Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspakje wiet onderschept door doaune bij post

pakje wiet onderschept door doaune bij post

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
-Rataplan- zei:
Ik ken zelfs iemand die weed verkocht en daarmee gepakt is geweest, die had in de rechtbank toegegeven dat hij dat al 8 jaar deed en die is er vanaf gekomen met opschorting van straf, wel onder voorwaarde dat hij ermee ophield want als ze hem opnieuw zouden betrappen dan zou hij wel straffen krijgen.
Klik om te vergroten...

Dat zal dan toch een uitzonderlijk geval zijn. Het verschilt ook per regio en rechter. Maar de meeste spreken toch aanzienlijke geldboetes uit voor verkoop en dat gaat niet over enkele honderden maar duizenden eurotjes.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#2
PsyTekz zei:
Dat zal dan toch een uitzonderlijk geval zijn. Het verschilt ook per regio en rechter. Maar de meeste spreken toch aanzienlijke geldboetes uit voor verkoop en dat gaat niet over enkele honderden maar duizenden eurotjes.
Klik om te vergroten...
Inderdaad hij heeft geluk gehad, hij was wel nog jong want die deed dat al van in de middelbare school, ik was een van zijn klanten. Maar voor de rest was die nog nooit in aanvaring gekomen met de politie, heeft alles opgebiecht en zal een goeie advocaat gehad hebben. Hij was er anders wel goed van verschoten want die heeft dat wel nooit meer gedaan daarna.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Na een weekje is er nog niets verandert aan de track&trace ... misschien toch pakketfraude ?
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#4
weet iemand toevallig wat er gebeurd als de doaune een pakje wiet van rond de 8gram onderschept met de post van NL naar Belgie ?

welke sancties volgen voor mij als ontvanger? ik heb wat angst
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat word naar de gevangenis. En u moet een paar beurten overslaan.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Harry16 zei:
weet iemand toevallig wat er gebeurd als de doaune een pakje wiet van rond de 8gram onderschept met de post van NL naar Belgie ?

welke sancties volgen voor mij als ontvanger? ik heb wat angst
Klik om te vergroten...
Volgens mij kun je niet zomaar verantwoordelijk gehouden worden voor wat er per post naar je wordt verstuurd. Tenzij hard te bewijzen is dat je het zelf hebt besteld. Als je dit kunt ontkennen, zou ik dat zeker proberen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe de wetgeving hierin is in België.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Harry16 zei:
weet iemand toevallig wat er gebeurd als de doaune een pakje wiet van rond de 8gram onderschept met de post van NL naar Belgie ?

welke sancties volgen voor mij als ontvanger? ik heb wat angst
Klik om te vergroten...
ik had beter " lach je rijk " gespeeld 😂
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Volgens mij kun je niet zomaar verantwoordelijk gehouden worden voor wat er per post naar je wordt verstuurd. Tenzij hard te bewijzen is dat je het zelf hebt besteld. Als je dit kunt ontkennen, zou ik dat zeker proberen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe de wetgeving hierin is in België.
Klik om te vergroten...
danku voor snelle reachte hippie,
ja ik ben dom geweest om dit zomaar te doen.

ik lees op website dat het gebruik gedoogd kan worden maar invoer en bezit strafbaar is. Bewijzen zijn er genoeg jammer genoeg, als ze naar rekening op bank kijken weten ze genoeg. ik hoop dat het zo erg allemaal niet gaat worden maar ik ken dit gedoe hier in belgie, van iets kleins maken ze er een olifant van.
ik hoop op een kleine geldboete maar zal wel voor parket komen
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik je vraag zo lees ben je bang dat ze het vinden, maar is er geen sprake van ze je wiet onderschept hebben?

Stel ze zouden het onderscheppen, dan gaat het denk ik een beetje zo;

Ze zouden dan ook gegevens vanuit de verkopende partij moeten hebben, waaruit blijkt dat jij die bestelling hebt gedaan, ook al heb je dat misschien met je eigen naam, adres en bankrekening gedaan.

De grote vraag is of ze die gegevens überhaupt hebben, want als ik naar de Nederlandse wetgeving kijk, gaat het openbaar ministerie voor die 8 gram echt geen onderzoek starten. Dat kost meer dan het oplevert. Stel er is een illegale handel of website opgerold, dan is maar de vraag of iemand die 8 gram besteld het doelwit is van zo’n onderzoek.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#10
HierEnDaarEenFuifje zei:
Als ik je vraag zo lees ben je bang dat ze het vinden, maar is er geen sprake van ze je wiet onderschept hebben?

Stel ze zouden het onderscheppen, dan gaat het denk ik een beetje zo;

Ze zouden dan ook gegevens vanuit de verkopende partij moeten hebben, waaruit blijkt dat jij die bestelling hebt gedaan, ook al heb je dat misschien met je eigen naam, adres en bankrekening gedaan.

De grote vraag is of ze die gegevens überhaupt hebben, want als ik naar de Nederlandse wetgeving kijk, gaat het openbaar ministerie voor die 8 gram echt geen onderzoek starten. Dat kost meer dan het oplevert. Stel er is een illegale handel of website opgerold, dan is maar de vraag of iemand die 8 gram besteld het doelwit is van zo’n onderzoek.
Klik om te vergroten...
jawel ze hebben het onderschept.

Op de tracking code staat iets van
" The item is not meeting customs requirements "

Nu weet ik niet of het in NL of belgie is onderschept en welke straffen er volgen.
Is gewoon zo mega kut en dom van mij maarja op de hoop dat ze het vernietigen!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Harry16 zei:
weet iemand toevallig wat er gebeurd als de doaune een pakje wiet van rond de 8gram onderschept met de post van NL naar Belgie ?

welke sancties volgen voor mij als ontvanger? ik heb wat angst
Klik om te vergroten...
Gewoon laten voor wat het is en niet ophalen. En gewoon ontkennen dat jij het besteld hebt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Harry16 zei:
Nu weet ik niet of het in NL of belgie is onderschept en welke straffen er volgen.
Klik om te vergroten...
Geen straffen. Klopt het dat het pakje is verstuurd vanuit Nederland naar jouw adres in België?

Een adres is openbaar. Iedereen kan jou een pakje sturen. Dus een pakje met jouw naam en adres erop bewijst in principe niks.

Harry16 zei:
als ze naar rekening op bank kijken weten ze genoeg.
Klik om te vergroten...
De douane heeft niet zomaar toegang tot jouw rekening of tot jouw e-mailaccount. Voor 8 gram nemen ze waarschijnlijk niet eens de moeite om toestemming te vragen voor verder onderzoek. In het ergste geval krijg je een zogenaamde “love letter”, een waarschuwingsbrief van de douane zonder verdere gevolgen.

Overigens moet je hetzelfde adres nu niet meer gebruiken voor drugsbestellingen. Waarschijnlijk komt er namelijk wel een kruisje achter je adres in het systeem. Naar een verdacht pakje wordt voortaan beter gekeken. (Voor alle duidelijkheid: ook dan gebeurd er niks, maar je bent de inhoud wel kwijt.)
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Geen straffen. Klopt het dat er een pakje is verstuurd vanuit Nederland naar jouw adres in België?

Een adres is openbaar. Iedereen kan jou een pakje sturen. Dus een pakje met jouw naam en adres erop bewijst in principe niks.


De douane heeft niet zomaar toegang tot jouw rekening of tot jouw e-mailaccount. Voor 8 gram nemen ze waarschijnlijk niet eens de moeite om toestemming te vragen voor verder onderzoek. In het ergste geval krijg je een zogenaamde “love letter”, een waarschuwingsbrief van de douane zonder verdere gevolgen.

Overigens moet je hetzelfde adres nu niet meer gebruiken voor drugsbestellingen. Waarschijnlijk komt er namelijk wel een kruisje achter je adres in het systeem. Naar een verdacht pakje wordt voortaan beter gekeken. (Voor alle duidelijkheid: ook dan gebeurd er niks, maar je bent de inhoud wel kwijt.)
Klik om te vergroten...

Het enigste wat ik vindt op deze forum is van deze jongen , 350€ boete 🤷‍♂️
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Harry16 zei:
Het enigste wat ik vindt op deze forum is van deze jongen , 350€ boete 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Okay, dat gaat in Nederland dan anders. Ik denk persoonlijk wel dat deze jongen een eventuele rechtszaak gewonnen zou hebben (als het enige bewijs het pakketje zelf is), maar het ligt er maar aan hoe ver je wilt gaan. Soms is het beter om de schikking/boete te accepteren. Dan ben je er in ieder geval vanaf.

Edit: Deze jongen is trouwens zonder advocaat naar het verhoor gegaan. Oei 😅
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Harry16, Ik heb nog even verder gekeken en ik heb een paar verhalen gevonden van mensen in België met onderschepte pakjes: bijvoorbeeld hier, hier en hier.

Spijt me dit te moeten zeggen, maar het lijkt erop dat de politie/FAGG in België wel degelijk boetes uitdeelt aan beoogde ontvangers van onderschepte pakjes en soms zelfs overgaat tot een verhoor. Welke criteria ze precies gebruiken is me niet duidelijk.

Ik kon me niet voorstellen dat de situatie in België zoveel anders was dan hier, maar helaas is dat wel zo.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
@Harry16, Ik heb nog even verder gekeken en ik heb een paar verhalen gevonden van mensen in België met onderschepte pakjes: bijvoorbeeld hier, hier en hier.

Spijt me dit te moeten zeggen, maar het lijkt erop dat de politie/FAGG in België wel degelijk boetes uitdeelt aan beoogde ontvangers van onderschepte pakjes en soms zelfs overgaat tot een verhoor. Welke criteria ze precies gebruiken is me niet duidelijk.

Ik kon me niet voorstellen dat de situatie in België zoveel anders was dan hier, maar helaas is dat wel zo.
Klik om te vergroten...
danku voor het mee helpen zoeken , waardeer ik enorm!

Ik hoop oprecht op een boete en dat ik deze leerles zo snel mogelijk achter mij kan houden, damn ik ben hier al
dagen hard over aan het piekeren!
Ik hou van wat high worden maar ik wil er mijn toekomst niet doen laten verprutsen door zulle handelingen , dat is het mij totaal niet waard.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Harry16 zei:
Ik hou van wat high worden maar ik wil er mijn toekomst niet doen laten verprutsen door zulle handelingen , dat is het mij totaal niet waard.
Klik om te vergroten...
Nee, snap ik. Ik hoop dat het bij een boete blijft
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heeft iemand de adressen van de officiers van justitie in België? Ik heb nog wat pakjes wiet te versturen. 😉
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Nee, snap ik. Ik hoop dat het bij een boete blijft
Klik om te vergroten...
het is ook allemaal niet slim van mij om
dit zo openbaar te posten ook.
Maar ik vindt er totaal niets informatie over en als ik aan sommige mensen vraag dan krijg je een "nonchalant" antwoord , dus daar ben ik ook niet mee geholpen.
terwijl ik goed genoeg weet dat het strafbaar is.

ik ben echt niet gemaakt voor die dingen🥹
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Heeft iemand de adressen van de officiers van justitie in België? Ik heb nog wat pakjes wiet te versturen. 😉
Klik om te vergroten...
ja klinkt allemaal leuk éh?
tot de politie voor uw deur staan dan is het allemaal niet zo leuk nietmeer.
Ge moet het maar zelf allemaal meemaken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."