Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen paar maanden geleden heeft Minister Grapperhaus een wetsvoorstel gedaan waarin in een klap honderden research chemicals (RCs) worden verboden (wor

Een paar maanden geleden heeft Minister Grapperhaus een wetsvoorstel gedaan waarin in een klap honderden research chemicals (RCs) worden verboden (wor

44 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Als jij urine controle moet doen brandt jou urine waarschijnlijk gewoon door het potje heen.
Klik om te vergroten...
Die heb ik een paak keer in de maand 🙄

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb nog wel wat fotos achter de hand van meneer Grapperhaus
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ikzelf hoef deze crapuul niet meer te zien.
Hij kan gaan scoren op deze materie, dat zal hij niet Nalaten, aangezien hij nogal wat waardepunten verloren heeft...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Ik heb nog wel wat fotos achter de hand van meneer Grapperhaus
Klik om te vergroten...
Zou je alsjeblieft die foto's kunnen inlijsten met zand bestrooien 3 keer een duivel uitdrijving doen en ze verbranden tot as en de as minimaal 3 maal verder verbranden in een kamp vuur om het te zuiveren. Ik denk dat zelfs dat niet genoeg is on al de bullshit uit zijn kop te spoelen.

* modknip: het aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum *
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
benzzzy zei:
* modknip: het aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum *
Klik om te vergroten...
Pas op met dit soort comments. Ik snap je boosheid. Maar dit kan gezien worden als opruiing, zaaien tot haat of zelfs een doodsbedreiging. Dat zijn strafbare feiten, misdrijven zelfs waarmee je een strafblad kan oplopen. Daarmee kan je niet alleen jezelf in de nesten werken, maar ook het hele forum (omdat zij juridisch mede-verantwoordelijk zijn voor de gepubliceerde inhoud).

Het is ook helemaal niet nodig om pro-criminaliseerders zo toe te spreken. We hebben genoeg bewijzen en argumenten om te onderbouwen dat hun halsstarrige ideologie geen effect sorteert. Het is dus veel slimmer en effectiever om gewoon de draak te steken met hoe tegenstrijdig hun beweringen zijn met de realiteit. Humor is een veel effectiever wapen dan een daadwerkelijk wapen.

Het eerste deel van je comment vond ik nog wel grappig.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Grapperhaus geilt op macht. Kijk wat hij die coffeeshop eigenaar aandeed in de serie cannabis. Echt bizar dat grapperhaus niet in de gevangenis zit
Klik om te vergroten...
Wat deed ie?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan moet je niet het halve Nederlandse volk maaien en doen alsof je het beste met ze voor hebt....
Niet bepaald lastig.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Dan moet je niet het halve Nederlandse volk maaien en doen alsof je het beste met ze voor hebt....
Niet bepaald lastig.
Klik om te vergroten...
Grapperhaus geilt op macht. Kijk wat hij die coffeeshop eigenaar aandeed in de serie cannabis. Echt bizar dat grapperhaus niet in de gevangenis zit
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Grapperhaus geilt op macht. Kijk wat hij die coffeeshop eigenaar aandeed in de serie cannabis. Echt bizar dat grapperhaus niet in de gevangenis zit
Klik om te vergroten...
Ik vind juist dat Grapperhaus in de zaak Van Laarhoven lof verdient. Hij is persoonlijk naar Thailand gereisd om via diplomatieke weg ervoor te zorgen dat Van Laarhoven uitgeleverd zou worden. Daarmee heeft hij juist de (mogelijk doelbewuste) 'fouten' die door het OM zijn gemaakt rechtgezet.

Nou geef ik Grapperhaus niet graag complimenten over het drugsbeleid. Maar dit was nou juist een voorbeeld waarin hij zelf verantwoordelijkheid nam om een onrechtmatige zaak zo goed mogelijk recht te zetten.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ik vind juist dat Grapperhaus in de zaak Van Laarhoven lof verdient. Hij is persoonlijk naar Thailand gereisd om via diplomatieke weg ervoor te zorgen dat Van Laarhoven uitgeleverd zou worden. Daarmee heeft hij juist de (mogelijk doelbewuste) 'fouten' die door het OM zijn gemaakt rechtgezet.

Nou geef ik Grapperhaus niet graag complimenten over het drugsbeleid. Maar dit was nou juist een voorbeeld waarin hij zelf verantwoordelijkheid nam om een onrechtmatige zaak zo goed mogelijk recht te zetten.
Klik om te vergroten...
Hij zat toch juist door zijn schuld in de bak? Vervolgens komt hij in Nederland aan en mag hij niet eens zn familie of advocaten zien. Hup direct weer de bak in.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Hij zat toch juist door zijn schuld in de bak? Vervolgens komt hij in Nederland aan en mag hij niet eens zn familie of advocaten zien. Hup direct weer de bak in.
Klik om te vergroten...
Nee. De zaak Van Laarhoven is door het de politie en het Openbaar Ministerie in Noord-Brabant op gang gezet. Zij zijn naar Thailand gereisd om een presentatie te geven over Van Laarhoven en zijn vrouw. Ze hebben daarin aan de Thaise autoriteiten gevraagd een onderzoek in te stellen naar de herkomst van het geld van Van Laarhoven en eventuele witwaspraktijken. In de stukken die daarbij zijn aangedragen zijn 'vertaalfouten' gemaakt. Zo werd de vrouw van Van Laarhoven, Tukta, ineens 'mede-verdachte' genoemd in plaats van getuige. Van Laarhoven is vervolgens puur op basis van die stukken veroordeeld, voornamelijk omdat het Nederlandse gedoogdbeleid niet werd erkend en dus het hele vermogen van Van Laarhoven door de Thaise autoriteiten werd gezien als witgewassen drugsgeld.

Volgens de Ombudsman valt het Openbaar Ministerie en de Politie 'ernstige nalatigheid' te verwijten. Na die uitspraak van de Ombudsman heeft Grapperhaus juist geprobeerd om de zaak in Thailand zo goed en zo kwaad als het kon recht te zetten. Dat is ook gelukt, want daarna is Van Laarhoven uitgeleverd aan Nederland.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Grappie een compliment geven???!
Dat, beste mensen, is voor mij niet één, maar drie bruggen te ver....
Eerst mensen een poot uitdraaien mbt de corona regels een zo
Vervolgens zelf op grove wijze diezelfde regels aan zijn laars lappen....
Dat is typisch politiepersoneel gedrag....en voor mij exit voor dit parvenue!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk niet dat het heel constructief is om zo zwart-wit een vijandbeeld van mensen of organisaties te schetsen. Complimenten geven waar het goed gaat is juist een belangrijk middel om dichterbij elkaar te komen. Mensen zijn dan ook geneigd om wat sneller naar je te luisteren als je wel kritiek hebt. Dat is in ieder geval wat ik geleerd heb als je graag anderen wil aanspreken op hun gedrag. Wees eerst even positief en wijs ze dan voorzichtig op wat er beter kan. Werkt meestal een stuk beter.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Vervolgens komt hij in Nederland aan en mag hij niet eens zn familie of advocaten zien. Hup direct weer de bak in.
Klik om te vergroten...
Overigens is zijn broer Frans van Laarhoven mede-verdachte in de witwaszaak die nog in Nederland tegen hem loopt. Ik denk dat het OM daarom koste wat kost wilde voorkomen dat er contact zou zijn tussen de twee. Dat zou het proces kunnen beïnvloeden. Dat hij geen contact kon hebben met zijn advocaten was wel een beetje opmerkelijk want in principe heeft haar daar recht op.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Opruiing/aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum om verschillende redenen die @Neo-Shulginist hierboven al noemde. Daarom geldt hier dezelfde sanctie als die eerder opgelegd werd voor uitspraken in dezelfde hoek: een ban van drie dagen.

Je zult het vast niet serieus bedoeld hebben @benzzzy en ik begrijp je irritatie, want ik heb zelf ook een Grapperhaus-allergie van jewelste. :’) De mafketel. Maar we moeten hier streng zijn; dit soort uitspraken zijn niet alleen onnodig (niemand verdient ‘een kogel’) maar kunnen ook schadelijk zijn voor dit forum in het algemeen.
Klik om te vergroten...
Eens. Alhoewel ik ook wel echt een hekel aan die vent heb. Snap echt niet dat hij nog niet is afgetreden. Laten we hem op een enigzins verantwoorde manier afkraken op ons forum :tonguewink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
benzzzy zei:
Zou je alsjeblieft die foto's kunnen inlijsten met zand bestrooien 3 keer een duivel uitdrijving doen en ze verbranden tot as en de as minimaal 3 maal verder verbranden in een kamp vuur om het te zuiveren. Ik denk dat zelfs dat niet genoeg is on al de bullshit uit zijn kop te spoelen.

* modknip: het aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum *
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Pas op met dit soort comments. Ik snap je boosheid. Maar dit kan gezien worden als opruiing, zaaien tot haat of zelfs een doodsbedreiging. Dat zijn strafbare feiten, misdrijven zelfs waarmee je een strafblad kan oplopen. Daarmee kan je niet alleen jezelf in de nesten werken, maar ook het hele forum (omdat zij juridisch mede-verantwoordelijk zijn voor de gepubliceerde inhoud).

Het is ook helemaal niet nodig om pro-criminaliseerders zo toe te spreken. We hebben genoeg bewijzen en argumenten om te onderbouwen dat hun halsstarrige ideologie geen effect sorteert. Het is dus veel slimmer en effectiever om gewoon de draak te steken met hoe tegenstrijdig hun beweringen zijn met de realiteit. Humor is een veel effectiever wapen dan een daadwerkelijk wapen.

Het eerste deel van je comment vond ik nog wel grappig.
Klik om te vergroten...

Opruiing/aanmoedigen van geweld jegens politici is niet toegestaan op het forum om verschillende redenen die @Neo-Shulginist hierboven al noemde. Daarom geldt hier dezelfde sanctie als die eerder opgelegd werd voor uitspraken in dezelfde hoek: een ban van drie dagen.

Je zult het vast niet serieus bedoeld hebben @benzzzy en ik begrijp je irritatie, want ik heb zelf ook een Grapperhaus-allergie van jewelste. :’) De mafketel. Maar we moeten hier streng zijn; dit soort uitspraken zijn niet alleen onnodig (niemand verdient ‘een kogel’) maar kunnen ook schadelijk zijn voor dit forum in het algemeen.

Ik hoop dat hiermee duidelijk is dat we allemaal best even drie keer nadenken en tot tien tellen voordat we dergelijke dingen publiekelijk online gooien.

Hoop je uiteraard over drie dagen hier gewoon weer terug te zien!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ik denk niet dat het heel constructief is om zo zwart-wit een vijandbeeld van bijmensen of organisaties te schetsen. Complimenten geven waar het goed gaat is juist een belangrijk middel om dichterbij elkaar te komen. Mensen zijn dan ook geneigd om wat sneller naar je te luisteren als je wel kritiek hebt. Dat is in ieder geval wat ik geleerd heb als je graag anderen wil aanspreken op hun gedrag. Wees eerst even positief en wijs ze dan voorzichtig op wat er beter kan. Werkt meestal een stuk beter.
Klik om te vergroten...

Grappenhaus is minister van Justitie en Veiligheid.
Vwb Justitie is j u i s t zwart-wit denken en handelen, tevens door tunnelvisie te hebben zo men zegt, gehouden om zich aan deze twee uiterst belangrijke eigenschappen te houden. Simpel, toch?

Bij Justitie en Veiligheid, is vwb dit justitieel denken, is er geen kleur grijs. Of groen
Nee.
Het is domweg ja, of nee.
Een beetje is absoluut onmogelijk. On uitvoerbaar.
Je rijdt te hard of niet. Je staat buiten de lijnen van een parkeervak geparkeerd, of niet. Half, dat kan dus niet.
Heel eenvoudig allemaal.

Daar komt nog bij, de factor integriteit.
Onwaarheden vertellen, of zelf de fout ingaan, nota bene voor feiten waarvoor je anderen ter verantwoording hebt laten roepen, straf hebt gegeven, en dan zelf juist en met name dit feit, regel recht te overtreden, betekent heel simpel " exit ".
Schlappschwanz!

En hoe onze Ferd hiermee gehandeld heeft, mbt Coronaregels, is genoegzaam bekend.
Iig zijn integriteit zat hij dus, (alweer) heel simpel, volkomen fout.
Deze fout vervolgens, haast stotterend van emotie nadat alles over zijn kale kop was uitgestort, dan maar afkopen door een peulenschil aan geld over te maken naar een of ander duister goed doel, (daardoor zakt je de pantalon toch af naar het niveau van je schoenzolen nom du chien! ) kwam zijn positie zwaar onder druk te staan, en hij mag echt hard in zijn handen wrijven, dat hij is mogen aanblijven.
Als jij iets soortgelijks flijt, dan word je er ( nog een keer!) Zeer simpel, uitgeflikkerd! Jij wel, en hij dus niet. Rechts ongelijkheid heet dit..

Dit alles in het licht van de vorige post bezien, blijf ik bij mijn visie.
3 bruggen te ver.
Een vijand is hij. En een grote!(designerdrugs, weten jullie nog?).
En als pruim op de slagroom taart verder zeer voorzichtig benaderen, want ooo. Je zou deze knaap eens te ruw bejegenen, dan wel mee omgaan, nou ja.
Pshaw! Dit gaat naar 6 bruggen te ver!
Dit breng ik voor dit soort lieden in de politiek echt niet op...!
Nee. Exit, dit figuur...
c
cyrilioLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een paar maanden geleden heeft Minister Grapperhaus een wetsvoorstel gedaan waarin in een klap honderden research chemicals (RCs) worden verboden (word ook blanket ban genoemd). Kort gezegd suggereert hij dat dit verbod zal helpen om gebruik te verminderen. Verder probeert hij hiermee een wit voetje te halen bij omringende landen die al wel zo'n zwaar verbod hebben. Er zijn veel redenen om tegen dit voorstel te zijn. Maar om het kort te houden noem ik maar paar.
- het is onethisch. Deze wet verbied stoffen waarvan we geen idee hebben wat ze doen. Of het nou goed of kwaad is.
- de wet is extreem vaag
- de wet doet letterlijk niets om vraag naar RCs tegen te gaan
- geneesmiddelenonderzoek wordt nog meer bemoeilijkt

Omdat ik het nu echt zat ben dat (recreatieve) gebruikers zo worden zwart gemaakt en in verdomhoekje geplaatst wil ik een tegengeluid laten horen. Het wordt tijd dat de af-en-toe festival pill slikker, de eens per jaar tripper, en de YogaSnuiver gehoord worden in het drugsdebat. Om dit te bereiken wil ik graag een platform starten waarop mensen hun positieve ervaringen met drugs kunnen delen. Om te laten zien dat er niet alleen maar een slechte kant is aan gebruik. Ja natuurlijk zijn er risico's bij gebruik. Die horen we bij elke discussie over middelengebruik. Maar paardrijden, bungeejumpen of touwtjespringen hebben ook risico's. Het is tijd dat wordt erkend dat we gebruiken voor onze lol, de positieve/gewenste effecten. Niemand heeft als doel om gewond te raken of verslaafd. Bij verstandig gebruik is dat risico dan ook minimaal.

Het plan:
Een website om je ervaringen op te delen. (bij voorkeur met naam).

Wat probeert dit te bereiken.
- Een gesprekspartner in discussies over drugs. Iemand/meerdere mensen die in gesprek kunnen als het onderwerp weer in de media is.
- gebruik uit het verdomhoekje te halen zodat mensen hier normaal over durven te praten. Ook als het even niet zo lekker gaat. Zo voorkomen we erger.
- een volwassen gesprek waarin we alle aspecten bespreekbaar maken en niet meer ons hoofd in het zand steken. Doen alsof als iets verboden is dat het dan weg gaat.

Wat zoek ik
Mensen die actief hieraan bij willen dragen met hun tijd (en kennis).

We zijn al met mannetje of 20 in een WhatsApp groep. Zijn al bezig met website etc. Wil/kan je nu actief helpen? Stuur me een bericht

Check ook /r/ResearchChemicalsNL voor mee info
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed initiatief, vrees alleen dat dit soort zaken alleen maar gaan tegen werken.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tot zo ver: een hoop geschreeuw van een marionet. Mr. Grapperhaus (en het hele CDA) neem ik sowieso al niet echt, serieus zeg maar.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."