Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVOG aanvraag

VOG aanvraag

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste members,

Vorig jaar oktober ben ik aangehouden in verband met voetbalrellen hier in het noorden des lands. Onder invloed van pep en alcohol vergeten m'n capuchon op te zetten en vervolgens gespot door stille'n en camera's. Daarna in december aangeklaagd voor openbare geweldpleging tegen goederen, maar omdat m'n strafblad nog blanco was heb ik verdere justitiële vervolging kunnen ''afkopen'' middels een taakstraf van 40 uur. (voor de lol kreeg ik er nog een stadionverbod van 1,5 jaar, een omgevingsverbod en een boete van 500 euro bij.) Geleerd ervan heb ik er zeker, want zo'n taakstraf is een hel met allemaal IQ-loze achterlijken die sos nakken onder werktijd. Nu ik de 20 uur aan werkzaamheden heb overschreden begin ik mij steeds meer af te vragen of ik in de toekomst nog een VOG kan ophalen. (ik studeer ook nog eens eens aan de HBO voor een functie bij de overheid)

Ik weet dat bij een VOG aanvraag er een termijn van 4 jaar terugkijk tijd is, dus komende jaren zal ik mij zeker koest houden. In de tussentijd zal ik echter ook geregeld een VOG aanvraag moeten doen voor bijvoorbeeld stage. Heeft iemand een idee of met dit delict nog één kan krijgen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een VOG is specifiek voor bepaalde werkzaamheden, iemand die een aantekening voor drugsgebruik heeft zal hoogstwaarschijnlijk wel een VOG krijgen om te werken in een ouderentehuis, maar iemand die alleenstaande ouderen in beroofd heeft waarschijnlijk niet.

Dit maakt ook dat je vraag een beetje lastig te beantwoorden is, maar waarschijnlijk kun je dit zelf beter inschatten aangezien je zelf weet in welke richting je je stage krijgt en wat normale eisen zijn voor jouw sector. :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind dat zelf heel moeilijk in te schatten fool, ik heb namelijk geschikt met het OM. Dat houdt in dat ik niet voor een rechtbank hoefde te verschijnen, maar het OM mij zelf straft. Dat staat altijd beter op je CV dan een gerechtelijke uitspraak. Maar toch, ik heb schuld bekend en het staat er wel. Daarnaast is er sprake van geweldpleging tegen goederen, en dat is vermoed ik anders dan geweldpleging tegen personen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zelf nu geen tijd om dit hele document door te bladeren, maar staat hier misschien in wat je wilt weten?

https://www.justis.nl/Images/screenings ... 418674.pdf
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
leipebaviaan zei:
Nu ik de 20 uur aan werkzaamheden heb overschreden begin ik mij steeds meer af te vragen of ik in de toekomst nog een VOG kan ophalen. (ik studeer ook nog eens eens aan de HBO voor een functie bij de overheid)
Klik om te vergroten...
Voor een baan bij de marine, politie en/of brandweer moet je een blanco strafblad hebben.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is fijn dat je er van geleerd hebt, maar als dat alleen maar is omdat de sancties hoog uitvallen, dan zou ik ook uit een moralistisch oogpunt even nadenken waar je mee bezig was.
Het klinkt aardig idioot.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Neem contact op met het ministerie?? Krijg je zeker weten een goed antwoord.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sally Tessio zei:
Het is fijn dat je er van geleerd hebt, maar als dat alleen maar is omdat de sancties hoog uitvallen, dan zou ik ook uit een moralistisch oogpunt even nadenken waar je mee bezig was.
Het klinkt aardig idioot.
Klik om te vergroten...

Over het moralistisch oogpunt valt te twisten. Wat voor de één toelaatbaar is, is voor de ander norm overschrijdend. Het is niet zo dat een moreel kompas ontbreekt bij mij, zo zal ik bijvoorbeeld nooit een toevallige voorbijganger of fan iets aandoen zonder valide reden. Spijt van de daad heb ik niet, zonder sancties zou ik inderdaad hetzelfde doen. De kans is echter zeer klein dat dit ooit nog eens voorkomt, en dan doel ik vooral op het feit dat ik mijn maatschappelijke carrière niet vroegtijdig in rook wil zien opgaan.

Probleem is echter dat als ik vanaf juli 2016 het stadion weer in mag, ik waarschijnlijk wel weer naar dezelfde jongens toe trek. Mijn beste vriend is een paar maand geleden neergestoken tijdens rellen hier in mijn plaats, dus dat geeft misschien ook al aan hoe hij naar voetbal kijkt. En dan te bedenken dat ik altijd met hem naar uitwedstrijden en dergelijke ging...

Voor een baan bij de marine, politie en/of brandweer moet je een blanco strafblad hebben.
Klik om te vergroten...

Dat is niet waar, ik heb het daar nog met de politie over gehad. Ook zij hebben er mensen tussen zitten die vroeger ook wel eens wat misdaan hebben.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
leipebaviaan zei:
Sally Tessio zei:
Het is fijn dat je er van geleerd hebt, maar als dat alleen maar is omdat de sancties hoog uitvallen, dan zou ik ook uit een moralistisch oogpunt even nadenken waar je mee bezig was.
Het klinkt aardig idioot.
Klik om te vergroten...

Over het moralistisch oogpunt valt te twisten. Wat voor de één toelaatbaar is, is voor de ander norm overschrijdend. Het is niet zo dat een moreel kompas ontbreekt bij mij, zo zal ik bijvoorbeeld nooit een toevallige voorbijganger of fan iets aandoen zonder valide reden. Spijt van de daad heb ik niet, zonder sancties zou ik inderdaad hetzelfde doen. De kans is echter zeer klein dat dit ooit nog eens voorkomt, en dan doel ik vooral op het feit dat ik mijn maatschappelijke carrière niet vroegtijdig in rook wil zien opgaan.

Probleem is echter dat als ik vanaf juli 2016 het stadion weer in mag, ik waarschijnlijk wel weer naar dezelfde jongens toe trek. Mijn beste vriend is een paar maand geleden neergestoken tijdens rellen hier in mijn plaats, dus dat geeft misschien ook al aan hoe hij naar voetbal kijkt. En dan te bedenken dat ik altijd met hem naar uitwedstrijden en dergelijke ging...

Voor een baan bij de marine, politie en/of brandweer moet je een blanco strafblad hebben.
Klik om te vergroten...

Dat is niet waar, ik heb het daar nog met de politie over gehad. Ook zij hebben er mensen tussen zitten die vroeger ook wel eens wat misdaan hebben.
Klik om te vergroten...

Wat is er leuk aan dingen vernielen?
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#10
kokosmakroon900 zei:
Wat is er leuk aan dingen vernielen?
Klik om te vergroten...

Best goede manier om met woede en stress om te gaan, ik hou het alleen wel bij mijn eigen spullen :grin:
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#11
kingdalton zei:
kokosmakroon900 zei:
Wat is er leuk aan dingen vernielen?
Klik om te vergroten...

Best goede manier om met woede en stress om te gaan, ik hou het alleen wel bij mijn eigen spullen :grin:
Klik om te vergroten...

Ik ben erg zuinig op mijn spullen. Bokszak is goedkoper en beter voor mijn handen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."