Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-MeO-DMT bestellen via post - Wat als je gepakt wordt?

5-MeO-DMT bestellen via post - Wat als je gepakt wordt?

60 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
T
TheGodHeadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vriend van mij overweegt om wat 5-meo-DMT te bestellen via een website die research chemicals verkoopt. Deze partij levert aan Nederland en verzendt pakketjes via DHL.

Stel hij koopt 1 gram en het pakketje wordt gecontroleerd, wat zijn dan de consequenties?

Heeft iemand hier zoiets ooit meegemaakt? Ik ben benieuwd naar de verhalen.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weinig.

In het slechtste geval komt de recherche verhaal halen. Maar dan zou ik gewoon eerlijk zijn. 1 gr stelt niks voor.

En voor de rest gewoon niets zeggen en je van de domme houden. Als ze je dan toch nog niet zouden geloven, kan je denk in maximaal een paar honderd tot duizend euro boete kan krijgen? Dit is niet onderbouwd, geen zin om op te zoeken, haha.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als dit gaat om een vendor met een invite only systeem dat via DHL levert en sinds een paar maanden een sale Heeft op verschillende rc's Dan kan ik je vertellen dat deze legit is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zijn er überhaupt serieuze consequenties mogelijk? RC’s zijn (nog) legaal in Nederland. Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je grootste zorg met RC vendor’s is eerder of je een betrouwbare site kiest die ook echt levert. Volgens mij kunnen er geen boetes e.d. worden uitgedeeld voor iets wat legaal is, hoogstens kan het afgepakt en weggegooid worden, lijkt mij?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Je grootste zorg met RC vendor’s is eerder of je een betrouwbare site kiest die ook echt levert. Volgens mij kunnen er geen boetes e.d. worden uitgedeeld voor iets wat legaal is, hoogstens kan het afgepakt en weggegooid worden, lijkt mij?
Klik om te vergroten...
Ik wacht nog steeds op de eerste rechtzaak tegen een vendor door een klant die niet zijn bestelde product heeft ontvangen. Of heeft iemand jurisprudentie paraat, haha?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
benzzzy zei:
Als dit gaat om een vendor met een invite only systeem dat via DHL levert en sinds een paar maanden een sale Heeft op verschillende rc's Dan kan ik je vertellen dat deze legit is.
Klik om te vergroten...
Ik vind hem cryptisch genoeg!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Hoe weet het postbedrijf wie er allemaal op een adres staat ingeschreven dan...?
Klik om te vergroten...
Dit vroeg ik mij ook af.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Dit vroeg ik mij ook af.
Klik om te vergroten...
1611260247700.png
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Bekijk bijlage 14666
Klik om te vergroten...
Alee, dus als ik morgen een valse voornaam gebruik weten ze dit?
En wat als er een nieuwe eigenaar op dit adres woont?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Alee, dus als ik morgen een valse voornaam gebruik weten ze dit?
En wat als er een nieuwe eigenaar op dit adres woont?
Klik om te vergroten...
Ze gaan u niet zomaar checken denk ik. Enkel als ze al een vermoeden hebben.
Het zou me trouwens verwonderen als je de naam van de volgende eigenaar kan voorspellen.
Ze kunnen ook wel zien op welke datum een pakketje afgeleverd is.

Als je pakketje niet kan worden afgeleverd en je deze gaat ophalen onder een valse naam ben je in feite schuldig.
Als je het ophaalt onder je eigen naam kan je van alles verwachten.

Plausibele ontkenning - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org

Better be safe than sorry.


Bij deze wil ik ook even zeggen dat het niet slim is om een VPN te gebruiken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Bekijk bijlage 14666
Klik om te vergroten...
Dit gaat over USPS, een Amerikaanse postorganisatie. Ik weet vrij zeker dat zulke praktijken in zouden gaan tegen Europese privacyregels (AVG). Ook opsporingsinstanties mogen niet zomaar alle postgegevens van brievenontvangers bewaren en analyseren om daar patronen in te herkennen.
Daarnaast heb ik in Nederland eigenlijk nooit veroordelingen voorbij komen van mensen die (kleine hoeveelheden) drugs hebben besteld op het darkweb. Als er al veroordelingen volgen op drugshandel via het darkweb dan gaat het om mensen die hun koopwaar hebben aangeboden en systematisch verkocht via het darkweb. Toen Alphabay en Hansmarket werd overgenomen door de Nederlandse politie zijn er wel wat agenten naar het huisadres van enkele tientallen personen gegaan die hun adres niet met handmatige PGP-versleuteling hadden verstuurd. Maar die mensen kregen alleen een preek en dat was het dan.
Wat betreft het Belgische strafrecht ben ik geen expert maar ik heb dus een sterk vermoeden dat vanwege Europese regelgeving het ook daar niet is toegestaan om adressenlijsten te bewaren van mensen die brieven hebben ontvangen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Verder denk ik dat het tweede deel van het screenshot inderdaad wel de spijker op zijn kop slaat: het zal niet zoveel uitmaken of je naam op de envelop staat of niet. Er moet óf aangetoond worden dat je in bezit bent van (een handelshoeveelheid) drugs, wat op zichzelf al strafbaar is, en eventueel moet daarbij ook handel aangetoond worden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een factor die in het bovenstaande screenshot alleen niet wordt meegewogen is de administratie van de dealer. Stel die dealer wordt opgepakt en hij (op zijn computer) een lijst met zijn voorgaande verzendadressen, maakt het dan nog steeds niks uit als jouw naam daartussen staat? Dat hangt mogelijk ook weer samen met je woonsituatie, etc.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Nog even hierop terugkomend met een verhaal uit NRC over pakketten met drugs. Als je op een internationale opsporingslijst staat dan kan het juist bevorderlijk zijn om níet je eigen naam te gebruiken. De veiligheidsdiensten mogelijk namelijk wel de namen van verdachten die op opsoringslijsten staan gebruiken om gericht te zoeken naar drugs in pakketten.

www.nrc.nl

Hoe controleren postbedrijven op drugs? ‘Speurhond Bob ruikt alles’

Illegale pakketjes: Met pakketjes worden in Nederland drugs en vuurwerk naar binnen- en buitenland verzonden. Hoe controleer je dat als bedrijf?
www.nrc.nl www.nrc.nl
Klik om te vergroten...

Post NL is volgens mij wel 1 van de grootste in verzending van "andere" pakketjes.
P
Pater DamiaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gewoon verontwaardigd zeggen dat ge van niets weet
Iedereen kan toch een brief maken?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat je met de schrik vrij komt
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Maar het is nú legaal, dus waarom zou je een ander adres gebruiken? Je ziet wel weer verder als het illegaal wordt toch? Dat gebeurt meestal niet ‘ineens’. Zou er niet teveel achter zoeken.
Klik om te vergroten...
Gebeurt nooit ineens. Iedereen moet tijd hebben om al de zooi weggooien enzo weetje. En ook als het illegaal wordt gaan ze geen bestellingen van "de legale tijden" traceren om te checken of je wat kristallen of poeders ergen verborgen hebt.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is legaal, so whats the problem?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Tryptamines worden voorlopig nog niet genoemd in het stofgroepenverbod, wat honderden rc's in één klap zal verbieden. Dus 5-MeO-DMT blijft naar verwachting nog wel een paar jaar legaal.
Klik om te vergroten...
Even half ot: en de entactogenen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."