Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspakje wiet onderschept door doaune bij post

pakje wiet onderschept door doaune bij post

42 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Harry16 zei:
Het enigste wat ik vindt op deze forum is van deze jongen , 350€ boete 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Okay, dat gaat in Nederland dan anders. Ik denk persoonlijk wel dat deze jongen een eventuele rechtszaak gewonnen zou hebben (als het enige bewijs het pakketje zelf is), maar het ligt er maar aan hoe ver je wilt gaan. Soms is het beter om de schikking/boete te accepteren. Dan ben je er in ieder geval vanaf.

Edit: Deze jongen is trouwens zonder advocaat naar het verhoor gegaan. Oei 😅
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Harry16, Ik heb nog even verder gekeken en ik heb een paar verhalen gevonden van mensen in België met onderschepte pakjes: bijvoorbeeld hier, hier en hier.

Spijt me dit te moeten zeggen, maar het lijkt erop dat de politie/FAGG in België wel degelijk boetes uitdeelt aan beoogde ontvangers van onderschepte pakjes en soms zelfs overgaat tot een verhoor. Welke criteria ze precies gebruiken is me niet duidelijk.

Ik kon me niet voorstellen dat de situatie in België zoveel anders was dan hier, maar helaas is dat wel zo.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
@Harry16, Ik heb nog even verder gekeken en ik heb een paar verhalen gevonden van mensen in België met onderschepte pakjes: bijvoorbeeld hier, hier en hier.

Spijt me dit te moeten zeggen, maar het lijkt erop dat de politie/FAGG in België wel degelijk boetes uitdeelt aan beoogde ontvangers van onderschepte pakjes en soms zelfs overgaat tot een verhoor. Welke criteria ze precies gebruiken is me niet duidelijk.

Ik kon me niet voorstellen dat de situatie in België zoveel anders was dan hier, maar helaas is dat wel zo.
Klik om te vergroten...
danku voor het mee helpen zoeken , waardeer ik enorm!

Ik hoop oprecht op een boete en dat ik deze leerles zo snel mogelijk achter mij kan houden, damn ik ben hier al
dagen hard over aan het piekeren!
Ik hou van wat high worden maar ik wil er mijn toekomst niet doen laten verprutsen door zulle handelingen , dat is het mij totaal niet waard.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Harry16 zei:
Ik hou van wat high worden maar ik wil er mijn toekomst niet doen laten verprutsen door zulle handelingen , dat is het mij totaal niet waard.
Klik om te vergroten...
Nee, snap ik. Ik hoop dat het bij een boete blijft
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heeft iemand de adressen van de officiers van justitie in België? Ik heb nog wat pakjes wiet te versturen. 😉
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Nee, snap ik. Ik hoop dat het bij een boete blijft
Klik om te vergroten...
het is ook allemaal niet slim van mij om
dit zo openbaar te posten ook.
Maar ik vindt er totaal niets informatie over en als ik aan sommige mensen vraag dan krijg je een "nonchalant" antwoord , dus daar ben ik ook niet mee geholpen.
terwijl ik goed genoeg weet dat het strafbaar is.

ik ben echt niet gemaakt voor die dingen🥹
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Heeft iemand de adressen van de officiers van justitie in België? Ik heb nog wat pakjes wiet te versturen. 😉
Klik om te vergroten...
ja klinkt allemaal leuk éh?
tot de politie voor uw deur staan dan is het allemaal niet zo leuk nietmeer.
Ge moet het maar zelf allemaal meemaken!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Harry16 zei:
Maar ik vindt er totaal niets informatie over en als ik aan sommige mensen vraag dan krijg je een "nonchalant" antwoord , dus daar ben ik ook niet mee geholpen.
terwijl ik goed genoeg weet dat het strafbaar is.
Klik om te vergroten...
Excuses. Ik dacht er in eerste instantie ook te licht over.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Harry16 zei:
ja klinkt allemaal leuk éh?
tot de politie voor uw deur staan dan is het allemaal niet zo leuk nietmeer.
Ge moet het maar zelf allemaal meemaken!
Klik om te vergroten...
Ik meende dit als serieuze actie. Het kan toch niet waar zijn dat iemand je iets opstuurt en dat de ontvanger daar verantwoordelijk voor is. Zo kan iedereen dus willekeurig iemand crimineel maken, zelfs de officiers van justitie.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Harry16 zei:
tot de politie voor uw deur staan dan is het allemaal niet zo leuk nietmeer.
Klik om te vergroten...
Maar allez, die heetten toch eerst "Rijkswacht"?
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Ik meende dit als serieuze actie. Het kan toch niet waar zijn dat iemand je iets opstuurt en dat de ontvanger daar verantwoordelijk voor is. Zo kan iedereen dus willekeurig iemand crimineel maken, zelfs de officiers van justitie.
Klik om te vergroten...
zo simpel is dit allemaal zo niet hoor.

kijk dit is een discussie zonder einde ,
ik zal afwachten en update geven maar hoopte dat er iemand dezelfde scenario al eens had meegemaakt en dit kon delen want van dat wachten wordt ik zot!! 😂
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Maar allez, die heetten toch eerst "Rijkswacht"?
Klik om te vergroten...
wat bedoel je hier nu ?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casrus zei:
Maar allez, die heetten toch eerst "Rijkswacht"?
Klik om te vergroten...
De "Politie" in Vlaanderen.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
De "Politie" in Vlaanderen.
Klik om te vergroten...
dit zijn volgens het nieuws in belgie (bron:VRT) de nieuwe bedragen voor "betrapt met drugs"

- bijna 1000€ als ze cocaine vinden, is dit wel nog normaal?

75euro voor cannabis? dit zal toch wel nog hoger liggen denk ik ?



www.vrt.be

Al 1.011 lik-op-stukboetes voor drugsbezit in juli, voornamelijk op festivals | VRT NWS Nieuws

De voorbije maand juli zijn er al 1.011 lik-op-stukboetes voor drugsbezit uitgeschreven, voornamelijk op en rond festivals. Dat meldt minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD). Sinds de invoering van het systeem op 1 januari 2022 gaat het om 7.855 boetes, goed voor 954.625 euro...
www.vrt.be www.vrt.be
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Harry16 zei:
75euro voor cannabis? dit zal toch wel nog hoger liggen denk ik ?
Klik om te vergroten...
Ik heb het even snel gelezen: Voor cannabis gaat het om boetes tot maximaal 150 euro voor een ‘gebruikershoeveelheid’. Het is onduidelijk hoeveel dat precies is. Het gaat hier trouwens wel om “bezit” niet “invoer”.

Op zich wel mooi dat cannabis niet zo zwaar bestraft wordt
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Ik heb het even snel gelezen: Voor cannabis gaat het om boetes tot maximaal 150 euro voor een ‘gebruikershoeveelheid’. Het is onduidelijk hoeveel dat precies is. Het gaat hier trouwens wel om “bezit” niet “invoer”.

Op zich wel mooi dat cannabis niet zo zwaar bestraft wordt
Klik om te vergroten...
Dat gaat wat uithalen, jongens...
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Ik heb het even snel gelezen: Voor cannabis gaat het om boetes tot maximaal 150 euro voor een ‘gebruikershoeveelheid’. Het is onduidelijk hoeveel dat precies is. Het gaat hier trouwens wel om “bezit” niet “invoer”.

Op zich wel mooi dat cannabis niet zo zwaar bestraft wordt
Klik om te vergroten...
vindt ge dat niet zwaar? 150€ kwijt voor misschien 2-3 gram dat u 30€ heeft gekost ofso?

aan de andere kant als je er zo mee weg komt is het idd wel niet zwaar bekeken maar die boetes zijn gewoon zot geworden!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
@Harry16, Ik heb nog even verder gekeken en ik heb een paar verhalen gevonden van mensen in België met onderschepte pakjes: bijvoorbeeld hier, hier en hier.

Spijt me dit te moeten zeggen, maar het lijkt erop dat de politie/FAGG in België wel degelijk boetes uitdeelt aan beoogde ontvangers van onderschepte pakjes en soms zelfs overgaat tot een verhoor. Welke criteria ze precies gebruiken is me niet duidelijk.

Ik kon me niet voorstellen dat de situatie in België zoveel anders was dan hier, maar helaas is dat wel zo.
Klik om te vergroten...

Het zal je misschien nog verbazen hoe groot de verschillen tussen ons en de zuiderburen kunnen zijn qua wetgeving en sociale opvang.

Als ik 30km zuidelijker had gewoond, was ik behoorlijk meer de Sjaak geweest met mijn verslaving. Mogelijk had ik dan zelfs niet meer geleefd. Hulp voor verslaving gaat in België toch wat stroever als ik dat uit ervaringsverhalen mag geloven.

En ongetwijfeld zijn er nog best wat dingen anders.

Ik verbaas me daar altijd wel over. Voor mij is België heel dichtbij. Je wiegje hoeft maar net wat anders te staan en dat kan best grote gevolgen hebben.

Aan de andere kant is het in België nog wèl te doen om een huur of koopwoning te vinden 😂

Zo heeft elk land weer wat denk hè.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#19
weet iemand toevallig wat er gebeurd als de doaune een pakje wiet van rond de 8gram onderschept met de post van NL naar Belgie ?

welke sancties volgen voor mij als ontvanger? ik heb wat angst
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja dat word naar de gevangenis. En u moet een paar beurten overslaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."