#1
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mensen ervaring met Ground Zero specifiek?
https://www.at5.nl/artikelen/148160...ens-ade-cda-boos-waarom-hier-wel-en-daar-niet@Wim82
Dat zal geen officieel beleid zijn van ADE, want dit is tegen de wet. Maar een oogje dichtknijpen zal best wel gebeuren hier en daar.
Verder lijkt mij dit topic op het randje, want in de huisregels staat dat er geen smokkeltips gegeven mogen worden.
Vind ik toch best van de zotte... Idd waarom daar wel en elders niet?
He?
Het openbaar ministerie zelf die een afspraak met organisatie maakt die tegen de wet ingaat vind ik gewoon te zot voor woorden.
Bestuursorganen hebben wel degelijk de vrijheid om dit soort besluiten te nemen in een zogeheten handhavingsmatrix. Burgemeester, lokale politie en OM zitten daarom ook in een gezamenlijk overleg dat de lokale driehoek wordt genoemd, waarin dat handhavingsmatrix wordt afgesproken. In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) kunnen aanvullende afspraken gemaakt worden over wat wel en niet is toegestaan.@Neo-ShulginistWant de Nederlandse wet staat nou eenmaal niet toe dat er onderscheid per regio gemaakt wordt bij het bepalen van strafmaatregelen na overtredingen en misdrijven.
Dus is dit tegen de wet.
Ik weet dat ADE een tijd een fijn beleid had (5 pillen = toegestaan), maar hoe zit dit op andere festivals? Wordt het weer verstoppen, of zijn er plekken waar je gewoon de beveiliging voorbij kunt lopen?
@Neo-Shulginist
Maar je kan het wettelijk gezien niet maken om in de provincie voor een bepaald vergrijp wel te straffen terwijl je voor eenzelfde vergrijp in de hoofdstad niet wordt bestraft. (in dit geval het voorhanden hebben van tussen de 1 en 5 pillen)
Want de Nederlandse wet staat nou eenmaal niet toe dat er onderscheid per regio gemaakt wordt bij het bepalen van strafmaatregelen na overtredingen en misdrijven.
Dus is dit tegen de wet.
@Neo-Shulginist
Ok, ik geloof je, maar ik vind het nog steeds behoorlijk oneerlijk.
Zowel de gehele organisaties als individuele medewerkers (agenten, officieren van justitie) hebben discretionaire bevoegdheid.
In de context van het nieuwe "appverbod" op de fiets vind ik het trouwens wel raar dat de politie een hele campagne op social media voert. Je weet nu al dat dit door het volume van overtredingen t.o.v. de ernst/impact een lage prioriteit gaat krijgen.
Ik neem minder dan 0,5 gr speed mee. Ook maar max 1 pil. Meer gebruik ik niet per keer. Zo ken ik er velen.Die gebruikers hoeveelheden zijn waardeloos lol.
Wie de fuck heeft er in hemelsnaam maar 0.5g speed of paddos bij?
If 1 pill lol.
Zie maar eens een dealer te vinden die daar voor gaat rijden lol
Het gaat over de max hoeveelheid die je opzak kan hebben zonder vervolgt te worden.Ik neem minder dan 0,5 gr speed mee. Ook maar max 1 pil. Meer gebruik ik niet per keer. Zo ken ik er velen.
En het topic gaat over wat je op feesten mee neemt, niet wat je bij je dealer koopt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."