Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaapwandelen?!

Slaapwandelen?!

35 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wanneer ik grote hoeveelheden bier gedronken heb ga ik slaapwandelen denk ik! Tijdens het slaapwandelen moet ik gaan pissen en pis ik gewoon tegen de muur of op de grond in mn kamer! Volgende dag weet ik er helemaal niets meer van maar merk ik dat ik ergens in mn kamer heb gepist.. Zuigt! Heb het ook enkel wanneer ik me lam zuip op bier. Met sterke drank heb ik er geen last van. Iemand die dit ook heeft of een idee wat het kan zijn? Of zit er iets in bier waardoor ik ga slaapwandelen? Want zoals ik zei, met sterke drank heb ik het niet...

Heb het ff gegoogled. Maar het word niet als slaapwandelen gezien maar ik twijfel.. Ik ga heus niet in mn scheve kloten tegen de muur pissen!

Vraag:
Mijn vriend gaat 's nachts slaapwandelen als hij veel bier gedronken heeft. Hij kan dan de wc niet vinden en gaat dan uiteindelijk ergens in de slaapkamer of op de gang plassen! Ik heb hem nu al een paar keer betrapt, nog voordat hij wilde gaan plassen, maar de laatste keer was ik niet thuis en heeft hij het toch in een koffer gedaan die in de gang stond! Ook heeft hij mij wel eens geslagen of laten schrikken met geschreeuw, nadat ik hem had betrapt. De volgende dag weet hij er niks meer van. Alleen door de laatste keer is hij zelf geschrokken, omdat hij zelf zag dat hij in de koffer had geplast. Ik wordt dus altijd automatisch wakker als hij uit bed gaat 's nachts nadat hij veel gedronken heeft die avond. Ik begin een beetje bang voor hem te worden en dat wil ik niet, want wat doet hij de volgende keer? Hij zegt zelf dat het slaapwandelen is, ik weet het niet. Heeft alcohol hier invloedt op? Eerder vond hij altijd dat ik niet zo moest zeuren over zijn drankgebruik, nu beseft hij hopenlijk dat het echt niet goed is wat hij doet.
Antwoord:
Verantwoord drankgebruik voor een volwassen man ligt bij 2 tot 3 glazen alcohol per dag mits men 2 dagen per week niet drinkt om gewenning te voorkomen. In grotere hoeveelheden verdooft alcohol de remmende systemen in de hersenen. Hiermee wordt ook het vermogen tot zelfbeheersing onderdrukt en kunnen mensen agressief worden. Bovendien kunnen mensen gedesorienteerd worden in tijd en plaats. Hierdoor zou uw vriend het onderscheid tussen toilet en kofferkast niet meer kunnen onderscheiden. Uw vriend slaapwandelt waarschijnlijk niet, de reden van zijn gedrag ligt bij grotere hoeveelheden alcohol.
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je strontlazerus ineens moet pissen en denkt: "Fuck it, geen zin om helemaal naar te wc te gaan". Dan een willekeurige plek uitkiest , de blaas leegt en vervolgens het hele gebeuren weer vergeet. Maar hey, drink er nog één :beer:
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#3
pilliewilly zei:
Heb een probleem! Wanneer ik grote hoeveelheden bier gedronken heb ga ik slaapwandelen denk ik! Tijdens het slaapwandelen moet ik dan pissen en pis ik gwn tege de muur of op de grond in mn kamer! :confused: Volgende dag weet ik er helemaal niets meer van maar merk ik dat ik ergens in me kamer heb gepist.. Dit zuigt! Heb het ook enkel wanneer ik me zat zuip op bier.. Met sterke drank heb ik er geen last van. Iemand die dit ook heeft of een idee wat het kan zijn? Of zit er iets in dat bier waardoor ik ga slaapwandelen? Want zoals ik zei, met sterke drank heb ik het niet.. Best lastig wel.

Heb het ff gegoogled. Maar het word niet als slaapwandelen gezien maar ik twijfel.. Ik ga heus niet in mn scheve klote tege de muur pisse!

Vraag:
Mijn vriend gaat 's nachts slaapwandelen als hij veel bier gedronken heeft. Hij kan dan de wc niet vinden en gaat dan uiteindelijk ergens in de slaapkamer of op de gang plassen! Ik heb hem nu al een paar keer betrapt, nog voordat hij wilde gaan plassen, maar de laatste keer was ik niet thuis en heeft hij het toch in een koffer gedaan die in de gang stond! Ook heeft hij mij wel eens geslagen of laten schrikken met geschreeuw, nadat ik hem had betrapt. De volgende dag weet hij er niks meer van. Alleen door de laatste keer is hij zelf geschrokken, omdat hij zelf zag dat hij in de koffer had geplast. Ik wordt dus altijd automatisch wakker als hij uit bed gaat 's nachts nadat hij veel gedronken heeft die avond. Ik begin een beetje bang voor hem te worden en dat wil ik niet, want wat doet hij de volgende keer? Hij zegt zelf dat het slaapwandelen is, ik weet het niet. Heeft alcohol hier invloedt op? Eerder vond hij altijd dat ik niet zo moest zeuren over zijn drankgebruik, nu beseft hij hopenlijk dat het echt niet goed is wat hij doet.
Antwoord:
Verantwoord drankgebruik voor een volwassen man ligt bij 2 tot 3 glazen alcohol per dag mits men 2 dagen per week niet drinkt om gewenning te voorkomen. In grotere hoeveelheden verdooft alcohol de remmende systemen in de hersenen. Hiermee wordt ook het vermogen tot zelfbeheersing onderdrukt en kunnen mensen agressief worden. Bovendien kunnen mensen gedesorienteerd worden in tijd en plaats. Hierdoor zou uw vriend het onderscheid tussen toilet en kofferkast niet meer kunnen onderscheiden. Uw vriend slaapwandelt waarschijnlijk niet, de reden van zijn gedrag ligt bij grotere hoeveelheden alcohol.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Tip: Trek de volgende keer een flinke luier aan voor het uitgaan.
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#4
pilliewilly zei:
Dude.. Ik heb een tip voor jou.. Kom mij tegen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Liever niet, ben ik straks het pispaaltje.
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ExceptionalInsight zei:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je strontlazerus ineens moet pissen en denkt: "Fuck it, geen zin om helemaal naar te wc te gaan". Dan een willekeurige plek uitkiest , de blaas leegt en vervolgens het hele gebeuren weer vergeet. Maar hey, drink er nog één :beer:
Klik om te vergroten...
heb ik ook wel eens gedaan jamaar heb ook wel eens dat ik wakker word dat ik denk huh lig ik midden op de trap of op de grond in de huiskamer
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#6
BADJASMAN zei:
pilliewilly zei:
Dude.. Ik heb een tip voor jou.. Kom mij tegen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Liever niet, ben ik straks het pispaaltje.
Klik om te vergroten...

:mrgreen:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#7
raizeredge zei:
ExceptionalInsight zei:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je strontlazerus ineens moet pissen en denkt: "Fuck it, geen zin om helemaal naar te wc te gaan". Dan een willekeurige plek uitkiest , de blaas leegt en vervolgens het hele gebeuren weer vergeet. Maar hey, drink er nog één :beer:
Klik om te vergroten...
heb ik ook wel eens gedaan jamaar heb ook wel eens dat ik wakker word dat ik denk huh lig ik midden op de trap of op de grond in de huiskamer
Klik om te vergroten...

:mrgreen: ofdat je in de tuin wakker wordt, je super slecht voelt en echt niet weet wat je overkomt.
leuke avonden die nu voorbij zijn
S
Stylish Kid In The RiotLid
01-01-2024, 00:00
#8
barry zei:
raizeredge zei:
ExceptionalInsight zei:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je strontlazerus ineens moet pissen en denkt: "Fuck it, geen zin om helemaal naar te wc te gaan". Dan een willekeurige plek uitkiest , de blaas leegt en vervolgens het hele gebeuren weer vergeet. Maar hey, drink er nog één :beer:
Klik om te vergroten...
heb ik ook wel eens gedaan jamaar heb ook wel eens dat ik wakker word dat ik denk huh lig ik midden op de trap of op de grond in de huiskamer
Klik om te vergroten...

:mrgreen: ofdat je in de tuin wakker wordt, je super slecht voelt en echt niet weet wat je overkomt.
leuke avonden die nu voorbij zijn
Klik om te vergroten...

Of half in de schuur tussen je fiets en je schoenen in de steeg... gelukkig maar een keer gebeurt
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
barry zei:
raizeredge zei:
ExceptionalInsight zei:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je strontlazerus ineens moet pissen en denkt: "Fuck it, geen zin om helemaal naar te wc te gaan". Dan een willekeurige plek uitkiest , de blaas leegt en vervolgens het hele gebeuren weer vergeet. Maar hey, drink er nog één :beer:
Klik om te vergroten...
heb ik ook wel eens gedaan jamaar heb ook wel eens dat ik wakker word dat ik denk huh lig ik midden op de trap of op de grond in de huiskamer
Klik om te vergroten...

:mrgreen: ofdat je in de tuin wakker wordt, je super slecht voelt en echt niet weet wat je overkomt.
leuke avonden die nu voorbij zijn
Klik om te vergroten...

jaah dat je word gewekt door je ouwe dat je denkt van kut wat heb ik gister allemaal gedaan :beer: maar waarom voorbij ben je gestopt met drinken
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#10
voor eventjes wel jah
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dude.. Ik heb een tip voor jou.. Kom mij tegen :rolleyes:
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmm lekker is dat, heb ik gelukkig met alcohol nog nooit geslaapwandelt(althans dat denk ik :P ) met speed wel, hele gesprekken gehad met me ouders..
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#13
is het ook wel eens zo dat je van alchohol gaat slopen :grin: ?
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#14
bedoel je lopend onderweg naar huis na het uitgaan? en dat je dan van alles tegenkomt dat kapot kan?

in dat geval, herkenbaar :beer:
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja heb ik al eens gehad ik had (best) veel op en de volgende dag werd ik wakker ik herrinerde me nog alles en men stiefvader zei dat ik op de wc had geslapen en hij mijd aar wakker had gemaakt niks van gemerkt xD
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn vriend heeft ook weleens zulke acties..... Niet ergens zomaar pissen maar gewoon agressief worden zonder reden, niet meer normaal kunnen lopen, en dan ineens in een hele diepe slaap vallen. Als je m daaruit wakker maakt, komt het echt niet goed.... Volgende dag weet ie nergens meer van :smilingimp:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik pas op mezelf woonde, dronk ik een periode ook echt heeeeeeel veel. Zo is het dus meer dan eens voorgekomen dat ik de volgende dag wakker werd in een zeiknat bed of met een plas "water" naast mijn bed op de grond. Ik kon me in eerste instantie absoluut niet voorstellen dat ik in - en naast mijn bed zou pissen, dus ik heb zelfs nog de woningbouwvereniging mijn dak opnieuw laten bedekken, omdat ik dacht dat mijn plafond lekte....
Toen ik op een dag een keer geen tijd had om droge lakens op mijn bed te leggen, omdat ik met mijn ontiegelijke kater te laat voor school was, trof ik toen ik weer thuis kwam een ontzettende amoniak- cq. pisgeur in mijn kamertje aan. Toen werd het me voor het eerst duidelijk dat er helemaal niks lekte uit mijn plafond, maar dat ik dus zelf de oorzaak van die nattigheid was....... Hoe erg!!! :flushed:
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik me zat zuip op bier, da word ik altijd agresief, en rijd ik overal met me fiets tegen wat er maar in de weg staat ! :grin:

En op sterke drank, dan krijg ik gewoon weg men deur niet meer open ! :openmouth:

heb ooit al wel geplast naast de wc thuis, en op men moeder haar auto, maar dat was gewoon omdat ik niet meer wist waar ik was ! :stoned:

:beer:
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#19
of: jaren geleden bleef ik ronken bij mijn vriendin, werdt s nachts wakker en moest pissen..

zo gezegt zo gedaan alleen kroop daarna bij mijn schoonouders in bed :confused:

laters

leuk he alcohol
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Een lotgenoot!

Als ik echt sloten bier op heb, en echt straalbezopen ben slaapwandel ik ook.
Ik krijg er blauwe plekken van allesinds, overlaatst hier op de gang gepist en gaan slapen en m'n ma was massas pissed omdat ik in de gang gepist had maar ik wist van niets meer :confused:

Nujah, zoveel drinken is niet goed voor je ik ben ermee gestopt :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."