Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke grappige comedian act heb je onlangs gezien?

Welke grappige comedian act heb je onlangs gezien?

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
George Carlin, zeker 1 van de groten!

Misschien wat duister om dit zo te zeggen, maar ik vond het grappig dat hij met de tijd cynischer werd.

In dat opzicht zie ik Bill Burr als de hedendaagse George Carlin. Werd met de tijd ook steeds cynischer en imo grappiger. Hij is mijn favo Amerikaanse stand up comedian.

Bill Burr:

Klik om te vergroten...
Hahahahaaa! Deze is ook leuk zeg :grin:. Heerlijk!

Maar damn dat Amerikaanse publiek moet echt een keer kappen met die aanstelleritus hoor! Vind je ook niet? Dat hysterische gedoe leid me af.

Maar misschien ligt dat aan mij. Ik krijg bijna altijd zo'n verkrampt gevoel bij die luidruchtige Amerikanen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen,

Ik heb ontdekt dat hier een hoop mensen met smaak, humor en wijsheid zitten. Vandaar mijn laatste vraagje voordat ik afscheid ga nemen van het forum.

Welke grappige comedian act(s) heb je onlangs nog gezien? Mag ook een grappige podcast zijn of een grappig boek. En het mag ook iets zijn van vroeger.

Schroom niet. Juist die diversiteit aan smaken is leuk :)!

Alvast bedankt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ho eens even? Je gaat ons toch niet verlaten??

Ontopic: persoonlijk vond ik deze hilarisch ondanks dat het niet een echte comedy show is:



En man wat ziet Eddie Murphy er goed uit voor iemand van 61!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
O ja, voor degenen die hem niet kennen:

G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Ho eens even? Je gaat ons toch niet verlaten??
Klik om te vergroten...
Oohhh ja ik piep er gewoon lekker traag en onopvallend tussenuit :wink:. Tegen die tijd heb je het niet eens in de gaten. Praten over drugs, leidt steeds tot gebruik van drugs. En dat wil ik niet meer. Dus .... vandaar :grin: ! Maar je bent wel een lieverd hoor!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor mij zijn dat er recent twee geweest.

Najib Amhali met zijn nieuwe show 'Waar was ik?' Deze is voor mij denk ik erg leuk omdat ie zo enorm relatable is. Het gaat best veel over zijn verslaving en een stukje herstel. Ik weet niet of de volledige show ergens al te vinden is, misschien via terugkijken op interactieve TV. Ik heb hier alleen de trailer.



En de tweede is Patrick Laureij met zijn show 'Live'.
Helaas geen beeldmateriaal van volgens mij. Dat is het concept. Weinig reclame gemaakt maar gewoon gaan touren. Wil je 'm zien, dan ben je 'Live' van harte welkom. (Mits je betaald uiteraard)
Maar volgens mij wordt de show nergens uitgezonden.

Nu zijn mijn bijdragen een beetje van het kaliber van blij maken met een dode mus op deze manier 😂

Dan toch nog maar afsluiten met een wat minder bekende comedian. Ik moet zeggen, er zijn grappigere stukje van hem te vinden. Maar deze is recent. In het gewone leven is ie arbeidsjurist ofzo. Maar in de maand december tourt ie door Zeeland met zijn show.


Van hem vond ik dit stukje van een paar jaar geleden wel echt goud. Het is wel vereist dat je enig Zeeuws kan verstaan om dit grappig te vinden.

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kom op mensen! Post die grappige filmpjes!

We hebben lachen nodig, elke dag!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben de afgelopen tijd weer lekker aan het lachen geweest.

Een kleine twee maanden geleden was ik bij de show 'Keanu' van Henry van Loon. Ik vind het bij hem vaak een beetje hit-or-miss. Het moet je humor maar zijn. Maar deze show was echt wel leuk.

Vorige week was ik naar Sezgin Gulec. Eentje om in de gaten te houden. Hij is grof, maar op een echte en oprechte manier. En ontzettend grappig.

En gisteren naar de try-outs van Patrick Laureij. Steengoede grappen heeft ie weer. En ontzettend mooi een kwetsbaar hoe hij ingaat op emoties in het dagelijks leven. Daarmee ook super herkenbaar en des te grappiger. Je kan merken dat hij de afgelopen jaren veel aan zelfontwikkeling heeft gedaan en daar content voor gebruikt in z'n shows. Echt super cool!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9


Spiksplinternieuw op Netflix (wilde met mijn moeder gaan kijken, maar Kreischer begint Lucky met iets schunnigs over de Chupacabra, dat werd dus maar Laputa: Castle in the Sky).

Het helpt als je weet wie Paula Deen is.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gemberthee zei:
Beste mensen,

Ik heb ontdekt dat hier een hoop mensen met smaak, humor en wijsheid zitten. Vandaar mijn laatste vraagje voordat ik afscheid ga nemen van het forum.

Welke grappige comedian act(s) heb je onlangs nog gezien? Mag ook een grappige podcast zijn of een grappig boek. En het mag ook iets zijn van vroeger.

Schroom niet. Juist die diversiteit aan smaken is leuk :)!

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Mooie ontdekking die je hebt gedaan en zeker zo waar als het spreekwoord over koeien.
De diversiteit is overal, vooral waar je die niet verwacht. Jammer dat je afscheid wil gaan nemen, ik ben benieuwd naar je waarom en tegelijkertijd is dat iets van jou. Leef je leven in voorspoed, het ga je goed.

Take care @Gemberthee
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gemberthee zei:
Oohhh ja ik piep er gewoon lekker traag en onopvallend tussenuit :wink:. Tegen die tijd heb je het niet eens in de gaten. Praten over drugs, leidt steeds tot gebruik van drugs. En dat wil ik niet meer. Dus .... vandaar :grin: ! Maar je bent wel een lieverd hoor!
Klik om te vergroten...
Nee jij bent een lieverd!

Meer drugs gebruiken door erover te praten hoeft niet per se, maar als dat gebeurt is het misschien beter om niet op een drugsforum te zitten. (helaas...)

Mocht je er dan eenmaal stiekem tussenuit naaien, het ga je goed! Heb leuke/mooie gesprekken met je gehad. :blush:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hans!



Mensen die geen Nederlands verstaan zien dit en denken dat hij een coherent verhaal staat te vertellen waar het publiek inhoudelijk om lacht. :tilttearlaugh:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13

Mijn favoriete comedian (RIP helaas) een Amirkaanse stand up comedian die echt origineel was met de grappen en vaak de taal zelf gebruikte / misbruikte. Hierboven 1 van mijn favoriete shows. Totaal heeft die man zoveeel stand-ups gedaan. Maar van 1970 kwam die op TV tot en met 2008.
Dikke aanrader als je stoned bent en je kan zijn manier van humor goed verteren :P


Hij had toestemming gekregen van het toenmalig televisiebaas / zender om ongecensureerd op tv zijn show te doen. Sommige zijn daardoor wat grof maar wel erg leuk :sweatsmile:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:

Mijn favoriete comedian (RIP helaas) een Amirkaanse stand up comedian die echt origineel was met de grappen en vaak de taal zelf gebruikte / misbruikte. Hierboven 1 van mijn favoriete shows. Totaal heeft die man zoveeel stand-ups gedaan. Maar van 1970 kwam die op TV tot en met 2008.
Dikke aanrader als je stoned bent en je kan zijn manier van humor goed verteren :P


Hij had toestemming gekregen van het toenmalig televisiebaas / zender om ongecensureerd op tv zijn show te doen. Sommige zijn daardoor wat grof maar wel erg leuk :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
George Carlin, zeker 1 van de groten!

Misschien wat duister om dit zo te zeggen, maar ik vond het grappig dat hij met de tijd cynischer werd.

In dat opzicht zie ik Bill Burr als de hedendaagse George Carlin. Werd met de tijd ook steeds cynischer en imo grappiger. Hij is mijn favo Amerikaanse stand up comedian.

Bill Burr:

G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Dan toch nog maar afsluiten met een wat minder bekende comedian. Ik moet zeggen, er zijn grappigere stukje van hem te vinden. Maar deze is recent. In het gewone leven is ie arbeidsjurist ofzo. Maar in de maand december tourt ie door Zeeland met zijn show.


Van hem vond ik dit stukje van een paar jaar geleden wel echt goud. Het is wel vereist dat je enig Zeeuws kan verstaan om dit grappig te vinden.

Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Hilarisch!! Ik kon veel verstaan, maar ik ben niet zo goed in Zeeuws. Kan je dat zinnetje van Al Qaida misschien voor me opschrijven :grin:?

(Wel benieuwd nu naar die shows van Najib en Laureij. Beiden ook super grappig!)
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casaan zei:
Mooie ontdekking die je hebt gedaan en zeker zo waar als het spreekwoord over koeien.
Klik om te vergroten...
Bedoel je dat spreekwoord over het achtereind van een koe? Flauw! Grapje.
Casaan zei:
De diversiteit is overal, vooral waar je die niet verwacht. Jammer dat je afscheid wil gaan nemen, ik ben benieuwd naar je waarom en tegelijkertijd is dat iets van jou.
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook jammer, daarom ga ik ook op m'n dooie akkertje. Eerst nog even wat van jullie humor meepikken :tongueout:.

Ff lekker sentimenteel: dit is echt een tof forum. Het is m'n enige social media die ik (voor mijn doen) onderhoud, dus daar ligt het zeker niet aan :grin:.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdloos zei:

Mijn favoriete comedian (RIP helaas) een Amirkaanse stand up comedian die echt origineel was met de grappen en vaak de taal zelf gebruikte / misbruikte. Hierboven 1 van mijn favoriete shows. Totaal heeft die man zoveeel stand-ups gedaan. Maar van 1970 kwam die op TV tot en met 2008.
Dikke aanrader als je stoned bent en je kan zijn manier van humor goed verteren :P


Hij had toestemming gekregen van het toenmalig televisiebaas / zender om ongecensureerd op tv zijn show te doen. Sommige zijn daardoor wat grof maar wel erg leuk :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Hahahaha geen wonder dat je tijdloos heet. Die George Carlin on time is echt grappig! Heerlijk. Die laatste daar ga ik nog eens een keertje goed voor zitten.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Misschien wat duister om dit zo te zeggen, maar ik vond het grappig dat hij met de tijd cynischer werd.
Klik om te vergroten...
Dat is juist zijn grote talent. Die man kan een uur het publiek plat leggen met enkel cynische observaties. Hij maakt vrij weinig 'grappen' in de traditionele zin van het woord.
Wat hij en bv Louie C.K, Chapelle en Hans Teeuwen gemeen hebben is dat ze hypocrisie genadeloos kunnen blootleggen

Hij zegt ook altijd wel Real Shit ®
(kleine kanttekening is dat ik niet geloof dat er een georganiseerde "zij" zijn in de zin van personen, meer dat we het product zijn van een kapitalistisch systeem waar niemand controle over heeft)

G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#19
HuisbaasBob zei:
Wat hij en bv Louie C.K, Chapelle en Hans Teeuwen gemeen hebben is dat ze hypocrisie genadeloos kunnen blootleggen
Klik om te vergroten...
Jaaa idd! Ik vind Hans Teeuwen ook fantastisch om die reden! :grin: :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gemberthee zei:
Hahahahaaa! Deze is ook leuk zeg :grin:. Heerlijk!

Maar damn dat Amerikaanse publiek moet echt een keer kappen met die aanstelleritus hoor! Vind je ook niet? Dat hysterische gedoe leid me af.

Maar misschien ligt dat aan mij. Ik krijg bijna altijd zo'n verkrampt gevoel bij die luidruchtige Amerikanen.
Klik om te vergroten...
True!

Wij als Nederlanders houden daar helemaal niet van. Teveel aanstellerij.

Ik vind veel Amerikaanse comedians trouwens ook te... Amerikaans :sweatsmile: Teveel show, nepheid.

Maar Bill Burr (en ook George Carlin) vind ik echt overkomen! En hilarisch! Ik raad je aan meer van hem te gaan zien!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."