Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe wetten

Nieuwe wetten

59 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is een waarheid, die klinkt als een dichtslaande deur van een bankkluis.
Dwz volkomen juist.
Deze mensen staan zo ontzettend ver van de praktijk af, dat zij met de meest rare, kromme, en onuitvoerbare wetten en regelingen voor de dag komen.
Voorbeelden te over, ik noem er één.
De achterdeur problematiek van de toevoer van cannabis voor de coffeeshops...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is hellaas realiteit.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
De hele persoon zelf is onacceptabel.
Aangezien deze figuur de eindverantwoordelijke is voor alles, wat er door zijn ambtenaren verzonnen/ingediend wordt.
Dus: weg ermee
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sommige ministers hebben een uitstraling die meer thuishoort bij een paar dames, die zich hebben opgemaakt voor een avondje stappen in de dorpsdisco....
En dit dan zonder mdma of pep!
En dan de taal, die ze uitslaan.
De kennis, die ze hebben van hun eigen ambtenaren apparaat.
Vinden we het dan raar, dat de maatschappij volledig naar de testikelen gaat.....
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Baap zei:
Ik hoorde ook dat er een plan was om in plaats van specifieke drugs te verbieden, bepaalde grondstoffen te verbieden die in veel drugs zit, zodat het ontwikkelen van een RC moeilijker wordt? Klopt dit en wat voor soorten drugs worden hierdoor illegaal?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk geloof ik niet dat er een Amerikaanse analogenwet / drugsoorlog in Nederland ingevoerd zal worden. Ieder persoon met enige expertise zal onderstrepen dat het averechts zal uitpakken en verharding in de samenleving zal doen stimuleren. Aan de andere kant, Donald Trump wist ook president te worden, wellicht is alles mogelijk. Volgens Grapperhaus is er in de 1e kamer meerderheid voor een Amerikaanse analoogwet invoering in Nederland.

Stichting Drugsbeleid | Voor een veilig en verantwoord drugsbeleid

drugsbeleid.nl drugsbeleid.nl
Spoiler
www.elsevierweekblad.nl

Kan minister Grapperhaus war on drugs tegen zijn eigen bevolking winnen? - Elsevierweekblad.nl

Harde kritiek Grapperhaus op 'drugsland Nederland' is opmerkelijke stijlbreuk met verleden. Maar beseft hij wel wat hij zich op de hals haalt?✓Lees meer.
www.elsevierweekblad.nl www.elsevierweekblad.nl
nos.nl

Grapperhaus wil speciale anti-drugseenheid, Kamer pleit voor miljoenen tipgeld

De politiek reageert met voorstellen voor extra maatregelen om zware drugscriminelen op te sporen en te veroordelen na de moord op advocaat Wiersum gisteren.
nos.nl nos.nl
nos.nl

Grapperhaus: laat criminelen betalen voor vernietigen drugslab

En de maximale straf voor bedreiging gaat omhoog. Zo kan iemand die een burgemeester bedreigt maximaal vier jaar krijgen.
nos.nl nos.nl
nos.nl

Tientallen experts erbij in strijd tegen drugscriminaliteit

Minister Grapperhaus hoopt beter zicht te krijgen op geldstromen en werkt aan wetgeving om meer informatie-uitwisseling mogelijk te maken.
nos.nl nos.nl
Grapperhaus slaat naar mijn inzien door. Met uitspraken als dat hij 'wel even de drugsindustrie in Nederland volledig gaat oprollen', maar ook vrij harde uitspraken betreffende dat privacy slechts een kleine prijs bedraagt wanneer deze het belang van 'veiligheid' in de weg komt te staan. Waar er op beide vlakken herhaald vraagtekens zijn gesteld rond zijn expertise op beide gebieden.

Grapperhaus is een jurist en een christengekkie die op vlak van beleid in zijn eigen wereld lijkt te leven, het ergste soort zwart wit kijker waar Thomas Moore zich nogmaals voor omdraait in zijn graf. Ik vrees dat we in het rijtje Ivo Opstelten en Fred Teevens wederom een dinosaurus uit de teerput hebben getrokken.
Spoiler
nos.nl

Grapperhaus naar Thailand voor veroordeelde oud-coffeeshophouder

De Brabantse coffeeshophouder Johan van Laarhoven werd in 2015 in Thailand veroordeeld tot 103 jaar cel. De actie van Grapperhaus zou slecht vallen bij het OM.
nos.nl nos.nl
nos.nl

'Duitsland had Hitler, de Filipijnen hebben mij'

De Filipijnse president Duterte zou graag drie miljoen drugsverslaafden "afslachten". En daarbij verwees hij naar de Holocaust.
nos.nl nos.nl
Recent is Grapperhaus op bezoek geweest in Taiwan om een veroordeelde oud coffeeshop houder op leven na dood naar Nederland terug te halen. Ik ben absoluut geen fan van de Amerikaanse drugsoorlog die Grapperhaus vrij naïef probeert te importeren maar dit handelen van Grapperhaus was overtuigend en daar heeft hij wel mijn respect voor.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat deze ervaring misschien Grapperhaus zijn ogen heeft geopend met betrekking tot waar extremisme in beleid toe kan leiden.
Spoiler
nos.nl

Sociaal advocaten hebben genoeg van 'stoïcijnse houding Dekker' en verlaten Kamer

Zij hebben genoeg van minister Dekker voor Rechtsbescherming, die hen financieel niet tegemoet wil komen.
nos.nl nos.nl
nos.nl

Jonge advocaten zien geen brood meer in sociale advocatuur

Als je weinig verdient, is het straks nog maar de vraag of je een advocaat kan vinden die je wil helpen bij bijvoorbeeld een scheiding. Want jonge advocaten willen, of kunnen, geen sociaal advocaat meer worden.
nos.nl nos.nl
Het opperen van analoogwetten is een zwaktebod vanuit het juridisch veld waar integriteitsproblematiek ten gevolge van opportunisme een aanzienlijke rol lijkt te spelen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ooit is dhr. H. Wiegel eens afgebeeld met dezelfde slappe hoed op als grappie , een vette Havana in zijn mondhoek, en voorts een krijtstreepjespak.
Een zeer treffende gelijkenis met een witte boordencrimi.
En dan dus nu recent een treffende gelijkenis afgebeeld met: grappie.
Ikzelf moet zeggen, dat ik in het kader van nieuwe wetgeving het vertrouwen in de politiek en wat deze zegt, en vervolgens doet, al lange tijd volledig verloren ben.
Hoe kan dat ook anders.
De hoogst irritante facie van Rutte alléén al.
De leugens. De tropenkolder waarmee zij vooral goed voor zichzelf zorgen.
Het is één grote farce!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
"privacy slechts een kleine prijs bedraagt wanneer deze het belang van 'veiligheid'"

Weg ermee.
Dit soort uitspraken zijn onacceptabel.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Magie de blok.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
nl.m.wikipedia.org

Maggie De Block - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soooodejuu. Zoiets wil ik beslist niet tegenkomen in de nachtelijke uurtjes tussen de plooien van mijn lakens. O jee nee
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Legio Patria Nostra zei:
Soooodejuu. Zoiets wil ik beslist niet tegenkomen in de nachtelijke uurtjes tussen de plooien van mijn lakens. O jee nee
Klik om te vergroten...
2014-heden
Minister van Sociale Zaken en VOLKSGEZONDHEID
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat kan wel zijn, maarreh. Nee. Ik sla over!

En nou dit weer.
In die blode niederlande vindt men, dat de verkeersborden waarop mensenfiguren afgebeeld zijn, aan de huidige tijd moeten worden aangepast.
De facto: er moeten " vrouwen figuren " op komen te staan.
Dus: de borden gaan veranderd worden.
In dit land, waar wij géén geld hebben om onze ouderen fatsoenlijk te verzorgen, gaan we dus wél geld uitgeven voor die domme aanpassingen te gaan regelen?!?!
Wie gaat deze kolder betalen?!?
Deze idioterie, dit soort zaken maakt me dus: kwaad. Nee, razend.
Eén gemoedstoestand, die men altijd probeert te voorkomen.! Jazeker!
En Dit? Is onder regels brengen. Kolder, dus.
Bah. Foei. Nederland.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
benzzzy zei:
"privacy slechts een kleine prijs bedraagt wanneer deze het belang van 'veiligheid'
Weg ermee. Dit soort uitspraken zijn onacceptabel.
Klik om te vergroten...
Hij zegt het niet letterlijk hoor, maar hij zegt het toch wel vrij letterlijk. In een nieuwsartikel verwijst hij naar een veroudert regeerakkoord die hem blijkbaar prettig oogt en die laat weinig ruimte voor interpretatie.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
nl.m.wikipedia.org

Maggie De Block - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org
Klik om te vergroten...

De ironie zit er wel goed in dat de gene die voor anti drugs wetten is zelf er uitziet alsof ze aan een suikerwater infuus hang lol.


Ik kan mij nog goed herinneren. Een paar jaar geleden. Ik zat in een schuur vol met motor onderdelen aan mijn bong wiet te knallen. Een van mijn vrienden vroeg, Ik heb nog een zak met pillen. Moet je pillen. Ik was zo stoned als een daadwerkelijke steen en zij met moeite. Nee man als ik nu die shit ga nemen dan ontploft mijn brein.

Paar minuten later kwam een andere maat. Ejjjj Ik heb coke. Hier moet je dit eens proberen. Ik had moeite met praten en nog nooit "hard drugs" genomen dus een diepe propaganda gegronde angst voor dat witte poeder vloeide in mij omhoog.

Na een paar keer nee zeggen dacht ik. Ah what the heck. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig. Dood voel ik me toch al.
Dus ik snuif die coke. En poef. Ik was weer helemaal nuchter en zo scherp als een mes.

Dat is het moment geweest dat bij mij het kwartje viel. Mijn hele leven ben ik bang gemaakt om dit? Hier maken mensen zich druk over? Dit is waar iedereen zich bang om maakt? Dit gaat mijn leven verpesten?

Dat terwijl de supermarkt voor 90% alleen maar gefabriceerd nep eten verkoopt, mijn brievenbus iedere week weer vol leg met brieven van loterijen die mij allemaal willen bestelen, winkels die vol leggen met plastic rommel dat binnen de kortste keren uit elkaar flikkert, een groot deel van de banen meer bezigheidstherapie lijkt dan nuttig werk en alles in deze wereld wil mij dood hebben. JA zelfs mijn teflon pan wil me dood hebben.

En dat is waarom drugs illegaal zijn. Want hoe kan ik nu nog normaal functioneel zijn voor een maatschappij die in mijn drugs ogen een hoop onzin is.
Ik voel me wel een stuk gelukkiger :wink: De depressie gleed zo van mijn schouders af.

Sorry als ik negatief ben. Zo ben ik geboren :)
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zij moet per direct onslagen worden het is schandalig dat zij als minister voor volksgezondheid werkt.

Als je nog niet eens voor jezelf kan zorgen laat staan dat je een land moet vertellen wat wel of niet gezond is....
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dr vader was burgemeester. Ze zal wel connecties hebben zoals we dat dan zeggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
benzzzy zei:
Zij moet per direct onslagen worden het is schandalig dat zij als minister voor volksgezondheid werkt.

Als je nog niet eens voor jezelf kan zorgen laat staan dat je een land moet vertellen wat wel of niet gezond is....
Klik om te vergroten...
Wel wat krom ja...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
De ironie zit er wel goed in dat de gene die voor anti drugs wetten is zelf er uitziet alsof ze aan een suikerwater infuus hang lol.
Klik om te vergroten...
Ik zou ook zeker niet onderschatten hoe conservatief Vlaanderen is.

Dat gezegd hebbende is cocaïne in Antwerpen toch zeker wel een dingetje.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hoorde dat Grapperhaus goed onder vuur ligt, en dat er ook mensen in de tweede kamer (D66) voor legalisatie pushen.

Denken jullie dat hij het nog lang vol houdt? Zo nee, zal dit het verbieden van RC’s vertragen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stonologie zei:
Ik hoorde dat Grapperhaus goed onder vuur ligt, en dat er ook mensen in de tweede kamer (D66) voor legalisatie pushen.

Denken jullie dat hij het nog lang vol houdt? Zo nee, zal dit het verbieden van RC’s vertragen?
Klik om te vergroten...
Het wetsvoorstel van het stofgroepenverbod is al drie keer vertraagd. De laatste keer beloofde Blokhuis in december dat 'eind januari' er een wetsvoorstel gepresenteerd zou worden aan de Kamer. Dus nu weer minstens een week vertraging erbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."