Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol onder de 16

Alcohol onder de 16

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
zijn volgens mij weinig discotheken en cafe's die erg streng controleren of je wel 16 bent. En ze vragen lang niet overal naar id. Dus denk dat de wet veeeeel strenger is dan de sociale norm.
D
DyNaStieLid
01-01-2024, 00:00
#2
ben 17 :beer:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ruubje zei:
Freek zei:
ruubje zei:
De grens moet naar 14 jaar,
Klik om te vergroten...
want? :openmouth:
Klik om te vergroten...
Omdat ik zelf 14 ben. Nee haha. Omdat ik vind dat als je 14 bent je al oud en wijs genoeg bent om te drinken. Bovendien drinkt bijna iedereen toch al op die leeftijd en begin je de cocktails te ontdekken op schoolfeesten en de eerste keren uitgaan.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit niet, want als je 14 bent, ben je nog een kind en kan je ook miner goed tegen drank, je gaat je ook vlugger willen bewijzen.
Veel gasten vna die leeftijd lusten zelfs geen bier en drinken hun play mùet cocktails en breezers
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
ruubje zei:
Freek zei:
ruubje zei:
De grens moet naar 14 jaar,
Klik om te vergroten...
want? :openmouth:
Klik om te vergroten...
Omdat ik zelf 14 ben. Nee haha. Omdat ik vind dat als je 14 bent je al oud en wijs genoeg bent om te drinken. Bovendien drinkt bijna iedereen toch al op die leeftijd en begin je de cocktails te ontdekken op schoolfeesten en de eerste keren uitgaan.
Klik om te vergroten...

Oud en wijs genoeg op je 14e? Er zijn mensen van alle leeftijden die kampen met alcohol verslaving en problemen om trand hun alcohol gebruik.

Als je 14 ben, ben je zeker nog te jong om verantwoordelijk met drugs om te gaan, ook met alcohol.

Jij zegt dat iedereen toch al op zn 14e drinkt, maar wat nou als je de leeftijdsgrens naar 14 brengt, is het dan niet zo dat iedereen begint te drinken op hun 12e?


Je moet wel even stil staan bij de gevolgen eh :wink:.
*
***Puppy***Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat dit altijd een discussie zal zijn. Kinderen van 14 denken dat ze verantwoordelijk genoeg zijn.

Die mensen van 14 denken dat ze stoer zijn door van die drink wedstrijden aan te gaan en zich zelf echt half dood drinken. Vervolgens worden ze afgevoerd naar het ziekenhuis.

Af en toe vraag ik me af waarom de grens niet omhoog gaat.
Voorbeeld. Mijn broertje van 16 loopt heel gezellie tegen al zn vrienden op te scheppen dat ie een fles passie kan leeg drinken binnen een half uur. Het is onder de 15% dus mogen ze het verkopen aan 16 jarige. Leuk en mn ma mag zn kots opruimen.

:wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
***Puppy*** zei:
Ik denk dat dit altijd een discussie zal zijn. Kinderen van 14 denken dat ze verantwoordelijk genoeg zijn.

Die mensen van 14 denken dat ze stoer zijn door van die drink wedstrijden aan te gaan en zich zelf echt half dood drinken. Vervolgens worden ze afgevoerd naar het ziekenhuis.

Af en toe vraag ik me af waarom de grens niet omhoog gaat.
Voorbeeld. Mijn broertje van 16 loopt heel gezellie tegen al zn vrienden op te scheppen dat ie een fles passie kan leeg drinken binnen een half uur. Het is onder de 15% dus mogen ze het verkopen aan 16 jarige. Leuk en mn ma mag zn kots opruimen.

:wave:
Klik om te vergroten...

Je zegt nu iets heel anders dan net :confused:
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#7
iedereen mag voor zich zelf weten of die drinkt of niet
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
doopie zei:
iedereen mag voor zich zelf weten of die drinkt of niet
Klik om te vergroten...

Wat goed dat je het nog even onderbouwt!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
LOL!!!

Toen ik zelf nog 14 was, vond ik het dood normaal om te drinken...
ik dronk op m'n 12e al een biertje thuis dus... maar toen ik het ook eens op straat ging doen, en mijn ouders kwamen er achter, verboden ze het!

Vanaf die tijd ben ik veel meer op straat gaan drinken(ik was toen 13 dus dacht niet echt over de gevolgen na) en toen ik 14 was dronk ik elke week minstens 6 bier... Soms ook grote hoeveelheden(zonder problemen)

Ook als het slecht ging op school ging ik een paar biertjes drinken...

Kortom het was met mij helemaal de verkeerde kant op aan het gaan! Ik ben nu gelukkig wat ouder geworden en drink zeker niet meer zo vaak en veel(wat er voor zorgt dat dus niet meer zoveel kan hebben, maar dat is weer een ander verhaal :P )
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
jah dat hebk gemerkt ben :grin:

mja, khad laatst ook hele fles passie op, maar niet in 5 min ofzo, lkkr rustig gedronke, jointje dr bij, zwaar van de kaart maar nix geen problemen, en zo hoort ut :beer:

en wat die grens betreft, 16 jaar houden, want kinderen van 14 jaar (wask zelf ook toen k me eerste biertjes dronk) zijn egt niet verantwoordelijk, khad de 1ste keer 5 bier op, en heb uit mijn raam gekotst, hoe bedoel je verantwoordelijk :rolleyes:

enige verantwoordelijke dr aan was dat k die volgende ochtend me eigen kots van de muren en ramen aant schoonmaken was, enof k dr van geleerd heb ! :beer:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind het gewoon een stom idee, kinderen van 14 die drinken. Waarom is dat eigenlijk nodig? Wat mij betreft mag die grens eerder omhoog dan omlaag!
s
smokingnickLid
01-01-2024, 00:00
#12
idd laat die grens maar op 16 zitten.. , als kinderen van 14 ECHT alcohol willen dan gaan ze inderdaad stelen of iemand anders vragen om voor ze te hale, maarja als je de grens op 14 zet dan heb je dus veel en veel meer kinderen die zich helemaal lamzuipe.. loopt denk k zwaar uit de hand dan :P
i
ill_literateLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik begon met drinken toen ik ongeveer 14 was , kreeg het gewoon mee in de albert hein :P op me 16e deedt ik het echt met regelmaat, drinken op school. elke dag dronken. Zelfs met de ochtend. Maargoed ze moeten inderdaad gewoon de regel op 16 houden. Ookal kunnen 14 jarige al met gemak aan drank komen als ze dat zouden willen. Zo streng waren ze in mijn tijd niet opzich. En opgepakt voor drinken? nee nooit, volgens mij gebeurt dat ook niet zo snel.Teminste, ik heb er nooit problemen mee gehad. Groete altijd meneer de agent met een fles appelliquer in me linkerhand.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
mja, idd belachelijk!

En Cannabis naar 16...

Mja, dat was voor mij wel de goede leeftijd (al begon ik al op m'n 14e :P) Maar toch zouden ze het wel 18 mogen laten. Sommigen zijn op hun 16e er nog helemaal niet klaar voor namelijk! (op 18e soms ook nie :P )
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
alcoholist geweest toevallig?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wou verder nog zeggen dat ik toen ik 14 was, ook erg onverantwoordelijk bezig was... Ik rookte toen regelmatig een sigaret :rolleyes: Ja das inderdaaf wel heel erg! Ook veel drinken deed ik regelmatig, maar dat was minder erg denk ik.(iedere ontverantwoordelijke jongere van 14 drinkt wel eens omdat hij of zij niet w eet waar die mee bezig is en het daarom juist vaak en in grote hoeveelheden wil uit proberen.)

En zo zit het :wink:

Neej, je kan beter verslaafd zijn aan spacecake:P En dan af en toe is een tijdje stoppen. Dat is nog het minst schadelijke om te doen lijkt me toch:P
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bal0n zei:
doopie zei:
iedereen mag voor zich zelf weten of die drinkt of niet
Klik om te vergroten...

Wat goed dat je het nog even onderbouwt!
Klik om te vergroten...

dank je
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb wel gemerkt dat verbieden of verkeerde voorlichting averechts kan werken.
Natuurlijk denken 14jarigen dat ze verantwoordelijk genoeg zijn, dat d8 ik ook toen ik zo jong was(ben nu 17 maar nu zie ik pas wat ik toen fout deed).
Maarja tegen pubers kan je moeilijk op, hormonen komen op, stoer doen voor vrienden of voor de grote jongens.

Laat de leeftijdsgrens lekker staan, en als je zooooooo graag drank wilt, kan je heus wel iemand lief aankijken daarvoor.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
sowieso idioot dat ouders hun kinderen opvoeden met alcohol en niet met paddo's en cannabis..
vind je het gek dat er zoveel alcoholisten zijn als je zo jong begint.
het mag dan wel zo geaccepteerd zijn , maar als je gewoon ff (nuchter) over alcohol nadenkt stelt het nou ook weer niet zo weinig voor.
maargoed drink zelf ook best vaak , maar ben 19 op mn 14e deed ik dat heel zelden. maar goed ook denk ik :)

blowen mag wel naar 16 , alcohol 16 sterke drank 18 vind ik wel een goede.
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ging al uit op mn 14e..en toen dronk ik dus ook al ja.
ik ben 21 en mijn antwoord staat er dus niet bij...
dus ik heb ook niet gestemt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."