Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoeveel is te veel?

hoeveel is te veel?

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Meer dan 6 per avond schijnt schadeiljk te zijn zeggen ze, en meer dan 25 per week ook. Maargoed, dat zal per lichaamsgewicht en bouw verschillen en vanaf die hoeveelheid zal het onmerkbare schade zijn.

Wanner het echt flink slecht voor je is weet ik niet, maar dat bovenstaande staat op van die alcohol voorlichtings websites.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
damn, teveel is als je 's ochtends wakker word met een licht hoofd en een zwakke maag... zoals vandaag.... Dat het lichste stootje al een kotsgevoel oproept... gelukkig niet hoeven kotsen maarja dat zou het gevoel alleen verbeteren eigenlijk....
g
gebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik drink 's avonds graag een biertje

had er nooit bij stilgestaan maar hoeveel is eigenlijk te veel?
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#4
'savonds een biertje kan geen kwaad, ken wel een aantal mensen die paar dagen in de week aan sterke drank en bier zitten enzo. Maar dat is een ander verhaal.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#5
azgaza zei:
Meer dan 6 per avond schijnt schadeiljk te zijn zeggen ze, en meer dan 25 per week ook. Maargoed, dat zal per lichaamsgewicht en bouw verschillen en vanaf die hoeveelheid zal het onmerkbare schade zijn.

Wanner het echt flink slecht voor je is weet ik niet, maar dat bovenstaande staat op van die alcohol voorlichtings websites.
Klik om te vergroten...

mmh, ik drink er vrijdag 7-8 en zaterdag 10-15, zou het dan zo schadelijk zijn? doordeweeks drink ik bijna nooit
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#6
takedown84 zei:
azgaza zei:
Meer dan 6 per avond schijnt schadeiljk te zijn zeggen ze, en meer dan 25 per week ook. Maargoed, dat zal per lichaamsgewicht en bouw verschillen en vanaf die hoeveelheid zal het onmerkbare schade zijn.

Wanner het echt flink slecht voor je is weet ik niet, maar dat bovenstaande staat op van die alcohol voorlichtings websites.
Klik om te vergroten...

mmh, ik drink er vrijdag 7-8 en zaterdag 10-15, zou het dan zo schadelijk zijn? doordeweeks drink ik bijna nooit
Klik om te vergroten...

ja, je drinkt dan wel"teveel" op vrij-en zaterdag want meer dan 6 per avond is schadelijk, dus je drinkt er vrijdag al 1-2 "teveel", en zaterdag het dubbele "teveel"

maar dat hangt ook nog onderling af met uw lichaamsgewicht, uw grootte, hoe snel ge alcohol afbreekt... voor sommige mense is 3 glaze bier eve schadelijk als 6 glaze...
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#7
gebruiker zei:
ik drink 's avonds graag een biertje

had er nooit bij stilgestaan maar hoeveel is eigenlijk te veel?
Klik om te vergroten...

1 biertje
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Iedereen heeft zn limiet.
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#9
sjaartrol zei:
takedown84 zei:
azgaza zei:
Meer dan 6 per avond schijnt schadeiljk te zijn zeggen ze, en meer dan 25 per week ook. Maargoed, dat zal per lichaamsgewicht en bouw verschillen en vanaf die hoeveelheid zal het onmerkbare schade zijn.

Wanner het echt flink slecht voor je is weet ik niet, maar dat bovenstaande staat op van die alcohol voorlichtings websites.
Klik om te vergroten...

mmh, ik drink er vrijdag 7-8 en zaterdag 10-15, zou het dan zo schadelijk zijn? doordeweeks drink ik bijna nooit
Klik om te vergroten...

ja, je drinkt dan wel"teveel" op vrij-en zaterdag want meer dan 6 per avond is schadelijk, dus je drinkt er vrijdag al 1-2 "teveel", en zaterdag het dubbele "teveel"

maar dat hangt ook nog onderling af met uw lichaamsgewicht, uw grootte, hoe snel ge alcohol afbreekt... voor sommige mense is 3 glaze bier eve schadelijk als 6 glaze...
Klik om te vergroten...

euh lol ik weeg 60 kg, achjah, kga echt ni stoppe :tongueout:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lol, zelfde gewicht en drink ritme gehad, nooit echt problemen mee gehad.
Totdat het door de week ook zo begon te gaan, hihi.
Dat tijdens je "groei" periode en je bent net zo warrig als je stoned bent in principe. Halverwege je zin geen idee emeer hebben waar je het over hebt etc. Vergeten wat je wilde gaan doen, dat soort dingen.

Ik had dat van nature al, maar tijdens dagelijk 6-15 pinten werd het wel wat veel.
Maargoed, dat was 1 random vakantie zonder verdere verlsavingshite, dus ik ben ERG BRAAF.

En ik houd van braadworst bij mijn gebakken aardappeltjes.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
als ik er ongeveer 20 binnen heb dan ga ik nie slecht, maar dan kan ik niet stoppen met tegen iedereen te zeveren
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat zijn de mooiste momenten :beer:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#13
als je dood bnt heb je teveel
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#14
pilliewilly zei:
als je dood bnt heb je teveel
Klik om te vergroten...
Nee, dat had je teveel.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#15
teveel is teveel als het teveel is en je over je grenzen gaat, je emotionele, je lichamelijke grenzen... alcohol is een slecht iets, het is iets van de duivel...

waarom alcohol als er zoveel leifdevollere alternatieven bestaan... zet eens 60000 mensen op alcohol tijdens mysteryland en doe datzelfde eens op xtc... een wereld van verschil

in die zin is elke druppel een druppel van verdriet, een traan van het kind dat geen aandacht had... zalvend is het goeds van mdma, het goeds uit de andere wereld :hearteyes:

:rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."