#1
Hoewel we in principe een trias politica hebben waarin de politie als uitvoerende macht zich verre zou moeten houden van politieke besluitvormingsprocessen, hebben we een politie(top) die zulke democratische grondbeginselen aan de laars lapt en via uitgekookte mediacampagnes constant de eigen belangen centraal stelt door doelbewust de beeldvorming te beïnvloeden om op zo'n manier meer geld of bevoegdheden te vergaren. Het ergste is dat ze er constant mee wegkomen. Want in principe is dit gewoon corruptie.