Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoned op de scooter

Stoned op de scooter

46 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
T
ToSaturnusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi! Ik ben onlangs aangehouden op de scooter (snorfiets) na een avondje blowen. Ik werd om 02:00 aangehouden en moest na de speekseltest mee naar het bureau. Rond 04:10 kreeg ik bloedtest. Eergisteren kreeg ik de uitslag: 16mg thc in m’n bloed. Ruim 5x boven de grenswaarde. Wat kan ik verwachten qua straf? Ik heb me rot gezocht op internet maar ik word er niet duidelijker op. Het is de eerste keer ooit dat mij dit is gebeurd. https://wetten.overheid.nl/BWBR0042986/2020-01-01 volgens dit val ik onder 2C en zou ik alleen een boete krijgen? Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Als ik mijn rijbewijs kwijt raak stort namelijk mijn leven in (financieel). Ik waardeer het enorm mocht iemand hier wat meer info over kunnen hebben.
Alvast bedankt!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je vermoed dat je je rijbewijs kwijt bent. Je hebt het zelf ook al uitgezocht. Het zou de meest logische uitkomst zijn.

We doen allemaal weleens domme dingen, maar ga alsjeblieft nooit meer onder invloed rijden! Levensgevaarlijk en niet alleen voor jezelf.

Ga maar van het ergste uit, we kunnen geen uitspraak hier over doen. Elke zaak en elke justitieel persoon is anders.
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor de strafrecht hoef je je niet heel vee zorgen te maken. Wat je vanuit het CBR kan verwachten is veel erger. Je rijbewijs zal geschorst worden totdat je een onderzoek naar je rijgeschiktheid heb gevolgd.

Dit kan makkelijk een paar maanden duren. Op basis van dat uitslag krijg je je rijbewijs eventueel terug. Als je niet geschikt wordt bevonden ben je het voor minimaal een jaar kwijt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je rijbewijs zo ontzettend belangrijk voor je is is dat misschien iets om over na te denken voordat je ervoor kiest om onder invloed een gemotoriseerd voertuig te besturen. Daar ben je nu te laat voor, en nu zul je op de blaren moeten zitten. Gevolgen van je eigen gedrag!

Je bericht komt niet over alsof dit de eerste keer is dat je na een avondje blowen op de scooter stapte, en ook niet alsof je er spijt van hebt dat je onder invloed reed. Hooguit alsof je spijt hebt dat je bent gepakt (maar zelfs dat druipt er niet echt vanaf).

Ruim 5x de grenswaarde is ook niet een klein beetje teveel... Wat mij betreft niet onterecht als je je rijbewijs een tijdje kwijt zou zijn.

Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ik hoop nog heel veel harder dat je hier iets van leert. Als je middelen gebruikt stap je niet achter het stuur, punt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelfs onder invloed op de fiets kan je een vordering van je rijbewijs opleveren. In de praktijk gebeurt dit zelden, maar het kán wel...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik reed vroeger ook altijd onder invloed van wiet scooter. Is natuurlijk niet goed te praten, gelukkig nooit ongelukken gehad of iets maar ik ken der ééntje die wel constant ze scooter (en andere mensen) de prak in reed.

Soms moet het eerst fout gaan om er van te kunnen leren zodat het in de toekomst wel goed gaat. Je moet je gaan beseffen dat je zeker een x aantal uur na het roken van een joint sws niet aan t verkeer deel moet nemen. En als je rijbewijs je heilig is, volgens de wettelijke regelgeving leven.

Ik snap het ook wel hoor ben ook jong geweest, en fietse ook altijd stoned en dronken, dit nam ik op de scooter over. In de zomer heerlijk maar het is gwn dom en gevaarlijk.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Zelfs onder invloed op de fiets kan je een vordering van je rijbewijs opleveren. In de praktijk gebeurt dit zelden, maar het kán wel...
Klik om te vergroten...

Dit is niet waar. De politie moet na een aanhouding een melding maken bij het CBR. Hier zitten voorwaarden aan verbonden. Voor een fietser die is aangehouden voor het rijden onder invloed (alcohol/drugs) wordt geen melding gemaakt bij het CBR, omdat je geen rijbewijs nodig hebt voor een fiets.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
HierEnDaarEenFuifje zei:
Dit is niet waar. De politie moet na een aanhouding een melding maken bij het CBR. Hier zitten voorwaarden aan verbonden. Voor een fietser die is aangehouden voor het rijden onder invloed (alcohol/drugs) wordt geen melding gemaakt bij het CBR, omdat je geen rijbewijs nodig hebt voor een fiets.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de rectificatie. Ze kunnen je echter wel een rijverbod opleggen voor een bepaalde periode (x aantal uren) voor het besturen van een motorvoertuig.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Bedankt voor de rectificatie. Ze kunnen je echter wel een rijverbod opleggen voor een bepaalde periode (x aantal uren) voor het besturen van een motorvoertuig.
Klik om te vergroten...
En terecht!
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarschijnlijk tijdelijk rijontzegging 3 of 6 maanden maar je bent er niet definitief kwijt. Misschien heb je geluk en krijg je alleen een boete..
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jasperdenhaag zei:
Ik heb een jaar lang elke dag stoned gereden (auto), nooit gestopt.
Klik om te vergroten...

Een heel jaar lang door 't rood gereden? Of rijd je op lucht? Hoe ging je dan naar de plee? Als je zo'n heel jaar lang met de auto rijdt en nooit stopt... denk je dan wel eens : "Zat ik nu maar terug op m'n scooter?" Het houdt me bezig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waar het om gaat, is, dat hoe je het ook bekijkt, er meer ongelukken gebeuren als er onder invloed gereden wordt.
Dat staat als een paal boven water.
Om ongelukken te verminderen moet er niet onder invloed gereden worden. Daarom is dat verboden gemaakt.
Als je niet onder invloed rijdt zuiver en alleen om maar niet gepakt te worden, dan mis je de grondslag.
Niemand wil een ongeluk. Dan moeten we met zijn allen proberen om zo goed mogelijk te rijden. Lees: helder rijden.
Daar past onder invloed zijn dus niet in!
Je rijdt niet beter als je onder invloed bent, dat is uitvoerig besproken en onderzocht. Zelfs per soort middelen. Integendeel, je rijdt slechter als je onder invloed bent.
Met de drukte in het verkeer k a n je niet onder invloed rijden. Je kunt het een ander niet aandoen!
Dat je jezelf mol rijdt, dat is tot daaraan toe.
Maar het gaat ook om die andere verkeersdeelnemers, die graag een zo klein mogelijke kans willen hebben om in de prak gereden te worden, door ook nog eens iemand die onder invloed verkeert en denkt goed te kunnen rijden!
Hier gaat het dus om. C'est ca!
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hansklok zei:
Dan zit er geen beweging meer in het verkeer
Klik om te vergroten...
Nee maar dat word weer gecompenseerd door het ambulance vervoer.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ToSaturnus zei:
Hi! Ik ben onlangs aangehouden op de scooter (snorfiets) na een avondje blowen. Ik werd om 02:00 aangehouden en moest na de speekseltest mee naar het bureau. Rond 04:10 kreeg ik bloedtest. Eergisteren kreeg ik de uitslag: 16mg thc in m’n bloed. Ruim 5x boven de grenswaarde. Wat kan ik verwachten qua straf? Ik heb me rot gezocht op internet maar ik word er niet duidelijker op. Het is de eerste keer ooit dat mij dit is gebeurd. https://wetten.overheid.nl/BWBR0042986/2020-01-01 volgens dit val ik onder 2C en zou ik alleen een boete krijgen? Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Als ik mijn rijbewijs kwijt raak stort namelijk mijn leven in (financieel). Ik waardeer het enorm mocht iemand hier wat meer info over kunnen hebben.
Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Hey, ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen heb je hier aub meer informatie over?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lelooo1001 zei:
Hey, ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen heb je hier aub meer informatie over?
Klik om te vergroten...
Afloop: OP is een lul omdat ie onder invloed rijdt.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lelooo1001 zei:
Hey, ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen heb je hier aub meer informatie over?
Klik om te vergroten...
Ts is 10 maanden geleden voor het laast online geweest dus de kans is klein dat je reactie gaat krijgen. Je had meteen moeten vragen aan de politie wat je kon verwachten.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Harry In De Warrie zei:
Ts is 10 maanden geleden voor het laast online geweest dus de kans is klein dat je reactie gaat krijgen. Je had meteen moeten vragen aan de politie wat je kon verwachten.
Klik om te vergroten...
Had ik gedaan helaas gaven ze me een erg slap antwoord: dat verschilt per persoon etc?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lelooo1001 zei:
Had ik gedaan helaas gaven ze me een erg slap antwoord: dat verschilt per persoon etc?
Klik om te vergroten...
Dat is dus ook je antwoord.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Dat is dus ook je antwoord.
Klik om te vergroten...
Nee maar ik wou ook alleen graag weten als je 5 dagen geleden 0.2 gram coke op heb gehad of dat terug te zien is in t bloed? 👍
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lelooo1001 zei:
Nee maar ik wou ook alleen graag weten als je 5 dagen geleden 0.2 gram coke op heb gehad of dat terug te zien is in t bloed? 👍
Klik om te vergroten...
Ooit van google gehoord? Binnen 2 seconden antwoord. Kan tot 8 dagen aantoonbaar zijn in het bloed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."