#1
zijn volgens mij weinig discotheken en cafe's die erg streng controleren of je wel 16 bent. En ze vragen lang niet overal naar id. Dus denk dat de wet veeeeel strenger is dan de sociale norm.

Ik vind dit niet, want als je 14 bent, ben je nog een kind en kan je ook miner goed tegen drank, je gaat je ook vlugger willen bewijzen.ruubje zei:Omdat ik zelf 14 ben. Nee haha. Omdat ik vind dat als je 14 bent je al oud en wijs genoeg bent om te drinken. Bovendien drinkt bijna iedereen toch al op die leeftijd en begin je de cocktails te ontdekken op schoolfeesten en de eerste keren uitgaan.Freek zei:want?ruubje zei:De grens moet naar 14 jaar,![]()
ruubje zei:Omdat ik zelf 14 ben. Nee haha. Omdat ik vind dat als je 14 bent je al oud en wijs genoeg bent om te drinken. Bovendien drinkt bijna iedereen toch al op die leeftijd en begin je de cocktails te ontdekken op schoolfeesten en de eerste keren uitgaan.Freek zei:want?ruubje zei:De grens moet naar 14 jaar,![]()

***Puppy*** zei:Ik denk dat dit altijd een discussie zal zijn. Kinderen van 14 denken dat ze verantwoordelijk genoeg zijn.
Die mensen van 14 denken dat ze stoer zijn door van die drink wedstrijden aan te gaan en zich zelf echt half dood drinken. Vervolgens worden ze afgevoerd naar het ziekenhuis.
Af en toe vraag ik me af waarom de grens niet omhoog gaat.
Voorbeeld. Mijn broertje van 16 loopt heel gezellie tegen al zn vrienden op te scheppen dat ie een fles passie kan leeg drinken binnen een half uur. Het is onder de 15% dus mogen ze het verkopen aan 16 jarige. Leuk en mn ma mag zn kots opruimen.
![]()
doopie zei:iedereen mag voor zich zelf weten of die drinkt of niet

Ja das inderdaaf wel heel erg! Ook veel drinken deed ik regelmatig, maar dat was minder erg denk ik.(iedere ontverantwoordelijke jongere van 14 drinkt wel eens omdat hij of zij niet w eet waar die mee bezig is en het daarom juist vaak en in grote hoeveelheden wil uit proberen.)Bal0n zei:doopie zei:iedereen mag voor zich zelf weten of die drinkt of niet
Wat goed dat je het nog even onderbouwt!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."