#1
Ja. Onder de geneesmiddelenwet, net zoals ketamine.Is het vanuit Rusland importeren van ondansetron, domperidon, metoclopramide en lidocaine of zelfs propofol strafbaar?
Ja. Onder de geneesmiddelenwet, net zoals ketamine.Is het vanuit Rusland importeren van ondansetron, domperidon, metoclopramide en lidocaine of zelfs propofol strafbaar?
Als het alleen op de geneesmiddelenwet staat en je koopt geen belachelijke aantallen zal er geen politie voor je deur staan, maar of het aan komt is niet gegarandeerd.
Dit vermoedde ik al... Deze link bevestigt inderdaad dat de douane medicijnen van buiten de EU in beslag neemt. Ik heb eerder 100 etilaam-1 tabletjes (farmaceutische etizolam) uit India gekocht en deze zijn echter zonder probleem bij mij afgeleverd. Wellicht komt dit doordat etizolam niet als geneesmiddel in Nederland geregistreerd staat of doordat het bij de douane gedoogd werd; dat weet ik niet. Het is me dus niet helemaal duidelijk in hoeverre dat beleid in de praktijk wordt gehandhaafd.Ja. Onder de geneesmiddelenwet, net zoals ketamine.
Ik denk het niet, maar er is natuurlijk altijd een risico aanwezig.@SkittlesAndMe & @Fool: Denken jullie dat bij het invoeren van een doosje domperidon, propranolol, lidocaine en ondansetron problemen te verwachten zijn?
Ik háát misselijkheid, dus ben best bereid om dat met middelen tegen te gaan en verkies de bekende medicijnen boven huis-tuin-en-keukenmiddelen waarvan de effectiviteit discutabel of mogelijk niet toereikend is.Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat het risico van vreemde (buitenlandse) medicijnen, die je niet kunt laten testen, opweegt tegen een beetje misselijkheid.
Het rijtje in mijn beginpost was alleen bedoeld ter illustratie van wat de vendor o.a. aanbiedt. Ik heb geen verdere interesse in antipsychotica of antidepressiva.Zelfde geldt voor antipsychotica/antidepressiva. Die lijken me niet bepaald moeilijk te krijgen via legale wegen? Recreatief gebruik heb ik nog nooit van gehoord.
Als ik alles zo lees, lijkt het risico dat het pakje door de douane onderschept wordt dus aanzienlijk groter dan de kans op een politiebezoek, zolang het kleine hoeveelheden zijn én het middel onder de geneesmiddelenwet valt en niet op lijst I of II van de opiumwet staat. Domperidon, propranolol, lidocaine en ondansetron zijn wat dat betreft gunstig, ook omdat ze niet psychoactief zijn.Ik denk het niet, maar er is natuurlijk altijd een risico aanwezig.
Wat maakt dat je er geen goed gevoel bij hebt? Is dat de angst dat je pakje door de douane wordt geschept en de mogelijke gevolgen daarvan? Of vertrouw je middelen uit Rusland niet en trek je de kwaliteit en echtheid daarvan in twijfel? Of ben je bang om opgelicht te worden, dus wel betalen maar geen product ontvangen?Ik heb er een beetje een raar gevoel bij.
De propofol en succinylcholine waren ter illustratie van wat deze vendor aanbiedt. Het verbaast mij nog steeds; waarom zou je dat kopen!? Ze boden zelfs sevofluraan aan...Over propofol, dit middel heeft een klein verschil in dosis tussen recreatieve en totaal verdovende (bewusteloos/onderdrukte ademhaling) werking. Er zijn dodelijke ongelukken geweest bij mensen die er mee experimenteerden.
Ik heb een hekel aan misselijkheid/braken en wilde experimenteren met middelen zoals triptamines, lysergamides en opiaten/opioiden die dat als bijwerking kunnen hebben. Bij mijn eerste keer ALD-52 overheerste de misselijkheid en ik vond dat toch een groot nadeel. Daarna heb ik me meer verdiept in de fysiologie achter misselijkheid, heb info gevraagd bij het drugsinfoteam en mijn huisarts en ben bij die zoektocht wat middelen tegengekomen die interessant doch alleen op recept verkrijgbaar zijn. Denk daarbij aan o.a. domperidon en ondansetron die ook in Nederland gebruikt worden en waarover relevante informatie op het farmacotherapeutischkompas te vinden is. De vraag is hoe je daar dan aan gaat komen. Een bedrijf uit Rusland bood het aan - overigens een ander bedrijf dan dat waarnaar ik in mijn openingspost refereer - en besloot het vervolgens een kans te geven. Alles is goed gekomen: goede service, snelle levering en goede producten in hun originele verpakking. Geen spijt dus. Waar het precies vandaan komt is mij om het even. Als het bedrijf in Duitsland zou hebben gezeten, dan had ik het daarvandaan gehaald maar in dit geval zijn ze in Rusland gesitueerd.En wat maakt dat je die spullen juist uit Rusland haalt dan?
Wat maakt dat je er geen goed gevoel bij hebt? Is dat de angst dat je pakje door de douane wordt geschept en de mogelijke gevolgen daarvan? Of vertrouw je middelen uit Rusland niet en trek je de kwaliteit en echtheid daarvan in twijfel? Of ben je bang om opgelicht te worden, dus wel betalen maar geen product ontvangen?
Goede vragen, en eigenlijk zijn bijna alle punten die je noemt wel van toepassing.
Het is mij gewoon veel te link, ik heb het gevoel dat er teveel mogelijkheden spelen, waardoor het volledig mis kan gaan.
Strengere douane ( invoer van buiten Europa) dus grotere pakkans, of je betaalt wel, maar krijgt niets.
In die werelddelen hanteert men andere spelregels of er zijn helemaal geen regels.... omdat het om niet alledaagse artikelen gaat, kan je niet voorzichtig genoeg zijn!
Er is mij domweg te veel onbekend. Onbekend maakt onbemind zegt men wel. ..
Wel betalen, niet ontvangen is bij mij nog nooit voorgekomen. Heb meer dan 50 bestellingen op het clearnet en darkweb geplaatst. De keren dat het ik het niet ontving heb ik contact gehad met de vendor en zijn we samen tot een oplossing gekomen. Omdat vendors van zulke dingen grotendeels afhankelijk zijn van beoordelingen die hun klanten geven, staat klantenservice over het algemeen hoog in het vaandel.
vrij onschuldige medicijnen.
Klopt, zeker de antidepressiva, antipsychotica en succinylcholine (!) zijn bijvoorbeeld niet onschuldig. Vooral de laatste verbaast me, want waarom zou iemand buiten een klinische setting een spierverslapper willen hebben?!Zeker niet allemaal hoor..
Testen zou inderdaad het beste zijn, maar ze nemen geen farmaceutische preparaten aan...Kijk je mee uit als je besteld en als je wat besteld heb proberen dan te laten testen Better Safe than sorry!
Er staat inderdaad heftig spul tussen. Mijn lijstje toont maar een gedeelte en lang niet alles. Er stond bijvoorbeeld ook sevofluraan tussen dat als dampvormig anestheticum gebruikt wordt tijdens algehele anesthesie zoals ze ook met lachgas doen en vroeger met ether of chloroform deden.Er staan immers best gevaarlijke medicijnen tussen. Die men niet zomaar hoort te gebruiken buiten het ziekenhuis.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."