Een wat genuanceerdere reactie had ook wel gemogen @Zeehond.
Wellicht, ik hoor wat je zegt.
Wat jij zegt met dat je 'no mercy' hebt voor mensen wie dat aangaat, en dat ze hard gestraft moeten worden, geldt dat dan automatisch ook voor al die mensen die onder invloed van medicijnen rijden?
Ik bedoel specifiek dit geval, je hebt gelijk dat ik generaliseer. Daar heb je een punt.
Over medicijnen zou ik niet direct reageren, daar is mijn kennis onvoldoende.
Wat versta je precies onder 'onder invloed', waar ligt het cut-off point, bij welke mate van verhoogde kans op een ongeval leg je de grens?
Ook een goede vraag. Ben geen wetenschapper zoals jij.
Als je het zelf onder invloed noemt, dan is dat een gevoel dat je de drugs voelt en weet dat je niet achter het stuur moet gaan zitten.
Verder schaar ik me achter de wettelijke normen. Die zijn er niet voor niets.
Liever helemaal niets gebruiken, binnen de normen is oké.
In dit geval gepakt onder invloed van cannabis.
Wat ik lees is dat jij, los van mijn reactie, een heel andere discussie wilt voeren.
Het spijt me dat ik emotioneel reageerde.
Ben ook een mens en vader van kinderen.
Heb ellende gezien dat kinderen door iemand onder invloed doodgereden zijn.
Laat mij daarom maar lekker emotioneel doen en met minder nuance.
Dat mag best wel eens.
Ben benieuwd naar jouw inhoudelijke reactie als deze persoon iemand onder invloed dood had gereden.