Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6 Juni heb ik een half jaar geen alcohol gedronken!

6 Juni heb ik een half jaar geen alcohol gedronken!

29 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
een chocomelk.......
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed dat je je doel (bijna) bereikt hebt :) . Ben benieuwd hoe het je verder zal vergaan. Mijn ouders probeerden in 't begin van het jaar te stoppen met drinken. Lang hebben ze het niet volgehouden. In zekere zin zijn het alcoholisten maar ze doen gelukkig niemand kwaad (behalve hun lichaam :rolleyes: ). Het is wel zo dat ze niet zonder hun biertje en borreltje kunnen. En het ligt ook gevoelig. Mmm!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
mja als da fout gaat :confused:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeller zei:
mss moet je eens een half jaar stoppen met wiet :wink:

en zeg niet dan ga ik meer 'drinken' (niet aanvallend bedoelt want zo ging het bij mij ook :)) want als je stopt met drinken ga je ook meer smoren wss
Klik om te vergroten...

Een half jaar stoppen met wiet?

Wie weet als ik later getrouwd ben enzo dat ik dat nog eens doe :grin:

En als ik stop met blowen ga ik standaard veel meer drinken... En als ik stop met drinken ga ik NAUWELIJKS meer blowen...

Ik heb altijd na een tijdje niet geblowd te hebben zoiets van: mmm, ja leuk, goed hoor... Maar wat heb ik er aan? En dan komt er weeer zo'n moment... En heb er echt NOOIT spijt van :)

maar hoezo vind jij dat? :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kvind dat blowen door te veel mensen als onschuldig wordt gezien, en bij sommigen verpest het echt wel langzaam aan hun leven hoor..

kdenk wel dat jij nog goed met drugs kunt omgaan of toch tenminste bewust bent met wat je bezig bent, dus voor jou zie ik niet echt problemen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jeller zei:
Kvind dat blowen door te veel mensen als onschuldig wordt gezien, en bij sommigen verpest het echt wel langzaam aan hun leven hoor..

kdenk wel dat jij nog goed met drugs kunt omgaan of toch tenminste bewust bent met wat je bezig bent, dus voor jou zie ik niet echt problemen
Klik om te vergroten...

Ik snap idd precies wat je bedoelt... Blowen en de gevolgen er van worden ZWAAR onderschat... Wel logisch opzich... want de merkbare gevolgen zijn niet dusdanig vervelend dat het een reden is om er mee te stoppen... Bovendien vergeet je de kleine nadeeltjes van blowen als je gewoon door blijft blowen!

Maar ik blijf er bij, van alcohol ben ik merkbaar 2 dagen lang dommer, en vooral ook prikkelbaarder. (al is dit soms nauwelijks merkbaar...)

Van wiet ben ik juist in een extra vrolijke stemming vaak... (en ja, komt ook voor, of juist niet!)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
SpacingBen zei:
Jeller zei:
Kvind dat blowen door te veel mensen als onschuldig wordt gezien, en bij sommigen verpest het echt wel langzaam aan hun leven hoor..

kdenk wel dat jij nog goed met drugs kunt omgaan of toch tenminste bewust bent met wat je bezig bent, dus voor jou zie ik niet echt problemen
Klik om te vergroten...

Maar ik blijf er bij, van alcohol ben ik merkbaar 2 dagen lang dommer, en vooral ook prikkelbaarder. (al is dit soms nauwelijks merkbaar...)

Van wiet ben ik juist in een extra vrolijke stemming vaak... (en ja, komt ook voor, of juist niet!)
Klik om te vergroten...

Dat heb ik juist andersom.. als ik gesmoked heb kan ik duidelijk merken de volgende dagen dat ik slomer, minder scherp, en gare conversaties houd. Met alcohol heb ik dit veel minder.

Ik vind 't wel enorm knap van je, een half jaar niet zuipen. Misschien ook maar es proberen :wink:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik werk al vanaf mn 15e als vrijwilliger achter een bar...
dronk dus toen al veel... het ene na t andere biertje...

toen was ik bijna 17 en had ik echt zoiets van, waarom drink ik eigenlijk?
en toen ben ik gewoon gestopt... :grin:

mjah toen rond mn 18e verjaardag ging ik weer een btje drinken en werd ik er elke keer ziek van...

een uurtje nadat ik wat had gedronken kreeg ik een soort van griep verschijnselen... elke keer weer...

toen weer gestopt...

nu weer een half jaar verder... drink ik alleen als ik met een grote groep naar de skihut ofzo ga...
totaal niet miin muziek, maar met drank en de juiste mensen is t best gezellig...
A
Alfred HeinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kom af en toe ook wel op het idee om een bepaalde periode te stoppen met drinken. Gewoon om te kijken of je afhankelijk bent of niet. Maar dan zit je op vrijdag avond met vrienden en dan denk je waarom zou ik eigenlijk. Ik drink door de weeks vrij weinig. Maar in het weekend veel meer dan ik eigenlijk wil. Maar aan het begin van de avond denk je zowiets van 2liter dan blijft het leuk
En aan het eind zit je op 4 5 liter en wordt je sochtends wakker met buikpijn en koppijn....
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilo zei:
lazybones zei:
Ik ben op 1 April 2005 definitief gestopt met drinken van alcohol.Sinds dien geen druppel meer.Daarvoor dus zoiets van 20 flesjes per dag zo"n 15 jaar lang.Dag in dag uit.Samen met coke.Nooit nuchter.Op de helft van 2004 kreeg ik last van vage klachten,ergens in de buurt van de maag.Negeren natuurlijk.Gewichtsverlies met een snelteinvaart.En maar zuipen.De pijn bij mijn maag werdt heviger en in Maart 2005 moest ik acuut naar de afdeling spoedeisende hulp van het ziekenhuis.Ik kon meteen blijven.Alvleesklier defekt + behoorlijke leverschade.Wanneer ik weer zou gaan drinken zou dat onherroepelijk mijn dood betekenen vertelde de arts.Het was nu nog net goed afgelopen.Voor mij dus geen drank meer.
Klik om te vergroten...


Daar ben ik dus ook bang voor. Ik zou ook moeten minderen.
Klik om te vergroten...

En hoe gaat het nu? Heb je nu iets vervangeds tegen het nuchtere gevoel?

@Deranged Roflmao! :beer: :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
En dat was mijn doel! Dus heb hem al bijna bereikt :grin:

Om maar even aan mezelf te bewijzen dat ik er niet van afhankelijk ben en dat het pas gewenning is als ik het toelaat :)

Ben benieuwd of ik mijn gebruik vanaf nu wel binnen mijn grenzen kan houden! Dronk vaak meer dan ik van plan was (je neemt je voor na 6 bier te stoppen en neemt vervolgens alles aan wat je in je handen krijgt, wat kotsen als gevolg heeft!)

Maar goed zijn er meer mensen die wel eens een periode even helemaal niks meer drinken om te checken of ze er niet min of meer afhankelijk van zijn?

Moet trouwens zeggen dat ik met dit mooie zonnige weer de zin in een biertje ontzettend is toegenomen! :grin:
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik weet hoe het voelt! door overmatig sporten circa 7/8 keer per week ' mag' ik niet meer drinken, slecht voor de conditie :)

best te doen eigenlijk
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Licht er maar net aan waar je interesses liggen, denk ik.
Vind het prima om te gaan sporten, maar wil er niet mijn hele leven naar gaan lijden. Dan drink ik liever een pintje en een ... (vul zelf maar wat in)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ben heel goed in drugs tijdelijk te verruilen :grin:
s
sosletLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja ik ben ook aan het minderen met wiet en het gaat heel goed kan ik iedereen aanraden
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
mss wel, maar bij alcohol heb ik nooit de drang om elke dag te drinken, dus daarom vind ik het eigenlijk minder gevaarlijk, tenzij je die drang wle hebt natuurlijk :)
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drink ook alleen op vrijdag en zaterdag :) (Enkele uitzonderingen daargelaten)

Maar dan moet er ook best wat gehaald worden hoor, het is gewoon heerlijk zon slok koude Jaegermeister of Wodka door je keel te voelen glijden :)
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#18
lazybones zei:
Ik ben op 1 April 2005 definitief gestopt met drinken van alcohol.Sinds dien geen druppel meer.Daarvoor dus zoiets van 20 flesjes per dag zo"n 15 jaar lang.Dag in dag uit.Samen met coke.Nooit nuchter.Op de helft van 2004 kreeg ik last van vage klachten,ergens in de buurt van de maag.Negeren natuurlijk.Gewichtsverlies met een snelteinvaart.En maar zuipen.De pijn bij mijn maag werdt heviger en in Maart 2005 moest ik acuut naar de afdeling spoedeisende hulp van het ziekenhuis.Ik kon meteen blijven.Alvleesklier defekt + behoorlijke leverschade.Wanneer ik weer zou gaan drinken zou dat onherroepelijk mijn dood betekenen vertelde de arts.Het was nu nog net goed afgelopen.Voor mij dus geen drank meer.
Klik om te vergroten...


Daar ben ik dus ook bang voor. Ik zou ook moeten minderen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
Op een of andere manier is dat ook de enige manier om me toe te geven aan mijn seksuele lusten... (Dat kan ik nuchter eigenlijk alleen als ik een vriendin heb...)
Klik om te vergroten...
Je bedoeld dat je dan gaat zitten rukken?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
whehe dat is inderdaad ook ongelovelijk lekker!

Maareh, in combinatie met (veel) sporten zou je dus eignelijk niet moeten drinken? Merk je dat ook echt dath et nadelige invloed heeft op je conditie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."