Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanraking met politie i.v.m. online drugs bestellen?

Aanraking met politie i.v.m. online drugs bestellen?

80 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zwijgrecht zei:
C'mon boys idd zet de persoonlijke dingen ff opzij en ga verder ben namelijk wel benieuwd naar iedereens ervaring hiermee
Klik om te vergroten...

Exact. @Rayyar en @Rebell voor jullie beide geldt dat het niet nodig is om zo aangebrand op elkaar te reageren, discussie voeren kan ook op een andere toon. Hopelijk kan het topic dan ook voortgezet worden zonder verdere waarschuwingen.

@Rebell het is niet netjes om persoonlijke en ongerelateerde zaken die ooit door een ander op het forum gepost zijn erbij te gaan halen om je punt te maken. Ik pas daarom je reactie aan. Hou het OT en volwassen graag.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
@Rebell het is niet netjes om persoonlijke en ongerelateerde zaken die ooit door een ander op het forum gepost zijn erbij te gaan halen om je punt te maken. Ik pas daarom je reactie aan. Hou het OT en volwassen graag.
Klik om te vergroten...
Je stelt het hier nog heel zacht. Die rebell noemde mij letterlijk een idioot en insinueerde bepaalde leugenachtige dingen over mij. Ik dacht dat daar een ban op stond?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rayyar zei:
Je stelt het hier nog heel zacht. Die rebell noemde mij letterlijk een idioot en insinueerde bepaalde leugenachtige dingen over mij. Ik dacht dat daar een ban op stond?
Klik om te vergroten...
Objection your honor:yum:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rayyar zei:
Je stelt het hier nog heel zacht. Die rebell noemde mij letterlijk een idioot en insinueerde bepaalde leugenachtige dingen over mij. Ik dacht dat daar een ban op stond?
Klik om te vergroten...

Hier is inmiddels voldoende over gezegd.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rebell zei:
En je hoeft niet neerbuigend te doen omdat je mijn mening niet deelt.
Klik om te vergroten...

Zei het meteen al.

Roze olifant zei:
@Rebell het is niet netjes om persoonlijke en ongerelateerde zaken die ooit door een ander op het forum gepost zijn erbij te gaan halen om je punt te maken. Ik pas daarom je reactie aan. Hou het OT en volwassen graag
Klik om te vergroten...

Ik gaf een voorbeeld dat ik het niet met hem eens was maar gewoon netjes bleef en nu ging hij maar door. Was nergens voor nodig.

Je hebt gelijk ik trek mij terug.
@Roze olifant probeerde een kant te belichten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
My god! Wat een gedoe de laatste tijd in topics...
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fenrir is gewoon nog een jonge hond; overijverig.

Dat leert ie wel af als ie werk heeft. :tonguewink:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog even een bericht dat ik net las.
Ik probeer mensen iig te waarschuwen.
Zelfs voor 150 pillen heb je een zaak aan je broek.

https://nos.nl/artikel/2217411-politie-spoort-mensen-op-die-drugs-op-dark-web-kochten.html
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rebell zei:
Zelfs voor 150 pillen heb je een zaak aan je broek.
Klik om te vergroten...

Zelfs voor 150 pillen? Dat ziet men ook niet als een gebruikershoeveelheid. Natuurlijk ben je dan het haasje. Dit artikel bevestigt overigens wel dat de politie geen moeite doet als je een bescheiden hoeveelheid aankoopt.

''Als ze een grote hoeveelheid, meer dan voor eigen gebruik, hadden gekocht, gaat de zaak naar het Openbaar Ministerie. Een 25-jarige man uit het Gelderse Wilp, werd meteen opgepakt omdat hij 150 xtc-pillen had besteld.''
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei:
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die wel eens in aanraking zijn gekomen met de politie als gevolg van het bestellen van drugs via het dark web.

Je hoort wel eens dat mensen bijvoorbeeld moeten tekenen wanneer de bestelling wordt bezorgd, wat dan op een actie van de politie zou wijzen. Zodra je tekent ben je volgens de wet verantwoordelijk
Klik om te vergroten...
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei:
https://www.rtlnieuws.nl/technieuws...t-37-kopers-van-drugs-op-darkweb-een-bezoekje). Ben erg benieuwd of iemand hier zelf ervaring mee heeft.
Klik om te vergroten...
als die
8️⃣6️⃣ zei:
De politie doet weer net of er een verschil is gemaakt lol.

Wat hebben ze nu? 1 darkwebdealer, de gegevens van 37 klanten waarvan er 1 vervolgd wordt en de overige 36 komen gewoon weg met de feiten, babbeltje met de politie dat ze weten dat je iets besteld hebt via darkweb maar niet vervolgd worden lijkt me nou ook niet echt intimiderend.
Klik om te vergroten...

en welke dealer laat jou tekenen?
I
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die wel eens in aanraking zijn gekomen met de politie als gevolg van het bestellen van drugs via het dark web.

Je hoort wel eens dat mensen bijvoorbeeld moeten tekenen wanneer de bestelling wordt bezorgd, wat dan op een actie van de politie zou wijzen. Zodra je tekent ben je volgens de wet verantwoordelijk voor de inhoudt van de bestelling. Zijn er mensen die zoiets hebben meegemaakt?

Ook heeft de politie afgelopen jaar verschillende mensen benaderd omdat ze online drugs zouden hebben besteld (zie https://www.rtlnieuws.nl/technieuws...t-37-kopers-van-drugs-op-darkweb-een-bezoekje). Ik ga ervan uit dat dit maar heel zelden voorkomt, maar je weet maar nooit; iemand hier wie dit ooit is overkomen?

Ben erg benieuwd naar jullie verhalen. En overigens, mocht je nou juist al vaak drugs hebben besteld via het dark web zonder dat daar politie aan te pas is gekomen, schroom dan niet om ook dat te delen!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, de politie stelt geen prioriteit aan het oppakken van kopers. Niet wanneer je bij een dealer koopt en niet op het web.
I
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat ben ik met je eens, maar sporadisch gebeurt het blijkbaar wel (https://www.rtlnieuws.nl/technieuws...t-37-kopers-van-drugs-op-darkweb-een-bezoekje). Ben erg benieuwd of iemand hier zelf ervaring mee heeft.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De politie doet weer net of er een verschil is gemaakt lol.

Wat hebben ze nu? 1 darkwebdealer, de gegevens van 37 klanten waarvan er 1 vervolgd wordt en de overige 36 komen gewoon weg met de feiten, babbeltje met de politie dat ze weten dat je iets besteld hebt via darkweb maar niet vervolgd worden lijkt me nou ook niet echt intimiderend.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei:
Dat ben ik met je eens, maar sporadisch gebeurt het blijkbaar wel (https://www.rtlnieuws.nl/technieuws...t-37-kopers-van-drugs-op-darkweb-een-bezoekje). Ben erg benieuwd of iemand hier zelf ervaring mee heeft.
Klik om te vergroten...
Dat artikel van rtl (een echte kwaliteitszender) is pure stemmingmakerij bedoeld om:
1. De bange burger nog banger te maken
en 2. Aan het publiek laten zien dat het geld wat ze jaarlijks ontvangen van Ons, de eerlijke belastingbetalers (Notabene!) goed besteed wordt. Wel, het wordt slecht besteed. En het is een strijd die al bij het uitroepen van die strijd, in 1971, bij voorbaat verloren was. Pure verspilling van geld...

Ik snap dat je graag zou willen weten wie er wel eens door de politie gecontacteerd is vanwege kopen op internet, maar ik voorspel dat behalve de 37 in het artikel genoemden er verder helemaal niemand is.
Anders hadden ze dat al lang met veel bombarie aangekondigd.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#16
37 van de hoe veel? Is allemaal zelfpijperij in de drugsoorlog. De kans dat je met de politie in aanraking komt omdat je weleens iets via darkweb besteld is vrijwel nihil. Tenzij je natuurlijk kilo’s afneemt en het weer doorverkoopt.

Wat ik ook vreemd vind klinken is dat je verantwoordelijk bent voor de inhoud van een pakketje als je tekent. Zo kun je je vervelende buurman heel makkelijk erbij lappen dus kan me niet voorstellen dat het zo
Werkt.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#17
""Deze knock-and-talk-actie laat zien dat niemand ervan uit kan gaan anoniem te blijven op het darkweb. We willen mensen oproepen die drugs hebben gekocht via het darkweb en een bezoek van de politie niet willen afwachten, zich te melden bij ons.""

Hahaha
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#18
IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi zei:
Dat ben ik met je eens, maar sporadisch gebeurt het blijkbaar wel (https://www.rtlnieuws.nl/technieuws...t-37-kopers-van-drugs-op-darkweb-een-bezoekje). Ben erg benieuwd of iemand hier zelf ervaring mee heeft.
Klik om te vergroten...

Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Hansa in toentertijd in handen gekomen van de politie. Waar er 1 markt wordt opgerold komen er 10 voor terug. Dit artikel is echter alweer van een jaar geleden. Je loopt altijd de kans dat je in een fuik belandt, maar ik zou me hier totaal niet door laten afschrikken.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jen zei:
Omdat er risico's en consequenties gaan konem
Als het ze niet lukt om de grote mannen te pakken gaan ze de kleine aanpakken
Lees die berichten van de politie rechter mensen worden veroordeeld tot 120 werkstraf voor het schelden tegen een boa
Hier gaan ze nog wel een stapje verder in de toekomst

Klanten bij locale dealers krijgen geen problemen als de dealer word gepakt
Ik sms met een nokia met mijn dealer gewoon omdat ik dat fijn vind
Klik om te vergroten...
Ik zie het verband niet helemaal tussen online iets illegaals bestellen en schelden tegen een boa :)
En 120 uur werkstraf, dan doe je iets niet goed lol
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Zwijgrecht
het gaat hier over drugs bestellen op internet, ik heb ook geen idee wat schelden tegen een BOA daarmee van doen heeft.

Dus laten we het gewoon on-topic houden lieve mensen. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."