Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMogelijke ban kratom en phenibut op komst

Mogelijke ban kratom en phenibut op komst

54 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zou het een wijze zaak zijn, om die stoffen vrij te geven?
Zo ja, waarom niet alle drugs?
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoraa zei:
Hoeveel gram per dag gebruik je eigenlijk? En wat is de rede dat je dagelijks bent gaan gebruiken. Wat heb je gemerkt aan afkick?
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte op top rond de 25 gram per dag, de reden van gebruik is dat een vriend van me met het goedje aan kwam jaren terug.. Met de gedachte dat het plantaardig is en geen kwaad kan, steeds meer en meer gaan gebruiken tot het een gewoonte is geworden..

de afkick is te vergelijken met die van opiaten, je lichaam stopt vrijwel helemaal met de dopamine aanmaak in je hersenen, en dan kan in het ergste geval 3-6 maanden duren voor het op de natuurlijke wijze weer op gang gebracht wordt.

het is dat je een extreme leegte ervaart, geen motivatie, er alles aan doet om dat klote gevoel weg te krijgen (dus waar veel mensen dus weer zucht krijgen, en halen) Het is bij kratom gevaarlijk omdat weinig mensen de gevaren ervan inzien, omdat het toch ‘legaal’ is..
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#3
RoyV1991 zei:
Ik gebruikte op top rond de 25 gram per dag, de reden van gebruik is dat een vriend van me met het goedje aan kwam jaren terug.. Met de gedachte dat het plantaardig is en geen kwaad kan, steeds meer en meer gaan gebruiken tot het een gewoonte is geworden..

de afkick is te vergelijken met die van opiaten, je lichaam stopt vrijwel helemaal met de dopamine aanmaak in je hersenen, en dan kan in het ergste geval 3-6 maanden duren voor het op de natuurlijke wijze weer op gang gebracht wordt.

het is dat je een extreme leegte ervaart, geen motivatie, er alles aan doet om dat klote gevoel weg te krijgen (dus waar veel mensen dus weer zucht krijgen, en halen) Het is bij kratom gevaarlijk omdat weinig mensen de gevaren ervan inzien, omdat het toch ‘legaal’ is..
Klik om te vergroten...
Dat is idd wel een hoge dosis wat je gebruikte dan. Ik gebruik het nu 6 maanden dagelijks. Dit om de chronische pijnen en vermoeidheid op te kunnen vangen. Meestal zit ik max op 4,5 gram verdeeld over 2 dosisen. Doe dit bijna 6 maanden. Heb echter ook wel eens een dag of 2 overgeslagen. Maar Meestal toch wel dagelijks. Heb eigenlijk nergens last van. Soms begin ik in de ochtend en neem dan in de middag nog een dosis. Soms sla ik de ochtend over en neem alleen de middag. Ook komt het voor dat ik overdag niks neem en dan in de avond een dosis neem. Heb nog nooit afkick ervaren. Geen psychische en ook geen lichamelijke klachten ervaren. Ik denk dat het gevaar toch echt zit ik hoge dosissen. Ik hoop voor je dat het je gaat lukken om het goed af tebouwen en je zo weer een vrij leven tegemoet kunt gaan zien. Veel succes.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
RoyV1991 zei:
Ik gebruikte op top rond de 25 gr.........
Klik om te vergroten...
Opm. Is dit niet erg veel?
RoyV1991 zei:
Het is bij kratom gevaarlijk omdat weinig mensen de gevaren ervan inzien, omdat het toch ‘legaal’ is..
Klik om te vergroten...
Opm.
Legaliteit van stoffen zegt ook nul, komma nul...zie de hele alcohol en wiet problematiek.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Opm. Is dit niet erg veel?

Opm.
Legaliteit van stoffen zegt ook nul, komma nul...zie de hele alcohol en wiet problematiek.
Klik om te vergroten...
Met alle respect maar wiet is toch echt niet legaal hoor.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoraa zei:
Met alle respect maar wiet is toch echt niet legaal hoor.
Klik om te vergroten...
Klopt wiet is niet legaal zoals alcohol en kratom dat zijn maar toch kan het allemaal een probleem voor je worden
Ze zeggen ook niet voor niets dat je kratom niet elke dag moet nemen en doe je dat wel kun je verslaafd raken
Toch kun je het niet met een coke of alcohol of opiaten verslaving vergelijken
De cravings en/of ontwenningsverschijnselen zijn totaal niet zo erg als bij die middelen als we het over kratom hebben
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat is het dan wel?
Gedoogd!
Dat is tussen legaal en illegaal in....
Typisch Nederlands.
Geen ja, en geen nee.
Ik beschouw het zelf als legaal.
Je mag het kopen, tot max 5 gram in bezit/ voorhanden hebben, het in enkele gelegenheden gebruiken, max 5 planten hebben staan, want dit is dan wel verboden, maar je wordt niet vervolgd, dus ehhh. .
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Wat is het dan wel?
Gedoogd!
Dat is tussen legaal en illegaal in....
Typisch Nederlands.
Geen ja, en geen nee.
Ik beschouw het zelf als legaal.
Je mag het kopen, tot max 5 gram in bezit/ voorhanden hebben, het in enkele gelegenheden gebruiken, max 5
Klik om te vergroten...
Wat jij hier boven benoemd als zijnde gedoogbeleid is niet wat met gedoogbeleid wordt bedoeld. Bovendien is het niet in heel Nederland gedoogd. Dat verschilt per gemeente. De gemeentes die geen gedoogbeleid hebben zul je zelfs geen coffeeshops tegenkomen.

www.judex.nl

Softdrugs in Nederland: de 10 meest gestelde vragen

Over het gebruik en het gedogen van softdrugs in Nederland bestaan veel misverstanden. In Nederland geldt nog steeds een gedoogbeleid ten aanzien van het gebruik van softdrugs. Dit betekent onder andere dat het gebruik van een bepaalde hoeveelheid weliswaar wettelijk gezien strafbaar is, maar...
www.judex.nl www.judex.nl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alweer dus, verschil per gemeente.
Dat moet toch niet kunnen!
Lekker onduidelijk weer.
Dat is Nederland.
@Zoraa leg eens uit wat volgens jou dan het gedoogbeleid is, danvwel betekent?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Alweer dus, verschil per gemeente.
Dat moet toch niet kunnen!
Lekker onduidelijk weer.
Dat is Nederland.
@Zoraa leg eens uit wat volgens jou dan het gedoogbeleid is, danvwel betekent?
Klik om te vergroten...
Dat het door de vingers gezien word
Het is niet legaal maar wordt niet bestraft
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Wat is het dan wel?
Gedoogd!
Dat is tussen legaal en illegaal in....
Typisch Nederlands.
Geen ja, en geen nee.
Ik beschouw het zelf als legaal.
Je mag het kopen, tot max 5 gram in bezit/ voorhanden hebben, het in enkele gelegenheden gebruiken, max 5 planten hebben staan, want dit is dan wel verboden, maar je wordt niet vervolgd, dus ehhh. .
Klik om te vergroten...
Opm.
Dat is toch hetgeen ik hier heb neergeschreven??!
@Zoraa vindt kennelijk dat ik het verkeerd zag...?
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Opm.
Dat is toch hetgeen ik hier heb neergeschreven??!
@Zoraa vindt kennelijk dat ik het verkeerd zag...?
Klik om te vergroten...
@De Zandman Wat ik bedoel te zeggen om misverstanden te voorkomen (dit omdat iedereen mee leest) dat jouw mening dat het legaal is niet overeenkomt met het gedoogbeleid. Het is immers niet legaal. Verder deel ik je mening zeker dat het krom is. Feit blijft staan dat het niet legaal is. Het is in sommige gemeentes zelfs zo dat als je 5 planten hebt staan je toch de (sociale huurwoning) moet verlaten ookal vervolgt het OM je verder niet.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klopt maar dan niet eens een lijn getrokken. Zo krom als een banaan dat er dan in 1 gemeente wel een gedoogbeleid is en het je alleen word afgenomen. En in andere gemeentes het toch wel behoorlijke gevolgen kan hebben. Bovendien ben ik van mening dat alcohol gebruik/misbruik grotere gevolgen kan hebben dan softdrugs gebruik/misbruik
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoraa zei:
Wat goed van je! Respect
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Ja voor mij had het geen meerwaarde meer op die hoeveelheden😜
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Niet legaal, maar je mag het tot een zekere geringe hoeveelheid wel voorhanden hebben, en gebruiken ( thuis of in een coffeeshop.... bezopen is dit toch.
En dan de axhterdeurpolitiek vwb de bevoorrading van de ( gedoogde) verkooppunten.
Idioterie ten top!
Ik ben wel met je eens, i t.t. alcohol, dat er nogal wat restricties tav softdrugs gelden en dat die softdrugs niet legaal zijn.
Maar ook weer niet illegaal..i.m.o.
Ik heb dan ook niet gezegd, dat het legaal is.
Het zit er tussenin....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Helemaal met je eens!
C
CrashdummyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beste mensen, ik wil van de oxycodone af , enig idee welke kratom ik het best kan nemen voor de withdrawals? Ik heb ook een betrouwbare website nodig, dus aub aarzel niet als je wat info hebt wat mij zou kunnen helpen 💯💯🙌🏼 Wss zit ik in de verkeerde topic dit is me eerste dag..’Gr !
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op dit Forum is heeel veel te lezen over het afkicken van oxcycodon.
Lees deze eens door, het antwoord op de vraag staat erin!
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zoraa zei:
Dat is idd wel een hoge dosis wat je gebruikte dan. Ik gebruik het nu 6 maanden dagelijks. Dit om de chronische pijnen en vermoeidheid op te kunnen vangen. Meestal zit ik max op 4,5 gram verdeeld over 2 dosisen. Doe dit bijna 6 maanden. Heb echter ook wel eens een dag of 2 overgeslagen. Maar Meestal toch wel dagelijks. Heb eigenlijk nergens last van. Soms begin ik in de ochtend en neem dan in de middag nog een dosis. Soms sla ik de ochtend over en neem alleen de middag. Ook komt het voor dat ik overdag niks neem en dan in de avond een dosis neem. Heb nog nooit afkick ervaren. Geen psychische en ook geen lichamelijke klachten ervaren. Ik denk dat het gevaar toch echt zit ik hoge dosissen. Ik hoop voor je dat het je gaat lukken om het goed af tebouwen en je zo weer een vrij leven tegemoet kunt gaan zien. Veel succes.
Klik om te vergroten...
Thanx, ja in jouw doseringen is het zeker te overzien! Ik ben er nu 2 weken volledig mee gestopt, en nam de eerste week mucuna pruriens om je dopamine receptor wat te triggeren, en tot nu toe nergens last van:)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee niet mijn lieve kindje phenibut :pensive:

En ik pas nog wel zo goed op mijn kinderen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."