Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand ervaringen met rijgeschiktheids onderzoek of met urine test?

Iemand ervaringen met rijgeschiktheids onderzoek of met urine test?

78 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
@anoniempje12341 volgens mij kunnen we het er allemaal over eens zijn dat de wetgeving voor blowen nog wel wat beter kan. THC blijft inderdaad lang meetbaar in je bloed, ook nadat je weer nuchter genoeg bent om een auto te besturen. Maar even voor alle duidelijkheid. Je bent het er toch wel mee eens dat je niet stoned achter het stuur moet kruipen toch?!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
@anoniempje12341 volgens mij kunnen we het er allemaal over eens zijn dat de wetgeving voor blowen nog wel wat beter kan. THC blijft inderdaad lang meetbaar in je bloed, ook nadat je weer nuchter genoeg bent om een auto te besturen. Maar even voor alle duidelijkheid. Je bent het er toch wel mee eens dat je niet stoned achter het stuur moet kruipen toch?!
Klik om te vergroten...
Zeker eens, maar als je het wetenschappelijk bekijkt heeft iedere blower altijd THC in zijn bloed & speeksel.. dat klopt toch niet?
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is gewoon wachten totdat er genoeg mensen gepakt zijn.. Ik word nu bestempeld als drugsmisbruiker door het CBR omdat ik afentoe de coffeeshop bezoek? notabene gedoogd door de staat zelf... T is je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar dit is gewoon een rechtstreekse valkuil!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
anoniempje12341 zei:
Zeker eens, maar als je het wetenschappelijk bekijkt heeft iedere blower altijd THC in zijn bloed & speeksel.. dat klopt toch niet?
Klik om te vergroten...
Nee die wetgeving klopt volgens mij niet omdat het enkel zegt of je in de afgelopen periode THC hebt binnengekregen, niet of je op dat moment onder invloed bent. Laat onverlet dat ik stoned (dat is dus daadwerkelijk onder invloed en niet met een restje thc in je bloed) achter het stuur kruipen onaanvaardbaar vind.
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Nee die wetgeving klopt volgens mij niet omdat het enkel zegt of je in de afgelopen periode THC hebt binnengekregen, niet of je op dat moment onder invloed bent. Laat onverlet dat ik stoned (dat is dus daadwerkelijk onder invloed en niet met een restje thc in je bloed) achter het stuur kruipen onaanvaardbaar vind.
Klik om te vergroten...
Dat is het zeker de Eik, echter het feit dat THC zolang in het bloed blijft... Kan je beter grammen coke wegsnuiven in het weekend want dat is sneller uit het bloed!
d
dylan078Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb dit ook man, echt zwaar klote ben in eind januari gepakt met stoned rijden ik wist wel dat het niet mag natuurlijk maar ik wist niet dat je dit gezeik allemaal kreeg anders had ik het natuurlijk ook nooit gedaan
ik had 3.7 mg in me bloed dus valt nog wel mee
heb vanaf begin af aan ook een advocaat ingeschakeld die heeft mij helemaal voorbereid op het gesprek bij de psychiater heb die 3 weken geleden gehad het ging wel aardig voor m’n gevoel
moet alleen nog een urine test doen die psychiater gaat mij in de aankomende weken bellen en dan moet ik binnen 48 uur bij een lab urine afstaan
me advocaat zegt dat hij er wel zeker van is dat ik hem eind juni weer terug heb als alles goed gaat ik hoop het echt want dit is echt zwaar kut je mag natuurlijk niet stoned rijden maar de straffen die ervoor worden opgelegd en het geld dat je eraan moet uitgeven om hem zo snel mogelijk weer terug te krijgen is echt niet normaal
mijn advies is betaal alles zo snel mogelijk wat je van het cbr moet betalen als je niet alles hebt betaald komt er ook geen onderzoek en stop gelijk met blowen als je een onderzoek opgelegd krijg ben nu 2 maanden gestopt
als je de uitvoeringskosten nog moet betalen en je hebt pas geleden nog geblowd zorg dan dat je deze pas betaald als je zeker weet dat er geen thc in je urine zit
gebruik ook geen alcohol of andere dingen dit kunnen ze ook terugvinden in je urine en soms doen ze zelfs een bloed onderzoek
veel succes met jullie onderzoek boys hoop voor jullie dat alles goed gaat en dat jullie rijbewijs niet ongeldig verklaard word want dan ben je echt zwaar de sjaak
voor degene die dit lezen en wel is stoned rijden doe dit alsjeblieft nooit meer je krijgt er echt veel gezeik mee en zeg ook nooit tegen de politie dat je drugs gebruikt en zorg ook dat je nooit drugs in je auto hebt liggen
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Yoo ik heb het onderzoek ook gehad, Uitslag was goedkeurd/rijgeschikt, alleen moet ik nog 4 weken wachten op het cbr.... en welke advocaat had jij?? Want achteraf had ik mijn advocaat helemaal niet nodig 😕
d
dylan078Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dezelfde die jij heb man van t hoff waarschijnlijk vth advocatuur
ik had m zeker wel nodig mijn gesprek duurde een half uur
welke psychiater had jij?
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#9
dylan078 zei:
dezelfde die jij heb man van t hoff waarschijnlijk vth advocatuur
ik had m zeker wel nodig mijn gesprek duurde een half uur
welke psychiater had jij?
Klik om te vergroten...
Ohh je hebt onderzoek al gehad en ja die had ik ook, mijn psychiater stelte makkelijke vragen over mijn gebruik weet niet hoe het bij jou zit??maar ik had hem eig niet nodig gehad
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk wel dat je clean bent! Gebruik je ook alcohol?
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#11
CaptainF zei:
Ik denk wel dat je clean bent! Gebruik je ook alcohol?
Klik om te vergroten...
Nee alleen zelden, laatste biertje was 2 weken geleden
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed bericht voor mij...
Na 8 weken gestopt te zijn geweest met het roken van dagelijks 1/2 joints 3 jaar lang ben ik eindelijk negatief ! volgens een betrouwbare drugstest van testjezelf.nu
Nu nog het process van de psychiater doorheen komen..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Youknow20 zei:
Goed bericht voor mij...
Na 8 weken gestopt te zijn geweest met het roken van dagelijks 1/2 joints 3 jaar lang ben ik eindelijk negatief ! volgens een betrouwbare drugstest van testjezelf.nu
Nu nog het process van de psychiater doorheen komen..
Klik om te vergroten...
Super, heel erg trots op je!
Veel succes verder.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#14
C1E5FF19-E73E-4F38-8ED5-047E74CEB831.jpeg
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wanneer heb je afspraak staan voor de test?
S
SloppyBurgerLid
01-01-2024, 00:00
#16
CaptainF zei:
Wanneer heb je afspraak staan voor de test?
Klik om te vergroten...
Volg, ben ook benieuwd! Hoop dat alles goed loopt.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#17
CaptainF zei:
Wanneer heb je afspraak staan voor de test?
Klik om te vergroten...
Die heb ik nog niet,
Ik ga van de week laatste betaling doen aan cbr en dan naar het onderzoek,
Alleen weet ik nog steeds niet welke psychiater ik nou moet kiezen in Amsterdam .....
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wanneer heb je afspraak staan voor de test
Youknow20 zei:
Die heb ik nog niet,
Ik ga van de week laatste betaling doen aan cbr en dan naar het onderzoek,
Alleen weet ik nog steeds niet welke psychiater ik nou moet kiezen in Amsterdam .....
Klik om te vergroten...
als het goed is krijg je van cbr een psychiater, althans dat kreeg ik maar ben niet gegaan en moet nu opnieuw een gezondheidsverklaring opsturen & daarna wordt ik opnieuw doorverwezen
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#19
CaptainF zei:
Wanneer heb je afspraak staan voor de test

als het goed is krijg je van cbr een psychiater, althans dat kreeg ik maar ben niet gegaan en moet nu opnieuw een gezondheidsverklaring opsturen & daarna wordt ik opnieuw doorverwezen
Klik om te vergroten...
Maar op de site staat duidelijk dat je bij de eerste keer zelf mag kiezen hoe dan?
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Youknow20 zei:
Maar op de site staat duidelijk dat je bij de eerste keer zelf mag kiezen hoe dan?
Klik om te vergroten...
Nou ik ga nu beginnen aan t gezeik wat jij ook hebt... man man man, kan je laten weten hoe t bij de psychiater is gegaan?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."