#1
Wat… Jij snapt het niet hè? 🤣Dit zijn wel heel naïeven gedachten gangen hoor als je denkt dat iedereen even slim of verantwoord is..
Ik zeg helemaal nergens dat iedereen even verantwoordelijk en slim is. Bovendien, als ik jouw afgelopen posts hierzo bekijk is dat maar al te duidelijk… Niet lullig bedoelt, maar heel veel dingen die je zegt kloppen gewoon van geen kant.
Je hoeft toch ook niet bijster slim of verantwoord te zijn om te weten dat drugs en autorijden NIET hoort! Als je achter het stuur stapt heb je toch je rijbewijs gehaald? Als je op magische wijze in heel je leven nóóit hebt mee gekregen dat onder invloed van drugs gaan autorijden levensgevaarlijk is, dan hoop ik toch echt dat je dit nog verteld hebt gekregen tijdens je lessen of in je theorie…
Dit zegt natuurlijk nog niet dat mensen 3-MMC niet kunnen onderschatten en toch achter het stuur stappen, denkende dat het de rijvaardigheid niet beïnvloed. Maar dit een levensgevaarlijke denkfout en die wordt gewoon bestraft! Ik vind het echt idioot om te denken dat je wanneer je onder invloed een dodelijk slachtoffer maakt, je hier onderuit kan komen omdat de bestuurder zijn huiswerk niet heeft gedaan…
Ja en weet je hoe dat komt? Omdat je niet helder na kan denken… Hoe overtuigend helder je je dan ook voelt. Maar je bent het met me eens toch dat overmoedigheid door drugs geen geldig excuus is om dan maar niet vervolgd te worden als je betrapt wordt?een hele hoop mensen denk ik die tog het gevoel hebben dat ze gewoon kunnen gaan rijden,net als met alcohol.
maar..
Bijna iedereen wéét wel dat drugs de rijvaardigheid beïnvloeden, denk ik overigens. Sommige mensen besluiten alleen tóch achter het stuur te stappen, met de gedachte dat ze het wel kunnen handelen. Anderen denken zelfs dat ze beter gaan rijden met oppeppende drugs op, dat wil ik wel geloven hoor maar het is gewoon veel te riskant in mijn ogen (en die van de wet)
Jij komt ineens met ‘ja maar met alcohol is het dit en dat’. Het gaat niet over alcohol, de regels over alcohol vind ik ook krom op veel gebieden maar dit verandert helemaal niks aan waar wij het verder over hadden en is dus niet relevant.een plaatje met een man met een blinddoek wel?
Met die blinddoek (heb ik enorm m’n best op gedaan, bedankt 😒) probeerde ik je uit te leggen dat het echt debiel is om te zeggen dat je niet weet dat 3-MMC je rijvaardigheid beïnvloed, terwijl je letterlijk op dat moment strak staat! Na meerdere keren uitleggen dacht ik dat je baat zou hebben bij een plaatje, maar als zelfs dat niet helpt…
Het kan wel dat je denkt dat strak staan je rijvaardigheid niet beïnvloed, maar daar heeft de wet echt geen boodschap aan verder… Dan heb je gewoon een stomme denkfout gemaakt, en verdien je straf.
Aah kijk hier had ik geen weet van, thanks! Ik vond gisteren na een snelle Google om mijn gedachte te checken dit op vraaghetdepolitie.nl:Dit bedoel ik dus met mis informatie.
maar gelukkig dat je het zegt, dan kan ik het juridische gedeelte gelukkig buiten schot laten in deze discussie.
jij doelt op artikel 426 sr
dat is gewoon een aanvulling op de basis art 453 sr.
omdat iets gedoogd wordt wil niet zeggen dat het niet strafbaar is...
Ik ging er dus vanuit dat als je je niét asociaal of vervelend gedraagt je niet strafbaar bent.Wanneer is alcohol strafbaar?
In sommige gevallen is het strafbaar om alcohol te drinken. Onderstaand vind je een opsomming:
● Als je auto rijdt terwijl je teveel gedronken hebt.
● Als je op je (brom)fiets rijdt terwijl je te veel gedronken hebt.
● Als je je asociaal of vervelend gedraagt op straat (openbare dronkenschap).
● Als je alcoholische drank koopt of bij je hebt terwijl je nog geen 18 jaar bent. Vanaf 1 januari 2014 mag je onder de 18 jaar geen alcohol kopen of bij je hebben.
Maar hoe dan ook, wat ik zei blijft wel staan, dat je zonder problemen dronken over straat kan. Als je geen overlast veroorzaakt heeft de politie zat andere dingen te doen dan praktisch onschuldige burgers beboeten… Dat doen ze gewoon niet, mits je niet opvalt als ladderzat of zo. Ik vind het dan ook niet zo’n probleem dat je niet beboet kan worden voor slechts onder invloed zijn van 3-MMC. In de wet verschilt dit beleid dus wel met alcohol, maar in de praktijk niet.

