Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6 Juni heb ik een half jaar geen alcohol gedronken!

6 Juni heb ik een half jaar geen alcohol gedronken!

29 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
SpacingBen zei:
Jeller zei:
Kvind dat blowen door te veel mensen als onschuldig wordt gezien, en bij sommigen verpest het echt wel langzaam aan hun leven hoor..

kdenk wel dat jij nog goed met drugs kunt omgaan of toch tenminste bewust bent met wat je bezig bent, dus voor jou zie ik niet echt problemen
Klik om te vergroten...

Maar ik blijf er bij, van alcohol ben ik merkbaar 2 dagen lang dommer, en vooral ook prikkelbaarder. (al is dit soms nauwelijks merkbaar...)

Van wiet ben ik juist in een extra vrolijke stemming vaak... (en ja, komt ook voor, of juist niet!)
Klik om te vergroten...

Dat heb ik juist andersom.. als ik gesmoked heb kan ik duidelijk merken de volgende dagen dat ik slomer, minder scherp, en gare conversaties houd. Met alcohol heb ik dit veel minder.

Ik vind 't wel enorm knap van je, een half jaar niet zuipen. Misschien ook maar es proberen :wink:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik werk al vanaf mn 15e als vrijwilliger achter een bar...
dronk dus toen al veel... het ene na t andere biertje...

toen was ik bijna 17 en had ik echt zoiets van, waarom drink ik eigenlijk?
en toen ben ik gewoon gestopt... :grin:

mjah toen rond mn 18e verjaardag ging ik weer een btje drinken en werd ik er elke keer ziek van...

een uurtje nadat ik wat had gedronken kreeg ik een soort van griep verschijnselen... elke keer weer...

toen weer gestopt...

nu weer een half jaar verder... drink ik alleen als ik met een grote groep naar de skihut ofzo ga...
totaal niet miin muziek, maar met drank en de juiste mensen is t best gezellig...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
MetaalKonijn zei:
SpacingBen zei:
Jeller zei:
Kvind dat blowen door te veel mensen als onschuldig wordt gezien, en bij sommigen verpest het echt wel langzaam aan hun leven hoor..

kdenk wel dat jij nog goed met drugs kunt omgaan of toch tenminste bewust bent met wat je bezig bent, dus voor jou zie ik niet echt problemen
Klik om te vergroten...

Maar ik blijf er bij, van alcohol ben ik merkbaar 2 dagen lang dommer, en vooral ook prikkelbaarder. (al is dit soms nauwelijks merkbaar...)

Van wiet ben ik juist in een extra vrolijke stemming vaak... (en ja, komt ook voor, of juist niet!)
Klik om te vergroten...

Dat heb ik juist andersom.. als ik gesmoked heb kan ik duidelijk merken de volgende dagen dat ik slomer, minder scherp, en gare conversaties houd. Met alcohol heb ik dit veel minder.

Ik vind 't wel enorm knap van je, een half jaar niet zuipen. Misschien ook maar es proberen :wink:
Klik om te vergroten...

Ja okj, toen ik nog niet zo vaak blowde, was ik de dagen na de joint nog stoned! En dat ik alles die dagen erna wat minder bewust mee maak vind ik dus juist fijn! Het nadeel van wiet ten opzichte van Alcohol is volgens mij ook: Bij Cannabis weet je eigenlijk nooit of je nou echt verslaagfd bent of niet... Bij alcohol heb je het sneller door?

Of is dat bij andere juist helemaal niet zo? (ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ze verslaafd zijn, maar het niet durven/willen toegeven...)

En tsja, gare converstaties... In principe waren zowat al mijn conversaties gaar voor ik begon met blowen, dus daar heb ik zeker geen last van! (gesprekken worden ook een stuk minder vaag als je vaker knetter bent...)

Een nadeel, maar in een bepaald opzicht ook een voordeel: Je kunt jezelf echt ontzettend afhankelijk maken van cannabis, aangezien het bep. prestaties kan verbeteren, en de minder goede prestaties altijd te relativeren zijn!

Ik zou het eens proberen, stoppen met alcohol! Het beinvloed je leven misschien meer dan je denkt...

Momenteel lust ik wel weer een glaasje op zaterdagavond... Op een of andere manier is dat ook de enige manier om me toe te geven aan mijn seksuele lusten... (Dat kan ik nuchter eigenlijk alleen als ik een vriendin heb...)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#4
vroeger merkte ik het ook echt als ik gesmoord had, de dagen er na dan bedoel ik he..

kheb zelfs van mexican haze eens een soort kater gehad, dat ik echt de hele dag moe was en khad constant koud
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben op 1 April 2005 definitief gestopt met drinken van alcohol.Sinds dien geen druppel meer.Daarvoor dus zoiets van 20 flesjes per dag zo"n 15 jaar lang.Dag in dag uit.Samen met coke.Nooit nuchter.Op de helft van 2004 kreeg ik last van vage klachten,ergens in de buurt van de maag.Negeren natuurlijk.Gewichtsverlies met een snelteinvaart.En maar zuipen.De pijn bij mijn maag werdt heviger en in Maart 2005 moest ik acuut naar de afdeling spoedeisende hulp van het ziekenhuis.Ik kon meteen blijven.Alvleesklier defekt + behoorlijke leverschade.Wanneer ik weer zou gaan drinken zou dat onherroepelijk mijn dood betekenen vertelde de arts.Het was nu nog net goed afgelopen.Voor mij dus geen drank meer.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#6
lazybones zei:
Ik ben op 1 April 2005 definitief gestopt met drinken van alcohol.Sinds dien geen druppel meer.Daarvoor dus zoiets van 20 flesjes per dag zo"n 15 jaar lang.Dag in dag uit.Samen met coke.Nooit nuchter.Op de helft van 2004 kreeg ik last van vage klachten,ergens in de buurt van de maag.Negeren natuurlijk.Gewichtsverlies met een snelteinvaart.En maar zuipen.De pijn bij mijn maag werdt heviger en in Maart 2005 moest ik acuut naar de afdeling spoedeisende hulp van het ziekenhuis.Ik kon meteen blijven.Alvleesklier defekt + behoorlijke leverschade.Wanneer ik weer zou gaan drinken zou dat onherroepelijk mijn dood betekenen vertelde de arts.Het was nu nog net goed afgelopen.Voor mij dus geen drank meer.
Klik om te vergroten...


Daar ben ik dus ook bang voor. Ik zou ook moeten minderen.
A
Alfred HeinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kom af en toe ook wel op het idee om een bepaalde periode te stoppen met drinken. Gewoon om te kijken of je afhankelijk bent of niet. Maar dan zit je op vrijdag avond met vrienden en dan denk je waarom zou ik eigenlijk. Ik drink door de weeks vrij weinig. Maar in het weekend veel meer dan ik eigenlijk wil. Maar aan het begin van de avond denk je zowiets van 2liter dan blijft het leuk
En aan het eind zit je op 4 5 liter en wordt je sochtends wakker met buikpijn en koppijn....
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpacingBen zei:
Op een of andere manier is dat ook de enige manier om me toe te geven aan mijn seksuele lusten... (Dat kan ik nuchter eigenlijk alleen als ik een vriendin heb...)
Klik om te vergroten...
Je bedoeld dat je dan gaat zitten rukken?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
:openmouth:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilo zei:
lazybones zei:
Ik ben op 1 April 2005 definitief gestopt met drinken van alcohol.Sinds dien geen druppel meer.Daarvoor dus zoiets van 20 flesjes per dag zo"n 15 jaar lang.Dag in dag uit.Samen met coke.Nooit nuchter.Op de helft van 2004 kreeg ik last van vage klachten,ergens in de buurt van de maag.Negeren natuurlijk.Gewichtsverlies met een snelteinvaart.En maar zuipen.De pijn bij mijn maag werdt heviger en in Maart 2005 moest ik acuut naar de afdeling spoedeisende hulp van het ziekenhuis.Ik kon meteen blijven.Alvleesklier defekt + behoorlijke leverschade.Wanneer ik weer zou gaan drinken zou dat onherroepelijk mijn dood betekenen vertelde de arts.Het was nu nog net goed afgelopen.Voor mij dus geen drank meer.
Klik om te vergroten...


Daar ben ik dus ook bang voor. Ik zou ook moeten minderen.
Klik om te vergroten...

En hoe gaat het nu? Heb je nu iets vervangeds tegen het nuchtere gevoel?

@Deranged Roflmao! :beer: :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."