Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmbulance en Juridische gevaren

Ambulance en Juridische gevaren

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rebell zei:
Ten eerste stond hier gewoon een stapelbed in en zaten mensen hier 20 uur per dag in..
Grappig dat jullie precies weten hoe zit..
3x per dag een maaltijd? Nooit van gehoord..
Heb mensen uit Peru hier zien komen die zeiden liever wat meer ruimte en vrijheid en dingen voor handen dan deze hell hier.
Oh ja 9 doden in 1 jaar daar valt allemaal wel mee toch?
Ohh shit... Hadden ze allemaal niet uitgezonden op Hart van Nederland! Nu snap ik de naïviteit van de mensen die hier reageren :wink:
Klik om te vergroten...
Stapelbed=bed, 20 uur op cel is toch 4 uur per dag niet op cel. En natuurlijk zit je veel in de cel, je bent GEDETINEERD omdat je wat geflikt hebt. Dan hoor je in de cel. Dream on boy, dream on... Je kunt het mooi draaien en keren zo dat t leuk klinkt maar hier gaat echt niemand in mee hoor. Elk weldenkend mens weet dat. Je bent niet de enige met ervaring daar in. Die paar kennissen uit Peru van jou geven ook een volledig beeld van het hele gevangenissenstelsel natuurlijk.....
9 doden in 1 jaar? Bron, link? Ja zelfmoord misschien ja, geen moord.

Ojee, mij weer laten verleiden tot een niksnuttige, onzinnige discussie. Waarom leer ik het niet?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Stapelbed=bed, 20 uur op cel is toch 4 uur per dag niet op cel. En natuurlijk zit je veel in de cel, je bent GEDETINEERD omdat je wat geflikt hebt. Dan hoor je in de cel. Dream on boy, dream on... Je kunt het mooi draaien en keren zo dat t leuk klinkt maar hier gaat echt niemand in mee hoor. Elk weldenkend mens weet dat. Je bent niet de enige met ervaring daar in. Die paar kennissen uit Peru van jou geven ook een volledig beeld van het hele gevangenissenstelsel natuurlijk.....
9 doden in 1 jaar? Bron, link? Ja zelfmoord misschien ja, geen moord.
Klik om te vergroten...

Deze reactie van jou geeft precies weer waarom ik mij irriteer aan uitspraken zoals hierboven.
Omdat je ooit een programma hebt gezien op National Geographic met de ergste cellen op aarde denk je meteen dat het hier in Nederland een 5 sterren hotel is.

Ik heb mensen in hun nek gestoken zien worden van de ring af worden gegooid en daar is geen woord van op het nieuws geweest.
Dat blijft allemaal binnenshuis.
Een jongen die binnen word gebracht en de zelfde avond met een trauma helikopter naar het ziekenhuis word gebracht omdat zijn celmaat zijn hersens heeft ingeslagen.

Dat je al zegt 3 maaltijden per dag betekend dat je echt totaal geen idee hebt hoe het werkt en wat er gaande is achter de gesloten deuren.
De programma's die je over Nederlandse gevangenissen hebt gezien dat is wat justitie jou wilt laten zien en meer niet.
Je krijgt elke dag een blackbox een magnetron maaltijdje per dag en een half broodje een keer in de 2 dagen.

De Dunne zei:
je bent GEDETINEERD omdat je wat geflikt hebt. Dan hoor je in de cel. Dream on boy, dream on...
Klik om te vergroten...

Ik ben uiteindelijk vrijgesproken en er is mij iets heel ergs overkomen. Waar haal jij het gore lef vandaan om zo tegen mij te praten zonder dat je weet wat er is gebeurd.
Omdat je geen argumenten meer hebt? Omdat je je gelijk wilt halen? Beter informeer je dan gelijk met je oordeel klaar te staan.

De Dunne zei:
4 uur per dag niet op cel.
Klik om te vergroten...

Mensen worden elke dag een uur uit hun cel gelaten met 60 man.
En los gelaten op 2 telefoons en 5 douches.
Dus ja je raad het al elke dag worden er klappen uitgedeeld omdat alle 60 man in dat uurtje naar huis willen bellen.
Dit is trouwens in elke HVB zo in Nederland.
Je hebt ook goede plekken in Nederland waar je kan zitten maar dit was de grootste hell op aarde en iedereen die daar ooit heeft gezeten kan dat beamen.

De Dunne zei:
Ik gok toch dat de gemiddelde crimineel liever hier in de bak bivakkeert dan elders.
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Die paar kennissen uit Peru van jou geven ook een volledig beeld van het hele gevangenissenstelsel natuurlijk.....
Klik om te vergroten...

Dit waren 6 mensen die mochten hun laatste jaren hier in Nederland uitzitten omdat ze een gevangenis in Peru gingen sluiten.
Heb afzonderlijk met hun gepraat en ze zeiden allemaal het zelfde..
Door de mooie praatjes (zoals jij hebt) dachten ze dat ze hier terug zouden komen in paradijs.
Maar ze zeiden allemaal dat ze liever hun tijd daar hadden uitgezeten dan hier nu ze er eenmaal waren. Terwijl ze hier hun famillie hebben (dit waren gewoon Nederlanders)

De Dunne zei:
Ojee, mij weer laten verleiden tot een niksnuttige, onzinnige discussie. Waarom leer ik het niet?
Klik om te vergroten...

Dan moet je geen praatjes hebben over iets waar je helemaal niks van af weet! En ook leren je mond te houden.
De brainwash van de Nederlandse televisie vormd vaak een mening bij de gemiddelde Nederlander die ik helemaal bij jou terug zie.

Denk na voor dat je zomaar dingen begint te roepen waar je geen enkele verstand van hebt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rebell zei:
Deze reactie van jou geeft precies weer waarom ik mij irriteer aan uitspraken zoals hierboven.
Omdat je ooit een programma hebt gezien op National Geographic met de ergste cellen op aarde denk je meteen dat het hier in Nederland een 5 sterren hotel is.

Ik heb mensen in hun nek gestoken zien worden van de ring af worden gegooid en daar is geen woord van op het nieuws geweest.
Dat blijft allemaal binnenshuis.
Een jongen die binnen word gebracht en de zelfde avond met een trauma helikopter naar het ziekenhuis word gebracht omdat zijn celmaat zijn hersens heeft ingeslagen.

Dat je al zegt 3 maaltijden per dag betekend dat je echt totaal geen idee hebt hoe het werkt en wat er gaande is achter de gesloten deuren.
De programma's die je over Nederlandse gevangenissen hebt gezien dat is wat justitie jou wilt laten zien en meer niet.
Je krijgt elke dag een blackbox een magnetron maaltijdje per dag en een half broodje een keer in de 2 dagen.



Ik ben uiteindelijk vrijgesproken en er is mij iets heel ergs overkomen. Waar haal jij het gore lef vandaan om zo tegen mij te praten zonder dat je weet wat er is gebeurd.
Omdat je geen argumenten meer hebt? Omdat je je gelijk wilt halen? Beter informeer je dan gelijk met je oordeel klaar te staan.



Mensen worden elke dag een uur uit hun cel gelaten met 60 man.
En los gelaten op 2 telefoons en 5 douches.
Dus ja je raad het al elke dag worden er klappen uitgedeeld omdat alle 60 man in dat uurtje naar huis willen bellen.
Dit is trouwens in elke HVB zo in Nederland.
Je hebt ook goede plekken in Nederland waar je kan zitten maar dit was de grootste hell op aarde en iedereen die daar ooit heeft gezeten kan dat beamen.




Dit waren 6 mensen die mochten hun laatste jaren hier in Nederland uitzitten omdat ze een gevangenis in Peru gingen sluiten.
Heb afzonderlijk met hun gepraat en ze zeiden allemaal het zelfde..
Door de mooie praatjes (zoals jij hebt) dachten ze dat ze hier terug zouden komen in paradijs.
Maar ze zeiden allemaal dat ze liever hun tijd daar hadden uitgezeten dan hier nu ze er eenmaal waren. Terwijl ze hier hun famillie hebben (dit waren gewoon Nederlanders)



Dan moet je geen praatjes hebben over iets waar je helemaal niks van af weet! En ook leren je mond te houden.
De brainwash van de Nederlandse televisie vormd vaak een mening bij de gemiddelde Nederlander die ik helemaal bij jou terug zie.

Denk na voor dat je zomaar dingen begint te roepen waar je geen enkele verstand van hebt!
Klik om te vergroten...

PARDON???!!! Waarom reageer ik ook op jou? Je moet eens begrijpend gaan lezen ipv jezelf steeds zo persoonlijk aangevallen te voelen en anderen persoonlijk aan te vallen.
Nergens maar ook nergens heb ik JOU persoonlijk iets rots verteld, beschuldigd van iets of je op je hart getrapt. Waarom doe je dat nu wel tegen mij?
Jij bent toch echt degene die mij nu persoonlijk aanvalt voor iets algemeens.

Weet je Rebell, je zou eens niet zo snel op die kast moeten klimmen, begrijpend gaan lezen, dingen eens algemeen gaan zien ipv altijd persoonlijk, je eigen ego eens opzij zetten en kappen met je persoonlijke aanvallen.

Met jou valt toch niet normaal te discussieren zonder datje iemand beledigd of persoonlijk probeert te kwetsen. Laag en zwak.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Ojee, mij weer laten verleiden tot een niksnuttige, onzinnige discussie. Waarom leer ik het niet?
Klik om te vergroten...
Rebell zei:
Dan moet je geen praatjes hebben over iets waar je helemaal niks van af weet! En ook leren je mond te houden.
Klik om te vergroten...
Dit soort opmerkingen voegen niets inhoudelijks toe en zijn alleen bedoeld om de ander op te naaien. Effe dimmen graag.

Edit: "Met jou valt toch niet normaal te discussieren zonder datje iemand beledigd of persoonlijk probeert te kwetsen. Laag en zwak." Dit bedoel ik dus. Wat verwacht je nou hiermee te bereiken?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Dit soort opmerkingen voegen niets inhoudelijks toe en zijn alleen bedoeld om de ander op te naaien. Effe dimmen graag.

Edit: "Met jou valt toch niet normaal te discussieren zonder datje iemand beledigd of persoonlijk probeert te kwetsen. Laag en zwak." Dit bedoel ik dus. Wat verwacht je nou hiermee te bereiken?
Klik om te vergroten...
Dat hij eens inziet dat die persoonlijk toespelingen eens op moeten houden. Dát wil ik bereiken.
Maar je hebt gelijk, is het netjes? Nee klopt idd.
Maar als opmerkingen en reacties van een bepaald lid erg persoonlijk worden, en niet voor het eerst, richting mij dan kan ik wel eens onredelijk reageren.
Zal me terug trekken uit de “discussie”.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
omdat je wat geflikt hebt. Dan hoor je in de cel. Dream on boy, dream on...
Klik om te vergroten...

Dit is niet persoonlijk naar mij gericht in het gesprek?
Dream on boy?
Ben je nou dingen aan het verdraaien zo openlijk en bloot? Kom op zeg ga nou niet onschuldig spelen je lokt zelf deze reacties uit en geef je een gedetailleerd verslag op je reactie.
En ja ik word boos om zulke dingen die je zegt tegen mij dat was nergens voor nodig.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
VERGELEKEN met vele buitenlandse gevangenissen is het in Nederland in de bak echt wel een luxe.
Klik om te vergroten...
Rebell zei:
Ten eerste stond hier gewoon een stapelbed in en zaten mensen hier 20 uur per dag in..
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Stapelbed=bed, 20 uur op cel is toch 4 uur per dag niet op cel. En natuurlijk zit je veel in de cel, je bent GEDETINEERD omdat je wat geflikt hebt. Dan hoor je in de cel.
Klik om te vergroten...


Rebell zei:
Dit is niet persoonlijk naar mij gericht in het gesprek?
Dream on boy?
Ben je nou dingen aan het verdraaien zo openlijk en bloot? Kom op zeg ga nou niet onschuldig spelen je lokt zelf deze reacties uit en geef je een gedetailleerd verslag op je reactie.
Klik om te vergroten...
Met creatief lezen kun je overal wel een persoonlijke aanval in vinden, DD reageerde duidelijk op jouw post over omstandigheden in de cel met een algemene opmerking over gedetineerden. Ja, ze discussieerde iets te fel; maar dat deed jij ook, misschien nog wel lomper. DD heeft al aangegeven de strijdbijl te willen begraven, je hoeft niet door te gaan met zeiken.
Ik ben ook écht klaar met waarschuwingen uitdelen. Net een paar dagen terug van je laatste ban en je loopt weer overal te ruziën en de sfeer te verzieken. Mijn geduld is op, Rebell. Wees gewaarschuwd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rebell zei:
Dit is niet persoonlijk naar mij gericht in het gesprek?
Dream on boy?
Ben je nou dingen aan het verdraaien zo openlijk en bloot? Kom op zeg ga nou niet onschuldig spelen je lokt zelf deze reacties uit en geef je een gedetailleerd verslag op je reactie.
En ja ik word boos om zulke dingen die je zegt tegen mij dat was nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Het woord “je” is een algemeen woord. Jij en jouw slaat op iemand specifiek. Dus nee, niet naar jou zelf. Dat is dus begrijpend lezen.
Maar goed, laat maar weer he. Zoals ik zei, ik trek me wijs terug.

Ben je boos? Pluk een roos. Zet m op je hoed en morgen is alles weer goed. :redrose:
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rebell zei:
Ik haat het als mensen zulke onzin verkondigen.
Ooit wel eens vast gezeten?
Dit is een cel uit de koepel in haarlem waar nu dan even geen bed in staat.
Plak jij daar maar even 5 sterren aan vast!
Bekijk bijlage 3925
Klik om te vergroten...

Er zit een raam in die cel. Zelfs met gordijntjes. :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Amfitamientje Power zei:
Er zit een raam in die cel. Zelfs met gordijntjes. :)
Klik om te vergroten...

Lol lekker van het zonnetje genieten :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Akke zei:
Ik ga deze zomer samen met mijn vriendin op roadtrip door duitsland, Slovenië,Kroatië... en ik zou graag 5 gram wiet meenemen in een stash can van pringles... mijn vraag was nl of ik in in één van deze landen,behalve duitsland het risico loop om een zware straf te krijgen in het geval ze het vinden?
Klik om te vergroten...

In Duitsland hangt het een beetje af van in welke deelstaat je bent. De zuidelijke deelstaten zijn heel streng.

Als je naar Kroatië en Slovenië gaat dan moet je ook door Oostenrijk en daar zijn ze ook niet zo lief tegen blowers.

Of er direct een celstraf staat op 5 gram wiet, dat weet ik niet. Maar als je gepakt wordt dan zit je sowieso een tijd, mogelijk een paar dagen, in voorarrest en krijg je een boete van duizend(en) euro's.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rebell zei:
Ik haat het als mensen zulke onzin verkondigen.
Ooit wel eens vast gezeten?
Dit is een cel uit de koepel in haarlem waar nu dan even geen bed in staat.
Plak jij daar maar even 5 sterren aan vast!
Bekijk bijlage 3925
Klik om te vergroten...

Zoals gelukkig anderen al aangaven was het een vergelijking met cellen in vele armere landen. In vergelijking tot, zijn onze cellen relatief een luxe.

Rebell zei:
Ik haat het als mensen zulke onzin verkondigen.
Ooit wel eens vast gezeten?
Dit is een cel uit de koepel in haarlem waar nu dan even geen bed in staat.
Plak jij daar maar even 5 sterren aan vast!
Bekijk bijlage 3925
Klik om te vergroten...

Jeetje wat een grote cel! Is dit voor 1 persoon?

Rebell zei:
Oh ja 9 doden in 1 jaar daar valt allemaal wel mee toch?
Klik om te vergroten...
9 doden in een heeeel jaar? Voor nederlandse proporties is dat wel veel ja maar in vergelijking tot vele andere landen niet.


Rebell zei:
De programma's die je over Nederlandse gevangenissen hebt gezien dat is wat justitie jou wilt laten zien en meer niet.
Je krijgt elke dag een blackbox een magnetron maaltijdje per dag en een half broodje een keer in de 2 dagen.
Klik om te vergroten...

Ik zou dit een rare tactiek van justitie vinden want dan schrikt zo'n gevangenis toch niet af als je het mooier maakt dan het is? Of wil justitie dat we met zijn alle denken dat onze gevangenissen fijn vertoeven is zodat er meer criminelen komen? Klinkt mij een beetje ongeloofwaardig neemt niet weg dat je hier en daar best een beetje gelijk hebt. Fijn zal onze gevangenissen (gelukkig maar) niet zijn nee. Maar waarom zou je denken dat vele Nederlandse gedetineerde in het buitenland zo graag in Nederland worden berecht of in Nederlandse gevangenissen worden opgesloten? Niet omdat het hier zo veel erger is hoor.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na de zoveelste waarschuwing heeft rebell inmiddels een permanente ban voor het continu verzieken van de sfeer. Nu graag weer allemaal on topic, want zo'n discussie heeft de TS verder niks aan.
C
Coocla33Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Een vriend van mij heeft net pure mdma kristallen gedaan, en toen kwam het ter woorden of we wel een ambulance konden bellen als het fout zou gaan.

We hebben hier rond de 5 gram mdma kristallen. Worden die dan afgepakt? Komt er ook politie? Of wordt dit genegeerd en wordt de persoon die bad gaat alleen maar geholpen? Kunnen hier nog juridische problemen mee komen? De jongen die het heeft ingenomen is 18 jaar.

Alvast bedankt voor de reacties!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Lol

Bel de ambulance als het misgaat, dan heb je toch tijd zat om die kristallen ergens te verbergen eer ze ter plekke zijn. En als de politie meekomt dan zeg je gewoon dat je vriend alles heeft opgemaakt en dat hij daarom zo slecht ging.

Een huiszoeking of iets dergelijks zullen ze niet doen, wel vragen hoe hij er aan is gekomen maar zeg gewoon dat je geen idee hebt.
A
AkkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goede avond, Ik ga deze zomer samen met mijn vriendin op roadtrip door duitsland, Slovenië,Kroatië... en ik zou graag 5 gram wiet meenemen in een stash can van pringles... mijn vraag was nl of ik in in één van deze landen,behalve duitsland het risico loop om een zware straf te krijgen in het geval ze het vinden? Alvast bedankt!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Akke zei:
Goede avond, Ik ga deze zomer samen met mijn vriendin op roadtrip door duitsland, Slovenië,Kroatië... en ik zou graag 5 gram wiet meenemen in een stash can van pringles... mijn vraag was nl of ik in in één van deze landen,behalve duitsland het risico loop om een zware straf te krijgen in het geval ze het vinden? Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...

Ik zou het gewoon maar niet doen in dat soort landen. Je wilt echt niet in een celletje komen te zitten in Kroatië of Slovenië. De cellen hier zijn echt 5 sterren hotels in vergelijk tot de cellen daar. Gewoon niet doen, dat is het echt niet waard.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
In Duitsland moet je mee naar het bureau, misschien een of een paar nachtjes zitten ter verhoor en zal je op een later tijdstip moeten voorkomen en kan je een flinke boete verwachten. (het is per deelstaat net even anders, net over de Nederlandse grens doen ze niet zo heel moeilijk, maar in Beieren bijvoorbeeld heb je een veel groter probleem)
In Kroatie en slovenie kan je je over het algemeen meteen voor veel geld vrijkopen bij de gemiddelde politieagent, dat soort corruptie is daar heel normaal tegenover toeristen. Als je een beetje mazzel hebt tenminste. Uiteraard ben je wel je wiet kwijt.
en ik zou graag 5 gram wiet meenemen in een stash can van pringles...
Klik om te vergroten...
glad ijs, over smokkelmethodes mag je het niet hebben op dit forum op straffe van een ban.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
De cellen hier zijn echt 5 sterren hotels in vergelijk tot de cellen daar. Gewoon niet doen, dat is het echt niet waard.
Klik om te vergroten...

Ik haat het als mensen zulke onzin verkondigen.
Ooit wel eens vast gezeten?
Dit is een cel uit de koepel in haarlem waar nu dan even geen bed in staat.
Plak jij daar maar even 5 sterren aan vast!
Screenshot_20190226-014146_YouTube.jpg
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rebell zei:
Ik haat het als mensen zulke onzin verkondigen.
Ooit wel eens vast gezeten?
Dit is een cel uit de koepel in haarlem waar nu dan even geen bed in staat.
Plak jij daar maar even 5 sterren aan vast!
Bekijk bijlage 3925
Klik om te vergroten...

Dat is dan voor 1 persoon. In sommige landen is dit voor 10 man.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."