Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand ervaringen met rijgeschiktheids onderzoek of met urine test?

Iemand ervaringen met rijgeschiktheids onderzoek of met urine test?

78 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
A
AshhellashLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben in maart gepakt, terwijl ik een joint aan het draaien was, de verklaring wat ik aan de politie heb gegeven zal mij waarschijnlijk heel erg tegen zitten maar werd erg door de politie onder druk gezet ik wou niks tekenen maar werd gedwongen er om anders zou ik moeten vast zitten vanwegen niet mee werken, mijn geluk is dat mn waarde 3,6 was terwijl het 3.0 mocht zijn, dus ik mag mijn rijbewijs behouden en nog steeds rijden tot nader onderzoek het is nu augustus en heb net de laatste deel geld betaald en zal rond september een afpraak hebben met de psychiater. En dus mijn uitslag rond november/december krijgen. Zelf ben ik direct gestopt dus al zouden ze hem ongeldig verklaren mag ik na 2 maanden alweer voor de volgende onderzoek gaan? Omdat ik dan 1 jaar clean ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
d
dylan078Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ashhellash zei:
Ik ben in maart gepakt, terwijl ik een joint aan het draaien was, de verklaring wat ik aan de politie heb gegeven zal mij waarschijnlijk heel erg tegen zitten maar werd erg door de politie onder druk gezet ik wou niks tekenen maar werd gedwongen er om anders zou ik moeten vast zitten vanwegen niet mee werken, mijn geluk is dat mn waarde 3,6 was terwijl het 3.0 mocht zijn, dus ik mag mijn rijbewijs behouden en nog steeds rijden tot nader onderzoek het is nu augustus en heb net de laatste deel geld betaald en zal rond september een afpraak hebben met de psychiater. En dus mijn uitslag rond november/december krijgen. Zelf ben ik direct gestopt dus al zouden ze hem ongeldig verklaren mag ik na 2 maanden alweer voor de volgende onderzoek gaan? Omdat ik dan 1 jaar clean ben.
Klik om te vergroten...
als je tegen de psychiater vertelt dat je niet meer blowt dan mag je in maart weer een onderzoek doen, het ligt echt aan welke psychiater je hebt de ene is veel strenger dan de ander de ene psychiater vind dat je met 3.6 mg niet meer op je benen kan staan en de andere snapt de situatie van de betrokkene en ziet ook in dat je echt verslaafd moet zijn om geestelijk niet meer in staat te kunnen zijn om te rijden…
het is echt geluk hebben man
hoop dat het bij jou goed komt
bij mij niet in ieder geval psych vond me een drugs misbruiker omdat ik sowieso al onder invloed reed en omdat ik met vrienden in de auto zat zonder mondkapje.
slaat natuurlijk nergens op 1x onder invloed rijden gelijk drugs misbruiker
ik mag in januari weer een nieuw onderzoek doen om geschikt verklaard te worden gaat sws lukken blow helemaal niet meer sinds de aanhouding
wel jammer dat het allemaal zo moet lopen ze nemen je totaal niet serieus en vinden al heel snel dat je een drugs misbruiker bent
ik zit waarschijnlijk als het tegen zit tot mijn 29ste vast aan die keuringen als de keuringen na volgend jaar allemaal goed gaan
slaat totaal nergens op dat je als je een keertje gepakt word met stoned rijden je gelijk naar een psychiater moet en als de psychiater streng is of zijn dag niet heeft ben je een jaar je rijbewijs kwijt en zit je 10 jaar vast aan medische keuringen
ik wist totaal niet dat je dit allemaal kreeg als je stoned aan het rijden was
ik bedoel geef de mensen tenminste 1 kans…
als de agenten hadden uitgelegd wat de consequenties waren en me alleen een rijverbod hadden gegeven van 24u had ik het nooit meer gedaan
maarja hopelijk komt het uiteindelijk allemaal goed
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste mensen,

ik heb een me al geheel laten voorbereiden op de cbr rijgeschiktheids onderzoek,
Ik had alleen een paar vragen misschien dat jullie die kunnen beantwoorden....

Iemand ervaring met hoe het bij de psyciater verloopt ?en wie de beste psychiater is waar ze niet zomaar altijd tot een conclussie komen?

Verder ben ik vandaag 52 dagen gestopt met blowen, rookte elkedag wel 1 joint gerookt alleen hoelang moet ik nog wachten op internet staat 4-6 weken de andere site zegt weer 3 maanden wachten wat is nou accuraat (ik heb 1 zelf tester op thc liggen ) en wil die niet verspillen misschien dat jullie ervaring hebben
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ligt er ook aan hoe lang je al dagelijks blowed en nog andere factoren.
Volgens mij ben je wel safe, zou gewoon je zelftest doen.

Verder vind ik het heel cool dat je al 52 dagen gestopt bent, goed bezig!
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Ligt er ook aan hoe lang je al dagelijks blowed en nog andere factoren.
Volgens mij ben je wel safe, zou gewoon je zelftest doen.

Verder vind ik het heel cool dat je al 52 dagen gestopt bent, goed bezig!
Klik om te vergroten...
Ik ben toch een beetje bang dat als het toch wel positief is ik ga stressen en dan zelfs ga denken dat het over een maand nog in me urine kan zitten daarom test ik me volgende week wel voor de zekerheid......En thanks! is gewoon een kwestie van stoppen met een goede wil, in mijn geval “Mijn fucking rijbewijs gewoon weer terug waar het hoort en niet cbr” 😂
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk wel dat je clean bent! Gebruik je ook alcohol?
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#7
CaptainF zei:
Ik denk wel dat je clean bent! Gebruik je ook alcohol?
Klik om te vergroten...
Nee alleen zelden, laatste biertje was 2 weken geleden
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed bericht voor mij...
Na 8 weken gestopt te zijn geweest met het roken van dagelijks 1/2 joints 3 jaar lang ben ik eindelijk negatief ! volgens een betrouwbare drugstest van testjezelf.nu
Nu nog het process van de psychiater doorheen komen..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Youknow20 zei:
Goed bericht voor mij...
Na 8 weken gestopt te zijn geweest met het roken van dagelijks 1/2 joints 3 jaar lang ben ik eindelijk negatief ! volgens een betrouwbare drugstest van testjezelf.nu
Nu nog het process van de psychiater doorheen komen..
Klik om te vergroten...
Super, heel erg trots op je!
Veel succes verder.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#10
C1E5FF19-E73E-4F38-8ED5-047E74CEB831.jpeg
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wanneer heb je afspraak staan voor de test?
S
SloppyBurgerLid
01-01-2024, 00:00
#12
CaptainF zei:
Wanneer heb je afspraak staan voor de test?
Klik om te vergroten...
Volg, ben ook benieuwd! Hoop dat alles goed loopt.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#13
CaptainF zei:
Wanneer heb je afspraak staan voor de test?
Klik om te vergroten...
Die heb ik nog niet,
Ik ga van de week laatste betaling doen aan cbr en dan naar het onderzoek,
Alleen weet ik nog steeds niet welke psychiater ik nou moet kiezen in Amsterdam .....
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wanneer heb je afspraak staan voor de test
Youknow20 zei:
Die heb ik nog niet,
Ik ga van de week laatste betaling doen aan cbr en dan naar het onderzoek,
Alleen weet ik nog steeds niet welke psychiater ik nou moet kiezen in Amsterdam .....
Klik om te vergroten...
als het goed is krijg je van cbr een psychiater, althans dat kreeg ik maar ben niet gegaan en moet nu opnieuw een gezondheidsverklaring opsturen & daarna wordt ik opnieuw doorverwezen
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#15
CaptainF zei:
Wanneer heb je afspraak staan voor de test

als het goed is krijg je van cbr een psychiater, althans dat kreeg ik maar ben niet gegaan en moet nu opnieuw een gezondheidsverklaring opsturen & daarna wordt ik opnieuw doorverwezen
Klik om te vergroten...
Maar op de site staat duidelijk dat je bij de eerste keer zelf mag kiezen hoe dan?
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Youknow20 zei:
Maar op de site staat duidelijk dat je bij de eerste keer zelf mag kiezen hoe dan?
Klik om te vergroten...
Nou ik ga nu beginnen aan t gezeik wat jij ook hebt... man man man, kan je laten weten hoe t bij de psychiater is gegaan?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Youknow20 zei:
De politie is denk ik hier iedereen zijn vijand geworden en tuurlijk zijn er wel goede agenten maar de meeste zijn allemaal het zelfde :Kk naaiers
Klik om te vergroten...
@Youknow20 van mij mag je vinden van de politie wat je wilt maar kun je je op dit forum een beetje inhouden met het schelden? Thanks!
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
@Youknow20 van mij mag je vinden van de politie wat je wilt maar kun je je op dit forum een beetje inhouden met het schelden? Thanks!
Klik om te vergroten...
Ik scheld vrijwel nooit op dit forum, Maar zal het niet meer toepassen 😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die politiepet, waarvan men zegt dat deze iedereen past, daarvan zeg ik:
Niets is minder waar.
In die zin, dat die pet voor sommige dienders veeeeel te groot is...
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Die politiepet, waarvan men zegt dat deze iedereen past, daarvan zeg ik:
Niets is minder waar.
In die zin, dat die pet voor sommige dienders veeeeel te groot is...
Klik om te vergroten...
Voor mijn gevoel proberen sommige hun jeugd in te halen, een tijd waarin ze niet dominant waren en waarschijnlijk op de achtergrond leefde...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."