Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
183 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan niet zien wie wat gestemd heeft (en dat hoeft ook niet :wink: ).

Hetero trouwens. In deze maatschappij is dat een stuk makkelijker dus ja, daar ben ik zeker blij om. Vind het wel een overrated onderwerp vaak tegenwoordig.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Intolerante mongool vind ik niet genuanceerd, zoals ik dus meteen al aangegeven heb. En verder vind ik dat zij die nul begrip hebben voor mijn standpunt juist degenen zijn die intolerant zijn.

Dat is het laatste wat ik te melden heb in dit kromme topic. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee.

Een prettige dag nog.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deze pol en dit topic is gewoon puur uit interesse. Ik ben wel benieuwd naar de seksuele voorkeuren en geaardheden van het gemiddelde Drugs Forum lid.
Het was best lastig de pol te maken omdat ik eigenlijk nergens een volledige of kloppende lijst kon vinden waar alle seksuele geaardheden op stonden.
Zoveel dingen die eigenlijk niet onder een seksuele geaardheid vallen maar eerder onder een indentiteit of misschien een levenswijze of zelfs een keuze.
Bijvoorbeeld transgender. Dat is een verzamelnaam voor allerlei verschillende soorten van seksuele of indentieteits geaardheden. Over transgender etc weet ik nog erg weinig. Pas sinds kort ken ik een aantal mensen die transgender zijn. Ik leer dus nog bij mensen!
Ik hoop dat ik niemand heb uitgesloten of verkeerd heb bejegend of misschien zelfs heb beledigd. Dat is echt zeker niet de bedoeling. Ik sta eventueel open voor aanpassingen/aanvullingen. Stemmen is anoniem.
In een reactie hieronder mag je graag uitleg geven.

Hoe oud was jij trouwens toen je achter je geaardheid kwam? Is je geaardheid door jezelf en je omgeving geaccepteerd?
Discussies zijn leuk en ook zeker de bedoeling. Laten we het wel allemaal leuk en aardig houden. Geen beledigingen en graag begripvol en meelevend reageren. Het kan namelijk een precair onderwerp zijn.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zijn er mensen die niet blij zijn om hetero te zijn? Is wel zo makkelijk om te zijn wat maatschappelijk geaccepteerd is. :tonguewink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik begin dan maar. Ik ben lesbisch. Volgens mij ook echt 100%.
Ik kwam wat laat er achter en dus laat uit de kast. Het “overkwam” me eerder dan dat er eindelijk een kwartje viel zoals bij velen.
Ben ik er blij mee? Het maakt me niet uit. Het is zo, ik ben zo en blijf zo. Wel had ik misschien liever hetero geweest gewoon omdat het in veel opzichten makkelijker is. Maar die keuze heb je niet en dat is misschien maar goed ook. Ik zelf heb het allang helemaal geaccepteerd, eigenlijk meteen al. Mijn omgeving ook wel. Op een enkel akkefietje of persoon na natuurlijk. Vrienden door verloren en weer gewonnen. Thats life!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geaardheid: Ik ben al zo lang als ik me bewust kan herinneren aangetrokken tot vrouwen. Overigens vind ik androgyne vrouwen het mooist, dus de kans is zeker aanwezig dat er op deze aarde ook een paar feminiene mannen rondlopen waar ik wel een beschuitje mee zou willen eten.
Qua genderidentiteit (en dan specifiek persoonlijkheid en gedrag) vind ik eigenlijk alles wel prima, behalve overdreven, stereoptiep mannelijk machogedrag. Of je nou een vrouw of een man of intersekse of trans bent, als je je gedraagt alsof je in de film American Pie speelt dan vind ik je onaantrekkelijk.

De Dunne zei:
Is je geaardheid door jezelf en je omgeving geaccepteerd?
Klik om te vergroten...

Niet echt; door een combinatie van factoren (ik praat geanimeerd en gebaar terwijl ik spreek, ik kleed me met veel zorg, ik probeer actief niet mysogyn of chauvinistisch te zijn, ik heb geen vriendin en doe niet aan flings, ...) denken veel mensen dat ik homo ben. Het wordt na een poosje aardig vervelend als mensen, vaak niet voor de eerste keer, aankomen met: "Ben je homo? Mij kun je het best vertellen hoor, ik geef er niets om." #irony
Serieus, dat gesprek heb ik al één of meerdere keren gehad met onder meer allebei mijn ouders, allebei mijn zussen, verschillende tantes en een oom, twee verschillende werkgevers, vele collega's en een aantal (oud)klasgenoten. Ik geef kennelijk serieuze campy vibes af :nerd:

Seriously though. Ik zou liever gewoon homo zijn. Iedereen om wiens mening ik geef denkt toch al dat ik op mannen val en geeft er niets om; ik word op straat en in de kroeg toch al vaak zat nageroepen door stoere gastjes; en mannen zijn volgens mij een stuk makkelijker het hof te maken dan vrouwen. Enfin.

Mijn genderidentiteit is iets messier dan mijn geaardheid: ik ben man maar ik heb geen idee wat mij nu mannelijk maakt en vrouwen vrouwelijk. Afgezien van wat minieme fysieke verschillen zijn de verschillen vooral psychologisch, en in bijna alle gevallen cultureel en aangeleerd.
Volgens het klassieke Westerse gendermodel is de distinctie heel makkelijk... en dan bedenk ik me dat ik lang haar heb, maar ook een baard, maar ook (voor een deel) dameskleding draag, maar ook van colberts en dassen hou, maar ook goed met kinderen ben, maar ook van horrorfilms en wapentuig hou, maar ook goed kan koken en poetsen, maar ook graag dagen doorbreng met houthakken of huizen verbouwen...
Dan wordt het lastig om te zeggen wat mij nou mannelijk maakt. Ik denk vooral het feit dat ik me heel mijn leven geïdentificeerd heb met deze sekse en er geen beter hokje is waar ik me naar kan verplaatsen.

Dat dus :)
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fenrir zei:
Serieus, dat gesprek heb ik al één of meerdere keren gehad met onder meer allebei mijn ouders, allebei mijn zussen, verschillende tantes en een oom, twee verschillende werkgevers, vele collega's en een aantal (oud)klasgenoten. Ik geef kennelijk serieuze campy vibes af :nerd:
Klik om te vergroten...
Ha al die gesprekken heb ik ook meermaals gehad, ik denk dat er genoeg mensen zijn die denken dat het écht nog eens gaat gebeuren dat ik toch nog eens uit de kast kom kruipen.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een hoop verschillende namen. Homo ipv homofiel of homoseksueel. Waarom dan ook geen pedo en lesbo? Hoewel minder gebruikt tegenwoordig er is een verschil tussen een '...fiel' en een '...seksueel'. De eerste heeft de gevoelens, maar brengt ze niet in de praktijk. De laatste doet dat wel. Oorspronkelijk geldt homoseksualiteit overigens voor zowel mannen als vrouwen.

Panseksueel kende ik nog niet.

BTW over biseksualiteit; dat is je seksueel en/of emotioneel aangetrokken voelen tot zowel mannen als vrouwen. Over het algemeen kan ik het beter vinden met mannen maar lichamelijk val ik op vrouwen.

De mods kunnen toch zien wie wat heeft gestemd?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Albedo zei:
De mods kunnen toch zien wie wat heeft gestemd?
Klik om te vergroten...

Maar goed dat er geen opties "Psychedelibiseksueel" of "Roze Olifiel" of "Mindlessbisch" of "SanneBanseksueel" zijn, anders wisten ze nu van mijn geheime verlangen :screamcat:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lytje pole zei:
Ik ben niet die vriend. :sweatsmile: Het is nooit echt ter sprake gekomen en was ook niet relevant, maar nu we het over aseksualiteit hebben moet ik er aan denken.
Klik om te vergroten...

Oeps, dat bedoelde ik niet te suggereren!

Lytje pole zei:
Natuurlijk ken ik je privé omstandigheden niet maar je weet maar nooit hoe dingen lopen. Forever is wel een erg lange tijd.
Klik om te vergroten...

Ik was in mijn post al begonnen met het schetsen van mijn situatie maar besloot dat het onbeleefd was om De Dunne's topic te kapen met mijn levensverhaal en verwijderde de boel weer. Als ik de boel weer op de rails heb verwacht ik wel dat ik mijn partner in crime vind hoor. Komt goed!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenrir zei:
Oeps, dat bedoelde ik niet te suggereren!
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, ik heb soms de neiging om té goed te lezen.

Fenrir zei:
Als ik de boel weer op de rails heb verwacht ik wel dat ik mijn partner in crime vind hoor. Komt goed!
Klik om te vergroten...
Ik kan me niet anders voorstellen! De berichten die ik van je lees construeren een prettig persoon.

Zo. En nu genoeg complimentjes.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lytje pole zei:
Natuurlijk, ik heb soms de neiging om té goed te lezen.


Ik kan me niet anders voorstellen! De berichten die ik van je lees construeren een prettig persoon.

Zo. En nu genoeg complimentjes.
Klik om te vergroten...

Dank je wel :redheart: ik vind jou ook lief!
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Pompen Ik was ook in de veronderstelling, net als ZERO-, dat aseksueel inhoudt dat je überhaupt al niet op een seksuele manier aangetrokken was tot mannen, vrouwen of wat dan ook. Dat je antidepressiva slikt en daardoor je libido je heeft verlaten maakt je naar mijn inziens niet meteen aseksueel. Ik zou er zelf in ieder geval zelf niet zo'n label aan hangen als je gebruik maakt van een middel dat erom bekend staat dat het je libido de kiem in kan smoren.

@Fenrir Ik lees dit zojuist op Gezondheidsnet: "Naar schatting één op de honderd mensen heeft geen enkele behoefte aan seks. Ze kiezen hier niet bewust voor; het is een seksuele geaardheid. Relaties, opwinding, aanrakingen… het kan moeilijk zijn voor een aseksueel. Want hoewel de seksuele aantrekkingskracht er misschien niet is, heeft een aseksueel wel degelijk emotionele behoeften. En dat botst soms."

Daar wordt dus aangegeven dat het wel een seksuele geaardheid is. Ik weet overigens niet hoe betrouwbaar Gezondheidsnet doorgaans is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar wij kunnen bij polls niet zien wie wat gestemd heeft, geloof ik. Ik weet niet of @SanneBanne dit wel kan omdat ze extra rechten heeft vanwege de tripreports. Ik hoef het in ieder geval ook niet perse te zien, het is niet dat dat van belang is voor ons mod-zijn. :)

Ik ben hetero. Heb een tijdje getwijfeld of ik niet toch ook in bepaalde mate aseksueel ben. Ik ervaar spontaan amper libido en vind seks eigenlijk gewoon nogal overrated als ik eerlijk ben. :’) Heb nooit zo goed begrepen waarom er zo’n poeha rondomheen wordt gemaakt.

Maar nee, aseksualiteit is het toch ook niet gebleken, want ik kan de intimiteit van seks en het fijne cosy ‘samen’-gevoel wat erbij komt kijken toch echt wel waarderen, ik zou dan ook zeker geen relatie willen zonder dat stuk. Het is toch iets bijzonders wat je deelt. Ook hou ik de mogelijkheid in mijn achterhoofd dat ik de ‘(se)X-factor’ van het hele gebeuren nog niet heb kunnen ontdekken omdat ik gewoon nog nooit een écht fijne hechte liefdesrelatie heb gehad. Ik ben inmiddels bijna 32 en een wild seksbeest zal ik waarschijnlijk niet meer worden, lol, maar ik heb nog geen deuren gesloten en geloof dat er voor mij nog veel te ervaren en ontdekken valt.

Ik geloof niet zozeer in hokjes, meer in schalen. De één is meer/minder hetero of gay dan de ander; zo kun je ook een schaal in gedachten nemen met aan de linkerkant ‘nymfomaan’ en aan de rechterkant ‘aseksueel’ en iedereen heeft zo zijn eigen plekje op dat soort schalen, links, linksmidden, midden, middenrechts, rechts, etc. Het lijkt de politiek wel. :tongueout:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Biseksueel. Ben in het algemeen gesproken experimenteel aangelegd alhoewel het er misschien ook niet zoveel mee van doen heeft. was eerder aangetrokken tot mannen dan ik het eigenlijk aan mezelf wilde toegeven als puber zijnde. Wel vroeg seksueel actief- Was als kleuter al aan het flikflooien met mijn nichtje van dezelfde leeftijd en op 11 jarige leeftijd met vriendje in omkleedhokje bij schoolzwemmen haha terwijl het een publiek geheim was bij ons in de klas dat we samen in zo'n hokje zaten :tearsofjoy: . Verder eerste daadwerkelijke seksuele contacten met vrouwen en pas op 23 jarige leeftijd daadwerkelijk seks met mannen. Tegenwoordig is het 50/50. Ik kan van beide seksen (om het even simpel te houden hou ik het even bij man/vrouw, sorry!) genieten- seks met mannen is directer en dierlijker over het algemeen terwijl ik met vrouwen ook heerlijk in haar armen in slaap kan vallen. Met mannen moet ik daar echt niet aan denken. Heb ook alleen relaties met vrouwen en nooit met mannen omdat het mij totaal niet aantrekt. Seks dus wel allemaal prima. Ben overigens totaal high energy wat sex betreft (of gewoon oversekst zoals dat heet) en moet gewoon regelmatig sex hebben.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rayyar zei:
Wel vroeg seksueel actief- Was als kleuter al aan het flikflooien met mijn nichtje van dezelfde leeftijd en op 11 jarige leeftijd met vriendje in omkleedhokje bij schoolzwemmen haha terwijl het een publiek geheim was bij ons in de klas dat we samen in zo'n hokje zaten :tearsofjoy: .
Klik om te vergroten...
Dit soort dingen passen wel bij een normale seksuele ontwikkeling hoor! :wink: Vaker ontdekken kleuters dat het wel interessant voelt tussen hun benen. Leidt tot leuke gesprekken in de kinderopvang met ouders haha.

Roze olifant zei:
Ook hou ik de mogelijkheid in mijn achterhoofd dat ik de ‘(se)X-factor’ van het hele gebeuren nog niet heb kunnen ontdekken omdat ik gewoon nog nooit een écht fijne hechte liefdesrelatie heb gehad. Ik ben inmiddels bijna 32 en een wild seksbeest zal ik waarschijnlijk niet meer worden, lol, maar ik heb nog geen deuren gesloten en geloof dat er voor mij nog veel te ervaren en ontdekken valt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat omstandigheden ook wel gewoon een belangrijke factor is. Ik hoor bijv. ook van mensen die seksueel misbruikt zijn dat zij eigenlijk nog weinig over hun geaardheid of seksualiteit kunnen zeggen, omdat het zo vertekend is door het trauma.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik sluit me volledig aan bij @Spacey Ostrich

Zelf ben ik niet echt een fan can Contrapoints aangezien ze soms echt super cringy kan zijn imo, maar inhoudelijk zijn de videos wel erg goed.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zie mezelf als biseksueel. Ik val niet op geslacht maar op karakter en aantrekkingskracht. Vrouwen hebben een hogere potentie om heel mooi te zijn. Door de kleding die bepaalde delen van het lichaam accentueren bijvoorbeeld. Een man kan dat toch minder doen. Lingerie bij een man vind ik zelf niet aantrekkelijk, maar bij een vrouw juist heel erg. Ik heb wel voorkeuren als het op mijn seks leven aankomt en een man past dan vaak wat beter in het plaatje. Ik zoek eerder een bepaald type persoon. Iemand kan heel knap zijn maar als het karakter niet aantrekkelijk is dan houd het op. Ik kan die persoon dan wel aardig vinden, met niet aantrekkelijk karakter bedoel ik niet dat die persoon niet leuk is in de omgang. Ik vind bepaalde type karakters seksueel aantrekkelijk. Met een vrouw zou ik niet de soort seks willen die ik met een man wel zou willen.

Ik las laatst een artikel waarin werd beschreven dat bi mensen er eigenlijk het minste om geven. Ze hoeven niet uit de kast te komen, ze hechten weinig waarde aan het feit dat ze bi zijn. Ze zijn bi en daar houd de gedachte op. Ik voel me als bi groep ook niet onderdrukt ofzo. Ik zie dan ook totaal het nut niet van in om te zeggen tegen mijn vrienden dat ik bi ben. Of mijn vrienden dat nu wel of niet weten maakt niet uit voor mijn identiteit. Mijn identiteit is hoe ik mezelf zie, ervaar en voel. Niet hoe andere dat doen. Ik hoef de erkenning van andere niet te hebben omdat ik de erkenning van en voor mezelf heb.
Tegen mijn vrienden zeggen dat ik bi ben staat voor mij gelijk aan tegen ze zeggen dat ik een vrouw ben. Of dat ik graag stamppot eet, of dat ik van honden houd. Het is zo, zo ben ik, het is niet iets waar ik trots op ben of waar ik van baal. Het is geen overwinning om ervoor uit te komen.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan ben ik dus gewoon hetero, ik had het even vlug gelezen.
"Geen behoefte aan seks"

Niet wetende dat dit al je hele leven zo zou moeten zijn.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet niet of dit al eerder gezegd is (heb geen tijd om alle berichten in dit topic door te lezen), dus mijn excuses als dit al eerder besproken is.

Transgender heeft niks te maken met iemands seksuele geaardheid. Je geslacht/genderidentiteit staat helemaal los van je geaardheid. Zo kan een transgender vrouw (man naar vrouw) hetero zijn (valt op mannen), maar kan ze ook lesbisch, bi- of panseksueel zijn. Aseksueel is ook niet echt een geaardheid. Iemand die aseksueel is kan hetero-, homo-, bi- of panseksueel zijn. Aseksueel zegt in dat geval alleen dat die persoon geen seksuele behoeftes/verlangens heeft. Voor aromantisch geldt eigenlijk hetzelfde, maar daarbij is het net omgekeerd. Die groep heeft namelijk geen interesse in een romantische verstandhouding, maar zo iemand kan wel weer seksuele verlangens hebben en dus zijn er ook weer verschillende geaardheden mogelijk.

Ik begrijp dat dit allemaal erg verwarrend kan zijn en neem ook niemand iets kwalijk aangezien je echt 'out of your way' moet gaan om hier meer over te leren, maar ik vond het toch wel even belangrijk om deze verschillen aan te kaarten.

Zo heb ik zelf al heel wat jaren lopen worstelen met mijn gender en ben ik er nog niet helemaal 100% uit. Daarom vind ik het ook erg lastig om mezelf in een hokje te plaatsen, maar als ik dat toch probeer kom ik meestal uit bij transfeminine genderfluid. Dat houdt in dat ik een AMAB (assigned male at birth) ben en dat mijn genderidentiteit/genderexpressie fluctueert, maar hoofzakelijk naar het vrouwelijke nijgt. Om de standaard vragen even te beantwoorden: Nee ik heb nog geen hormoon therapie aangezien ik nog op een erg lange wachtlijst sta. Nee, ik heb niet 'de operatie' gehad en ben op dit moment ook (nog) niet van plan die te ondergaan.

Ik begrijp dat dit allemaal een beetje complex en vaag klinkt en ook wel behoorlijk raar is. Ik zou het zelf ook een stuk fijner vinden als het simpeler en duidelijker was, maar dat zit er voor mij helaas niet echt in. Jullie hoeven het echt niet te begrijpen en mogen er ook van denken wat jullie willen; ik ben inmiddels al wel wat gewend...

Doordat mijn gender zo'n rommeltje is, is het ook erg lastig om een label op mijn geaardheid te plakken. Vaak noem ik mezelf dan maar panseksueel of homoflexibel. Ik val namelijk namelijk voornamelijk op vrouwelijkheid/androgynie (e.i. ik val over het algemeen dus niet op een 'gewone' man).

Daarbij komt dan nog dat ik zo oppervlakkig ben als wat en uiterlijke/lichamelijke aantrekking behoorlijk belangrijk is voor mij. Ik zou zelf willen dat dat niet zo was, maar wanneer ik dat probeerde te negeren of me probeerde daar over heen te zetten, leverde het uiteindelijk elke keer toch weer problemen op. Dus ik heb nu maar geaccepteerd dat ik erg oppervlakkig en daardoor racistisch (ik voel mij eigenlijk alleen aangetrokken tot (Zuid-)Oost-Aziatische uiterlijke kenmerken)ben als het op daten aankomt. Wellicht kom ik in de toekomst iemand tegen waarbij dat uiteindelijk allemaal toch niet uitmaakt, maar dat zie ik op dit moment niet zo makkelijke gebeuren.

He grote nadeel is dat mijn datingpool nu inmiddels bestaat uit een vissenkom met een doorsneden van ongeveer 10 cm, door mijn complexe, onorthodoxe gender situatie en mijn kieskeurigheid :/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."