#1
En jij denkt dat ik er foto’s van gemaakt heb of videos? Je hoeft mij niet te geloven -en wat ik in mijn trainingen gezien heb of zelfs gedaan heb met hun.
Misschien was ik te stellig, ik sluit het niet uit dat jouw observatie onwaar is. Het is namelijk niet zo'n raar idee dat mensen die onder druk staan en hoge prestaties moeten leveren stimulanten gebruiken.
Jouw verhaal blijft echter onbruikbaar als argument. Misschien maar goed ook, want ansers kan dit leiden tot een schandaal en (nog meer) mensen die roepen om het afschaffen van politie. Uiteindelijk ben ik namelijk niet tegen de politie als systeem. Maar wel een systeem dat zich zoveel mogelijk bezighoudt met het handhaven en uitvoeren van de wet.
Denk dat de politie ook vaak slechte dingen over drugs roept, omdat zij alleen met de negatieve kanten in aanraking komen.
Dronken, doorgesnoven, agressief, onwel, out gaan of een overdosis.. dit zijn dingen waarmee zij in aanraking komen.
Iedereen heeft een gekleurde blik op de werkelijkheid. Radicale activisten en hooligans zijn vaak tegen de politie omdat ze bewust aanwezig zijn op plekken en bij situaties waarbij de politie (wettelijk toegestaan) geweld gebruikt. Meestal nadat men gevorderd is weg te gaan en/of te stoppen met geweld en vandalisme.
Naar het totaalplaatje kijken doen maar weinigen, zelfs de politie zelf niet als bepaalde onderwerpen besproken worden.