Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitingen van de politie m.b.t. drugs

Uitingen van de politie m.b.t. drugs

28 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoewel we in principe een trias politica hebben waarin de politie als uitvoerende macht zich verre zou moeten houden van politieke besluitvormingsprocessen, hebben we een politie(top) die zulke democratische grondbeginselen aan de laars lapt en via uitgekookte mediacampagnes constant de eigen belangen centraal stelt door doelbewust de beeldvorming te beïnvloeden om op zo'n manier meer geld of bevoegdheden te vergaren. Het ergste is dat ze er constant mee wegkomen. Want in principe is dit gewoon corruptie.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zijn natuurlijk ook géén politie-en douanemensen die drugs nemen.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Je compleet lam zuipen als je niet in dienst bent is echter geen enkel probleem, moet je lekker zelf weten. Super logisch.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of het nu binnen of buiten werktijd was maar bij de oosterburen houdt de Polizei wel van een feestje waar meteen maar een liedje van werd gemaakt 😄
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
Ik kan je vertellen dat er vrijwel niet tot nooit op gestraft wordt. Veel samen gewerkt met de jongens van het arrestatie team/ME en die jongens zitten volop aan de cocaïne tijdens training en werk.
Klik om te vergroten...
Dat is correct, en tevens juist. Ik ken er ook een aantal.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ATGC zei:
Het probleem van drugs is dat gebruikers echt ander gedrag gaan vertonen. Natuurlijke remmingen vallen weg. Ze worden roekelozer, handtastelijker en agressiever en zijn niet meer ontvankelijk voor een gesprek of pijnprikkels wanneer we ze tot de orde moeten roepen.
Klik om te vergroten...
Het probleem met macht is dat politiemannen/vrouwen echt ander gedrag gaan vertonen. Begrip en empathie vallen weg. Ze worden gemener, aggesiever en slaan of schieten en zijn niet meer ontvankelijk voor een gesprek wanneer ze tot de orde geroepen moeten worden. 8 Cola 8 Bier.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
VJ_LSD72 zei:
Het probleem met macht is dat politiemannen/vrouwen echt ander gedrag gaan vertonen. Begrip en enpathie vallen weg. Ze worden gemener, aggesiever en slaan of schieten en zijn niet meer ontvankelijk voor een gesprek wanneer ze tot de orde geroepen moeten worden. 8 Cola 8 Bier.
Klik om te vergroten...
Power corrupts; absolute power corrupts absolutely
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
Ik kan je vertellen dat er vrijwel niet tot nooit op gestraft wordt. Veel samen gewerkt met de jongens van het arrestatie team/ME en die jongens zitten volop aan de cocaïne tijdens training en werk.
Klik om te vergroten...

Naar het schijnt is de politie van Temse nogal corrupt.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#8
C-Man zei:
Naar het schijnt is de politie van Temse nogal corrupt.
Klik om te vergroten...
Corrupte agenten bestaan overal. Op sommige plaatsen meer dan andere.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
BBKING zei:
Corrupte agenten bestaan overal. Op sommige plaatsen meer dan andere.
Klik om te vergroten...

Klopt.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar, corruptie komt voor in alle beroepen en ik wil zeker niet alle agenten over een kam scheren.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
h
VJ_LSD72 zei:
Het probleem met macht is dat politiemannen/vrouwen echt ander gedrag gaan vertonen. Begrip en enpathie vallen weg. Ze worden gemener, aggesiever en slaan of schieten en zijn niet meer ontvankelijk voor een gesprek wanneer ze tot de orde geroepen moeten worden. 8 Cola 8 Bier.
Klik om te vergroten...
Deze opsommingen is bij het arrestatieteam bijvoorbeeld een vereiste.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
C-Man zei:
Naar het schijnt is de politie van Temse nogal corrupt.
Klik om te vergroten...
Denk ook wel met welke agent je te maken hebt.
heb slechte ervaringen met ze, maar ook hele positieve. Waar ze wel eer doen aan waakzaamheid en vriend voor de burgermaatschappij. Overal zitten rotte appels tussen en corruptie vind je wel in elk bedrijf en instantie.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Blyatman zei:
Denk ook wel met welke agent je te maken hebt.
heb slechte ervaringen met ze, maar ook hele positieve. Waar ze wel eer doen aan waakzaamheid en vriend voor de burgermaatschappij. Overal zitten rotte appels tussen en corruptie vind je wel in elk bedrijf en instantie.
Klik om te vergroten...
Heb ook al positieve ervaringen gehad met hen gehad hoor, en onze wijkagent valt echt héél goed mee.

Maar bij nog veel te veel agenten staat dat uniform gelijk aan zich boven de rest wanen. Al helpt de politiek ook niet echt, die fucking quota's voor verkeerscontroles mogen per direct afgeschaft worden. En dat gelul met die bodycams, of een Jan Jambon die de NYPD als voorbeeld ziet...

Tenzij je natuurlijk ervan uit gaat dat je op zondag rond 12u veel stoute mensen gaat betrappen op de parking van een grootwarenhuis.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blyatman zei:
Deze opsommingen is bij het arrestatieteam bijvoorbeeld een vereiste.
Klik om te vergroten...

Wat bedoelde je hier precies, wat zijn de vereisten?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Wat bedoelde je hier precies, wat zijn de vereisten?
Klik om te vergroten...
- Geen begrip
- Geen empathie
- Geen inleving in de burgers
- Roekeloosheid richting burgers
- Agressiviteit boven normaliteit


Worden hier doelbewust op klaar gestoomd en getraind. De verhalen en dingen die ik gezien heb binnen AT/ME zijn bijna onmenselijk te noemen, sterker nog vroeger vielen er doden bij hun trainingen omdat het zo fel buiten de normen trad en weggeschoven werd als “werkongeluk”

die jongens worden klaargestoomd om je oude oma nog dood te rijden zonder om te kijken als zij tussen hun en hun target staat.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#16
😂
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blyatman zei:
Ik kan je vertellen dat er vrijwel niet tot nooit op gestraft wordt. Veel samen gewerkt met de jongens van het arrestatie team/ME en die jongens zitten volop aan de cocaïne tijdens training en werk.
Klik om te vergroten...

Hoewel ik persoonlijk niet geloof dat er geen corruptie bij de politie is dit wel een erg boude stellingname.

Als je met dit soort dingen aankomt moet er ook bewijs zijn. Dit is zgn. anekdotaal bewijs, beschuldigen zonder enige basis in de werkelijkheid.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
ATGC zei:
Hoewel ik persoonlijk niet geloof dat er geen corruptie bij de politie is dit wel een erg boude stellingname.

Als je met dit soort dingen aankomt moet er ook bewijs zijn. Dit is zgn. anekdotaal bewijs, beschuldigen zonder enige basis in de werkelijkheid.
Klik om te vergroten...
En jij denkt dat ik er foto’s van gemaakt heb of videos? Je hoeft mij niet te geloven -en wat ik in mijn trainingen gezien heb of zelfs gedaan heb met hun.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Denk dat de politie ook vaak slechte dingen over drugs roept, omdat zij alleen met de negatieve kanten in aanraking komen.

Dronken, doorgesnoven, agressief, onwel, out gaan of een overdosis.. dit zijn dingen waarmee zij in aanraking komen.

Politie komt niet als je lekker gaat op je xtc of wanneer je mooie gesprekken hebt met lsd of truffels op. Ook al is het % mensen die niet voor problemen zorgen en nergens last van hebben veel groter, dat is een kant waarmee politie niet in aanraking komt en dat is eigenlijk ook vrij logisch.

als je alleen maar met de negatieve kanten te maken krijgt en het geweld door bijvoorbeeld de drugshandel en wereld die er achter zit, dan snap ik dat ze dit alleen maar roepen. Dat het niet een juist beeld geeft in onze ogen zullen zij weinig boodschap aan hebben gok ik.
Dit werkt helaas wel het gros van de gebruikers tegen, aangezien de meesten van niet voor problemen zorgen denk ik.

Buiten dat zullen er vast agenten zijn die ruimer denken of meer begrip kunnen opbrengen, maar als ik ze tegenkom vind ik ze vaak te snel al kortaf en onvriendelijk. Ze zullen vast een hoop shit krijgen, maar sommige lijken chronisch chagrijnig helaas.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blyatman zei:
En jij denkt dat ik er foto’s van gemaakt heb of videos? Je hoeft mij niet te geloven -en wat ik in mijn trainingen gezien heb of zelfs gedaan heb met hun.
Klik om te vergroten...

Misschien was ik te stellig, ik sluit het niet uit dat jouw observatie onwaar is. Het is namelijk niet zo'n raar idee dat mensen die onder druk staan en hoge prestaties moeten leveren stimulanten gebruiken.

Jouw verhaal blijft echter onbruikbaar als argument. Misschien maar goed ook, want ansers kan dit leiden tot een schandaal en (nog meer) mensen die roepen om het afschaffen van politie. Uiteindelijk ben ik namelijk niet tegen de politie als systeem. Maar wel een systeem dat zich zoveel mogelijk bezighoudt met het handhaven en uitvoeren van de wet.

HierEnDaarEenFuifje zei:
Denk dat de politie ook vaak slechte dingen over drugs roept, omdat zij alleen met de negatieve kanten in aanraking komen.

Dronken, doorgesnoven, agressief, onwel, out gaan of een overdosis.. dit zijn dingen waarmee zij in aanraking komen.
Klik om te vergroten...

Iedereen heeft een gekleurde blik op de werkelijkheid. Radicale activisten en hooligans zijn vaak tegen de politie omdat ze bewust aanwezig zijn op plekken en bij situaties waarbij de politie (wettelijk toegestaan) geweld gebruikt. Meestal nadat men gevorderd is weg te gaan en/of te stoppen met geweld en vandalisme.

Naar het totaalplaatje kijken doen maar weinigen, zelfs de politie zelf niet als bepaalde onderwerpen besproken worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."