Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoned op de scooter

Stoned op de scooter

46 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
ToSaturnusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi! Ik ben onlangs aangehouden op de scooter (snorfiets) na een avondje blowen. Ik werd om 02:00 aangehouden en moest na de speekseltest mee naar het bureau. Rond 04:10 kreeg ik bloedtest. Eergisteren kreeg ik de uitslag: 16mg thc in m’n bloed. Ruim 5x boven de grenswaarde. Wat kan ik verwachten qua straf? Ik heb me rot gezocht op internet maar ik word er niet duidelijker op. Het is de eerste keer ooit dat mij dit is gebeurd. https://wetten.overheid.nl/BWBR0042986/2020-01-01 volgens dit val ik onder 2C en zou ik alleen een boete krijgen? Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Als ik mijn rijbewijs kwijt raak stort namelijk mijn leven in (financieel). Ik waardeer het enorm mocht iemand hier wat meer info over kunnen hebben.
Alvast bedankt!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je vermoed dat je je rijbewijs kwijt bent. Je hebt het zelf ook al uitgezocht. Het zou de meest logische uitkomst zijn.

We doen allemaal weleens domme dingen, maar ga alsjeblieft nooit meer onder invloed rijden! Levensgevaarlijk en niet alleen voor jezelf.

Ga maar van het ergste uit, we kunnen geen uitspraak hier over doen. Elke zaak en elke justitieel persoon is anders.
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor de strafrecht hoef je je niet heel vee zorgen te maken. Wat je vanuit het CBR kan verwachten is veel erger. Je rijbewijs zal geschorst worden totdat je een onderzoek naar je rijgeschiktheid heb gevolgd.

Dit kan makkelijk een paar maanden duren. Op basis van dat uitslag krijg je je rijbewijs eventueel terug. Als je niet geschikt wordt bevonden ben je het voor minimaal een jaar kwijt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je rijbewijs zo ontzettend belangrijk voor je is is dat misschien iets om over na te denken voordat je ervoor kiest om onder invloed een gemotoriseerd voertuig te besturen. Daar ben je nu te laat voor, en nu zul je op de blaren moeten zitten. Gevolgen van je eigen gedrag!

Je bericht komt niet over alsof dit de eerste keer is dat je na een avondje blowen op de scooter stapte, en ook niet alsof je er spijt van hebt dat je onder invloed reed. Hooguit alsof je spijt hebt dat je bent gepakt (maar zelfs dat druipt er niet echt vanaf).

Ruim 5x de grenswaarde is ook niet een klein beetje teveel... Wat mij betreft niet onterecht als je je rijbewijs een tijdje kwijt zou zijn.

Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ik hoop nog heel veel harder dat je hier iets van leert. Als je middelen gebruikt stap je niet achter het stuur, punt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelfs onder invloed op de fiets kan je een vordering van je rijbewijs opleveren. In de praktijk gebeurt dit zelden, maar het kán wel...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik reed vroeger ook altijd onder invloed van wiet scooter. Is natuurlijk niet goed te praten, gelukkig nooit ongelukken gehad of iets maar ik ken der ééntje die wel constant ze scooter (en andere mensen) de prak in reed.

Soms moet het eerst fout gaan om er van te kunnen leren zodat het in de toekomst wel goed gaat. Je moet je gaan beseffen dat je zeker een x aantal uur na het roken van een joint sws niet aan t verkeer deel moet nemen. En als je rijbewijs je heilig is, volgens de wettelijke regelgeving leven.

Ik snap het ook wel hoor ben ook jong geweest, en fietse ook altijd stoned en dronken, dit nam ik op de scooter over. In de zomer heerlijk maar het is gwn dom en gevaarlijk.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Zelfs onder invloed op de fiets kan je een vordering van je rijbewijs opleveren. In de praktijk gebeurt dit zelden, maar het kán wel...
Klik om te vergroten...

Dit is niet waar. De politie moet na een aanhouding een melding maken bij het CBR. Hier zitten voorwaarden aan verbonden. Voor een fietser die is aangehouden voor het rijden onder invloed (alcohol/drugs) wordt geen melding gemaakt bij het CBR, omdat je geen rijbewijs nodig hebt voor een fiets.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dit is niet waar. De politie moet na een aanhouding een melding maken bij het CBR. Hier zitten voorwaarden aan verbonden. Voor een fietser die is aangehouden voor het rijden onder invloed (alcohol/drugs) wordt geen melding gemaakt bij het CBR, omdat je geen rijbewijs nodig hebt voor een fiets.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de rectificatie. Ze kunnen je echter wel een rijverbod opleggen voor een bepaalde periode (x aantal uren) voor het besturen van een motorvoertuig.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Bedankt voor de rectificatie. Ze kunnen je echter wel een rijverbod opleggen voor een bepaalde periode (x aantal uren) voor het besturen van een motorvoertuig.
Klik om te vergroten...
En terecht!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Bedankt voor de rectificatie. Ze kunnen je echter wel een rijverbod opleggen voor een bepaalde periode (x aantal uren) voor het besturen van een motorvoertuig.
Klik om te vergroten...
Dat is indd correct. 24 uur voor drugs en bij alcohol afhankelijk van de uitslag.
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#11
Denk dat je je rijbewijs wel ff kwijt bent. Lijkt me niet dat ze je een waarschuwing geven als je 5x de grenswaarde hebt overschreden.
Dat word een batavus aanschaffen 🚲
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Onder de 16 jaar worden boetes gehalveerd.

voor de richtlijnen van het rijden onder invloed gelden geen leeftijden, alleen zal iemand onder de 18 over het algemeen anders gestraft worden door het OM.

Het CBR maakt hier over het algemeen geen andere beslissingen over het rijbewijs van minderjarigen.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Als je middelen gebruikt stap je niet achter het stuur, punt.
Klik om te vergroten...
Amen to that! :praying1:

ToSaturnus zei:
Als ik mijn rijbewijs kwijt raak stort namelijk mijn leven in (financieel).
Klik om te vergroten...
Ben je soms pizzakoerier? :yum:

Zeg de kok dan maar dat ik dan een... oh wacht...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Zelfs onder invloed op de fiets kan je een vordering van je rijbewijs opleveren. In de praktijk gebeurt dit zelden, maar het kán wel...
Klik om te vergroten...
Noot:
Dit geloof ik niet.
Je rijbewijs ingevorderd worden krijg je alleen aan je broek als je onder invloed een motorvoertuig bestuurt ( Hebt)
Met de nadruk op motor.
Ik heb nog nooit gehoord dat je als fietser onder invloed je rijbewijs moet inleveren.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Noot:
Dit geloof ik niet.
Je rijbewijs ingevorderd worden krijg je alleen aan je broek als je onder invloed een motorvoertuig bestuurt ( Hebt)
Met de nadruk op motor.
Ik heb nog nooit gehoord dat je als fietser onder invloed je rijbewijs moet inleveren.
Klik om te vergroten...
Zie rectificatie een post onder deze.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, je hebt gelijk @Zanza , ik had idd even verder moeten lezen! Excuus
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zie niks over leeftijd. Wordt een minderjarige niet lichter gestraft bijv.?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Onder een bepaalde leeftijd worden boetes en gevangenis straffen gehalveerd, en bestaat er jeugddetentie. Is maximaal 2 jaar meen ik
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lelooo1001 zei:
8 dagen? Je hebt t hier over urine, cocaine is binnen (5) uurtje’s voor 98% uit je bloed verdwenen.
Klik om te vergroten...
Dat is niet waar. Toegegeven, het is snel uit je bloed maar niet zó snel.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh nee? Zoek t maar eens op google

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."