Stapelbed=bed, 20 uur op cel is toch 4 uur per dag niet op cel. En natuurlijk zit je veel in de cel, je bent GEDETINEERD omdat je wat geflikt hebt. Dan hoor je in de cel. Dream on boy, dream on... Je kunt het mooi draaien en keren zo dat t leuk klinkt maar hier gaat echt niemand in mee hoor. Elk weldenkend mens weet dat. Je bent niet de enige met ervaring daar in. Die paar kennissen uit Peru van jou geven ook een volledig beeld van het hele gevangenissenstelsel natuurlijk.....
9 doden in 1 jaar? Bron, link? Ja zelfmoord misschien ja, geen moord.
Deze reactie van jou geeft precies weer waarom ik mij irriteer aan uitspraken zoals hierboven.
Omdat je ooit een programma hebt gezien op National Geographic met de ergste cellen op aarde denk je meteen dat het hier in Nederland een 5 sterren hotel is.
Ik heb mensen in hun nek gestoken zien worden van de ring af worden gegooid en daar is geen woord van op het nieuws geweest.
Dat blijft allemaal binnenshuis.
Een jongen die binnen word gebracht en de zelfde avond met een trauma helikopter naar het ziekenhuis word gebracht omdat zijn celmaat zijn hersens heeft ingeslagen.
Dat je al zegt 3 maaltijden per dag betekend dat je echt totaal geen idee hebt hoe het werkt en wat er gaande is achter de gesloten deuren.
De programma's die je over Nederlandse gevangenissen hebt gezien dat is wat justitie jou wilt laten zien en meer niet.
Je krijgt elke dag een blackbox een magnetron maaltijdje per dag en een half broodje een keer in de 2 dagen.
je bent GEDETINEERD omdat je wat geflikt hebt. Dan hoor je in de cel. Dream on boy, dream on...
Ik ben uiteindelijk vrijgesproken en er is mij iets heel ergs overkomen. Waar haal jij het gore lef vandaan om zo tegen mij te praten zonder dat je weet wat er is gebeurd.
Omdat je geen argumenten meer hebt? Omdat je je gelijk wilt halen? Beter informeer je dan gelijk met je oordeel klaar te staan.
4 uur per dag niet op cel.
Mensen worden elke dag een uur uit hun cel gelaten met 60 man.
En los gelaten op 2 telefoons en 5 douches.
Dus ja je raad het al elke dag worden er klappen uitgedeeld omdat alle 60 man in dat uurtje naar huis willen bellen.
Dit is trouwens in elke HVB zo in Nederland.
Je hebt ook goede plekken in Nederland waar je kan zitten maar dit was de grootste hell op aarde en iedereen die daar ooit heeft gezeten kan dat beamen.
Ik gok toch dat de gemiddelde crimineel liever hier in de bak bivakkeert dan elders.
Die paar kennissen uit Peru van jou geven ook een volledig beeld van het hele gevangenissenstelsel natuurlijk.....
Dit waren 6 mensen die mochten hun laatste jaren hier in Nederland uitzitten omdat ze een gevangenis in Peru gingen sluiten.
Heb afzonderlijk met hun gepraat en ze zeiden allemaal het zelfde..
Door de mooie praatjes (zoals jij hebt) dachten ze dat ze hier terug zouden komen in paradijs.
Maar ze zeiden allemaal dat ze liever hun tijd daar hadden uitgezeten dan hier nu ze er eenmaal waren. Terwijl ze hier hun famillie hebben (dit waren gewoon Nederlanders)
Ojee, mij weer laten verleiden tot een niksnuttige, onzinnige discussie. Waarom leer ik het niet?
Dan moet je geen praatjes hebben over iets waar je helemaal niks van af weet! En ook leren je mond te houden.
De brainwash van de Nederlandse televisie vormd vaak een mening bij de gemiddelde Nederlander die ik helemaal bij jou terug zie.
Denk na voor dat je zomaar dingen begint te roepen waar je geen enkele verstand van hebt!