Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZwijgplicht arts.

Zwijgplicht arts.

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toverbol zei:
vond dit zelf uit via internet, dus ik denk dat ze jou niks kwalijk kunnen nemen, jij hebt de medicatie genomen die je moest nemen, als ze je geen document hebben uitgeschreven datje niet mag rijden en dergelijke kunnen ze je niet veel maken denkik

In ieder geval succes 🤞
Klik om te vergroten...
Bijsluiter staat het in. Dat is een uitgeschreven document. Toch?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toverbol zei:
Imo
Ze zouden blij moeten zijn datje werkt,
Met of zonder benzo,s

en klopt ik neem zelf al jaren benzo,s niet 1 dokter heeft me vertelt niet te autorijden of machines besturen. Of dat het niet langer dan 3 weken mocht gebruiken..

vond dit zelf uit via internet, dus ik denk dat ze jou niks kwalijk kunnen nemen, jij hebt de medicatie genomen die je moest nemen, als ze je geen document hebben uitgeschreven datje niet mag rijden en dergelijke kunnen ze je niet veel maken denkik

In ieder geval succes 🤞
Klik om te vergroten...
Wat een onzin. Je bent ALTIJD zelf verantwoordelijk of je kan en mag autorijden. Jij had het zeker wel kunnen weten want:
-er zit een bijsluiter bij die je bij ELKE keer als je een nieuw recept krijgt hoort te lezen. Daar staat het in.
-als je zoekt op Google krijg je alleen maar hits met dat het NIET mag. Als je had gecheckt VOOR je het gaat nemen had je het kunnen weten. Geen enkele verzekering of rechter gaat mee in: “ik wist dat niet dus ben niet fout.” Elke in Nederland wonend persoon behoort de wet te kennen”
Of ben jij van dit:

32353F68-D1DC-4FEA-98B7-D1E9C12D0A84.jpeg
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toverbol zei:
Imo
Ze zouden blij moeten zijn datje werkt,
Met of zonder benzo,s

en klopt ik neem zelf al jaren benzo,s niet 1 dokter heeft me vertelt niet te autorijden of machines besturen. Of dat het niet langer dan 3 weken mocht gebruiken..

vond dit zelf uit via internet, dus ik denk dat ze jou niks kwalijk kunnen nemen, jij hebt de medicatie genomen die je moest nemen, als ze je geen document hebben uitgeschreven datje niet mag rijden en dergelijke kunnen ze je niet veel maken denkik

In ieder geval succes 🤞
Klik om te vergroten...
Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Wat een onzin. Je bent ALTIJD zelf verantwoordelijk of je kan en mag autorijden. Jij had het zeker wel kunnen weten want:
-er zit een bijsluiter bij die je bij ELKE keer als je een nieuw recept krijgt hoort te lezen. Daar staat het in.
-als je zoekt op Google krijg je alleen maar hits met dat het NIET mag. Als je had gecheckt VOOR je het gaat nemen had je het kunnen weten. Geen enkele verzekering of rechter gaat mee in: “ik wist dat niet dus ben niet fout.” Elke in Nederland wonend persoon behoort de wet te kennen”
Of ben jij van dit:

Bekijk bijlage 47772
Klik om te vergroten...
Wat een bek
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
-er zit een bijsluiter bij die je bij ELKE keer als je een nieuw recept krijgt hoort te lezen. Daar staat het in.
Klik om te vergroten...

Letterlijk geciteerd uit bijsluiter Diazepam Nederlandse fabrikant. Voorgeschreven door arts.

"Rijvaardigheidheid en het gebruik van machines".

Diazepam *merknaam* kan u een slaperig gevoel geven en uw concentratie vermogen aantasten. Het kan ook van invloed zijn op hoe uw spieren werken. Deze bijwerkingen kunnen aanhouden tot een paar dagen na het staken van de behandeling met diazepam. Bestuur geen auto of ander voertuig en gebruik geen machines of gereedschap als u hier last van hebt.

Verder heb ik er al genoeg over gezegd denk ik. Maar wilde dit nog wel even citeren uit de bijsluiter. Er staat niet letterlijk dat het verboden is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
www.thuisarts.nl

Ik gebruik medicijnen en wil veilig rijden

www.thuisarts.nl www.thuisarts.nl
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij zat er bij mijn Diazepam destijds een gele sticker op de doos. Die gele sticker zegt al genoeg.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Of ben jij van dit:

Bekijk bijlage 47772
Klik om te vergroten...
Ik hoorde laatst dus dat hier een spel van is. Ik ben weleens benieuwd wat dit spel inhoudt haha

1200x843 (1).jpg

Ik heb op geen enkele manier belang in dit spel behalve dan dat ik het geniaal vind dat deze uitspraak inmiddels dusdanig in onze cultuur is ingeburgerd dat er een gezelschapsspel op is gebaseerd
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Ik hoorde laatst dus dat hier een spel van is. Ik ben weleens benieuwd wat dit spel inhoudt haha

Bekijk bijlage 47789

Ik heb op geen enkele manier belang in dit spel behalve dan dat ik het geniaal vind dat deze uitspraak inmiddels dusdanig in onze cultuur is ingeburgerd dat er een gezelschapsspel op is gebaseerd
Klik om te vergroten...

Geweldig!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Geweldig!
Klik om te vergroten...
DF meet opzetten en een potje spelen? 😜

Werd hier vroeger trouwens niet ge-weerwolfd? Is dat nog steeds een ding?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
DF meet opzetten en een potje spelen? 😜

Werd hier vroeger trouwens niet ge-weerwolfd? Is dat nog steeds een ding?
Klik om te vergroten...
Jaaaaaa weerwolven.

Hebben we genoeg actieve mensen die mee willen doen? I'm in om weer een potje te leiden!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Volgens mij zat er bij mijn Diazepam destijds een gele sticker op de doos. Die gele sticker zegt al genoeg.
Klik om te vergroten...

Op het doosje van mijn voorgeschreven Temazepam en dat is nog 1 van de lichtste en kortst durende.

97436D0E-EC82-41A8-946D-2CD6DFC523E0.jpeg
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kan dit topic naar de prullenbak? Lijkt me wel dat er genoeg besproken is. Uitleg over verdere stappen etcetera in mijn andere topic over benzo verslaving.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ik ben wel weer in voor een spelletje weerwolven....
Klik om te vergroten...
hOwl yeah!🦉 !
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
dat staat op elk medicijn wat de rijvaardigheid kan beinvloeden
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
robinjoo1 zei:
dat staat op elk medicijn wat de rijvaardigheid kan beinvloeden
Klik om te vergroten...
En daarom zegt de gele sticker precies genoeg haha
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
alleen denken sommige mensen dat het wel meevalt en toch lekker in die auto stappen, met recht echte mongolen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
DF meet opzetten en een potje spelen? 😜

Werd hier vroeger trouwens niet ge-weerwolfd? Is dat nog steeds een ding?
Klik om te vergroten...
Ik ken het fenomeen Weerwolven niet qua spel. Had der nog nooit van gehoord tot iemand hier een topic er over begon.
Snap het kg niet...

En ik blijf anoniem hier dus ga niet naar df meetings. Sorry!
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Kan dit topic naar de prullenbak? Lijkt me wel dat er genoeg besproken is. Uitleg over verdere stappen etcetera in mijn andere topic over benzo verslaving.
Klik om te vergroten...
Nee, ik wil nog piepklein stukje afdwalen (heel even maar..)

LucidLucy zei:
Ik hoorde laatst dus dat hier een spel van is. Ik ben weleens benieuwd wat dit spel inhoudt haha
Klik om te vergroten...
Nou inderdaad! Als ik een gokje mag wagen?

Misschien staan er dingen omschreven op het kaartje en moet je vervolgens raden of het wel of niet echt was en/of op feesboek hep gestaan. Soort pictionary maar dan zonder gebaren, en tekenen .. hmmm.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben wel weer in voor een spelletje weerwolven....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."