Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
196 weergaven
18-5-2026
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#1
100% hetero, wat ik al wist toen ik nog superjong (4 ofzo) was en al seksuele aantrekkingskracht voelde tot vrouwen. Vind het toch altijd bizar dat dit bij vrouwen gedachten over seks pas veel later lijken te ontwikkelen, terwijl jongens vaak al superjong zin hebben in seks.

Ik kan me wel (soms best sterk) aangetrokken voelen tot mannen (zeker onder invloed van bepaalde drugs) maar niet echt op de seksuele manier en het is niet te vergelijken met wat ik bij vrouwen kan voelen. GHB is een drugs waarbij je het heel goed merkt vind ik altijd, ik vind mannen dan interessant, maar bij het aanzicht van vrouwelijke vormen ontploft mijn brein bijna qua dopamineshotjes :tearsofjoy:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
^
Hangt van de man af. Sommigen willen al seks vanaf hun vierde terwijl het bij anderen in de puberteit pas komt.

Mijn overleden vriend was het voorbeeld van een als kleuter al in seks geïnteresseerde. De ultieme combinatie van het seksueel voorlijke kind met het intellectueel voorlijke kind.

Ikzelf leerde op mijn dertiende masturbatie uit een schoolboek en had op mijn zeventiende voor het eerst seks met de keeper van ons waterpolo team.
T
Tänzel to the coreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben hetro maar ik wou dat ik homo was…

Vrouwen zijn psycho…😉

grapje..
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tänzel to the core zei:
Ik ben hetro maar ik wou dat ik homo was…

Vrouwen zijn psycho…😉

grapje..
Klik om te vergroten...
Ik kan wel een pruik op doen 🤭
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Kota zei:
Ja, zeker bij de jeugd zijn er enorm veel mensen deel van de lgbtq wat geweldig is, zowiezo. Maar heb ook al gemerkt dat trans zijn (vooral van meis naar jongen) extreem veel voorkomt. Ik zeg niet dat ze niet valid zijn. Ver van, maar denk persoonlijk dat heel veel voorkomt uit trauma of veel meiskes die hun vrouwelijkheid niet kunnen accepteren tegenwoordig.
Klik om te vergroten...

uit onderzoek lijkt te blijken dat dat meer voorkomt door al het plastic dat in ons systeem terecht komt..
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kota zei:
Ik denk dat er veel meer mensen gay zouden zijn of het beseffen als ze het een kans geven. Niemand zou zich gepusht moeten voelen, zeker niet. Maar vaak (zeker meer bij mannen dan vrouwen) word het nog gezien als iets "vuil" of vreemd. Is nu eenmaal beetje hoe mannen en hun ego in elkaar zitten denk ik. Daarom dat homos ook veel meer vriendinnen hebben dan hetero mannen. Die hebben niet constant de neiging om hun mannelijkheid te bewijzen 😂 Niks tegen hetero mannen btw ik voel ze al afkomen anders😂
Klik om te vergroten...
Nou ik kan je garanderen dat als je het uberhaupt serieus uit te proberen met een andere vent te wiepen om het te proberen : dan was je sowieso al niet helemaal hetero 🤣
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Rijdende Rachid zei:
Zijn we t iig allemaal eens, er is maar 1 verkeerde kant
Klik om te vergroten...
En die kant is?
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
En wanneer is t van toepassing om te vertellen hoe en wat? Doorgaans niet pas als er naar gevraagd wordt misschien wat toelichten indien nodig bij bv instanties of bij oprechte belangstelling van iemand in een persoonlijk gesprek

Als je t niet begrijpt vraag hen om uitleg als je t beter wilt snappen maar anders niet
Kota zei:
Ja, zeker bij de jeugd zijn er enorm veel mensen deel van de lgbtq wat geweldig is, zowiezo. Maar heb ook al gemerkt dat trans zijn (vooral van meis naar jongen) extreem veel voorkomt. Ik zeg niet dat ze niet valid zijn. Ver van, maar denk persoonlijk dat heel veel voorkomt uit trauma of veel meiskes die hun vrouwelijkheid niet kunnen accepteren tegenwoordig.
Klik om te vergroten...
wat is extreem veel ?
Laten we diagnose stellen overlaten aan deskundigen die evt trauma’s etc kunnen scheiden van mogelijke gender dysforie wat in zekere zin een extreme vorm is van je vrouw/man lichaam niet kunnen accepteren omdat het niet klopt met hoe je voelt in je hoofd want daarin zit gender

Alle extra benoemingen zijn een verrijking van de basis
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zeemeerman zei:
En wanneer is t van toepassing om te vertellen hoe en wat? Doorgaans niet pas als er naar gevraagd wordt misschien wat toelichten indien nodig bij bv instanties of bij oprechte belangstelling van iemand in een persoonlijk gesprek

Als je t niet begrijpt vraag hen om uitleg als je t beter wilt snappen maar anders niet

wat is extreem veel ?
Laten we diagnose stellen overlaten aan deskundigen die evt trauma’s etc kunnen scheiden van mogelijke gender dysforie wat in zekere zin een extreme vorm is van je vrouw/man lichaam niet kunnen accepteren omdat het niet klopt met hoe je voelt in je hoofd want daarin zit gender

Alle extra benoemingen zijn een verrijking van de basis
Klik om te vergroten...
Ik wil zeker niemand geen diagnoses stellen. Dat is gewoon wat ik zie en zelf ervaren heb
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kota zei:
Ik wil zeker niemand geen diagnoses stellen. Dat is gewoon wat ik zie en zelf ervaren heb
Klik om te vergroten...
Bijzonder want transmannen zijn een vergeten groep die mensen vaak niet eens kennen
Transvrouwen zijn veel bekender
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zeemeerman zei:
Bijzonder want transmannen zijn een vergeten groep die mensen vaak niet eens kennen
Transvrouwen zijn veel bekender
Klik om te vergroten...
Ja dat wel, bedoel maar dat ik (persoonlijk) merk dat er veel meer transmannen zijn. En dat het meer en meer voorkomt. Kheb daar geen enkel probleem mee he, zeker niet. Maar heb ook heel lang gedacht dat ik misschien geen meisje wil zijn, en nadat ik mn haar kort had gedaan voelde ik me ineens terug op en top vrouw. Ik kon gewoon mijn vrouwelijkheid niet accepteren door bepaald trauma en denk dat er tegenwoordig nog mensen zijn die dit probleem hebben maar omdat daar zo weinig over gepraat word, vooral bij de jeugd dat ze zoals mij het verwarren met trans zijn. Ik wil nog eens herhalen dat ik niemand niet valid wil laten voelen, is gewoon hoe ik het zie
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kota zei:
Ja dat wel, bedoel maar dat ik (persoonlijk) merk dat er veel meer transmannen zijn. En dat het meer en meer voorkomt. Kheb daar geen enkel probleem mee he, zeker niet. Maar heb ook heel lang gedacht dat ik misschien geen meisje wil zijn, en nadat ik mn haar kort had gedaan voelde ik me ineens terug op en top vrouw. Ik kon gewoon mijn vrouwelijkheid niet accepteren door bepaald trauma en denk dat er tegenwoordig nog mensen zijn die dit probleem hebben maar omdat daar zo weinig over gepraat word, vooral bij de jeugd dat ze zoals mij het verwarren met trans zijn. Ik wil nog eens herhalen dat ik niemand niet valid wil laten voelen, is gewoon hoe ik het zie
Klik om te vergroten...
Dankje nu begrijp ik je wat beter!
De verwarring ontstaat denk ik omdat men geen goede kennis en begrip heeft van transgender zijn en genderdysforie hebben.
Het komt niet ineens meer voor het wordt nu bekender en ook dat je niet een volledige transitie hoeft te doen als je daar geen behoefte aan hebt. Maar grootste deel van transgender weten dit vaak al heel lang en de diagnose genderdysforie is bevestiging daarvan en kan enkel gesteld worden door deskundige. Vroeger werd er niet over gepraat en geen internet dus dat die optie bestond wist men vaak niet dus als een meisje twijfelde aan haar vrouwzijn zou ze niet daaraan gedacht hebben een jongen te zijn en het in andere oorzaak zoeken

Belangrijkste is dat een meisje met genderdysforie niet denkt ik wil geen meisje meer zijn wil ik dan jongen zijn ?
Het meisje is al een jongen en altijd geweest, tis geen keuze zeg maar
Waar je dan wel voor kunt kiezen is in transitie gaan volledig of gedeeltelijk wat je het beste helpt om je beter te voelen met je lichaam en geest beter met elkaar kloppen
Mooi dat het nu niet meer perse volledige transitie hoeft te zijn en meer op de persoonlijke wensen kan aangepast bijv enkel borsten verwijderen als die de meeste mentale klachten (dysforie ) geven
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zeemeerman zei:
Dankje nu begrijp ik je wat beter!
De verwarring ontstaat denk ik omdat men geen goede kennis en begrip heeft van transgender zijn en genderdysforie hebben.
Het komt niet ineens meer voor het wordt nu bekender en ook dat je niet een volledige transitie hoeft te doen als je daar geen behoefte aan hebt. Maar grootste deel van transgender weten dit vaak al heel lang en de diagnose genderdysforie is bevestiging daarvan en kan enkel gesteld worden door deskundige. Vroeger werd er niet over gepraat en geen internet dus dat die optie bestond wist men vaak niet dus als een meisje twijfelde aan haar vrouwzijn zou ze niet daaraan gedacht hebben een jongen te zijn en het in andere oorzaak zoeken

Belangrijkste is dat een meisje met genderdysforie niet denkt ik wil geen meisje meer zijn wil ik dan jongen zijn ?
Het meisje is al een jongen en altijd geweest, tis geen keuze zeg maar
Waar je dan wel voor kunt kiezen is in transitie gaan volledig of gedeeltelijk wat je het beste helpt om je beter te voelen met je lichaam en geest beter met elkaar kloppen
Mooi dat het nu niet meer perse volledige transitie hoeft te zijn en meer op de persoonlijke wensen kan aangepast bijv enkel borsten verwijderen als die de meeste mentale klachten (dysforie ) geven
Klik om te vergroten...
Je hebt volledig gelijk. Maar ik weet nog dat ik niet wist of ik in ontkenning zat of da ik misschien aan het overdrijven was. Je snapt wel typische lgbtq dinges 😂 denk gewoon dat door sociale media mensen veel meer in contact komen met transgenders of nok binaire personen en zonder zorgvuldig op zoek te gaan waar ze mogelijk binnen dit spectrum een plaats vinden. Ben ook al een paar mensen tegengekomen die nadat ze hun transitie hadden voltooid ineens besefte dat dit toch niet is wat ze voelen. Ik denk gewoon dat er niet lang en diep genoeg over nagedacht word. Iedereen is nog steeds uniek maar door de sterke invloed van sociale media word er veel gewoon klakkeloos overgenomen. Sorry als heel deze uitleg vaag klinkt ben scheef aan het gaan
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi dat jonge mensen nu hierover nadenken en kennis hebben en er meer over bekend is ook dat er veel verschillende variaties zijn van gender en seksuele beleving zodat niemand zich hopelijk buitengesloten voelt omdat ze niet in t standaard plaatje passen van hetero man of vrouw waar toch het grootste deel van de mensen onder valt
want de norm is nog steeds hetero man en vrouw
De minderheid is anders maar gelukkig wel steeds bekender en meer in t nieuws en op tv met bekende mensen die zich uitspreken en rolmodellen worden voor iedereen die probeert uit te vinden wie die nou is en wil zijn als mens zoals iedereen zich steeds ontwikkelt en zn plek vind in de wereld
Kota zei:
Je hebt volledig gelijk. Maar ik weet nog dat ik niet wist of ik in ontkenning zat of da ik misschien aan het overdrijven was. Je snapt wel typische lgbtq dinges 😂 denk gewoon dat door sociale media mensen veel meer in contact komen met transgenders of nok binaire personen en zonder zorgvuldig op zoek te gaan waar ze mogelijk binnen dit spectrum een plaats vinden. Ben ook al een paar mensen tegengekomen die nadat ze hun transitie hadden voltooid ineens besefte dat dit toch niet is wat ze voelen. Ik denk gewoon dat er niet lang en diep genoeg over nagedacht word. Iedereen is nog steeds uniek maar door de sterke invloed van sociale media word er veel gewoon klakkeloos overgenomen. Sorry als heel deze uitleg vaag klinkt ben scheef aan het gaan
Klik om te vergroten...
wat erg dat mensen na transitie toch niet beter zijn! Werden zij misschien teveel in het oude protocol behandeld van UMC ? Daarin is nog steeds te weinig ruimte voor als je bijv geen volledige transitie wilt helaas, is hopelijk wel hun dysforie verminderd ? Ze verwachten misschien een bepaald beeld van zichzelf te moeten worden i.p.v. echt zichzelf te worden en wat is dat precies? Das ook best lastig proces hoor om uit te vinden en de UMC s zitten erg strak in de vaste volgorde van stappen die niet iedereen goed past 😟
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zeemeerman zei:
Mooi dat jonge mensen nu hierover nadenken en kennis hebben en er meer over bekend is ook dat er veel verschillende variaties zijn van gender en seksuele beleving zodat niemand zich hopelijk buitengesloten voelt omdat ze niet in t standaard plaatje passen van hetero man of vrouw waar toch het grootste deel van de mensen onder valt
want de norm is nog steeds hetero man en vrouw
De minderheid is anders maar gelukkig wel steeds bekender en meer in t nieuws en op tv met bekende mensen die zich uitspreken en rolmodellen worden voor iedereen die probeert uit te vinden wie die nou is en wil zijn als mens zoals iedereen zich steeds ontwikkelt en zn plek vind in de wereld

wat erg dat mensen na transitie toch niet beter zijn! Werden zij misschien teveel in het oude protocol behandeld van UMC ? Daarin is nog steeds te weinig ruimte voor als je bijv geen volledige transitie wilt helaas, is hopelijk wel hun dysforie verminderd ? Ze verwachten misschien een bepaald beeld van zichzelf te moeten worden i.p.v. echt zichzelf te worden en wat is dat precies? Das ook best lastig proces hoor om uit te vinden en de UMC s zitten erg strak in de vaste volgorde van stappen die niet iedereen goed past 😟
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het probleem er ook bij licht dat veel mensen niet beseffen hoe zwaar het is om te ontdekken hoe je ware geaardheid is. Hoeveel keer ik gedacht heb dat ik mezelf iets aan het wijsmaken was of dacht dat ik gewoon aandacht zocht (wat belachelijk was want zat nog in de kast). Deze tijd is het zo belangrijk dat er gepaste en genoeg hulp komt voor die zaken.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verder heeft een deel van de mensen naast evt dysforie ook andere mentale problemen en moet dat eerst goed besproken en behandeld worden door deskundigen om te kijken of er echt sprake is van genderdysforie en de sterke wens om in transitie te gaan blijft bestaan om de levenskwaliteit te verbeteren
De UMC s zijn hierin erg voorzichtig en geven alleen toestemming voor transitie als iemand stabiel genoeg is en dus niet veel andere zware problemen hebben mentaal of in levensituatie en dit loodzware proces niet aan kan volgens hun oordeel. Dan wordt zorg steeds uitgesteld of geweigerd en hierdoor zijn verschrikkelijk lange wachttijden nu waardoor mensen nog langer lijden 😢
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kota zei:
Ik denk dat het probleem er ook bij licht dat veel mensen niet beseffen hoe zwaar het is om te ontdekken hoe je ware geaardheid is. Hoeveel keer ik gedacht heb dat ik mezelf iets aan het wijsmaken was of dacht dat ik gewoon aandacht zocht (wat belachelijk was want zat nog in de kast). Deze tijd is het zo belangrijk dat er gepaste en genoeg hulp komt voor die zaken.
Klik om te vergroten...
Ja idd het valt niet mee om eerlijk naar jezelf te durven kijken en te zeggen dat je anders bent dan de meerderheid, daar is veel moed voor nodig ! En goede hulp en steun van je naasten en professionele hulp

Haha als je je gevoelens steeds wegpraat en veroordeelt door te zeggen ik overdrijf ik wil aandacht etc dan is dat duidelijk iets echts anders hoefde je dat niet steeds zo hard weg te duwen! Echt jezelf zijn is voor veel mensen te moeilijk en eng, spelen vaak een rol die opgelegd is. Komen er steeds meer lhbt ers en ook anderen hoor die hun rol niet meer willen en niet meer doen wat verwacht wordt en hoort daarbij !
Mensen van in de zestig die nu pas uit hun rol durven kunnen stappen en jonge mensen die gelukkig eerder ontdekken wat ze zijn en willen voordat ze muurvast zitten in een leven wat ze niet past en ongelukkig maakt is zeker niet alleen van toepassing op lhbters
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zeemeerman zei:
Ja idd het valt niet mee om eerlijk naar jezelf te durven kijken en te zeggen dat je anders bent dan de meerderheid, daar is veel moed voor nodig ! En goede hulp en steun van je naasten en professionele hulp

Haha als je je gevoelens steeds wegpraat en veroordeelt door te zeggen ik overdrijf ik wil aandacht etc dan is dat duidelijk iets echts anders hoefde je dat niet steeds zo hard weg te duwen! Echt jezelf zijn is voor veel mensen te moeilijk en eng, spelen vaak een rol die opgelegd is. Komen er steeds meer lhbt ers en ook anderen hoor die hun rol niet meer willen en niet meer doen wat verwacht wordt en hoort daarbij !
Mensen van in de zestig die nu pas uit hun rol durven kunnen stappen en jonge mensen die gelukkig eerder ontdekken wat ze zijn en willen voordat ze muurvast zitten in een leven wat ze niet past en ongelukkig maakt is zeker niet alleen van toepassing op lhbters
Klik om te vergroten...
Het is allemaal zo complex en persoonlijk, ben blij dat ik voor mezelf de verwachting om een vast label te plakken op mezelf heb kunnen loslaten. Ik val gewoon op wie ik val En als mensen er achter vragen zeg ik maar gewoon dat ik panseksueel ben, grenst het dichste aan bij mn gevoel. Denk dat het een levenslange zoektocht is jong..
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kota zei:
Het is allemaal zo complex en persoonlijk, ben blij dat ik voor mezelf de verwachting om een vast label te plakken op mezelf heb kunnen loslaten. Ik val gewoon op wie ik val En als mensen er achter vragen zeg ik maar gewoon dat ik panseksueel ben, grenst het dichste aan bij mn gevoel. Denk dat het een levenslange zoektocht is jong..
Klik om te vergroten...
Idd tis een proces een zoektocht naar wie je echt bent. Ik heb mezelf ook in meerdere hokjes gezet omdat ik toen dacht dat het juist was maar ergens klopte het niet wist alleen nog niet wat dan niet? Iedereen wil er toch ergens bij horen dus koos ik maar iets
Door jarenlang therapie er achter gekomen wie ik echt ben en wil zijn dat was heel zwaar en moeilijk en eng want kan heel confronterend zijn ook voor anderen.
Hokjes kunnen fijn zijn en veilig en met diagnose kan je hulp krijgen dat is hoe het zorgsysteem werkt.

Mensen labelen helaas zonder dat ze kennis hebben van iets. Die persoon is / heeft iets en dus kan die minder of meer en is niet normaal en wordt gauw veroordeeld en niet begrepen.

Ik zet mezelf niet meer vast in een veilig hokje en ben meer dan juiste en foute diagnoses die wel heel mijn leven beïnvloed hebben op een positieve en ook negatieve manier

Laat elkaar gewoon leven en maak je niet zo druk om mensen die anders zijn of leven als jij je hoeft niet met ze om te gaan als je dat niet wil, maar t kan een verrijking zijn voor jezelf om eens mensen te leren kennen die heel anders zijn als jij en te ontdekken dat we in wezen niet zo veel verschillen van elkaar
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kota zei:
Ben ook al een paar mensen tegengekomen die nadat ze hun transitie hadden voltooid ineens besefte dat dit toch niet is wat ze voelen. Ik denk gewoon dat er niet
Klik om te vergroten...
Hoe kwam dat zo dan? Je krijgt niet zomaar groen licht voor transitie. Wat voelde niet goed voor hun ? Nog steeds last van genderdysforie ? Niet tevreden met resultaat van behandelingen enzo? Hadden ze een ander onrealistisch beeld van hoe het zou worden ?

Ben erg benieuwd hoe gaat dat verder met hun weet je dat ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6465666768...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."