Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStelling alcoholslot

Stelling alcoholslot

38 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omdat daar DE leiders zitten van nederland :wink:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
nieuw lekker bijverdienen. bij clubs gaan staan en bij de dronke mense de auto "aanblazen"
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar Temenos zei:
Ik vind het een naar idee, niet om het idee zelf maar om ongewenste apparatuur in mensen hun spullen te installeren met controle als doel. Wat is het volgende, een keylogger van justitie in elke PC? Ik blijf erbij dat het mensen hun eigen verantwoordelijkheid is om niet te drinken achter het stuur (en die van de politie om dronken bestuurders van de weg te plukken en te beboeten.)

Politiestaat komt eraan, en we offeren alles op van veiligheid. De werkgelegenheid en snelwegen van de 21'de eeuw.
Klik om te vergroten...

Niet zo para doen jonge
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij is het percentage motorrijders die met een flinke hoeveelheid alcohol op rijden te verwaarlozen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt me ook lastig om zat op een motor te zitten, dan val je toch zo om?
Vandaag goeie actie. Om 15u reed ik naar een feest van een collega .... alcoholcontrole. Perfect op zondagmiddag. Ben blij dat ik een bob had, moest wel lopen van zijn huis naar het mijne hahaha
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iemand anders, die nuchter is, laten blazen. Of een andere auto pakken. Het zal niet echt veel helpen ofzo.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#7
k00k zei:
Iemand anders, die nuchter is, laten blazen. Of een andere auto pakken. Het zal niet echt veel helpen ofzo.
Klik om te vergroten...
Lekker onverantwoordelijk van degene die nuchter is om te laten blazen..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Andere auto pakken zou idd heel makkelijk kunnen, zouden ze daar in den haag niet aan gedacht hebben hihi
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoezo nou weer gelijk Den Haag erbij betrekken? :P
t
tremLid
01-01-2024, 00:00
#10
lijkt me echt verschrikkelijk om iemand aan/dood te rijden met alcohol op achter het stuur. rij zelf gelukkig niet. maakt natuurlijk niets uit zo'n ongeluk als het hoe dan ook (ook nuchter) je schuld was, maar ik denk dat met alcohol op je het altijd daaraan zal blijven wijten en je nooit echt goed van het schuldgevoel af zal komen, zelfs al kon je er echt niets aan doen.
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#11
k00k zei:
Iemand anders, die nuchter is, laten blazen. Of een andere auto pakken. Het zal niet echt veel helpen ofzo.
Klik om te vergroten...

Als je gepakt zou worden in zo'n auto terwijl je wel een flinke slok op hebt zal je waarschijnlijk keihard genaaid worden en terecht. Het punt van een andere auto pakken is wel een heel goed punt. Je zou dus in principe nooit iemands auto mogen lenen, anders faalt het. En soms moet je nou eenmaal een andere auto gebruiken.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je zal toch maar een leaseauto hebben, staat je baas ook aardig raar te kijken.. :rolleyes:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#13
Op zich vind ik het niet zo'n probleem voor de privacy. Ik sta standaard erg negatief tegenover veel dingen dat met controle en bestraffing te maken heeft maar ik zie dit niet echt als een gevaar van de privacy immo. Misschien niet al na 1 keer zo'n alcoholslot, maar bv na 3x gepakt te worden in een termijn van 2 jaar?

Stel je voor dat ze zo'n systeem uitvinden met drugs.
DF met de fiets :P
t
tremLid
01-01-2024, 00:00
#14
vind het in principe een goeie maatregel dus voor degenen die herhaaldelijk in de fout gaan. maar of het echt werkt? weenie
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klinkt inderdaad niet als de beste oplossing, maar men raakt nogal makkelijk afgeleid achter het stuur. Ik zie mensen whatsappen, bellen en smsen tijdens het rijden. Dan zal zo'n sirene niet al te erg zijn, vind ik dan.
M
MidiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het alcoholslot is levensgevaarlijk en komt de verkeersveiligheid zeker niet ten goede. Je krijgt het bij de eerste keer meteen al opgelegd. Deze hele maatregel kost je ongeveer €5000,00. In de auto gaan hele sirenes af die je afleiden van de rijtaak. Ook reageert het slot op, behalve alcohol, eten, drinken (niet alcoholisch dranken natuurlijk) en nog veel meer. En als je door bijvoorbeeld, kauwgom of vruchtensappen meer dan 3 x een foute test hebt, wordt je onterecht uit het ASP programma gezet. Je kan niet bewijzen dat het door een colaatje of een kaugompje komt. Ze gaan uit van de gegevens van het slot. Dit is dus geen eerlijke en veilige maatregel.

Klik voor meer info op de link hieronder. En als je tegen het slot bent, teken dan a.u.b de petitie.
http://stophetalcoholslot.petities.nl/
Op de site van de petitie, is o.a een geanonimiseerd gesprek met het CBR te beluisteren, waarop de CBR medewerkster gewoon toegeeft dat het slot op van alles en nog wat reageert. Ook staat er een link op de site die verwijst naar een blog, Ervaringen delen alcoholslot. Ik zou willen vragen deze ervaringen te lezen en zonodig je eigen ervaringen erbij te zetten.

Groet Midi
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind het een beetje vergezocht, zo'n slot. Het probleem ligt bij de persoon, want die denkt kennelijk niet na en wil gaan rijden met alcohol op. Kun je toch beter wat aan de gedachtengang en het verantwoordelijkheidsgevoel van de persoon in kwestie doen, ipv zo'n mechanisch ding in je auto waar degene die het in gebruik neemt (moet nemen) waarschijnlijk geen haar beter van wordt. Volgens mij wordt men niet echt verstandiger door zo'n opgelegde 'oplossing'. Beter leer je mensen gewoon met alcohol omgaan. (Niet dat dat geen heel klus is hoor.)
M
MidiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn zoon had ongeveer 4 drankjes op. Is een beginnende bestuurder.Is natuurlijk niet goed te praten, maar de boete van justitie heeft hem met beide benen op de grond doen staan. Daar heeft hij van geleerd. Mijn zoon is geen probleem drinker. Hij heeft een eenmalig fout gemaakt waar hij veel spijt van heeft. Hij, en wij ouders ook, hebben al heel veel meegemaakt met dit slot. Dit slot is een ondoordachte mensonterende maatregel. De afleiding van dit slot is enorm!! Er zijn heel veel mensen die denken dat het alleen het blazen is. Maar er komt veell meer bij kijken. Tijdens het rijden geeft het slot harde sirene (s) en verschijnen er teksten op het display. Als de verkeerssituatie het blazen niet toe laat, krijg je om de 4 minuten een signaal te horen en moet je op het knopje oké klikken. Doe je dit niet, blijft het slot piepen. Precies in de 12 de minuut, krijg je me toch een sirene te horen die alleen uit gaat als je de motor uit hebt gezet. Er komt dan een tekst in beeld, wat ook afleid, stop de auto onmiddellijk. Als je geen mogelijkheid hebt om meteen te stoppen, blijf je al die tijd met een oorverdovende sirene rijden. Je bent totaal afgeleid en hebt dan geen notie meer van wat er om je heen gebeurt!! Als je dit overleeft, en je op een veilige plaats je motor uit hebt gezet, houdt de sirene pas op. Als je je auto dan weer start, komt er een tekst op het display dat je binnen 15 dagen het slot uit moet laten lezen. Dit kost je dan ook nog eens €60,00 en je krijgt een aantekening dat je een geweigerde her-test hebt. Dit wordt net zo zwaar bestraft als het drinken van alcohol!! Ook mag je als je een auto gaat kopen, geen testrit maken. Als het slot een mankement vertoont, moet jezelf voor een oplossing zorgen. En desnoods op je eigen kosten een sleepauto huren. Je hebt nergens recht meer op. En er zit een gevaarzettend karakter in. Zo zijn er heel veel dingen die niet kloppen. Het is heel moeilijk om op internet, in bepaalde forums, je verhaal te vertellen. Ze dreigen meteen om je te verbannen. Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan. Voor diegeen die de moeite neemt op op de site van de petitie te kijken, kan op de link klikken van het CBR gesprek. Daar is een foto te zien van een auto waar het slot ingebouwd zit. Ze hadden het slot net zo goed op de grond kunnen leggen. Dit slot zit absoluut niet op een makkelijk bereikbare plaats. Deze persoon moet levensgevaarlijk blazen. Ik hoop echt dat de uitspraak van de rechtszaak snel komt, voor er ongelukken gebeuren door de afleiding het slot. En dit dan terwijl je nuchter achter het stuur zit.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een alcoholslot is een extra slot dat automobilisten in hun auto ingebouwd kunnen krijgen om te voorkomen dat ze gaan autorijden met een teveel aan alcoholische drank op. Vanaf mei 2011 meen ik wordt dit ingebouwd in de auto van iemand die gepakt is met 8 tot 10 glazen bier op.

Wat vinden jullie van zo'n alcoholslot?
Gaat het werken? Of is het heel veel geld pompen in helemaal niks?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed idee, maar ik denk dat de echte alcoholisten het wel eruit laten halen bij een monteur. Leuk bedacht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."