Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspakje wiet onderschept door doaune bij post

pakje wiet onderschept door doaune bij post

42 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Het zal je misschien nog verbazen hoe groot de verschillen tussen ons en de zuiderburen kunnen zijn qua wetgeving en sociale opvang.

Als ik 30km zuidelijker had gewoond, was ik behoorlijk meer de Sjaak geweest met mijn verslaving. Mogelijk had ik dan zelfs niet meer geleefd. Hulp voor verslaving gaat in België toch wat stroever als ik dat uit ervaringsverhalen mag geloven.

En ongetwijfeld zijn er nog best wat dingen anders.

Ik verbaas me daar altijd wel over. Voor mij is België heel dichtbij. Je wiegje hoeft maar net wat anders te staan en dat kan best grote gevolgen hebben.

Aan de andere kant is het in België nog wèl te doen om een huur of koopwoning te vinden 😂

Zo heeft elk land weer wat denk hè.
Klik om te vergroten...
thanks voor je mening man
Ja ik vindt gewoon zeer veel tegenstrijdige meningen van de mensen eerlijk gezegd.
het is moeiljk om in zo situaties iemand zijn mening serieus te nemen of niet. Maar goed ik heb hier genoeg gezaagd erover, ach we zien wel wat het brengt allemaal.
1 ding weet ik nu vrij wel zeker en dat is dat ik mij nietmeer bezig ga houden in dit "online" wereldje. de pakkans is gewoon groter en groter geworden heb ik het gevoel.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Het kan toch niet waar zijn dat iemand je iets opstuurt en dat de ontvanger daar verantwoordelijk voor is. Zo kan iedereen dus willekeurig iemand crimineel maken, zelfs de officiers van justitie.
Klik om te vergroten...
Hier heb ik dus ook moeite mee. Juridisch blijft het een raar verhaal. Op zich ben ik wel gevoelig voor culturele en bestuurlijke verschillen tussen Nederland en Vlaanderen, maar dat dit de doorslag kan geven in termen van bewijsvoering vind ik toch wel moeilijk te verkroppen.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Hier heb ik dus ook moeite mee. Juridisch blijft het een raar verhaal. Op zich ben ik wel gevoelig voor culturele en bestuurlijke verschillen tussen Nederland en Vlaanderen, maar dat dit de doorslag kan geven in termen van bewijsvoering vind ik toch wel moeilijk te verkroppen.
Klik om te vergroten...
ik heb eigelijk het gevoel dat dit forum geen juiste informatie bevat en zeer veel tegenstrijdige "meningen" heeft waardoor het moeilijk geloofbaar overkomt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Harry16 zei:
ik heb eigelijk het gevoel dat dit forum geen juiste informatie bevat en zeer veel tegenstrijdige "meningen" heeft waardoor het moeilijk geloofbaar overkomt.
Klik om te vergroten...
Bedoel je dit specifiek als reactie op mijn geciteerde bericht?

In het algemeen heb je wel gelijk. Het is een openbaar forum, waar iedereen zijn mening mag geven, en waar ook grapjes en ongezouten opmerkingen gemaakt worden. Vaak kom je als je meerdere meningen leest wel uit op een afgewogen oordeel (hoop ik).
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Bedoel je dit specifiek als reactie op mijn geciteerde bericht?

In het algemeen heb je wel gelijk. Het is een openbaar forum, waar iedereen zijn mening mag geven, en waar ook grapjes en ongezouten opmerkingen gemaakt worden. Vaak kom je als je meerdere meningen leest wel uit op een afgewogen oordeel (hoop ik).
Klik om te vergroten...
ik ben nu aan het twijfelen dat het over een pakketfraude gaat?
een nieuwe techniek om u in het zak te zetten.
Ze zenden het pakket uit en iemand bekends die er werkt steelt het gewoon en vinkt het pakket aan als verloren
of doaun?
of is dit wat ver gezocht?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eerlijk antwoord. Nl naar Belgie. Verstuurd met PostNL? Je pakket blijft een tijdje op onderweg staan tot er op de T&T staat pakket vernietigd. En je gaat er niets meer van horen. Is bij mij toch 1 malig zo gegaan met 6gram. En 1 maal een pakket verdwenen bij Post NL die nooit aangekomen is en op onderweg bleef staan.

Had je 5 of 8 gram cocaine besteld dan kreeg je er waarschijnlijk wel gevolg aan. Met wiet gebeurt dat quasi nooit.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
Eerlijk antwoord. Nl naar Belgie. Verstuurd met PostNL? Je pakket blijft een tijdje op onderweg staan tot er op de T&T staat pakket vernietigd. En je gaat er niets meer van horen. Is bij mij toch 1 malig zo gegaan met 6gram. En 1 maal een pakket verdwenen bij Post NL die nooit aangekomen is en op onderweg bleef staan.

Had je 5 of 8 gram cocaine besteld dan kreeg je er waarschijnlijk wel gevolg aan. Met wiet gebeurt dat quasi nooit.
Klik om te vergroten...
Merci voor je antwoord man!
Ja ik hoop dat het allemaal gaat meevallen, is de stress allemaal niet waard in mijn geval 🤷‍♂️
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb ook geen ervaringsverslagen kunnen vinden van mensen die in België “vervolgd” (boete of verhoor) werden voor onderschepte pakjes wiet. Het ging altijd om andere stoffen. Dus wat @PsyTekz zegt klopt waarschijnlijk wel. Ik snap dat je in spanning zit @Harry16, maar het klinkt alsof het goed gaat komen 🙂
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Harry16 zei:
Bewijzen er genoeg jammer genoeg, als ze naar rekening op bank kijken weten ze genoeg.
Klik om te vergroten...
Crypto kopen en darknet op gaan. Een willekeurige overschrijving naar iemand die Monero verkoopt op een P2P platform en er is nul bewijs. Volgende keer beter.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Harry16 zei:
Nu weet ik nu vrij wel zeker en dat is dat ik mij nietmeer bezig ga houden in dit "online" wereldje. de pakkans is gewoon groter en groter geworden heb ik het gevoel.
Klik om te vergroten...
Dit is klinkklare onzin en ik kan bevestigen uit 5 jaar ervaring met online drugs bestellen dat het risico voor beide partijen veel kleiner is dan dealers ontmoeten in openbare plekken. Zodra ik thuis ben zal ik wel een topic aanmaken om alle misinformatie over het onderwerp op te helderen.

België is trouwens gewoon een politiestaat waar ze je opzettelijk willen bangmaken door vooral te bluffen in gevallen waar het niet 100% duidelijk is of je strafbare feiten hebt gepleegd, die les heb ik ook op de harde manier moeten leren. Die waren ook bij mij aan de deur geweest om mij wijs te maken dat ze alles wisten wat ik online uitspookte maar uiteindelijk alles ontkent en nooit meer iets van ze gehoord.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#11
JanDeBrandweerman zei:
Dit is klinkklare onzin en ik kan bevestigen uit 5 jaar ervaring met online drugs bestellen dat het risico voor beide partijen veel kleiner is dan dealers ontmoeten in openbare plekken. Zodra ik thuis ben zal ik wel een topic aanmaken om alle misinformatie over het onderwerp op te helderen.

België is trouwens gewoon een politiestaat waar ze je opzettelijk willen bangmaken door vooral te bluffen in gevallen waar het niet 100% duidelijk is of je strafbare feiten hebt gepleegd, die les heb ik ook op de harde manier moeten leren. Die waren ook bij mij aan de deur geweest om mij wijs te maken dat ze alles wisten wat ik online uitspookte maar uiteindelijk alles ontkent en nooit meer iets van ze gehoord.
Klik om te vergroten...
Danku voor uw reactie !
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#12
De kans is reëel dat ze de boel seponeren, want ten eerste cannabis heeft de laagste prioriteit van bijna alle misdaden, er is een gedoogbeleid. Dus het enige waar het van afhangt is hoeveel werk ze hebben bij het parket. De politie maakt sowieso een pv op en stuurt die naar het parket. Als die gast zijn bureau vol dossiers ligt dan seponeert die vrijwel onmiddellijk uw dossier. Enkel als die echt niks anders te doen heeft zullen ze u oproepen.

Ikzelf ben al 2 keer betrapt, 1 keer met weed en 1 keer met XTC. Bij die weed moest ik een verklaring gaan afleggen in het politiekantoor waar ik dan een verhaaltje verzonnen heb over waar ik die weed vandaan had, daarna vroeg ik aan die politieagent wat er verder ging gebeuren en vertelde die mij wat ik net heb uitgelegd. Uiteindelijk heb ik daar nooit nog iets van gehoord. Toen ik betrapt werd met XTC op Kozzmozz hebben ze mij gewoon gefouilleerd om te zien of ik een dealer was en toen dat niet zo bleek mocht ik gewoon gaan. Als gebruiker doen ze je niet veel tenzij je echt voor overlast gaat zorgen.

En in het slechtste geval ze u toch voor de rechtbank roepen kom je er vanaf met een relatief kleine boete. Ik ken zelfs iemand die weed verkocht en daarmee gepakt is geweest, die had in de rechtbank toegegeven dat hij dat al 8 jaar deed en die is er vanaf gekomen met opschorting van straf, wel onder voorwaarde dat hij ermee ophield want als ze hem opnieuw zouden betrappen dan zou hij wel straffen krijgen. Maar die heeft dus geen cent moeten betalen en geen dag in de bak gezeten.

Als het de eerste keer is dat je betrapt wordt zul je er wel goedkoop vanaf komen, maak je niet te veel zorgen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
-Rataplan- zei:
Ik ken zelfs iemand die weed verkocht en daarmee gepakt is geweest, die had in de rechtbank toegegeven dat hij dat al 8 jaar deed en die is er vanaf gekomen met opschorting van straf, wel onder voorwaarde dat hij ermee ophield want als ze hem opnieuw zouden betrappen dan zou hij wel straffen krijgen.
Klik om te vergroten...

Dat zal dan toch een uitzonderlijk geval zijn. Het verschilt ook per regio en rechter. Maar de meeste spreken toch aanzienlijke geldboetes uit voor verkoop en dat gaat niet over enkele honderden maar duizenden eurotjes.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsyTekz zei:
Dat zal dan toch een uitzonderlijk geval zijn. Het verschilt ook per regio en rechter. Maar de meeste spreken toch aanzienlijke geldboetes uit voor verkoop en dat gaat niet over enkele honderden maar duizenden eurotjes.
Klik om te vergroten...
Inderdaad hij heeft geluk gehad, hij was wel nog jong want die deed dat al van in de middelbare school, ik was een van zijn klanten. Maar voor de rest was die nog nooit in aanvaring gekomen met de politie, heeft alles opgebiecht en zal een goeie advocaat gehad hebben. Hij was er anders wel goed van verschoten want die heeft dat wel nooit meer gedaan daarna.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Na een weekje is er nog niets verandert aan de track&trace ... misschien toch pakketfraude ?
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#16
weet iemand toevallig wat er gebeurd als de doaune een pakje wiet van rond de 8gram onderschept met de post van NL naar Belgie ?

welke sancties volgen voor mij als ontvanger? ik heb wat angst
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja dat word naar de gevangenis. En u moet een paar beurten overslaan.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Harry16 zei:
weet iemand toevallig wat er gebeurd als de doaune een pakje wiet van rond de 8gram onderschept met de post van NL naar Belgie ?

welke sancties volgen voor mij als ontvanger? ik heb wat angst
Klik om te vergroten...
Volgens mij kun je niet zomaar verantwoordelijk gehouden worden voor wat er per post naar je wordt verstuurd. Tenzij hard te bewijzen is dat je het zelf hebt besteld. Als je dit kunt ontkennen, zou ik dat zeker proberen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe de wetgeving hierin is in België.
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Harry16 zei:
weet iemand toevallig wat er gebeurd als de doaune een pakje wiet van rond de 8gram onderschept met de post van NL naar Belgie ?

welke sancties volgen voor mij als ontvanger? ik heb wat angst
Klik om te vergroten...
ik had beter " lach je rijk " gespeeld 😂
H
Harry16Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Volgens mij kun je niet zomaar verantwoordelijk gehouden worden voor wat er per post naar je wordt verstuurd. Tenzij hard te bewijzen is dat je het zelf hebt besteld. Als je dit kunt ontkennen, zou ik dat zeker proberen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe de wetgeving hierin is in België.
Klik om te vergroten...
danku voor snelle reachte hippie,
ja ik ben dom geweest om dit zomaar te doen.

ik lees op website dat het gebruik gedoogd kan worden maar invoer en bezit strafbaar is. Bewijzen zijn er genoeg jammer genoeg, als ze naar rekening op bank kijken weten ze genoeg. ik hoop dat het zo erg allemaal niet gaat worden maar ik ken dit gedoe hier in belgie, van iets kleins maken ze er een olifant van.
ik hoop op een kleine geldboete maar zal wel voor parket komen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."