Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol

Alcohol

32 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
agressie zit in iedereen, maar de meesten controleren zichzelf en onderdrukken de agressie. Bij (teveel) alcohol worden dus heel veel mensen agressief!
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
kom net terug van uitgaan en ik zag toch weer zoveel alcohol agressie heb zelf nog ruzie gemaakt terwijl ik daar totaal niet op uit was maar door alcohol laat je je opfokken en controleer je jezelf veel minder goed

ook het feit dat je de volgende dag nog maar zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd is , ik heb situaties mee gemaakt waarin mensen goede vrienden kwetsen omdat ze scheit hebben vanwege teveel alcohol gebruik

tja alcohol is erg leuk maar het word te erg onderschat en misbruikt

uhm heb ik gelijk of ben ik te dronken?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
ow shit ik wou dit bij alcohol zetten niet in de crea hoek :beer:

(admin: verplaatst :) )
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#4
spacekonijn zei:
kom net terug van uitgaan en ik zag toch weer zoveel alcohol agressie heb zelf nog ruzie gemaakt terwijl ik daar totaal niet op uit was maar door alcohol laat je je opfokken en controleer je jezelf veel minder goed

ook het feit dat je de volgende dag nog maar zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd is , ik heb situaties mee gemaakt waarin mensen goede vrienden kwetsen omdat ze scheit hebben vanwege teveel alcohol gebruik

tja alcohol is erg leuk maar het word te erg onderschat en misbruikt

uhm heb ik gelijk of ben ik te dronken?
Klik om te vergroten...

ik zie weinig schrijffouten, je hebt gelijk. Hoewel een matpartijtje op z'n tijd niet verkeerd is, mits het met gelijkgezinden is die dus ook de risico's aanvaarden.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
ts zei:
spacekonijn zei:
kom net terug van uitgaan en ik zag toch weer zoveel alcohol agressie heb zelf nog ruzie gemaakt terwijl ik daar totaal niet op uit was maar door alcohol laat je je opfokken en controleer je jezelf veel minder goed

ook het feit dat je de volgende dag nog maar zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd is , ik heb situaties mee gemaakt waarin mensen goede vrienden kwetsen omdat ze scheit hebben vanwege teveel alcohol gebruik

tja alcohol is erg leuk maar het word te erg onderschat en misbruikt

uhm heb ik gelijk of ben ik te dronken?
Klik om te vergroten...

ik zie weinig schrijffouten, je hebt gelijk. Hoewel een matpartijtje op z'n tijd niet verkeerd is, mits het met gelijkgezinden is die dus ook de risico's aanvaarden.
Klik om te vergroten...

Sorry? Dit soort opvattingen kan ik echt niet bij met mn geest, wat is in vredesnaam de motivatie om te vechten? Om het niet verkeerd te vinden?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm, waarschijnlijk bedoelt hij een beetje kloten met vrienden...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja dat was het oorspronkelijk wel maar door alcohol krijgen sommige nogal problemen met zichzelf te kunnen beheersen
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, maar wat veroorlooft dat vechten nou?
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bal0n zei:
Ja, maar wat veroorlooft dat vechten nou?
Klik om te vergroten...

Ok, zal het proberen uit te leggen. Ik vindt zo af en toe een vechtpartij best leuk, heb ook een tijdje aan vechtsport gedaan, alleen daar ontbreekt het spontane en is de kick minder. Het leuke aan een vechtpartij is de spanning en de sensatie, nadeel is natuurlijk dat je flink beschadigd kan raken.

Ik zie het als volgt, je hebt in uitgaansgelegenheden verschiillende soorten mensen, mattechnish gezien :wink: , mensen die ook wel van vechten houden, maar dat niet als prioriteit hebben (waar ik mezelf onder reken), mensen die persé willen vechten, ook met mensen die dat niet willen, mensen die leip doen maar eigenlijk niet willen matten en mensen die gewoon niet willen matten.

Voor de eerste en laatste catagorie heb ik respect en daar ga je, vanuit hoe ik het zie, ook niet mee op de vuist. Omdat ze dat niet persé willen en daar dien je respect voor te hebben. Met die andere 2 soorten mensen, waar ik me erg aan kan storen, ben ik wel bereid om ze terecht te wijzen. Niet dat ik zelf een voorbeeldpersoon ben, maar ik vind gewoon dat als mensen dat niet willen, je ze niet moet lastig vallen met je eigen gedrag.

Ik heb nu trouwens het gevoel alsof ik mezelf gigantisch klem lul, maar dat terzijde en trouwens is dit ook een beetje hokjesgeestachtig gezeur, maar goed.

Wat ik dus wil zeggen, ik vind er niks mis mee als mensen die dat beiden willen met elkaar op de vuist gaan, je kent de risico's en als je het niet wil, moet je het niet doen. Anders gezegd, zolang niemand anders er last van heeft, mag het van mij. Zolang je elkaar maar een beetje respecteerd en wanneer iemand dus neer is, is die ook neer en moet je niet gaan natrappen of andere laffe actie's uithalen, zoals met wapens e.d.

Ok, geef toe het is lastig uit te leggen zo typend en zal het nog wel herzien als ik nuchter ben, maar heb nu nog vakantie heh :wink: :stoned:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bal0n zei:
Ja, maar wat veroorlooft dat vechten nou?
Klik om te vergroten...

ja Ts zn verhaal klopt wel als beide partijen zin hebben om ff te matten dat is net zoiets als hooligans dan heb ik zoiets van laat ze lekker...

maar ik had daar dus geen zin in want ik ben totaal niet agressief en al helemaal niet uit op vechten
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ja leuk voor degene die vechten maar als ze vechten op een feestje en de politie komt erbij... ja gedaan feestje.. moeten degene die zich dan wel goed gedragen boeten voor degene die beetje zin hebben om te vechten :rolleyes:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
maar je word niet echt agressief van alcohol denk ik het wekt het wel op maar je word het er niet van
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb echt een schurfthekel aan vechten. Vind ook iedereen die een beetje loopt te matten bij het uitgaan (met of zonder drugs/alcohol) allemaal dikke eikels. Verzieken het voor het grootste gedeelte van het uitgaanspubliek.
Als al die dikke losers nou lekker op één of andere weiland een beetje elkaar gaan lopen afslachten zijn we er ook zo vanaf.

DOE TOCH FF NORMAAL MAN!!!!!!!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
ts zei:
Bal0n zei:
Ja, maar wat veroorlooft dat vechten nou?
Klik om te vergroten...

Ok, zal het proberen uit te leggen. Ik vindt zo af en toe een vechtpartij best leuk, heb ook een tijdje aan vechtsport gedaan, alleen daar ontbreekt het spontane en is de kick minder. Het leuke aan een vechtpartij is de spanning en de sensatie, nadeel is natuurlijk dat je flink beschadigd kan raken.

Ik zie het als volgt, je hebt in uitgaansgelegenheden verschiillende soorten mensen, mattechnish gezien :wink: , mensen die ook wel van vechten houden, maar dat niet als prioriteit hebben (waar ik mezelf onder reken), mensen die persé willen vechten, ook met mensen die dat niet willen, mensen die leip doen maar eigenlijk niet willen matten en mensen die gewoon niet willen matten.

Voor de eerste en laatste catagorie heb ik respect en daar ga je, vanuit hoe ik het zie, ook niet mee op de vuist. Omdat ze dat niet persé willen en daar dien je respect voor te hebben. Met die andere 2 soorten mensen, waar ik me erg aan kan storen, ben ik wel bereid om ze terecht te wijzen. Niet dat ik zelf een voorbeeldpersoon ben, maar ik vind gewoon dat als mensen dat niet willen, je ze niet moet lastig vallen met je eigen gedrag.

Ik heb nu trouwens het gevoel alsof ik mezelf gigantisch klem lul, maar dat terzijde en trouwens is dit ook een beetje hokjesgeestachtig gezeur, maar goed.

Wat ik dus wil zeggen, ik vind er niks mis mee als mensen die dat beiden willen met elkaar op de vuist gaan, je kent de risico's en als je het niet wil, moet je het niet doen. Anders gezegd, zolang niemand anders er last van heeft, mag het van mij. Zolang je elkaar maar een beetje respecteerd en wanneer iemand dus neer is, is die ook neer en moet je niet gaan natrappen of andere laffe actie's uithalen, zoals met wapens e.d.

Ok, geef toe het is lastig uit te leggen zo typend en zal het nog wel herzien als ik nuchter ben, maar heb nu nog vakantie heh :wink: :stoned:
Klik om te vergroten...

Naja ik keur vechten af maar er zit wel wat in Ts woorden...

Het zit ook eenmaal in de mens om agressie uit te drukken in geweld...

Als een mens altijd maar rustig probeert te blijven wanneer er ontzettend veel agressie bij hem op komt dan gaat deze daaraan kapot!

Ik kan het ook niet laten mij ermee te bemoeien als er vrienden van me worden bedreigd in mijn bijzijn...

Ik zal zelf nooit beginnen met vechten maar als iemand mij een knietje geeft(wat is gebeurd toen ik er wat van zie toen iemand een vriend van mij bedreigde) dan kan ik mij niet meer inhouden... We hebben elkaar toen een paar klappen gegeven al maakte ik daar snel een einde aan door boven op hem te springen en hem op de grond te werpen.(hij kon niks meer doen en we werden uit elkaar gehaald.)

Opzich was de spanning daarna voor mij wel weg.(bij hem niet!!!:P) en dat voelde erg goed moet ik zeggen. We waren toen wel van alles af en konden onze gezellige avond voortzetten.

En van alcohol vind ik het zelf inderdaad ook jammer dat je er zo agressief van wordt(eigenlijk worden je emoties gewoon versterkt en dus agressie en dus uit die agressie zich eerder in geweld)

zoo
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je er niet tegen kunt, moet je het niet doen. Heb zelf ook een agressieve tijd meegemaakt op de alcohol totdat ik eens goed wakker werd geschud door mijn vrienden. Vlak daarna begonnen met drugs en bijna niks meer gedronken. Sinds een jaartje of 2 lust ik m weer echt graag, maar ik probeer altijd alleen maar lol te hebben. Zelfs als iemand lastig is naar mij toe laat ik m links liggen, kom nou heb wel wat beters te doen.

Maar ik ben ook wel het type dat zijn vriend(inn)en beschermt, dus je hebt wel gelijk. Het zou ook mij kunnen overkomen. Probeer overigens wel eerst de situatie te sussen in plaats van er meteen op te springen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
mja normaal ben ik ook wel zo iemand die dat doet... Alleen ben zelf ontzettend vaak bedreigd (om niks) alleen nu betrof het een vriend. Ik ben toen bijdehante opmerkingen gaan maken (Was aangeschoten) zo van ja en dan? WE doen niks. Ja dus?

En ja iemand die op vechten uit is reageert daar natuurlijk geirriteerd op en gebruikt geweld haha :P (ik heb toen voor ik wat terug deed ongelofelijk lopen schelden en daar schrok die wel van haha :P)

ben 1,50 m btw :P
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha, dat was iets wat ik me nou net niet zo had voorgesteld. Mja dan had wel een aardig grote bek voor zo'n klein ventje dus :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
haha ja :P

vooral snelheid en lenigheid bracht hem ook op de grond, hij was serieus 2 meter! :P

maja wel een slungel hihi baf op de grond whahahaha
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mac... zei:
Heb echt een schurfthekel aan vechten. Vind ook iedereen die een beetje loopt te matten bij het uitgaan (met of zonder drugs/alcohol) allemaal dikke eikels. Verzieken het voor het grootste gedeelte van het uitgaanspubliek.
Als al die dikke losers nou lekker op één of andere weiland een beetje elkaar gaan lopen afslachten zijn we er ook zo vanaf.

DOE TOCH FF NORMAAL MAN!!!!!!!
Klik om te vergroten...

Heb je latere posts ook gelezen en neem aan dat je het niet zo specifiek tegen mij bedoelt. Wanneer het moet gebeuren, spreek ik ook liever af ergens op straat, maar zoals je wel weet is er niet altijd de mogelijkheid om dat voor te stellen. Voor de rest blijf ik wel bij de stelling dat vechten tussen 2 partijen die daar beiden voor gaan, iets is wat wel te accepteren valt zolang je maar een beetje een soort van 'erecode' in stand houdt. En dat ander uitgaanspubliek soms een minuutje minder fijn kan dansen, ja ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meerderheid een vechtpartij ook wel ziet als een bron van vermaak.

Nadeel zijn in mijn ogen de mensen die dus echt met wapens e.d. gaan werken en iemand niet met rust kunnen laten als diegene neer is gegaan. Helaas is het een utopie dat dat nooit meer zal voorkomen. En dan weet ik ook donders goed dat dezelfde figuren als mij (lees: ikzelf) ook hand om hand/tand om tand gaan terwijl je dan eigenlijk een sterker persoon zou moeten zijn door daar niet op in te gaan...

En net als drugsgebruik is dat iets waar soms heel lastig mee om te gaan is.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee spreek mensen nooit persoonlijk aan omdat ze een mening uiten op het forum, je hoeft je dus ook echt niet persoonlijk aangevallen te voelen. Vind het ook wel een vorm van vermaak, maar dan wel op straat. Dan kan ik er wel om lachen, want als ik met mijn zatte kloten erges sta te dansen heb ik geen zin in geduw en getrek om me heen.

Over mensen die met wapens op stap gaan zal ik het nog niet eens hebben, daar heb ik echt echt 0 respect voor. das echt imbeciel. Wat dat betrefd waardeer ik het dat je het met je blote vuist wil gaan oplossen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."