuk! Ik heb nog wel zo’n bandana liggen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zoiets en dan zijn die plukken nog wat korter en de zijkanten ook korter.

Maar als je niet weet dat dit een volle bos geweest is, dan is t best leuk. Allemaal losse plukken en dan een klein knotje. Dit was een tijdje best hip.

Zal de mevrouw van de thiamine-injecties bedanken. Zeggen dat ze goed aanslaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."