De "Politie" in Vlaanderen.Maar allez, die heetten toch eerst "Rijkswacht"?
De "Politie" in Vlaanderen.Maar allez, die heetten toch eerst "Rijkswacht"?
dit zijn volgens het nieuws in belgie (bron:VRT) de nieuwe bedragen voor "betrapt met drugs"De "Politie" in Vlaanderen.
Ik heb het even snel gelezen: Voor cannabis gaat het om boetes tot maximaal 150 euro voor een ‘gebruikershoeveelheid’. Het is onduidelijk hoeveel dat precies is. Het gaat hier trouwens wel om “bezit” niet “invoer”.75euro voor cannabis? dit zal toch wel nog hoger liggen denk ik ?
Dat gaat wat uithalen, jongens...Ik heb het even snel gelezen: Voor cannabis gaat het om boetes tot maximaal 150 euro voor een ‘gebruikershoeveelheid’. Het is onduidelijk hoeveel dat precies is. Het gaat hier trouwens wel om “bezit” niet “invoer”.
Op zich wel mooi dat cannabis niet zo zwaar bestraft wordt
vindt ge dat niet zwaar? 150€ kwijt voor misschien 2-3 gram dat u 30€ heeft gekost ofso?Ik heb het even snel gelezen: Voor cannabis gaat het om boetes tot maximaal 150 euro voor een ‘gebruikershoeveelheid’. Het is onduidelijk hoeveel dat precies is. Het gaat hier trouwens wel om “bezit” niet “invoer”.
Op zich wel mooi dat cannabis niet zo zwaar bestraft wordt
@Harry16, Ik heb nog even verder gekeken en ik heb een paar verhalen gevonden van mensen in België met onderschepte pakjes: bijvoorbeeld hier, hier en hier.
Spijt me dit te moeten zeggen, maar het lijkt erop dat de politie/FAGG in België wel degelijk boetes uitdeelt aan beoogde ontvangers van onderschepte pakjes en soms zelfs overgaat tot een verhoor. Welke criteria ze precies gebruiken is me niet duidelijk.
Ik kon me niet voorstellen dat de situatie in België zoveel anders was dan hier, maar helaas is dat wel zo.
thanks voor je mening manHet zal je misschien nog verbazen hoe groot de verschillen tussen ons en de zuiderburen kunnen zijn qua wetgeving en sociale opvang.
Als ik 30km zuidelijker had gewoond, was ik behoorlijk meer de Sjaak geweest met mijn verslaving. Mogelijk had ik dan zelfs niet meer geleefd. Hulp voor verslaving gaat in België toch wat stroever als ik dat uit ervaringsverhalen mag geloven.
En ongetwijfeld zijn er nog best wat dingen anders.
Ik verbaas me daar altijd wel over. Voor mij is België heel dichtbij. Je wiegje hoeft maar net wat anders te staan en dat kan best grote gevolgen hebben.
Aan de andere kant is het in België nog wèl te doen om een huur of koopwoning te vinden 😂
Zo heeft elk land weer wat denk hè.
Hier heb ik dus ook moeite mee. Juridisch blijft het een raar verhaal. Op zich ben ik wel gevoelig voor culturele en bestuurlijke verschillen tussen Nederland en Vlaanderen, maar dat dit de doorslag kan geven in termen van bewijsvoering vind ik toch wel moeilijk te verkroppen.Het kan toch niet waar zijn dat iemand je iets opstuurt en dat de ontvanger daar verantwoordelijk voor is. Zo kan iedereen dus willekeurig iemand crimineel maken, zelfs de officiers van justitie.
ik heb eigelijk het gevoel dat dit forum geen juiste informatie bevat en zeer veel tegenstrijdige "meningen" heeft waardoor het moeilijk geloofbaar overkomt.Hier heb ik dus ook moeite mee. Juridisch blijft het een raar verhaal. Op zich ben ik wel gevoelig voor culturele en bestuurlijke verschillen tussen Nederland en Vlaanderen, maar dat dit de doorslag kan geven in termen van bewijsvoering vind ik toch wel moeilijk te verkroppen.
Bedoel je dit specifiek als reactie op mijn geciteerde bericht?ik heb eigelijk het gevoel dat dit forum geen juiste informatie bevat en zeer veel tegenstrijdige "meningen" heeft waardoor het moeilijk geloofbaar overkomt.
ik ben nu aan het twijfelen dat het over een pakketfraude gaat?Bedoel je dit specifiek als reactie op mijn geciteerde bericht?
In het algemeen heb je wel gelijk. Het is een openbaar forum, waar iedereen zijn mening mag geven, en waar ook grapjes en ongezouten opmerkingen gemaakt worden. Vaak kom je als je meerdere meningen leest wel uit op een afgewogen oordeel (hoop ik).
Merci voor je antwoord man!Eerlijk antwoord. Nl naar Belgie. Verstuurd met PostNL? Je pakket blijft een tijdje op onderweg staan tot er op de T&T staat pakket vernietigd. En je gaat er niets meer van horen. Is bij mij toch 1 malig zo gegaan met 6gram. En 1 maal een pakket verdwenen bij Post NL die nooit aangekomen is en op onderweg bleef staan.
Had je 5 of 8 gram cocaine besteld dan kreeg je er waarschijnlijk wel gevolg aan. Met wiet gebeurt dat quasi nooit.
Crypto kopen en darknet op gaan. Een willekeurige overschrijving naar iemand die Monero verkoopt op een P2P platform en er is nul bewijs. Volgende keer beter.Bewijzen er genoeg jammer genoeg, als ze naar rekening op bank kijken weten ze genoeg.
Dit is klinkklare onzin en ik kan bevestigen uit 5 jaar ervaring met online drugs bestellen dat het risico voor beide partijen veel kleiner is dan dealers ontmoeten in openbare plekken. Zodra ik thuis ben zal ik wel een topic aanmaken om alle misinformatie over het onderwerp op te helderen.Nu weet ik nu vrij wel zeker en dat is dat ik mij nietmeer bezig ga houden in dit "online" wereldje. de pakkans is gewoon groter en groter geworden heb ik het gevoel.
Danku voor uw reactie !Dit is klinkklare onzin en ik kan bevestigen uit 5 jaar ervaring met online drugs bestellen dat het risico voor beide partijen veel kleiner is dan dealers ontmoeten in openbare plekken. Zodra ik thuis ben zal ik wel een topic aanmaken om alle misinformatie over het onderwerp op te helderen.
België is trouwens gewoon een politiestaat waar ze je opzettelijk willen bangmaken door vooral te bluffen in gevallen waar het niet 100% duidelijk is of je strafbare feiten hebt gepleegd, die les heb ik ook op de harde manier moeten leren. Die waren ook bij mij aan de deur geweest om mij wijs te maken dat ze alles wisten wat ik online uitspookte maar uiteindelijk alles ontkent en nooit meer iets van ze gehoord.
Ik ken zelfs iemand die weed verkocht en daarmee gepakt is geweest, die had in de rechtbank toegegeven dat hij dat al 8 jaar deed en die is er vanaf gekomen met opschorting van straf, wel onder voorwaarde dat hij ermee ophield want als ze hem opnieuw zouden betrappen dan zou hij wel straffen krijgen.
Inderdaad hij heeft geluk gehad, hij was wel nog jong want die deed dat al van in de middelbare school, ik was een van zijn klanten. Maar voor de rest was die nog nooit in aanvaring gekomen met de politie, heeft alles opgebiecht en zal een goeie advocaat gehad hebben. Hij was er anders wel goed van verschoten want die heeft dat wel nooit meer gedaan daarna.Dat zal dan toch een uitzonderlijk geval zijn. Het verschilt ook per regio en rechter. Maar de meeste spreken toch aanzienlijke geldboetes uit voor verkoop en dat gaat niet over enkele honderden maar duizenden eurotjes.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."