Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoned op de scooter

Stoned op de scooter

46 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daar heb je volledig gelijk in!!

Geen enkele verzekering betaalt voor je, als je bewezen onder invloed een ongeval hebt gekregen ( wie er schuld heeft doet er niet toe, onder invloed ben je a l t i j d fout) zodoende ga je in een ernstig geval je leven lang betalen! Voor iets wat voorkomen had kunnen worden....je vergeeft het jezelf dus nooit, dit risico wil je toch niet lopen??
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#2
een blowtje moet wel kunnen toch ,alcohol is uit den boze gezien mijn meerdere botbreuken waar ik met blowen geen last van heb
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Danny46 zei:
een blowtje moet wel kunnen toch ,alcohol is uit den boze gezien mijn meerdere botbreuken waar ik met blowen geen last van heb
Klik om te vergroten...
Nee, een blowtje kan ook niet!
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk tijdelijk rijontzegging 3 of 6 maanden maar je bent er niet definitief kwijt. Misschien heb je geluk en krijg je alleen een boete..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Danny46 zei:
een blowtje moet wel kunnen toch ,alcohol is uit den boze gezien mijn meerdere botbreuken waar ik met blowen geen last van heb
Klik om te vergroten...
Het kán. Maar verstandig is het zeker niet. Je bent gewoon onder invloed ook al denk jij dat je nuchter bent. Please, don’t.
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Danny46 zei:
een blowtje moet wel kunnen toch ,alcohol is uit den boze gezien mijn meerdere botbreuken waar ik met blowen geen last van heb
Klik om te vergroten...
Dus je hebt nog geen ongeval met blowen maar wel met alcohol gehad en je vindt dat blowen dus moet kunnen.

Als we allemaal met die attitude aan het verkeer deelnemen.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beady zei:
Als we allemaal met die attitude aan het verkeer deelnemen.
Klik om te vergroten...
Dan zit er geen beweging meer in het verkeer
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
In het algemeen: en al heel vaak gezegd:

Niet rijden als je onder invloed bent van wat voor middel dan ook welke je rijvaardigheid beïnvloeden kan!
Als je pech hebt en het gaat een keertje fout ( ongeval met letsel van de tegenpartij) wil je echt niet ervaren wat je dan voor een gigantische bak met ellende over je heengestort krijgt..en ook die ander die er niets aan kon doen dat deze toevallig op de verkeerde plaats op een verkeerd tijdstip aanwezig was .. je vergeeft het jezelf nooit!

Dit weten we natuurlijk allemaal. Maar waarom doen we dit dan toch nog met zovelen? Ik lees het regelmatig, dat "het toch wel kan". Of: "een glaasje ( blowtje) moet kunnen".
Nee mensen. Dit kan dus echt niet!
J
JasperdenhaagLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beady zei:
Dus je hebt nog geen ongeval met blowen maar wel met alcohol gehad en je vindt dat blowen dus moet kunnen.

Als we allemaal met die attitude aan het verkeer deelnemen.
Klik om te vergroten...
Het is dom om onder invloed te rijden, maar het is natuurlijk complete bullshit hoe de wet is alcohol tegenover softdrugs. Als ik 10 blowtjes heb gerookt ben ik een stuk scherper dan 10 biertjes. Het ligt ook echt aan hoe vaak je gebruikt en hoelang al. Ik heb een jaar lang elke dag stoned gereden (auto), nooit gestopt, niet eens in de buurt geweest van een ongeluk. 1x op de scooter geblowed meteen gepakt, eigenlijk is dat de reden dat ik het niet meer ga doen en niet omdat het je rijvaardigheden beïnvloed.
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jasperdenhaag zei:
Ik heb een jaar lang elke dag stoned gereden (auto), nooit gestopt.
Klik om te vergroten...

Een heel jaar lang door 't rood gereden? Of rijd je op lucht? Hoe ging je dan naar de plee? Als je zo'n heel jaar lang met de auto rijdt en nooit stopt... denk je dan wel eens : "Zat ik nu maar terug op m'n scooter?" Het houdt me bezig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waar het om gaat, is, dat hoe je het ook bekijkt, er meer ongelukken gebeuren als er onder invloed gereden wordt.
Dat staat als een paal boven water.
Om ongelukken te verminderen moet er niet onder invloed gereden worden. Daarom is dat verboden gemaakt.
Als je niet onder invloed rijdt zuiver en alleen om maar niet gepakt te worden, dan mis je de grondslag.
Niemand wil een ongeluk. Dan moeten we met zijn allen proberen om zo goed mogelijk te rijden. Lees: helder rijden.
Daar past onder invloed zijn dus niet in!
Je rijdt niet beter als je onder invloed bent, dat is uitvoerig besproken en onderzocht. Zelfs per soort middelen. Integendeel, je rijdt slechter als je onder invloed bent.
Met de drukte in het verkeer k a n je niet onder invloed rijden. Je kunt het een ander niet aandoen!
Dat je jezelf mol rijdt, dat is tot daaraan toe.
Maar het gaat ook om die andere verkeersdeelnemers, die graag een zo klein mogelijke kans willen hebben om in de prak gereden te worden, door ook nog eens iemand die onder invloed verkeert en denkt goed te kunnen rijden!
Hier gaat het dus om. C'est ca!
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hansklok zei:
Dan zit er geen beweging meer in het verkeer
Klik om te vergroten...
Nee maar dat word weer gecompenseerd door het ambulance vervoer.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ToSaturnus zei:
Hi! Ik ben onlangs aangehouden op de scooter (snorfiets) na een avondje blowen. Ik werd om 02:00 aangehouden en moest na de speekseltest mee naar het bureau. Rond 04:10 kreeg ik bloedtest. Eergisteren kreeg ik de uitslag: 16mg thc in m’n bloed. Ruim 5x boven de grenswaarde. Wat kan ik verwachten qua straf? Ik heb me rot gezocht op internet maar ik word er niet duidelijker op. Het is de eerste keer ooit dat mij dit is gebeurd. https://wetten.overheid.nl/BWBR0042986/2020-01-01 volgens dit val ik onder 2C en zou ik alleen een boete krijgen? Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Als ik mijn rijbewijs kwijt raak stort namelijk mijn leven in (financieel). Ik waardeer het enorm mocht iemand hier wat meer info over kunnen hebben.
Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Hey, ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen heb je hier aub meer informatie over?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lelooo1001 zei:
Hey, ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen heb je hier aub meer informatie over?
Klik om te vergroten...
Afloop: OP is een lul omdat ie onder invloed rijdt.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lelooo1001 zei:
Hey, ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen heb je hier aub meer informatie over?
Klik om te vergroten...
Ts is 10 maanden geleden voor het laast online geweest dus de kans is klein dat je reactie gaat krijgen. Je had meteen moeten vragen aan de politie wat je kon verwachten.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Harry In De Warrie zei:
Ts is 10 maanden geleden voor het laast online geweest dus de kans is klein dat je reactie gaat krijgen. Je had meteen moeten vragen aan de politie wat je kon verwachten.
Klik om te vergroten...
Had ik gedaan helaas gaven ze me een erg slap antwoord: dat verschilt per persoon etc?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lelooo1001 zei:
Had ik gedaan helaas gaven ze me een erg slap antwoord: dat verschilt per persoon etc?
Klik om te vergroten...
Dat is dus ook je antwoord.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Dat is dus ook je antwoord.
Klik om te vergroten...
Nee maar ik wou ook alleen graag weten als je 5 dagen geleden 0.2 gram coke op heb gehad of dat terug te zien is in t bloed? 👍
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lelooo1001 zei:
Nee maar ik wou ook alleen graag weten als je 5 dagen geleden 0.2 gram coke op heb gehad of dat terug te zien is in t bloed? 👍
Klik om te vergroten...
Ooit van google gehoord? Binnen 2 seconden antwoord. Kan tot 8 dagen aantoonbaar zijn in het bloed.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Harry In De Warrie zei:
Ooit van google gehoord? Binnen 2 seconden antwoord. Kan tot 8 dagen aantoonbaar zijn in het bloed.
Klik om te vergroten...
8 dagen? Je hebt t hier over urine, cocaine is binnen (5) uurtje’s voor 98% uit je bloed verdwenen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."