#1
Ik wil in juli misschien weer eens auto rijden, dus moet ik volgende week maar eens stoppen met blowen. 🤪
Als dat me niet lukt, laat ik het maar lekker zitten.
Dit soort dingen dus.Iemand kan wel nuchter aangehouden worden in de auto, maar als ie daarvoor 3 dagen stomdronken is geweest zonder te eten. Dan rijdt ie nog steeds levensgevaarlijk.
Ik vind ook dat je als bestuurder ervoor moet zorgen dat je veilig kan rijden. Het is alleen best lastig om te zeggen waar je nou precies de grens legt voor 'veilig' en 'onveilig'. Het onderscheid is helemaal niet zo zwart-wit. Als je vindt dat we gewoon de wet moeten aanhouden als individu, dat is heel normaal. Maar wat ik dus een beetje te ver vind gaan is om dan heel veroordelend te spreken over zaken die qua risicobeoordeling niet zoveel verschillen van andere zaken die wel worden goedgekeurd. Vooral omdat het proces van wetten maken heel wat anders is dan wetenschap.